AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #1281 Del Skrevet 1. desember 2019 45 minutter siden, Fallabella said: Jeg har jo svart på det. Jeg ba om hjelp. Jeg har ingen andre magisk triks enn det som gjelder for absolutt alle jeg... Så be om hjelp. Jeg hadde fått nok derfor sluttet jeg å drikke, det er ingen magisk formel svar på det heller... Beklager. Jeg er ikke ute av avhengigheten jeg, det blir jeg aldri, men jeg slipper å ruse meg nå som jeg får hjelp. Avhengighet hos meg er ikke noe jeg kan ta vekk, det må jeg leve med resten av livet så jeg må også har hjelp resten av livet. Prøver igjen! Du ba om hjelp, hvilken hjelp fikk du, og hvordan, hvem ba du om hjelp fra? Hvorfor fikk du nok?! Hva gjør at du "slipper" å ruse deg,nå når du har fått "hjelp"?! Anonymkode: 273df...b94 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2019 #1282 Del Skrevet 1. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøvde bare å få ett eneste klart svar her, fra Falabella, uten å lykkes, utover om å "søke hjelp", hva det nå måtte innebære som jeg prøver å få svar på uten og lykkes, og diverse formaninger om konsekvenser vi alle vet om!! Flott at Falabella har fått "hjelp", selv om hun selv fortsatt ikke etter selv å ha fått hjelp, tydeligvis ikke vet hvordan hun selv har fått hjelp, hva det innebærer for henne pga fått hjelp, eller hva som hjelper alkoholikere, åpenbart, og ergo føyer seg fint inn i rekken av diverse forståsegpåere, eller troll i tråden..🙄 Anonymkode: 273df...b94 Jeg har vært i rusbehandling og sliter faktisk selv med å sette nøyaktig fingeren på akkurat hva som hjalp med det. Jeg var på bunnivå og kunne omtrent ikke få flere negative konsekvenser enn jeg allerede hadde og følte meg helt tvunget til å oppsøke hjelp. Motivasjonen var ikke på topp heller, men jeg måtte. Hadde ikke levd nå uten. Tiden i behandling gikk ut på noe gruppeterapi, mye individualterapi, et trygt sted å være hvor vi laget mat hver dag, trente regelmessig og gjorde hyggelige ting. Fikk opplevelser. Fikk oppleve at det gikk an å le og gjøre ting uten rus. Mest av alt ble jeg tatt ut av hverdagen min og miljøet jeg oppholdt meg i og jeg fikk TID. For jeg var langt fra i stand til å holde meg rusfri etter tre måneder. Ikke etter seks heller. Jeg trengte støtten og rammene rundt meg. Etter et halvt år i behandling begynte jeg å planlegge livet utenfor. Begynte å ha permisjoner hjem hvor jeg øvde på å finne trygghet uten rusen også alene. Og slik gikk det gradvis mot utskrivelse etter ett år. Dette var hjelpen jeg trengte og jeg har trengt ekstra hjelp i form av innleggelse flere ganger etter jeg var ferdig i rusbehandling. Det er en evig kamp, men jeg har i mye større grad lært meg å mestre trangen til å ruse meg og ikke minst be om hjelp når jeg kjenner jeg holder på å sprekke. Jeg har fått øyene opp for hvor ekstremt mye rusen ødela meg. Jeg var kjempesyk da jeg begynte å ruse meg og trodde ikke det gikk an å få det verre. Men det gjorde det. Det er alle konsekvensene jeg har opplevd som har hindret meg fra å sprekke hver gang jeg har holdt på å gjøre det. Det er et helt år med masse ulik hjelp og jeg hadde ikke på noen måte klart det alene. Første steg er å dra til legen for å be om hjelp. Så finner man sammen med legen og tverrfaglig spesialisert rusteam ut hva slags hjelp en trenger, hvor man skal få den og hvor langvarig og intensiv den skal være. Noe mer enn det klarer i alle fall ikke jeg beskrive hva som fikk meg ut av aktiv rus. Det er enda en kamp jeg kjemper å holde meg unna. - C Anonymkode: 1ead6...708 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 2. desember 2019 #1283 Del Skrevet 2. desember 2019 (endret) På 1.12.2019 den 21.15, AnonymBruker skrev: Prøvde bare å få ett eneste klart svar her, fra Falabella, uten å lykkes, utover om å "søke hjelp", hva det nå måtte innebære som jeg prøver å få svar på uten og lykkes, og diverse formaninger om konsekvenser vi alle vet om!! Flott at Falabella har fått "hjelp", selv om hun selv fortsatt ikke etter selv å ha fått hjelp, tydeligvis ikke vet hvordan hun selv har fått hjelp, hva det innebærer for henne pga fått hjelp, eller hva som hjelper alkoholikere, åpenbart, og ergo føyer seg fint inn i rekken av diverse forståsegpåere, eller troll i tråden..🙄 Anonymkode: 273df...b94 Endret 4. desember 2019 av Fallabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 2. desember 2019 #1284 Del Skrevet 2. desember 2019 (endret) På 1.12.2019 den 21.27, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i rusbehandling og sliter faktisk selv med å sette nøyaktig fingeren på akkurat hva som hjalp med det. Jeg var på bunnivå og kunne omtrent ikke få flere negative konsekvenser enn jeg allerede hadde og følte meg helt tvunget til å oppsøke hjelp. Motivasjonen var ikke på topp heller, men jeg måtte. Hadde ikke levd nå uten. Tiden i behandling gikk ut på noe gruppeterapi, mye individualterapi, et trygt sted å være hvor vi laget mat hver dag, trente regelmessig og gjorde hyggelige ting. Fikk opplevelser. Fikk oppleve at det gikk an å le og gjøre ting uten rus. Mest av alt ble jeg tatt ut av hverdagen min og miljøet jeg oppholdt meg i og jeg fikk TID. For jeg var langt fra i stand til å holde meg rusfri etter tre måneder. Ikke etter seks heller. Jeg trengte støtten og rammene rundt meg. Etter et halvt år i behandling begynte jeg å planlegge livet utenfor. Begynte å ha permisjoner hjem hvor jeg øvde på å finne trygghet uten rusen også alene. Og slik gikk det gradvis mot utskrivelse etter ett år. Dette var hjelpen jeg trengte og jeg har trengt ekstra hjelp i form av innleggelse flere ganger etter jeg var ferdig i rusbehandling. Det er en evig kamp, men jeg har i mye større grad lært meg å mestre trangen til å ruse meg og ikke minst be om hjelp når jeg kjenner jeg holder på å sprekke. Jeg har fått øyene opp for hvor ekstremt mye rusen ødela meg. Jeg var kjempesyk da jeg begynte å ruse meg og trodde ikke det gikk an å få det verre. Men det gjorde det. Det er alle konsekvensene jeg har opplevd som har hindret meg fra å sprekke hver gang jeg har holdt på å gjøre det. Det er et helt år med masse ulik hjelp og jeg hadde ikke på noen måte klart det alene. Første steg er å dra til legen for å be om hjelp. Så finner man sammen med legen og tverrfaglig spesialisert rusteam ut hva slags hjelp en trenger, hvor man skal få den og hvor langvarig og intensiv den skal være. Noe mer enn det klarer i alle fall ikke jeg beskrive hva som fikk meg ut av aktiv rus. Det er enda en kamp jeg kjemper å holde meg unna. - C Anonymkode: 1ead6...708 Takk C ♥️ Så enkelt og så vanskelig ja, gå til legen, legg deg inn, jobb med det resten av livet. Endret 4. desember 2019 av Fallabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1285 Del Skrevet 2. desember 2019 Hei Andrea jeg har det som deg 1-2 flasker vin om kvelden, jeg sier til meg selv hele tida at nå må det være slutt, - men nei kvelden kommer og med den vin hilsen Sailor Anonymkode: 3386a...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1286 Del Skrevet 2. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Andrea jeg har det som deg 1-2 flasker vin om kvelden, jeg sier til meg selv hele tida at nå må det være slutt, - men nei kvelden kommer og med den vin hilsen Sailor Anonymkode: 3386a...b63 Det tror jeg jeg sa til meg selv i 3 år. Jeg sa det. Mannen sa det og vi begge mente det. Så kom kvelden da... Jeg greide det ikke uansett hvor mye jeg mente det. Jeg har til nå ikke greid å kutte det bortsett fra når jeg er gravid, da er plutselig motivasjonen en annen. jeg er SÅ spent på tiden etter fødsel nå. Jeg vet at det blir både slitsomt og stressende, og da syntes jeg fort at jeg «fortjener» vin😒 -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1287 Del Skrevet 2. desember 2019 18 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har vært i rusbehandling og sliter faktisk selv med å sette nøyaktig fingeren på akkurat hva som hjalp med det. - C Anonymkode: 1ead6...708 Du merker ikke hvor giftig vedkommende er i språket og holdningene? Det er en grunn til at mange av innleggene hennes har blitt ryddet. Hun bruker innimellom hjerter og later som om hun støtter andre slik at hun ikke skal bli ryddet, men det er ganske gjennomsiktig. Men om de fleste ikke merker hennes egentlige holdninger og intensjoner, og tror hun forsøker være grei, så får hun vel bare holde på Anonymkode: e4e85...071 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1288 Del Skrevet 2. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du merker ikke hvor giftig vedkommende er i språket og holdningene? Det er en grunn til at mange av innleggene hennes har blitt ryddet. Hun bruker innimellom hjerter og later som om hun støtter andre slik at hun ikke skal bli ryddet, men det er ganske gjennomsiktig. Men om de fleste ikke merker hennes egentlige holdninger og intensjoner, og tror hun forsøker være grei, så får hun vel bare holde på Anonymkode: e4e85...071 Jeg har bare tenkt at det kom litt skjevt ut. - C Anonymkode: 1ead6...708 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1289 Del Skrevet 2. desember 2019 For 7 måneder siden hadde jeg det akkurat som dere. Halve livet handlet om å tenke og planlegge drikkingen min, å andre halvparten handlet om å skjule den. Jeg sa også som dere. Kan ikke søke hjelp å ødelegge rykte mitt, miste ungene, miste lappen osv.. Sa også til meg selv at ungene ikke merket det. De ble jo alltid fulgt opp. Sannheten er at jeg løy til meg selv. Å jeg brukte disse unnskyldningene til å fortsette missbruket mitt. Om dere fortsetter dette alvorlige missbruket deres, VIL dere på et tidspunkt begynne å drikke på dagtid. Det sniker seg inn så sakte at dere ikke vil merke det engang. Å ungene deres har nok mest sannsynlig merket at noe ikke stemmer! De er nok usikre uten å helt kunne sitte fingeren på det, her spiller alder stor rolle for hva/hvor/mye de vet. Jeg «nådde bunnen» mange ganger. TRODDE jeg. Men det var ikke før eldste ungen satt ord på at han VISSTE at jeg klarte å søke hjelp. Det var utrolig vanskelig ! Men Gud så deilig etterpå! Jeg gikk til fastlegen og barnevernet selv. Å vet dere hva som skjedde ? Jeg fikk hjelp og støtte ! Å jeg fikk et ultimatum om å slutte å drikke ELLER blir fratatt ungene og sertifikatet mitt. Da var valget enkelt ! Jeg startet med tisseprøver og blodprøver 2 ganger i uken. Nå tar jeg blodprøve en gang i måneden. Jeg startet i samtaleterapi. Livet er bedre enn noen gang! Å samvittigheten er renere enn den har vært på så lenge jeg kan huske! Ta grep å søk hjelp! Jeg tror ikke noen av dere kommer til å slutte å drikke før dere har «kniven på strupen». masse lykke til! Dette klarer DU! klem fra Mie Anonymkode: 9e55f...828 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1290 Del Skrevet 2. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: For 7 måneder siden hadde jeg det akkurat som dere. Halve livet handlet om å tenke og planlegge drikkingen min, å andre halvparten handlet om å skjule den. Jeg sa også som dere. Kan ikke søke hjelp å ødelegge rykte mitt, miste ungene, miste lappen osv.. Sa også til meg selv at ungene ikke merket det. De ble jo alltid fulgt opp. Sannheten er at jeg løy til meg selv. Å jeg brukte disse unnskyldningene til å fortsette missbruket mitt. Om dere fortsetter dette alvorlige missbruket deres, VIL dere på et tidspunkt begynne å drikke på dagtid. Det sniker seg inn så sakte at dere ikke vil merke det engang. Å ungene deres har nok mest sannsynlig merket at noe ikke stemmer! De er nok usikre uten å helt kunne sitte fingeren på det, her spiller alder stor rolle for hva/hvor/mye de vet. Jeg «nådde bunnen» mange ganger. TRODDE jeg. Men det var ikke før eldste ungen satt ord på at han VISSTE at jeg klarte å søke hjelp. Det var utrolig vanskelig ! Men Gud så deilig etterpå! Jeg gikk til fastlegen og barnevernet selv. Å vet dere hva som skjedde ? Jeg fikk hjelp og støtte ! Å jeg fikk et ultimatum om å slutte å drikke ELLER blir fratatt ungene og sertifikatet mitt. Da var valget enkelt ! Jeg startet med tisseprøver og blodprøver 2 ganger i uken. Nå tar jeg blodprøve en gang i måneden. Jeg startet i samtaleterapi. Livet er bedre enn noen gang! Å samvittigheten er renere enn den har vært på så lenge jeg kan huske! Ta grep å søk hjelp! Jeg tror ikke noen av dere kommer til å slutte å drikke før dere har «kniven på strupen». masse lykke til! Dette klarer DU! klem fra Mie Anonymkode: 9e55f...828 Så fint at du føler du har «sett lyset» men 7 mnd. er ingenting altså. Jeg har også gått mange måneder, og så havnet utpå igjen. Andrea har sikkert også gått så lenge nå, men hun innser fremdeles at hun har et problem, og at ingenting er løst. -Cali Anonymkode: b8a8e...bb8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1291 Del Skrevet 2. desember 2019 Jeg innser nå at jeg var litt krass, reagerte bare litt på formuleringen din, Mie. -Cali Anonymkode: b8a8e...bb8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1292 Del Skrevet 2. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så fint at du føler du har «sett lyset» men 7 mnd. er ingenting altså. Jeg har også gått mange måneder, og så havnet utpå igjen. Andrea har sikkert også gått så lenge nå, men hun innser fremdeles at hun har et problem, og at ingenting er løst. -Cali Anonymkode: b8a8e...bb8 Sa ikke at 7 måneder var lang tid. Poenget var at jeg søkte hjelp. Å det burde dere også. mie Anonymkode: 9e55f...828 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1293 Del Skrevet 2. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg innser nå at jeg var litt krass, reagerte bare litt på formuleringen din, Mie. -Cali Anonymkode: b8a8e...bb8 Hvilken formulering reagerte du på da? Anonymkode: 9e55f...828 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1294 Del Skrevet 2. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilken formulering reagerte du på da? Anonymkode: 9e55f...828 At du «hadde» det som oss, du «har» det som mange av oss. Du har vært edru i 7 mnd. det har jeg vært mange ganger, men jeg er ikke i noen posisjon til å dosere av min visdom av den grunn. Jeg har ingen fasit på hvordan andre skal greie det, og jeg har greid det på mange forskjellige måter. -cali Anonymkode: b8a8e...bb8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1295 Del Skrevet 2. desember 2019 Jeg har også gått år uten å drikke med graviditeter og små barn. Men det er noe annet enn å faktisk endelig innrømme for andre at en har et stort problem ! Åpenhet hos familie og instanser. Da har du tatt steget å det er ikke like lett å falle tilbake . mie Anonymkode: 9e55f...828 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1296 Del Skrevet 2. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har også gått år uten å drikke med graviditeter og små barn. Men det er noe annet enn å faktisk endelig innrømme for andre at en har et stort problem ! Åpenhet hos familie og instanser. Da har du tatt steget å det er ikke like lett å falle tilbake . mie Anonymkode: 9e55f...828 Det har de fleste her innrømmet, og Gud vet hvor mange som har søkt hjelp uten å rapportert det her. -Cali Anonymkode: b8a8e...bb8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1297 Del Skrevet 2. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: At du «hadde» det som oss, du «har» det som mange av oss. Du har vært edru i 7 mnd. det har jeg vært mange ganger, men jeg er ikke i noen posisjon til å dosere av min visdom av den grunn. Jeg har ingen fasit på hvordan andre skal greie det, og jeg har greid det på mange forskjellige måter. -cali Anonymkode: b8a8e...bb8 Jeg HAR jo det. Er liksom ikke så mange andre måter å si det på. Men vi avhengige tar alt som et personlig angrep. Noe mitt svar overhode ikke var. Men sannheten er at en må innrømme at en har et problem for å få det bedre. En trenger støtte og en trenger en «vekker». Sånn er det bare. Å innrømme det på et forum på nettet er en start, men hjelper i lengden lite. mie Anonymkode: 9e55f...828 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1298 Del Skrevet 2. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det har de fleste her innrømmet, og Gud vet hvor mange som har søkt hjelp uten å rapportert det her. -Cali Anonymkode: b8a8e...bb8 Der har faktisk ikke de fleste her innrømmet nei. De fleste her er livredd for barnevernet, lappen, jobben og rykte sitt. Anonymkode: 9e55f...828 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1299 Del Skrevet 2. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har de fleste her innrømmet, og Gud vet hvor mange som har søkt hjelp uten å rapportert det her. -Cali Anonymkode: b8a8e...bb8 Det har jeg også tenkt litt på. Jeg tror det å si det høyt ( om så på et anonymt forum) setter i gang en del tanker og prosesser. Jeg tenker anderledes om min egen avhengighet i dag enn jeg gjorde da jeg startet tråden. Det har hjulpet meg å reflektere over eget tankemønster og avhengighet. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1300 Del Skrevet 2. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: At du «hadde» det som oss, du «har» det som mange av oss. Du har vært edru i 7 mnd. det har jeg vært mange ganger, men jeg er ikke i noen posisjon til å dosere av min visdom av den grunn. Jeg har ingen fasit på hvordan andre skal greie det, og jeg har greid det på mange forskjellige måter. -cali Anonymkode: b8a8e...bb8 Jeg har det ikke sånn lengre nei. Nettopp fordi jeg svelget stoltheten å søkte hjelp. Jeg vil alltid ha problemer med alkohol. Men sånn som mange beskriver hverdagen sin her, sånn HAR ikke jeg det no. Å det føles så utrolig godt. mie Anonymkode: 9e55f...828 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå