AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #1361 Del Skrevet 11. desember 2019 På 7.12.2019 den 18.49, AnonymBruker skrev: Imponerende at du syntes det! Jeg greier ikke i det hele tatt å kose meg på julebord eller lønningspils uten alkohol innabords. Det er noe av det kjipeste jeg vet, jeg teller minuttene til det er akseptabelt å gå. Jeg håper sånn at det endrer seg med tiden, for jeg har jo også lyst til å kunne være med på slike ting. Akkurat nå er det uaktuelt. Det er en kjip tanke å tenke at jeg må velge mellom alkohol, eller å ha det hyggelig i sosiale settinger. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Hvorfor går du på slike ting når du ikke har lyst? Ta egne valg i livet. Anonymkode: 02430...571 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #1362 Del Skrevet 11. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Straks ei hel uke edru her nå, men kjenner et visst tungsinn i kveld, noe som er en klar trigger for å drikke!😬 Hvordan går det med dere andre her inne, Hilde, Vimsa, C, Baltasar, anonym X, og andre som prøver å slutte?! Pia Anonymkode: 273df...b94 Så flink du er! Er helt normalt at tungsinnet kommer etter en stund for man blir jo påvirket psykisk av drikkingen. Stå i det. Joda det går greit med meg. Er nok inni en litt hypoman episode så er fryktelig oppspilt. Holder på med flytting og slikt i tillegg så tankene mine er mest på andre ting enn rus akkurat nå. Selv om jeg kjenner nå at i kveld som er siste kveld i leiligheten så skulle jeg hatt noen øl ja. Jaja. Sånn blir det ikke. - C Anonymkode: 1ead6...708 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #1363 Del Skrevet 11. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Straks ei hel uke edru her nå, men kjenner et visst tungsinn i kveld, noe som er en klar trigger for å drikke!😬 Hvordan går det med dere andre her inne, Hilde, Vimsa, C, Baltasar, anonym X, og andre som prøver å slutte?! Pia Anonymkode: 273df...b94 Flink du er! Kjenner til hvordan tungsinn kan være en trigger til å drikke. Har du noen andre ting du kan distrahere deg med når det begynner å herje som værst? -Vimsa Anonymkode: 35886...40e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #1364 Del Skrevet 11. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Straks ei hel uke edru her nå, men kjenner et visst tungsinn i kveld, noe som er en klar trigger for å drikke!😬 Hvordan går det med dere andre her inne, Hilde, Vimsa, C, Baltasar, anonym X, og andre som prøver å slutte?! Pia Anonymkode: 273df...b94 Det er kjempebra jobba, Pia! Stå på! Har du vært hos legen igjen? Jeg venter på svar på henvisningen. Det ble selvfølgelig noe feil med den første søknaden om plass, så alt måtte gjøres på nytt. Det burde jeg egentlig forutsatt, alt tar mye lengre tid enn man ser for seg. Jeg har vært borte i det offentlige tidligere og burde absolutt ha lagt inn en feilmargin for meg selv der, så ikke fallet ble så høyt. I mellomtiden trøster jeg meg med at jeg nærmest er garantert plass. Men det kan fort bli både februar og mars før noe skjer. Det er fortvilende. Jeg rekker vel omtrent å finansiere den plassen i ren ventetid, bare på alkoholavgiften. Hehe! Hilde. Anonymkode: a0cd4...b04 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #1365 Del Skrevet 11. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor går du på slike ting når du ikke har lyst? Ta egne valg i livet. Anonymkode: 02430...571 Fordi jeg «må» på grunn av jobb. Jeg takler bedre en sosial setting med gode venner, men i den der, nå-skal-vi-være-sosiale-med-litt-perifere-bekjente/kollegaer-greia, da føler jeg virkelig at jeg trenger alkohol. Unngår det jeg kan og lider meg igjennom de jeg føler jeg må gå på. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1366 Del Skrevet 12. desember 2019 11 hours ago, AnonymBruker said: Flink du er! Kjenner til hvordan tungsinn kan være en trigger til å drikke. Har du noen andre ting du kan distrahere deg med når det begynner å herje som værst? -Vimsa Anonymkode: 35886...40e Ja fant noen gode serier på HBO og masse godt å spise, det funka faktisk bra!👍😅 Hvordan bruker du å kontrollere deg og la være når suget kommer?! Pia Anonymkode: 273df...b94 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1367 Del Skrevet 12. desember 2019 12 hours ago, AnonymBruker said: Så flink du er! Er helt normalt at tungsinnet kommer etter en stund for man blir jo påvirket psykisk av drikkingen. Stå i det. Joda det går greit med meg. Er nok inni en litt hypoman episode så er fryktelig oppspilt. Holder på med flytting og slikt i tillegg så tankene mine er mest på andre ting enn rus akkurat nå. Selv om jeg kjenner nå at i kveld som er siste kveld i leiligheten så skulle jeg hatt noen øl ja. Jaja. Sånn blir det ikke. - C Anonymkode: 1ead6...708 Så godt du også holder deg unna, det hjelper å ha ting å holde på med!!👍❤️ Pia Anonymkode: 273df...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1368 Del Skrevet 12. desember 2019 11 hours ago, AnonymBruker said: Det er kjempebra jobba, Pia! Stå på! Har du vært hos legen igjen? Jeg venter på svar på henvisningen. Det ble selvfølgelig noe feil med den første søknaden om plass, så alt måtte gjøres på nytt. Det burde jeg egentlig forutsatt, alt tar mye lengre tid enn man ser for seg. Jeg har vært borte i det offentlige tidligere og burde absolutt ha lagt inn en feilmargin for meg selv der, så ikke fallet ble så høyt. I mellomtiden trøster jeg meg med at jeg nærmest er garantert plass. Men det kan fort bli både februar og mars før noe skjer. Det er fortvilende. Jeg rekker vel omtrent å finansiere den plassen i ren ventetid, bare på alkoholavgiften. Hehe! Hilde. Anonymkode: a0cd4...b04 Ja har vært men ikke fått svar på noen prøver enda..😬 Det høres absolutt ikke bra ut at du må vente så lenge, egentlig burde det være mulig å få innleggelse på dagen når behovet er der, så ikke motivasjon forsvinner!! Klarer du å holde deg til da?! Du er jo utrolig flink i så fall.. Klem fra Pia Anonymkode: 273df...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1369 Del Skrevet 12. desember 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja har vært men ikke fått svar på noen prøver enda..😬 Det høres absolutt ikke bra ut at du må vente så lenge, egentlig burde det være mulig å få innleggelse på dagen når behovet er der, så ikke motivasjon forsvinner!! Klarer du å holde deg til da?! Du er jo utrolig flink i så fall.. Klem fra Pia Anonymkode: 273df...b94 Sendes de til Furst, så kan du/dere logge inn selv og sjekke. Anonymkode: e7a40...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1370 Del Skrevet 12. desember 2019 Drakk i helgen. Etter flere måneders edru. Vært edru igjen hele uken men den skuffelsen over meg selv er så intenst. Vil ikke drikke igjen og savnet det ikke men er så skuffet over meg selv Anonymkode: d55bd...0a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1371 Del Skrevet 12. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja fant noen gode serier på HBO og masse godt å spise, det funka faktisk bra!👍😅 Hvordan bruker du å kontrollere deg og la være når suget kommer?! Pia Anonymkode: 273df...b94 å så bra! 😄 ❤️ Jeg vet egentlig ikke helt hvordan jeg har klart å stå imot suget. Jeg småspiser godteri og is endel mer enn før, så er vel litt det. Ellers så forteller jeg bare meg selv at det å drikke 12-20 halvlitere i uka er jæææævlig dyrt, og som ufør så driter man jo ikke akkurat penger så det er så deilig å se at hundrelappene forblir på sparekonto istedenfor i alkoholen. Litt samme logikken da jeg slutta å snuse for ett års tid siden. Kutter i unødvendige utgifter så jeg ikke lenger betaler for å ødelegge helsa -Vimsa Anonymkode: 35886...40e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1372 Del Skrevet 12. desember 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drakk i helgen. Etter flere måneders edru. Vært edru igjen hele uken men den skuffelsen over meg selv er så intenst. Vil ikke drikke igjen og savnet det ikke men er så skuffet over meg selv Anonymkode: d55bd...0a3 Ingen vits på bruke tid på å være skuffet. Tilbakefall er ikke uvanlig, men det viktigste da er å fortsette der man slapp og ikke se på det som at man er på steg null igjen. For det er man ikke. - C Anonymkode: 1ead6...708 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1373 Del Skrevet 12. desember 2019 18 minutter siden, AnonymBruker said: å så bra! 😄 ❤️ Jeg vet egentlig ikke helt hvordan jeg har klart å stå imot suget. Jeg småspiser godteri og is endel mer enn før, så er vel litt det. Ellers så forteller jeg bare meg selv at det å drikke 12-20 halvlitere i uka er jæææævlig dyrt, og som ufør så driter man jo ikke akkurat penger så det er så deilig å se at hundrelappene forblir på sparekonto istedenfor i alkoholen. Litt samme logikken da jeg slutta å snuse for ett års tid siden. Kutter i unødvendige utgifter så jeg ikke lenger betaler for å ødelegge helsa -Vimsa Anonymkode: 35886...40e Ja vet, er på AAP selv!!😬 Har som regel vært opp i ca 35 halvlitere per uke, og de pengene kan definitivt brukes til noe mye bedre enn å drikke seg ihjel.. Småspiser/trøstespiser jeg også, men heller det enn å drikke!! Bra jobba Vimsa!!👍 Pia Anonymkode: 273df...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1374 Del Skrevet 12. desember 2019 52 minutter siden, AnonymBruker said: Drakk i helgen. Etter flere måneders edru. Vært edru igjen hele uken men den skuffelsen over meg selv er så intenst. Vil ikke drikke igjen og savnet det ikke men er så skuffet over meg selv Anonymkode: d55bd...0a3 Tenk på alle de dagene du har vært edru nå, fantastisk bra, og da vet du at du kan og klarer å være edru..! ❤️ Så drit i en liten sprekk, det er en bagatell, en ny dag kommer i morgen.. Pia Anonymkode: 273df...b94 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1375 Del Skrevet 12. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja vet, er på AAP selv!!😬 Har som regel vært opp i ca 35 halvlitere per uke, og de pengene kan definitivt brukes til noe mye bedre enn å drikke seg ihjel.. Småspiser/trøstespiser jeg også, men heller det enn å drikke!! Bra jobba Vimsa!!👍 Pia Anonymkode: 273df...b94 Ikke sant. Og det ironiske er at selv om jeg spiser mye søtsaker noen dager i uken nå så har jeg gått ned i vekt. Det er jo egentlig ikke så rart, for da jeg drakk øl så ble det fort 1200-1500 kalorier i flytende form i tillegg til det jeg spiste den dagen. Og dette gjorde jeg flere ganger i uken! Det er nesten uvirkelig når jeg tenker tilbake på det. Jeg har fortsatt ikke rørt noe på snart 3 måneder, og er spent på om jeg kommer til å drikke litt ( med måte ) i jula eller om jeg lar være. -Vimsa Anonymkode: 35886...40e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1376 Del Skrevet 12. desember 2019 27 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke sant. Og det ironiske er at selv om jeg spiser mye søtsaker noen dager i uken nå så har jeg gått ned i vekt. Det er jo egentlig ikke så rart, for da jeg drakk øl så ble det fort 1200-1500 kalorier i flytende form i tillegg til det jeg spiste den dagen. Og dette gjorde jeg flere ganger i uken! Det er nesten uvirkelig når jeg tenker tilbake på det. Jeg har fortsatt ikke rørt noe på snart 3 måneder, og er spent på om jeg kommer til å drikke litt ( med måte ) i jula eller om jeg lar være. -Vimsa Anonymkode: 35886...40e Ja det er rart! Har gått ned ett kg i vekt på en uke uten alkohol, selv om har trøstespist daglig!!😅 Håper du klarer å la det være i jula! Gruer meg til jula, i det hele tatt er jo Desember den verste drikke måneden, og den vanskeligste å holde seg edru på..huff.. Pia Anonymkode: 273df...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1377 Del Skrevet 12. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Drakk i helgen. Etter flere måneders edru. Vært edru igjen hele uken men den skuffelsen over meg selv er så intenst. Vil ikke drikke igjen og savnet det ikke men er så skuffet over meg selv Anonymkode: d55bd...0a3 Prøv å ikke tenk på det. Herre Gud så flink du har vært som har vært edru i flere måneder! Det er det mange av oss som ikke har klart, men du fikk det til! Syntes du skal være stolt av det. Nå vet du jo også at du får det til, du KAN dere flere måneder uten, det er en bragd. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1378 Del Skrevet 12. desember 2019 Jeg er ny i denne tråden, men håper jeg får lov å bli en del av «gjengen». Er det noen her som går på aa-møter, har gjort det, eller vurderer det? - eple Anonymkode: d0c7d...cdb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1379 Del Skrevet 12. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det er rart! Har gått ned ett kg i vekt på en uke uten alkohol, selv om har trøstespist daglig!!😅 Håper du klarer å la det være i jula! Gruer meg til jula, i det hele tatt er jo Desember den verste drikke måneden, og den vanskeligste å holde seg edru på..huff.. Pia Anonymkode: 273df...b94 Ikke sant. Også må jeg innrømme at selv om sjokolade og is ikke gir meg rus, så smaker det ihvertfall bedre enn alkohol Også ser jeg mye friskere ut i ansiktet. Det er ikke like pløsete og har fått tilbake gløden Ja jeg gruer meg noe enormt til jula jeg også. Jeg kommer til å klare meg fint frem til den 24 desember uten alkohol, men så er det jo julaften, romjul med påfølgende selskaper osv. Vi får se. Det verste for meg er egentlig ikke å drikke av og til i sosiale lag for der klarer jeg å styre meg, men den drikkinga jeg tidligere drev på med alene i skjul i huset som trøst.. Vi satser på at vi klarer å holde oss edru lengst mulig -Vimsa Anonymkode: 35886...40e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #1380 Del Skrevet 13. desember 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Ikke sant. Også må jeg innrømme at selv om sjokolade og is ikke gir meg rus, så smaker det ihvertfall bedre enn alkohol Også ser jeg mye friskere ut i ansiktet. Det er ikke like pløsete og har fått tilbake gløden Ja jeg gruer meg noe enormt til jula jeg også. Jeg kommer til å klare meg fint frem til den 24 desember uten alkohol, men så er det jo julaften, romjul med påfølgende selskaper osv. Vi får se. Det verste for meg er egentlig ikke å drikke av og til i sosiale lag for der klarer jeg å styre meg, men den drikkinga jeg tidligere drev på med alene i skjul i huset som trøst.. Vi satser på at vi klarer å holde oss edru lengst mulig -Vimsa Anonymkode: 35886...40e Sukker gir litt kick da, og demper suget..he he.. Er stor forskjell på huden også, ser de tørrhetsrynkene blir borte og mindre blå rundt øynene, helt utrolig at det blir så stor forskjell på så kort tid! Ja jula er vanskelig, spesielt romjula og nyttårshelgen! 😬 Alle jeg kjenner kommer til å drikke da..huff.. Enig, bare å satse maksimalt på at det går å holde seg mest mulig edru, og drikke minst mulig om det skulle skjære seg i alle fall!! God helg til deg Vimsa! Pia Anonymkode: 273df...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå