AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #1041 Del Skrevet 19. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk Vimsa, Det er rart med det, men den klemmen hjelper i all fall på selvfølelsen. Det stemmer det du skriver, om det med å drikke med en venn og dermed drikke gjennom helgen. Jeg er allerede langt ned i kartongen, og nå -kvier meg for å legge meg -fordi lenge til neste gang -forbereder et treff i morgen (et frivillig, men positivt bidrag) Jeg har andre ting å drive med; jeg er ganske kreativ, men etter et visst punkt blir det jo bare slurvete. Har noen av dere andre noen kreative sider? Anonymkode: 64ba8...46a Ja jeg ha det sånn selv. Virtuelle klemmer hjelper meg også. Vet ikke helt hvorfor de gjør det, men det vitner vel om noe varmt og omsorgsfullt kanskje? Jag vet så altfor godt hvordan du har det med å ikke ville legge deg fordi du det er lenge til neste gang du kan drikke. Man blir våken på trass for å få fullt utbytte av rusen av alkoholen. Også vil man bare fortsette å drikke i dagene etterpå fordi " nå er jo skaden allerede skjedd!". Det er jo egentlig bare tåpelig, for man kan jo like gjerne snu på flisa og si " ok, så har skaden skjedd, men da kan jeg begynne hvit periode igjen fra og med når jeg våkner imorgen tidlig". Dessverre er det lettere å la seg friste av den delen som ber deg fortsette å drikke. Hvilke kreative ting er det du driver med? Jeg er også ganske kreativ, liker spesielt godt å tegne, drive med keramikk ( måtte slutte med keramikken pga atopisk eksem som bare ble verre og verre ) og lage mat. Liker også å skrive, selv om mye av skrivingen min omhandler mye mørke og vonde tema så der prøver jeg å begrense meg litt. Har ikke hatt ork til å drive med noe særlig kreativt på jevnlig basis på ett par år nå, men lurer på å begynne i bildeterapi på poliklinikken jeg går på for å hente meg inn igjen og forhåpentligvis komme igang med det igjen. Blir jo lange dager når man stort sett bare er hjemme alene 😅 .Vimsa Anonymkode: e69cc...774 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #1042 Del Skrevet 19. oktober 2019 Er der flere enn meg som går ned i vekt pga alkoholisme ? Nå er jeg i en periode med mye fyll igjen og går ned i vekt. Jeg spiser så og si ingenting når jeg er i aktivt drikkemodus fordi jeg ønsker å være full på tom mage. Det er en helt annen rus på tom mage enn full har jeg funnet ut. Nå har jeg forresten planer om å ta en dag uten alkohol imorgen. Jeg er så sjukt dårlig nå, våknet på gulvet Istad og har på en eller annen måte slått hode. Har skikkelig kul og et mindre kutt. Aner ikke hvordan jeg skal bortforklare det senere? Huff, jeg har heldigvis ikke kastet opp. Det er da noe. K-37 Anonymkode: 59e27...d34 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #1043 Del Skrevet 19. oktober 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff, har dessverre ikke så mye fornuftig å komme med, annet enn at jeg kjenner meg igjen i det hamstre inn og planlegge forbruket mens mannen er borte. Du har ikke mulighet for å være hos noen? Noe familie eller venner, eller gjøre noe som distraherer deg fra drikkingen? -Vimsa Anonymkode: e69cc...774 Takk for at du viser omtanke. Det varmer om ikke annet. Anonymkode: 59e27...d34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #1044 Del Skrevet 20. oktober 2019 På 19.10.2019 den 2.19, AnonymBruker skrev: Begynte du å drikke igjen etter du fikk baby? Anonymkode: d5faa...3b0 Ja. Trodde suget skulle ha gitt seg, men jeg gikk rett tilbake til gamle vaner. Nå er jeg gravid igjen, og er følgelig edru. Jeg opprettet tråden fordi jeg ikke vil begynne på igjen etter denne fødselen også. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaug Olsen Skrevet 20. oktober 2019 #1045 Del Skrevet 20. oktober 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er der flere enn meg som går ned i vekt pga alkoholisme ? Nå er jeg i en periode med mye fyll igjen og går ned i vekt. Jeg spiser så og si ingenting når jeg er i aktivt drikkemodus fordi jeg ønsker å være full på tom mage. Det er en helt annen rus på tom mage enn full har jeg funnet ut. Nå har jeg forresten planer om å ta en dag uten alkohol imorgen. Jeg er så sjukt dårlig nå, våknet på gulvet Istad og har på en eller annen måte slått hode. Har skikkelig kul og et mindre kutt. Aner ikke hvordan jeg skal bortforklare det senere? Huff, jeg har heldigvis ikke kastet opp. Det er da noe. K-37 Anonymkode: 59e27...d34 Hva med en hvit uke? Jeg har sjelden en hel, hvit uke, og skammer meg litt for dette. Neste uke skal bli hvit for meg. Jeg har nå tre øl i skapet. Har tenkt at de skal ligge der neste søndag. Helt i ro. Man må bryte sine grenser, for å komme videre! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #1046 Del Skrevet 20. oktober 2019 Interessant tråd Jeg er 47 (M) og begynte å drikke urovekkende mye for ett og et halvt år siden. Jeg avsluttet da et komplisert forhold og tiden etter bruddet ble vel så komplisert. Det var et sånt himmel og helvete forhold. Fantastisk når det var bra og helt grusomt når hun var slik. Løsningen for meg ble selvmedisinering med alkohol og det har kommet ut av kontroll. Hun har greidd, utrolig nok, å spille på min samvittighet etterpå og holde kontakten. Jeg tenker selv det er helt utrolig. Det rare med problemdrikking er jo at man rasjonelt skjønner hva som ser, men likevel ikke greier å slutte. Men nå skal jeg prøve. Jeg drikker glatt 9 halvlitere på en kveld. Kan bli opp mot 12. Og jeg drikker nesten hver kveld. Jeg har merket at fysisk form er betydelig forverret. Jeg kjenner meg 15 år eldre enn før dette startet. Helt elendig. Jeg har også falt flere ganger og skadet meg. Så det har sunket inn at dette kan bli min død. psykisk er jeg ikke velfungerende lenger. Hodet kjennes bedøvet på en måte. Og det er det jo i og for seg. Jeg er nedstemt og begynner å miste motivasjon sånn generelt. Så jeg ser jo at dette er en enveis gate heldigvis er jeg lei av å ha det kjipt... og jeg vil reise meg igjen. så all gnist er ikke borte Baltasar Anonymkode: 07741...02b 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #1047 Del Skrevet 20. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Interessant tråd Jeg er 47 (M) og begynte å drikke urovekkende mye for ett og et halvt år siden. Jeg avsluttet da et komplisert forhold og tiden etter bruddet ble vel så komplisert. Det var et sånt himmel og helvete forhold. Fantastisk når det var bra og helt grusomt når hun var slik. Løsningen for meg ble selvmedisinering med alkohol og det har kommet ut av kontroll. Hun har greidd, utrolig nok, å spille på min samvittighet etterpå og holde kontakten. Jeg tenker selv det er helt utrolig. Det rare med problemdrikking er jo at man rasjonelt skjønner hva som ser, men likevel ikke greier å slutte. Men nå skal jeg prøve. Jeg drikker glatt 9 halvlitere på en kveld. Kan bli opp mot 12. Og jeg drikker nesten hver kveld. Jeg har merket at fysisk form er betydelig forverret. Jeg kjenner meg 15 år eldre enn før dette startet. Helt elendig. Jeg har også falt flere ganger og skadet meg. Så det har sunket inn at dette kan bli min død. psykisk er jeg ikke velfungerende lenger. Hodet kjennes bedøvet på en måte. Og det er det jo i og for seg. Jeg er nedstemt og begynner å miste motivasjon sånn generelt. Så jeg ser jo at dette er en enveis gate heldigvis er jeg lei av å ha det kjipt... og jeg vil reise meg igjen. så all gnist er ikke borte Baltasar Anonymkode: 07741...02b Så fint at du vil ta tak i dette Baltasar! Jeg har faktisk vært edru idag, men er så plaget av bakfyll dette du nevner med å falle i fylla er skikkelig farlig. Jeg var så full igår at jeg slokna på gulvet. Det har kommet såpass ut av kontroll at jeg er redd for at jeg kan dø av det. Som du nevner kan man jo falle å slå seg ihjel eller så kan man dø av akutt hjertesvikt eller lignende. kjenner på skikkelig angst når jeg tenker på konsekvenser, men samtidig har jeg absitinesplager idag. En øl, bare en øl kan lindre bakrusen og det verste av suget... Det er bare at en øl blir til 5-10 . - k37 Anonymkode: 59e27...d34 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1048 Del Skrevet 21. oktober 2019 Drikker dere med barn tilstede? Jeg kjenner enda lukten av alkoholånden til familiemedlemmer og vil spy av tanken. Jeg merket ALLTID at de hadde drukket, selv om de trodde de var velfungerende og «normale». Anonymkode: 9bdc2...782 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1049 Del Skrevet 21. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: dette du nevner med å falle i fylla er skikkelig farlig. Jeg var så full igår at jeg slokna på gulvet. Det har kommet såpass ut av kontroll at jeg er redd for at jeg kan dø av det. Som du nevner kan man jo falle å slå seg ihjel eller så kan man dø av akutt hjertesvikt eller lignende. kjenner på skikkelig angst når jeg tenker på konsekvenser, men samtidig har jeg absitinesplager idag. En øl, bare en øl kan lindre bakrusen og det verste av suget... Det er bare at en øl blir til 5-10 . Bra du holdt deg edru k37! Det er noen bra bøker der ute forresten, men det er du kanskje klar over. Som «This naked mind» og flere. Ja dette med farlige konsekvenser er noe som har gått sakte opp for meg. Det tok noen fall kan du si. Det siste var det verste jeg fikk hjernerystelse. Det er i seg selv en skummel tilstand. Og så er det forma da. Jeg var sprek for et par år siden. Nå har jeg null kondis og jeg går som en gammel mann. Det har gått skikkelig fort! Skremmende faktisk. En annen ting som har gått opp for meg er at moderasjon ikke vil funke. Jeg har prøvd det så mange ganger, og det funker aldri. Jeg kan kjøpe noen få øl og være fast bestemt på at det blir med det den kvelden. Men jeg kjøper alltid mer når den siste er tom. Selvmedisinering tror jeg har lengre røtter enn denne siste fasen med altfor stort konsum... disse siste par årene. Jeg har tenkt en del på det. I minst 15-20 år har jeg likt å drikke alene innimellom. Kanskje bare for å slappe av. Men mange ganger for å døyve noe som skjer i livet. Altså selvmedisinering. Jeg tror det er selve kjernen i mitt problem. Så jeg har drukket på lignende måte før, selv om konsumet i sin helhet ikke var for høyt. Heldigvis har jeg ikke blitt fysisk avhengig ennå. Hele greia er i hodet. Derfor jeg tar tak nå. Baltasar Anonymkode: 07741...02b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1050 Del Skrevet 21. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Drikker dere med barn tilstede? Jeg kjenner enda lukten av alkoholånden til familiemedlemmer og vil spy av tanken. Jeg merket ALLTID at de hadde drukket, selv om de trodde de var velfungerende og «normale». Anonymkode: 9bdc2...782 Dette er virkelig ikke rette stedet å spørre om dette. Spesielt ikke når det virker som du ikke spør fordi du sliter med dette selv, men heller for å trykke andre ned. Lag heller en egen tråd der dette kan diskuteres om jeg har misforstått intensjonen din med spørsmålet, og du genuint har ett ønske om ærlige svar på dette. Anonymkode: 0bcb6...2d4 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1051 Del Skrevet 21. oktober 2019 På 19.10.2019 den 22.50, AnonymBruker skrev: Kort sagt så gikk ikke hvit høst så bra jeg hadde tenkt. MEN jeg har ikke gitt opp helt ennå... Dette er situasjonen: Har hatt en hvit periode. Ble "aktivert" etter en nokså sober kveld i går. Det vil si å holde følge med en venn, som til slutt ble ca. 4 glass vin på byen. Holdt h**ns tempo med stil, takt og tone. 😎 Men, med dette drivet til stedet ble det 2 drinker hjemme (har sprit i skapet) 🙄, og full sikring av kvanta til i dag lørdag og søndag (1 Kartong og 2 flasker vin) Æsj. Orker ikke lese innlegg i tråden nå, Det er nok med å skrive inn et innlegg i skam, og med forsøk om lite skrivefeil. Jeg kommer sterkere tilbake, altså. I morgen har jeg en ting jeg må delta på sosialt. -Petrine Anonymkode: 64ba8...46a Ikke skam deg. Sprekker tror jeg dessverre hører med til kampen. 😕 Jeg greide ikke målet mitt med 3 dager sist uke, endte på 4. Men... vi fortsetter og prøve, og det er det viktigste. 😘 Anonymkode: 9fa7c...2dc 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1052 Del Skrevet 21. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke skam deg. Sprekker tror jeg dessverre hører med til kampen. 😕 Jeg greide ikke målet mitt med 3 dager sist uke, endte på 4. Men... vi fortsetter og prøve, og det er det viktigste. 😘 Anonymkode: 9fa7c...2dc AnonymX igjen. 😑 Anonymkode: 9fa7c...2dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1053 Del Skrevet 21. oktober 2019 I dag ga jeg opp og ba om hjelp. Og det er utelukkende pga denne tråden! 👏🏻 Jeg vet jo selvsagt at jeg ikke har vunnet kampen. Men jeg orker bare ikke mer. Som en skrev over her, er helt bedøvet i hjernen. Nå håper jeg at noen kan hjelpe meg. Og ikke vær redd, jeg skal stå på for fullt! Anonymkode: a0cd4...b04 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1054 Del Skrevet 21. oktober 2019 ⬆️ Hilde. Anonymkode: a0cd4...b04 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1055 Del Skrevet 21. oktober 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag ga jeg opp og ba om hjelp. Og det er utelukkende pga denne tråden! 👏🏻 Jeg vet jo selvsagt at jeg ikke har vunnet kampen. Men jeg orker bare ikke mer. Som en skrev over her, er helt bedøvet i hjernen. Nå håper jeg at noen kan hjelpe meg. Og ikke vær redd, jeg skal stå på for fullt! Fantastisk at du ba om hjelp!!! Jeg er så glad på dine vegne! Jeg tror det er nødvendig selv. Jeg kom til å tenke på en ting i dag. Vi som sliter med alkohol kjemper egentlig en kamp mot noe vi ikke kan ta rasjonelt: Reptilhjernen. Eller belønningssystemet. Motiveringssystemet. Kall det hva du vil. Det er uansett utenfor kontrollen til frontallabbene. Vi greier ikke påvirke det, få det i tøylene. grunnen til at jeg begynte å tenke i de baner er egentlig ganske dyster. På dagsrevyen var det en sak om vold mot kvinner. Psykologspesialisten fikk spørsmål om hvorfor ikke bare kvinner bryter ut av slike destruktive forhold. Hun sa at de ikke er svake, men sterke. Men de er i overlevelsesmodus. Det er altså en ikke-rasjonell del av hjernen som slår inn. uten sammenligning forøvrig, det ligner problematisk forhold til alkohol. Du vet det skader deg, men du fortsetter likevel. Hvorfor? Fordi gamlehjernen trumfer den nyeste delen (frontallaben) og styrer Baltasar Anonymkode: 07741...02b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 21. oktober 2019 #1056 Del Skrevet 21. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: I dag ga jeg opp og ba om hjelp. Og det er utelukkende pga denne tråden! 👏🏻 Jeg vet jo selvsagt at jeg ikke har vunnet kampen. Men jeg orker bare ikke mer. Som en skrev over her, er helt bedøvet i hjernen. Nå håper jeg at noen kan hjelpe meg. Og ikke vær redd, jeg skal stå på for fullt! Anonymkode: a0cd4...b04 Du GAV IKKE OPP, du skaffet deg flere som hjelper deg og støtter deg i den endringen du ønsker å få til 🤗 Ønsker deg masse lykke til! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1057 Del Skrevet 21. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: I dag ga jeg opp og ba om hjelp. Og det er utelukkende pga denne tråden! 👏🏻 Jeg vet jo selvsagt at jeg ikke har vunnet kampen. Men jeg orker bare ikke mer. Som en skrev over her, er helt bedøvet i hjernen. Nå håper jeg at noen kan hjelpe meg. Og ikke vær redd, jeg skal stå på for fullt! Anonymkode: a0cd4...b04 Skikkelig godt jobba!! Og det er jo det motsatte av å gi opp! Å gi opp er å slutte å prøve å gjøre noe med problemet. Det har jo ikke du gjort. - C Anonymkode: 1ead6...708 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1058 Del Skrevet 21. oktober 2019 Først av alt: så tøffe dere alle er. Skulle ønske min far hadde sett seg selv slik dere gjør når jeg var liten og tatt grep... I stedet er han en forfyllet, ensom mann på noen-og-60 som fortsatt innbiller seg at ingen vet at han har et problem... Jeg drikker ikke, men jeg leter desperat etter et forum der jeg kan få støtte til å slutte å røyke... Et sted der jeg er "forpliktet" til å sjekke inn hver dag og innrømme mine synder og skryte av mine seiere... Der folk vet hva sug er. Jeg vet det ikke er det samme, men nå har jeg lest hele tråden her og det dere gir hverandre er det jeg trenger. Noen å heie på som kan heie litt på meg og. Jeg har røyka I over 20 år nå. Har stoppet når gravid og begynt igjen ved ammeslutt 2 ganger... Men nå, når jeg vil slutte, så går det bare ikke! Jeg finner teite unnskyldninger som undergraver alt jeg har av viljestyrke og når jeg først har kjøpt en pakke må jeg jo røyke alle 20.... Så om jeg får lov vil jeg gjerne få. Følge dere, heie på dere og dele litt av hvordan det går med meg? -røykskya Anonymkode: 05c7e...98b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1059 Del Skrevet 21. oktober 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Først av alt: så tøffe dere alle er. Skulle ønske min far hadde sett seg selv slik dere gjør når jeg var liten og tatt grep... I stedet er han en forfyllet, ensom mann på noen-og-60 som fortsatt innbiller seg at ingen vet at han har et problem... Jeg drikker ikke, men jeg leter desperat etter et forum der jeg kan få støtte til å slutte å røyke... Et sted der jeg er "forpliktet" til å sjekke inn hver dag og innrømme mine synder og skryte av mine seiere... Der folk vet hva sug er. Jeg vet det ikke er det samme, men nå har jeg lest hele tråden her og det dere gir hverandre er det jeg trenger. Noen å heie på som kan heie litt på meg og. Jeg har røyka I over 20 år nå. Har stoppet når gravid og begynt igjen ved ammeslutt 2 ganger... Men nå, når jeg vil slutte, så går det bare ikke! Jeg finner teite unnskyldninger som undergraver alt jeg har av viljestyrke og når jeg først har kjøpt en pakke må jeg jo røyke alle 20.... Så om jeg får lov vil jeg gjerne få. Følge dere, heie på dere og dele litt av hvordan det går med meg? -røykskya Du. I litteraturen beskrives røyking som noe av det vanskeligste å slutte med. Du har ingenting å skamme deg for. når det gjelder støtte.... jeg er sikker på det finnes onlineforum du kan abonnere på! Baltasar Anonymkode: 07741...02b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1060 Del Skrevet 21. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fantastisk at du ba om hjelp!!! Jeg er så glad på dine vegne! Jeg tror det er nødvendig selv. Jeg kom til å tenke på en ting i dag. Vi som sliter med alkohol kjemper egentlig en kamp mot noe vi ikke kan ta rasjonelt: Reptilhjernen. Eller belønningssystemet. Motiveringssystemet. Kall det hva du vil. Det er uansett utenfor kontrollen til frontallabbene. Vi greier ikke påvirke det, få det i tøylene. grunnen til at jeg begynte å tenke i de baner er egentlig ganske dyster. På dagsrevyen var det en sak om vold mot kvinner. Psykologspesialisten fikk spørsmål om hvorfor ikke bare kvinner bryter ut av slike destruktive forhold. Hun sa at de ikke er svake, men sterke. Men de er i overlevelsesmodus. Det er altså en ikke-rasjonell del av hjernen som slår inn. uten sammenligning forøvrig, det ligner problematisk forhold til alkohol. Du vet det skader deg, men du fortsetter likevel. Hvorfor? Fordi gamlehjernen trumfer den nyeste delen (frontallaben) og styrer Baltasar Anonymkode: 07741...02b Takk Baltasar (var det du som skrev at du føler deg bedøvet i hodet? Akkurat det traff meg så hardt). Jeg føler meg ikke sterk, men jeg er jo klar over at jeg er det. Men jeg, ja - jeg orker ikke mer. Jeg må velge mellom liv og død. Og nå har jeg valgt. Jeg har altså ikke gjort mer enn å sende en mail, men det er til øverste instans (om det er noe som kan kalles det). Jeg ringte også, men det var ikke oppe for telefoner. Jeg skal holde dere oppdatert:). Hilde. (Litt redd). Anonymkode: a0cd4...b04 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå