Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Fallabella
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke hjelp med avhengigheten, får hjelp med depresjonen, det er via BUP, og det begynner å hjelpe nå. 

-Andrea

Anonymkode: a69ef...525

Bra. Er du ikke redd avhengigheten din? Jeg våger ikke annet enn å ha hjelp siden jeg ikke kan stole på meg selv.. Alt er fint og flott nå som jeg er edru å jobber med meg selv men om et par timer kan jeg ligge dritings i en grøft.. Syke kontrastert.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en stund siden. Får hjelp for depresjonen ja, det går sakte bedre med den. Sikkert derfor alkoholsuget kommer mer nå...

-Andrea

Beklager hvis jeg er hard, men du må oppsøke hjelp. En nybakt mor bruker ikke ha det på den måten hvis det ikke er heroin, eller du er sterkt alkoholisert.  Hva tenkte du på når du ble gravid? Du har barn fra før også hvis jeg husker rett. 

Anonymkode: 1d646...bca

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager hvis jeg er hard, men du må oppsøke hjelp. En nybakt mor bruker ikke ha det på den måten hvis det ikke er heroin, eller du er sterkt alkoholisert.  Hva tenkte du på når du ble gravid? Du har barn fra før også hvis jeg husker rett. 

Rull inn tullpratet ditt a! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Fallabella skrev:

Rull inn tullpratet ditt a! 

Hvilket tullprat. Ts må jo få hjelp. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvilket tullprat. Ts må jo få hjelp. 

Helt enig, men folk i denne tråden fastholder på at de mister barn og førerkort om de ber om hjelp.

Bedre å drikke seg til en tidlig død.

Anonymkode: 277d0...574

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, men folk i denne tråden fastholder på at de mister barn og førerkort om de ber om hjelp.

Bedre å drikke seg til en tidlig død.

Jeg er ikke redd for å miste barn eller førerkort. Er åpen om problemet mitt å ser ikke det som noe problem. 
En hyggelig tone er første pri om man vil hjelpe, i motsatt fall er det bedre å holde kjeft. Avhengige folk fortjener respekt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Just now, Fallabella said:

Jeg er ikke redd for å miste barn eller førerkort. Er åpen om problemet mitt å ser ikke det som noe problem. 
En hyggelig tone er første pri om man vil hjelpe, i motsatt fall er det bedre å holde kjeft. Avhengige folk fortjener respekt 

Jeg er selv alkoholiker. Selvsagt fortjener vi respekt, men når noen luller seg inn i selvbedrag er det lov å si ifra. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv alkoholiker. Selvsagt fortjener vi respekt, men når noen luller seg inn i selvbedrag er det lov å si ifra. 

Avhengighet er selvbedrag. Man går ikke fra a til å i en vending i det her. 
Settninger som «hva tenkte du på når du ble gravid» er ikke akkurat nødvendig. Man har ikke klare tanker når man er inne i avhengigheten å skal da heller ikke hetses for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Fallabella said:

Avhengighet er selvbedrag. Man går ikke fra a til å i en vending i det her. 
Settninger som «hva tenkte du på når du ble gravid» er ikke akkurat nødvendig. Man har ikke klare tanker når man er inne i avhengigheten å skal da heller ikke hetses for det

Avhengighet er ikke selvbedrag per definisjon, nei.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk på en gigasmell med min avhengighet. Som varte i over en uke. Panikk på grunn av at jeg mister jo all oppfølging i disse tider. 

Uansett. Det ble den oppvekkeren jeg virkelig trengte. Det skjedde ting. Og i etterkant var det dagesvis i angst rundt mulige konsekvenser. Har aldri før vært så redd. Vil ikke gå i detaljer på det da. 

Nå vet jeg likevel for første gang...At jeg er helt ferdig med det der. Altså annen rus enn alkohol. Har ikke hatt russug ett sekund etter at jeg avruset meg. Det er vanlig å ha det motsatt. 

- C 

Anonymkode: 1ead6...708

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avhengighet er ikke selvbedrag per definisjon, nei.

Nei Guri, det skulle tatt seg ut altså... Forklar definisjonen på avhengighet så tilfører du noe positivt i tråden. Fortell meg presist hva dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på en gigasmell med min avhengighet. Som varte i over en uke. Panikk på grunn av at jeg mister jo all oppfølging i disse tider. 

Uansett. Det ble den oppvekkeren jeg virkelig trengte. Det skjedde ting. Og i etterkant var det dagesvis i angst rundt mulige konsekvenser. Har aldri før vært så redd. Vil ikke gå i detaljer på det da. 

Nå vet jeg likevel for første gang...At jeg er helt ferdig med det der. Altså annen rus enn alkohol. Har ikke hatt russug ett sekund etter at jeg avruset meg. Det er vanlig å ha det motsatt. 

- C 

Jeg har enda ikke hatt noe sug etter et halvt år edru..

Konsekvensene er gull verdt ja. Det gjelder å pugge de slik at de sitter godt i minnet hele tiden. Jeg får nettbasert hjelp så mistet ikke noe pga korona, antagelig mye værre for dere som får hjelp fra steder som er stengt nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Fallabella said:

Nei Guri, det skulle tatt seg ut altså... Forklar definisjonen på avhengighet så tilfører du noe positivt i tråden. Fortell meg presist hva dette er.

Avhengighet er en sykdom. Avhengighet skapes når belønningssenteret i hjernen stimuleres regelmessig av et rusmiddel. Avhengighet er et forhold mellom Det å like og det å ville ha. Avhengighet fører til at man mister kontrollen og lar rusmiddelet overstyre alt annet viktig i livet.

Sånn veldig enkelt forklart.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fallabella
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avhengighet er en sykdom. Avhengighet skapes når belønningssenteret i hjernen stimuleres regelmessig av et rusmiddel. Avhengighet er et forhold mellom Det å like og det å ville ha. Avhengighet fører til at man mister kontrollen og lar rusmiddelet overstyre alt annet viktig i livet.

Sånn veldig enkelt forklart.

Ja riktig. Hvor putter du ordet selvbedrag inn i forhold til syndromet? Mener du at det å havne ut i avhengighet er en bevisst handling hos den det skjer med siden du ikke vil at jeg skriver hvor sentralt jeg mener selvbedrag er når en avhengig er aktiv? Synes det igrunn er merkelig at du nevner det for å korrigere i det hele tatt. Helt korrekt hva dette er finner man i diagnosemanualen. 

Amygdala maser etter fred og ro, dette skaper sug. Det behøver ikke være rus, det kan være mat, arbeid, trening mm som stimulerer slik at kroppen føler ro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Fallabella skrev:

Bra. Er du ikke redd avhengigheten din? Jeg våger ikke annet enn å ha hjelp siden jeg ikke kan stole på meg selv.. Alt er fint og flott nå som jeg er edru å jobber med meg selv men om et par timer kan jeg ligge dritings i en grøft.. Syke kontrastert.... 

Jo jeg er redd, men jeg har ikke falt av vannvognen, og jeg får god hjelp med depresjonen. Så langt så bra, tenker jeg.

-Andrea

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, Fallabella said:

Ja riktig. Hvor putter du ordet selvbedrag inn i forhold til syndromet? Mener du at det å havne ut i avhengighet er en bevisst handling hos den det skjer med siden du ikke vil at jeg skriver hvor sentralt jeg mener selvbedrag er når en avhengig er aktiv? Synes det igrunn er merkelig at du nevner det for å korrigere i det hele tatt. Helt korrekt hva dette er finner man i diagnosemanualen. 

Amygdala maser etter fred og ro, dette skaper sug. Det behøver ikke være rus, det kan være mat, arbeid, trening mm som stimulerer slik at kroppen føler ro

Når man er bevisstgjort at man er syk og avhengig ender selvbedraget.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, hun skriver jo at hun har oppsøkt hjelp. Hun får hjelp med depresjonen sin, det er jo et glimrende sted å starte, rusproblematikk og psykiske lidelser går ofte hånd i hånd. 

Anonymkode: b8a8e...bb8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Eh, hun skriver jo at hun har oppsøkt hjelp. Hun får hjelp med depresjonen sin, det er jo et glimrende sted å starte, rusproblematikk og psykiske lidelser går ofte hånd i hånd. 

Anonymkode: b8a8e...bb8

Hvis hun ikke er ærlig om at hun sliter med alkoholmisbruk er det lite vits i å gå i behandling.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, Fallabella skrev:

Jeg har enda ikke hatt noe sug etter et halvt år edru..

Konsekvensene er gull verdt ja. Det gjelder å pugge de slik at de sitter godt i minnet hele tiden. Jeg får nettbasert hjelp så mistet ikke noe pga korona, antagelig mye værre for dere som får hjelp fra steder som er stengt nå...

Ja, jeg har faktisk tenkt til å ta en liten tatovering hvor det står "never forget". For det skal jeg ikke. 

- C 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Fallabella said:

Forskjellen er at påvirkning er ufattelig mye sterkere når man er avhengig av rusmidler. 

Kan ikke sammenlignes med å være sulten eller ha lyst til å trene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...