Gå til innhold

Skravletråd for de som strever med alkoholkonsumet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, jeg ser hva dere sier. Jeg trodde denne tråden i hovedsak var for å slippe guarden. Jeg har ikke vært mistenksom overfor NOEN her. Men da skal jeg trekke meg unna, og så får dere ha lykke til. 

Hilde. 

Anonymkode: a0cd4...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg ser hva dere sier. Jeg trodde denne tråden i hovedsak var for å slippe guarden. Jeg har ikke vært mistenksom overfor NOEN her. Men da skal jeg trekke meg unna, og så får dere ha lykke til. 

Hilde. 

Du er på internett å skriver om ting som folk frydefullt leser og synes er spennende..... Hvordan du forholder deg til det må du da velge selv, men tål at det blir nevnt, det er lurt å nevne en gang i mellom for alle din del. Jeg ville gjerne høre om den behandlingen du skal i, hva er det? :) 

Anonymkode: 08a06...aae

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hilde. 

Det synes jeg ikke du skal gjøre. Ikke hør på det. Denne tråden er for nettopp det. :) Og du er i din fulle rett å spørre om å prate mer privat med noen her. Du er jo en voksen kvinne. 

- C 

Anonymkode: 1ead6...708

Ryddet for sitat av slettet innlegg, og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Hilde. 

Selvsagt må du være skeptisk til andre. Det finnes mange mennesker som forsøker utnytte de som sliter. 

Anonymkode: e4e85...071

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt må du være skeptisk til andre. Det finnes mange mennesker som forsøker utnytte de som sliter. 

Anonymkode: e4e85...071

Joda, men det er ikke slik at det er farlig at man begynner å snakke på PM med noen. Det har jeg gjort mange ganger selv. Selv om man skal være litt forsiktig på internett så trenger man ikke bli livredd. 

- C 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda, men det er ikke slik at det er farlig at man begynner å snakke på PM med noen. Det har jeg gjort mange ganger selv. Selv om man skal være litt forsiktig på internett så trenger man ikke bli livredd. 

- C 

Her var det noen som kom med et "obs i tråden noe jeg synes er veldig bra. Da kan det være greit å sjekke litt selv før man går på innboks å utleverer seg... Her i tråden synes jeg det er viktig å snakke åpent, ingen har sagt noe annet. Erfaringsmessig så forteller man raskt mer private saker på pm... Og du vet jo litt selv om hvordan det er i den tiden rett før innleggelse... selv om man ikke er en svak person vil jeg si det er en kritisk fare der man er ekstra sårbar. Folk overdriver her også.. sånn er det alltid... Det må være lov å snakke om slike ting uten at folk går helt i snurp da... :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor får dere andre her hjelp? Det er et stort og uoversiktig landskap synes jeg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Hilde. 

Håper du ikke trekker deg unna Hilde, følger deg og håper på det beste!❤️

Pia

Anonymkode: 273df...b94

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2019 den 19.58, AnonymBruker skrev:

Baltasar, kan du (eller jeg, om du ønsker) åpne en ny profil her, så kan vi melde hverandre på innboks? 
AA var aldri et alternativ for meg, jeg har gått en annen vei. Om jeg så skulle ønske at det ikke var et valg, så kan jeg fremdeles gå til samtaler brisen/full/påvirket/ruset. (Det har jeg aldri gjort). Det finnes flere instanser som ikke er så rigide. Hadde jeg visst at man kan få SÅ mye hjelp på null komma niks, så hadde jeg gjort det for lengst. 

Hilde. 

Jeg lagde en bruker som heter midlertidigFase. Elendig navn, jeg vet. Men det var det jeg kom på. Bare kontakt meg der.

Om trollene har gjort deg paranoid så husk at du ikke deler no personlig som bosted eller behandler etc. Men jeg vil gjerne ha råd.

Baltasar

Anonymkode: 07741...02b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lagde en bruker som heter midlertidigFase. Elendig navn, jeg vet. Men det var det jeg kom på. Bare kontakt meg der.

Om trollene har gjort deg paranoid så husk at du ikke deler no personlig som bosted eller behandler etc. Men jeg vil gjerne ha råd.

Baltasar

Anonymkode: 07741...02b

Kan du ikke bare begynne å skrive med nicket i tråden?

Anonymkode: e7a40...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi noen vil lage mer kvalm enn strengt tatt nødvendig?

Hør. Jeg sliter. Dette har ingenting med å utnytte andre å gjøre. Bare legg av. Bare ha pittelitt verdighet. En pitteliten smule verdighet.

Om du vil kan du kontakte meg på nicket jeg nevnte. Jeg er rimelig sikker på å kunne skille vennligsinnede fra andre. Go ahead.

Anonymkode: 6bb92...582

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Og forresten... Har du egentlig et alkoholproblem? Ikke? Jeg tenkte meg det.

noen får energi av konflikt, de fleste ikke.

Anonymkode: 6bb92...582

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Baltasar. 
Jeg har sendt deg melding:)

Jeg er her fremdeles, men kommer til å holde meg litt i bakgrunnen til noe skjer. Ting tar tid som kjent, men i løpet av to-tre uker håper jeg det meste er i orden. 
I går skjedde det noe som gjorde meg ganske flat; min beste venn (som jeg nå har fortalt alt til), sa nøyaktig det jeg er redd for at de jeg har kontaktet skal si; h*n tror at jeg overdriver. Jeg drikker ikke så mye, ser så godt ut, ivaretar alt rundt meg osv. Altså... Skal jeg bare slippe alt og legge meg ut på gata for å bli tatt på alvor? Selv om x antall hundretusen sliter med dette her i landet, så blir man bare ikke tatt på alvor om man ikke ser ut som en boms. 
Jeg er glad for at jeg har fått hjelp. For i mine beste venner er det sannelig ikke mye hjelp å få. Ikke hjelp da, det forventer jeg ikke. Men det er akkurat som om de føler at jeg også angriper dem, og går i forsvar. 
Noen som skjønner hva jeg mener?

Hilde. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skryte litt nå. Hodet begynner å jobbe litt mer på lag, og sist uke greide jeg målet mitt med 3 dager. 😀 4 edru dager ila 1 uke, uten store problemer, var deilig og jeg smilte i hele går. Går for det samme denne uka og det skal gå!

AnonymX

Anonymkode: 9fa7c...2dc

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må skryte litt nå. Hodet begynner å jobbe litt mer på lag, og sist uke greide jeg målet mitt med 3 dager. 😀 4 edru dager ila 1 uke, uten store problemer, var deilig og jeg smilte i hele går. Går for det samme denne uka og det skal gå!

AnonymX

Anonymkode: 9fa7c...2dc

Kjempebra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 11/10/2019 at 8:18 PM, AnonymBruker said:

Hei Baltasar. 
Jeg har sendt deg melding:)

Jeg er her fremdeles, men kommer til å holde meg litt i bakgrunnen til noe skjer. Ting tar tid som kjent, men i løpet av to-tre uker håper jeg det meste er i orden. 
I går skjedde det noe som gjorde meg ganske flat; min beste venn (som jeg nå har fortalt alt til), sa nøyaktig det jeg er redd for at de jeg har kontaktet skal si; h*n tror at jeg overdriver. Jeg drikker ikke så mye, ser så godt ut, ivaretar alt rundt meg osv. Altså... Skal jeg bare slippe alt og legge meg ut på gata for å bli tatt på alvor? Selv om x antall hundretusen sliter med dette her i landet, så blir man bare ikke tatt på alvor om man ikke ser ut som en boms. 
Jeg er glad for at jeg har fått hjelp. For i mine beste venner er det sannelig ikke mye hjelp å få. Ikke hjelp da, det forventer jeg ikke. Men det er akkurat som om de føler at jeg også angriper dem, og går i forsvar. 
Noen som skjønner hva jeg mener?

Hilde. 

Hilde, hvordan går det med deg nå?!

Klem fra Pia..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pia:) 

Det går greit. Jeg har funnet et behandlingssted sted jeg skal søkes inn på, og i morgen skal jeg bestille time hos fastlege for henvisning. Det er så og si ingen ventetid for å komme inn, så nå kan ting skje fort. Jeg håper det blir etter jul, men er villig til å kaste meg rundt. Jeg vil bare bli edru. 
Hvordan går det med deg?? 

Hilde.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/17/2019 at 8:17 PM, AnonymBruker said:

Hei Pia:) 

Det går greit. Jeg har funnet et behandlingssted sted jeg skal søkes inn på, og i morgen skal jeg bestille time hos fastlege for henvisning. Det er så og si ingen ventetid for å komme inn, så nå kan ting skje fort. Jeg håper det blir etter jul, men er villig til å kaste meg rundt. Jeg vil bare bli edru. 
Hvordan går det med deg?? 

Hilde.

Så bra og godt å høre!!❤️

Her går det egentlig skikkelig drit, det finnes ingen lettvinte løsninger, min erfaring..😔

Pia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ca hver tiende dag for tiden. Har det ufattelig tungt. Det som gjør at jeg holder meg til kun det er at jeg ikke kan innta så mye kcal pga en noe lettere spiseforstyrrelse. Som var ille tidligere, men som jeg nå har kontroll på. 

Har akkurat vært innlagt i 5-6 dager i psykiatrien. Eksen fulgte etter meg inn på butikken forrige uke og igjen trigget det alle traumene og jeg ble fylt av angst, aggresjon og et seriøst ønske om å drepe han. Dette har skjedd før og da havnet jeg fullstendig på kjøret. Fylte leiligheten opp med rusa folk for jeg turte ikke være alene hjemme (han har nesten tatt livet av meg og brutt seg inn to ganger og dermed blitt pågrepet tre ganger hos meg og begynte å bryte kontaktforbudet etter 8 ukers varetekt. Jeg var rusfri, men ble helt ødelagt igjen av han) og det endte med den siste naboklagen (han sørget for de to første) så jeg ble tvunget til å selge. Han har det med å trigge meg alvorlig. Så jeg måtte legge meg inn på fredag for hvis ikke hadde det gått galt. 

Ble skrevet ut i dag da jeg ikke skal ha lange innleggelser. For min behandler mener at jeg ved lange innleggelser blir overbevist om at det er de på avdelingen og hun som gjør at jeg overlever. Mens de ser det at jeg gjør en utrolig bra jobb selv og jeg klarer det. Selv om jeg regelmessig trenger ekstra støtte ved innleggelse. Så det er for å unngå at jeg blir livredd for å være hjemme igjen. Før klarte jeg ikke to timer hjemme en gang. Nå klarte jeg 4,5 uker. Lengste på tre år...Jeg tenker jo det er helt sykt at jeg har vært så hjelpetrengende i tre år. Behandleren min på akuttposten mener derimot det er stor framgang. Jaja... 

Så skjedde det noe bra i dag da. Jeg fikk kjøpt meg et rekkehus. Endelig fikk jeg kjøpt ny bolig. Jeg har stålkontroll på økonomi selv om jeg har vært i fullstendig fucka krise de siste årene...Pluss uføreforsikring som har hjulpet meg MYE. Og jeg er jo glad for det. Har sittet og sett på møbler i dag. Men den følelsen som preger meg mest er smerte. Jeg har det fryktelig vondt. Tenkte jeg skulle feire. Så jeg kjøpte øl. Men egentlig var det for å drukne smerten. Det funker jo det. Problemet er bare at jeg har to øl igjen og vil helst ha mange fler. Seks øl er ikke nok i kveld. Da er det ikke feiring som egentlig er på agendaen. 

Off jeg er så sliten. Og lei. Jeg har fått leilighet i dag med god plass til mine barn. Rekkehus. 4-roms. Men det jeg kjenner mest på er at jeg vil sove og aldri våkne igjen. Likevel. Jeg har overlevd disse tre årene. Det hadde ikke jeg og ikke helsevesenet trodd for bare ett år siden. Det er da vel noe. Blir stadig påminnet hvor god jobb jeg har gjort. Likevel føler jeg meg svak. 

Jeg ser ikke det samme som de gjør? Er flinkere til å håndtere smerten og alt det der. Men smerten er der like fullt som den var da jeg ikke klarte to timer hjemme en gang uten at det førte til selvskading, rus eller selvmordsforsøk. Husker jeg øvde på å være hjemme. Gradvis økte jeg timene i samråd med min behandler. Nå har jeg klart 4,5 uke. 6-7 uker etter et helt år i rusbehandling. Drikker av og til ja, men. 

Herregud jeg er forvirret. Er ting bedre eller ikke. Det føles ikke sånn. Men utad og ifølge alle andre er det jo det. 

- C 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...