AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1521 Del Skrevet 5. april 2020 2 timer siden, Fallabella skrev: Fordi det var du som hadde den komentare til Andrea om hennes valg ang det å få barn? Eller dine holdninger rundt det. Vi er alle like vet du. Jeg er uenig i at vi alle er like, men vi sitter i samme båt og har de samme utfordringene. Jeg beklaget at jeg skrev den setningen. J Anonymkode: 1d646...bca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 5. april 2020 #1522 Del Skrevet 5. april 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er uenig i at vi alle er like, men vi sitter i samme båt og har de samme utfordringene. Jeg beklaget at jeg skrev den setningen. J Anonymkode: 1d646...bca Vi er like i den forstand at det går til helvete om vi rører alkohol eller annen rus. Det er det vi har til felles her inne er det jeg mener. Jeg tenker det trigger å lese om at folk får barn, da ser vi oss selv å hva vi har gjort.. Det er langt i fra kult å ha fått barn og å ha et rusproblem.. Men på en annen side så finnes det vel knapt mennesker/foreldre som ikke har noe de strever med så sånn sett er vi ikke unike. Vi må prøve å støtte hverandre 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1523 Del Skrevet 5. april 2020 6 minutter siden, Fallabella skrev: Vi er like i den forstand at det går til helvete om vi rører alkohol eller annen rus. Det er det vi har til felles her inne er det jeg mener. Jeg tenker det trigger å lese om at folk får barn, da ser vi oss selv å hva vi har gjort.. Det er langt i fra kult å ha fått barn og å ha et rusproblem.. Men på en annen side så finnes det vel knapt mennesker/foreldre som ikke har noe de strever med så sånn sett er vi ikke unike. Vi må prøve å støtte hverandre 👍 Jeg er enig i at vi må støtte hverandre, men ts har fått råd om å oppsøke Rita Nilsen og Julie Winge. Det høres ikke ut som hun tror det vil hjelpe eller vil gi det en sjanse. J Anonymkode: 1d646...bca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 5. april 2020 #1524 Del Skrevet 5. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i at vi må støtte hverandre, men ts har fått råd om å oppsøke Rita Nilsen og Julie Winge. Det høres ikke ut som hun tror det vil hjelpe eller vil gi det en sjanse. J Anonymkode: 1d646...bca Å så da? Alle med et rusproblem har «bananer i ørene» uansett. Siden vi er rusfri akkurat nå, eller er du? Så får vi gå foran så andre kan gå etter. Kanskje mange ikke har forstått at man må støtte seg til likesinnede og at det egentlig er ganske enkelt å få til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1525 Del Skrevet 5. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i at vi må støtte hverandre, men ts har fått råd om å oppsøke Rita Nilsen og Julie Winge. Det høres ikke ut som hun tror det vil hjelpe eller vil gi det en sjanse. J Anonymkode: 1d646...bca Jeg er enig i at det er lurt å oppsøke hjelp. For å si det slik. Jeg hadde en russprekk nylig og jeg ringte selv barnevernet for å rådføre meg rundt hvordan jeg skulle legge dette fram for far og om det var noe de kunne hjelpe meg med framover. De ville ikke opprette noen sak en gang. Innrømmer man å ha et rusproblem, men man viser at man vil ha hjelp og begynner å avlegge rene prøver pluss har et rent og møblert hjem og barnevernet ser at ting er greit på hjemmebesøk så mister man ikke barna. Å få hjelp er viktig. Det er på ingen måte å undergrave noe eller å kritisere osv. Det er så enkelt som at man burde få litt hjelp hvis man sliter med rus. Dette med å få et nytt barn er ikke det som er poenget her. Hjelp bør man få uansett om man har ett eller to barn. - C Anonymkode: 1ead6...708 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 9. april 2020 #1526 Del Skrevet 9. april 2020 Jeg drikker hver dag i påska, fra onsdag til søndag. 5-6 øl hver dag. Det føles ikke bra, men det har blitt en tradisjon de siste 8-10 årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1527 Del Skrevet 4. mai 2020 Hvordan går det med dere? Andrea har du holdt deg unna, eller begynt igjen? Dere andre? Syntes denne tråden startet så fint, men det har blitt en del sure oppgulp her. Håper ikke det gjør at folk holder seg unna. Anonymkode: b8a8e...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1528 Del Skrevet 4. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går det med dere? Andrea har du holdt deg unna, eller begynt igjen? Dere andre? Syntes denne tråden startet så fint, men det har blitt en del sure oppgulp her. Håper ikke det gjør at folk holder seg unna. Anonymkode: b8a8e...bb8 Går dårlig med meg. Har masse angst og er full minst 2 dager i uka for tiden. -Vimsa Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 4. mai 2020 #1529 Del Skrevet 4. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan går det med dere? Andrea har du holdt deg unna, eller begynt igjen? Dere andre? Syntes denne tråden startet så fint, men det har blitt en del sure oppgulp her. Håper ikke det gjør at folk holder seg unna. Anonymkode: b8a8e...bb8 Edru. Med hjelp 😊 Kryper seg nærme åtte mnd nå. Avhengige folk er vel mye frustrert og mange har det vondt i perioder, derav stemningen i tråden til tider. Ikke minst bedrevitere som tror de har svaret på det å bli avholds uten å Ane hva de prater om kan såre mange. Du da, går det greit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1530 Del Skrevet 4. mai 2020 16 minutter siden, Fallabella skrev: Edru. Med hjelp 😊 Kryper seg nærme åtte mnd nå. Avhengige folk er vel mye frustrert og mange har det vondt i perioder, derav stemningen i tråden til tider. Ikke minst bedrevitere som tror de har svaret på det å bli avholds uten å Ane hva de prater om kan såre mange. Du da, går det greit? 8 måneder er sabla bra jobbet! tror tråden hadde vært triveligere om man bare innså at folk er forskjellig. Man er forskjellige mennesker som har forskjellig utgangspunkt, og til dels også forskjellige problemer selv om alkohol er et tema for alle. Det som funker for noen, er ikke nødvendigvis den eneste gode løsningen for andre. Jeg har helt glemt hvilket navn jeg brukte her, men ja, går egentlig fint. Har hatt det jeg vil karakteriseres som normalt forbruk lenge nå. Det var tøft når Koronaen begynte, og da måtte jeg gå noen runder med meg selv, men føler jeg har en liten kontroll nå. Det er en ny og god følelse. Anonymkode: b8a8e...bb8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1531 Del Skrevet 4. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Går dårlig med meg. Har masse angst og er full minst 2 dager i uka for tiden. -Vimsa Anonymkode: 35886...40e Usj! Får du noe hjelp? Vet du noe som hjelper for deg? Anonymkode: b8a8e...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1532 Del Skrevet 4. mai 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Usj! Får du noe hjelp? Vet du noe som hjelper for deg? Anonymkode: b8a8e...bb8 Fåt snakke med psykologen min på telefon 45 minutter i uka, men det er det eneste. Føler ikke at det hjelper da det er ytre faktorer som gjør att eg drikker som ikke arm mulige å endre på Anonymkode: 35886...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 4. mai 2020 #1533 Del Skrevet 4. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fåt snakke med psykologen min på telefon 45 minutter i uka, men det er det eneste. Føler ikke at det hjelper da det er ytre faktorer som gjør att eg drikker som ikke arm mulige å endre på Anonymkode: 35886...40e Vi har alle ytre faktorer vi kan si er grunnen til at vi drikker og har vi ingen grunn lager vi en grunn som både vi selv og andre tror på. Psykologen kan ikke hjelpe med drikking.. Men tenker du det er greit å drikke nå kanskje? Vi går jo selv på Kiwi å handler hvis vi vil 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 4. mai 2020 #1534 Del Skrevet 4. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: 8 måneder er sabla bra jobbet! tror tråden hadde vært triveligere om man bare innså at folk er forskjellig. Man er forskjellige mennesker som har forskjellig utgangspunkt, og til dels også forskjellige problemer selv om alkohol er et tema for alle. Det som funker for noen, er ikke nødvendigvis den eneste gode løsningen for andre. Jeg har helt glemt hvilket navn jeg brukte her, men ja, går egentlig fint. Har hatt det jeg vil karakteriseres som normalt forbruk lenge nå. Det var tøft når Koronaen begynte, og da måtte jeg gå noen runder med meg selv, men føler jeg har en liten kontroll nå. Det er en ny og god følelse. Anonymkode: b8a8e...bb8 Ja, takk, men dette hadde jeg aldri klart alene, det er sikkert! Folk er på ulike stadier i drikkingen sin. Noen er ikke klare for å slutte å det kan virke frustrerende for mange. Folk slutter jo bare når de selv vil uavhengig av hva andre sier 😊 Bra du er fornøyd, det er viktig! Det er nok mange nå som drikker «på koronakrisen, motgang vi ikke takler som gjør at vi måååå drikker er jo fint 😂😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1535 Del Skrevet 4. mai 2020 Bra med sånn tråd Er den for alle typer konsum? Jeg er kvinne på 40 år , vin er mitt "godteri/kos" men etter påske og "coronalockdown" har det blitt unødvendig mye tapping av vindunk og det kjennes på vekta Liker ikke å bli full , men 1- 2 glass vin hver kveld på terassen er lett 3-400 kcal ekstra for ikke å snakke om søtsug/saltsug som i tillegg kommer . Jeg liker ikke all alkohol - blir mest frista av musserende /hvit/rose.. da forsvinner flaska fort. Rører ikke sprit , og rødvin er så mektig at jeg ikke orker mer enn et glass . Prøver å "spare" kosen til en-to dager i uka , og har vel funnet ut jeg ikke kan ha favoritten i hus..det blir som sjokoladen i kjøleskapet .Vips-borte. Min strategi er å ha kun i hus ting jeg ikke liker så godt.. Evt ha lettøl/alkoholfri stående om man blir tørst etter noe på terrassen . Anonymkode: 2fd3f...eae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1536 Del Skrevet 4. mai 2020 26 minutter siden, Fallabella skrev: Vi har alle ytre faktorer vi kan si er grunnen til at vi drikker og har vi ingen grunn lager vi en grunn som både vi selv og andre tror på. Psykologen kan ikke hjelpe med drikking.. Men tenker du det er greit å drikke nå kanskje? Vi går jo selv på Kiwi å handler hvis vi vil 😅 Jeg overlever ikke all angsten og de psykiske problemene mine om jeg ikke får en pause med alkohol en par dager i uka. Å være edru og klar i hodet er helvete på jord for meg. Vet veldig godt at psykologen min ikke kan hjelpe med drikking. De klarer ikke å hjelpe noen av de psykiske problemene mine heller. Jeg tenker det er like greit å drikke nå som ellers. Jeg drikker ikke mer eller oftere nå under coronakrisen enn jeg gjorde før, siden jeg uansett ikke hadde noe verdig liv før koronaen kom heller. Livet og hverdagen er akkurat like jævlig. Anonymkode: 35886...40e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 4. mai 2020 #1537 Del Skrevet 4. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg overlever ikke all angsten og de psykiske problemene mine om jeg ikke får en pause med alkohol en par dager i uka. Å være edru og klar i hodet er helvete på jord for meg. Vet veldig godt at psykologen min ikke kan hjelpe med drikking. De klarer ikke å hjelpe noen av de psykiske problemene mine heller. Jeg tenker det er like greit å drikke nå som ellers. Jeg drikker ikke mer eller oftere nå under coronakrisen enn jeg gjorde før, siden jeg uansett ikke hadde noe verdig liv før koronaen kom heller. Livet og hverdagen er akkurat like jævlig. Anonymkode: 35886...40e Mesteparten av angsten vi har kommer av drikkingen, det er bare det at vi ikke merker/skjønner det før vi har vært avholds en stund.. Det er ei felle det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1538 Del Skrevet 4. mai 2020 6 minutter siden, Fallabella skrev: Mesteparten av angsten vi har kommer av drikkingen, det er bare det at vi ikke merker/skjønner det før vi har vært avholds en stund.. Det er ei felle det der. Tenker det kan være litt forskjellig det der. Hva som er høna og hva som er egget av psykiske plager og rus kan være litt vanskelig å si. Er nok mange som har begynt å ruse seg på grunna v sine underliggende psykiske plager også. Anonymkode: b8a8e...bb8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #1539 Del Skrevet 4. mai 2020 12 minutter siden, Fallabella skrev: Mesteparten av angsten vi har kommer av drikkingen, det er bare det at vi ikke merker/skjønner det før vi har vært avholds en stund.. Det er ei felle det der. Ikke mye av den. Angsten min var drepende i mange år før jeg i det hele tatt var myndig og kunne drikke. Jeg bare regulerte på andre åter Anonymkode: 35886...40e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 4. mai 2020 #1540 Del Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: NTenker det kan være litt forskjellig det der. Hva som er høna og hva som er egget av psykiske plager og rus kan være litt vanskelig å si. Er nok mange som har begynt å ruse seg på grunna v sine underliggende psykiske plager også. Anonymkode: b8a8e...bb8 Lær deg om årsak, avhengighet og hvordan feks traume må skilles fra drikkingen. Alle pådrar seg mye angst og psykiske problemer nettopp pga alkoholinntak. Alle begynner å ruse seg av samme grunn mens noen har flere traumer enn andre. Avhengighet skiller ikke folk sånn sett. Etter noen mnd edruskap er mange av de psykiske diagnosene hos folk borte. Det som skjer med tiden er at folk tror de må drikke pga psykiske problemer men så er det motsatt, man har selv pådratt seg dette ved å drikke. Men uansett, dette er det mye å lære om, jeg har lært veldig mye så langt men har fortsatt en laaaang vei å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå