Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Glemte å skrive, stor klem til deg, C! :klem:

Håper du finner ut av hva som trigget, slik at du kan unngå det neste gang. Er det en ting livet har lært meg, så er det at vi er uendelig mye sterkere enn det vi tror. Klisje men sant! 🙂

- Line

Anonymkode: b91e9...7db

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp meg...

Anonymkode: b612f...efe

Var resultatene så nedslående at du mister håpet? ❤️

Anonymkode: e7a40...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å skrive, stor klem til deg, C! :klem:

Håper du finner ut av hva som trigget, slik at du kan unngå det neste gang. Er det en ting livet har lært meg, så er det at vi er uendelig mye sterkere enn det vi tror. Klisje men sant! 🙂

- Line

Takk. :) Ja det er sant. 

Til resten av det du skrev så vil jeg jo si du i hvert fall har et problematisk forhold til alkohol. Kanskje det bare er en fase, men kanskje ikke. 

Skjønner det blir vanskelig når vennegjengen drikker. Jeg skal ikke prøve å få deg til å tenke at du må slutte helt, for jeg vil ikke si du er der at det er eneste løsning, men jeg tenker jo det er en grunn til at du skriver her i tråden. Nemlig at du ikke har helt kontroll. 

Jeg husker før da jeg selv hadde full kontroll på alkoholen. Hver gang jeg gikk på do så jeg meg i speilet. Kjente etter og reflekterte rundt om jeg hadde fått i meg nok, trengte en pause eller kunne fortsette. Dette var noe jeg begynte med fordi fra jeg begynte å drikke for første gang til jeg lærte meg dette så ble jeg alltid overstadig full. Denne metoden hjalp meg til å ta kontroll over hvilket nivå av beruselse jeg ville oppnå. 

Ei venninne kom inn i en kjip fase hvor hun selv alltid ble ALT for full. Jeg fortalte henne om min metode og vi avtalte et kodeord jeg skulle si når det var på tide at både jeg og hun kjente litt etter framfor å bare kjøre på. Det fungerte for henne. :)

og dette var altså flere år før jeg havnet inn i ordentlig uføre. Som kom av alvorlig psykisk sykdom. 

- C 

Anonymkode: 1ead6...708

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror egentlig ikke det er en fase, men at jeg er i en verre periode akkurat nå. Jeg har alltid hatt problemer med å begrense inntaket når jeg først begynner å drikke. Og har med få unntak drukket meg overstadig beruset 1-2 dager i uken siden jeg var 16 år. Dessuten har jeg alkoholisme både på mor og fars side. 

Jeg gikk igjennom en stor personlig omveltning i sommer som gjorde at hele verden min falt i grus. Frem til desember har jeg hatt den innstillingen at jeg driter i alt, om jeg blir alkoholiker, om jeg ikke har venner eller om jeg mister jobben. Det har liksom ikke hatt noe betydning for meg det siste halve året. Jeg har rett og slett gitt f#en. Nå har jeg heldigvis stoppet litt opp for å tenke over hva det er jeg driver med. Og denne tråden hjalp meg mye for å innse at jeg ikke er alene. Det betyr så mye!

- Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror egentlig ikke det er en fase, men at jeg er i en verre periode akkurat nå. Jeg har alltid hatt problemer med å begrense inntaket når jeg først begynner å drikke. Og har med få unntak drukket meg overstadig beruset 1-2 dager i uken siden jeg var 16 år. Dessuten har jeg alkoholisme både på mor og fars side. 

Jeg gikk igjennom en stor personlig omveltning i sommer som gjorde at hele verden min falt i grus. Frem til desember har jeg hatt den innstillingen at jeg driter i alt, om jeg blir alkoholiker, om jeg ikke har venner eller om jeg mister jobben. Det har liksom ikke hatt noe betydning for meg det siste halve året. Jeg har rett og slett gitt f#en. Nå har jeg heldigvis stoppet litt opp for å tenke over hva det er jeg driver med. Og denne tråden hjalp meg mye for å innse at jeg ikke er alene. Det betyr så mye!

- Line

Det du skriver høres skummelt mye ut som meg selv og min vei inn i det. 

Jeg håper du nå klarer å snu det og at tråden her kan være med på å hjelpe deg litt på veien. 

- C 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om jeg klarer mer

Hold ut ❤️

Anonymkode: e7a40...a86

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke om jeg klarer mer

Hei!

Hva sliter du med nå, kan du si litt mer?!?

Er du alvorlig syk?!

Klem fra Pia..

Anonymkode: 273df...b94

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk en six pack dagen etter begravelsen til min far. Kjenner jeg har vanvittig lyst til å fortsette drikkingen, men jeg er nødt til å komme meg tilbake til det gode mønsteret jeg hadde før jul (ca 3 måneder i strekk uten alkohol). Selv om det kjennes slik ut nå midt i sorgen så vet jeg at alkoholen ikke er verdt det.

-Vimsa

Anonymkode: 35886...40e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2020 den 16.49, AnonymBruker skrev:

Drakk en six pack dagen etter begravelsen til min far. Kjenner jeg har vanvittig lyst til å fortsette drikkingen, men jeg er nødt til å komme meg tilbake til det gode mønsteret jeg hadde før jul (ca 3 måneder i strekk uten alkohol). Selv om det kjennes slik ut nå midt i sorgen så vet jeg at alkoholen ikke er verdt det.

-Vimsa

Forstår deg utrolig godt. Det er når ting er vanskeligest at man merker hvor mye alkoholen frister. Det er da man trenger virkelighetsflukten mest. Håper du har klart å holde deg noenlunde borte fra alkoholen siden søndag! Fokuser på det gode du har klart, og glem nederlaget 🤗

- Line

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/12/2020 at 4:49 PM, AnonymBruker said:

-Vimsa

Hvordan går det med deg Vimsa, i det nye året nå?!

Pia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inne i en svært dårlig periode. Så nå har drikkingen eskalert litt. 1-2 ganger i uken. Rett før nyttårsaften hadde jeg dessuten et tilbakefall på annen rus. Det ble med den ene kvelden, men likevel. Har også hatt tilbakefall på selvskading og jeg har hatt et møte med politiet og ellers vært svært suicidal og dermed også innlagt. Har vært så dårlig at jeg har vært helt invalidisert. 

Har begynt å kjempe litt mer igjen, men jeg er så langt nede og alkoholen har jeg ikke styrke til å kutte ut nå. 

Prøvde så hardt å la det være i dag, men jeg klarte det ikke. Må ikke nødvendigvis drikke alle 6 øl jeg har. Er på øl nr to nå og kan stoppe etter øl nr tre tror jeg. Men så er jeg vel i gang igjen om noen dager, og hver eneste gang jeg drikker så risikerer jeg å gå inn i total destruktivitet slik at jeg drikker mer enn jeg tåler og finner på dumme og destruktive greier. 

Selvhatet kan ikke beskrives med ord. Før jul klarte jeg å drikke max hver tiende dag. Nå har det eskalert til 1-2 dager i uken. 

- C 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter også med alkoholkonsumet. Har ikke inntatt alkohol siden februar 2019! Må komme meg på fylla, men jeg er blakk og har ingen venner.

Anonymkode: 533ab...f7a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker i snitt 12- 18 halvlitere om dagen. Gjort i mange år. Vært edru i 4 dager, helt hvit faktisk og abstinenser begynner å gi seg. Nattsvette og våkenetter henger igjen. Nå er det nok. Gidder ikke mer. Kommer innom om 14 dager for oppdateringer. Takk for mange meningsfulle innlegg.

-poseidon

Anonymkode: ba34b...f41

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Drikker i snitt 12- 18 halvlitere om dagen. Gjort i mange år. Vært edru i 4 dager, helt hvit faktisk og abstinenser begynner å gi seg. Nattsvette og våkenetter henger igjen. Nå er det nok. Gidder ikke mer. Kommer innom om 14 dager for oppdateringer. Takk for mange meningsfulle innlegg.

-poseidon

Supert! Lykke til! Husk det er lov å feile og begynne på nytt igjen alt er ikke over selv om du hadde en sprek eller to.

Anonymkode: ab763...d0c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er inne i en svært dårlig periode. Så nå har drikkingen eskalert litt. 1-2 ganger i uken. Rett før nyttårsaften hadde jeg dessuten et tilbakefall på annen rus. Det ble med den ene kvelden, men likevel. Har også hatt tilbakefall på selvskading og jeg har hatt et møte med politiet og ellers vært svært suicidal og dermed også innlagt. Har vært så dårlig at jeg har vært helt invalidisert. 

Har begynt å kjempe litt mer igjen, men jeg er så langt nede og alkoholen har jeg ikke styrke til å kutte ut nå. 

Prøvde så hardt å la det være i dag, men jeg klarte det ikke. Må ikke nødvendigvis drikke alle 6 øl jeg har. Er på øl nr to nå og kan stoppe etter øl nr tre tror jeg. Men så er jeg vel i gang igjen om noen dager, og hver eneste gang jeg drikker så risikerer jeg å gå inn i total destruktivitet slik at jeg drikker mer enn jeg tåler og finner på dumme og destruktive greier. 

Selvhatet kan ikke beskrives med ord. Før jul klarte jeg å drikke max hver tiende dag. Nå har det eskalert til 1-2 dager i uken. 

- C 

Huff, føler med deg C, livet er ikke så lett å leve noen ganger!❤️ 😔

Holdt meg helt hvit og det gikk fint i halvannen måned, så fikk jeg besøk før helga av noen jeg ikke har sett på en stund, og han hadde seff med pils, og da braket jeg på en skikkelig smell som har vart fra torsdag til i går, det skulle faktisk ikke mer til..😬 Og så kommer det selvhatet som du snakker om også ja, over dumskapen, hater bare alkoholen også, mer enn noe annet..

Kanskje er det beste å ikke drikke noe som helst C, når du får igjen styrken til det??

Ser ikke ut som det går å drikke av og til for meg i alle fall, har ikke nok selvkontroll til det, det vil bare eskalere da, må innse det..

Klem til deg!🤗

Pia

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

-poseidon

Masse lykke til, håper virkelig du klarer dette nå!👍

Pia

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du også Pia. Stay inn there.

Går inn i nok en våkenatt, med svetten rennende. Fortsatt hvit.

Poseidon

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Du også Pia. Stay inn there.

Går inn i nok en våkenatt, med svetten rennende. Fortsatt hvit.

Poseidon

Takk!👍

Ja vet hvordan det er men det verste er jo over på en uke av fysiske abstinenser, og heller det enn å lide mye mer i år etter år, mens man sakte drikker seg til ihjel..😬

Du klarer dette!! Jeg setter i gang igjen i morgen, etter 5 dagers sprekken her..😅

Hør gjerne fra deg her hvordan det går med deg, ønsker deg alt godt!

Pia..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...