AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #801 Del Skrevet 30. september 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er nettopp begynt på dag 2 uten alkohol nå. Drakk endel både torsdag,fredag og lørdag og kjenner at jeg angrer sånn på det! Og det verste er at jeg har lyst til å drikke nå selv om tanken på øl gjør meg kvalm. Jeg snakket med universitetet idag angående det å slutte på studiet da de lurte på om jeg i det hele tatt var en aktiv student hos dem, og det å måtte innrømme at "Nei, jeg er ikke det. Jeg er for syk til å studere og det vil jeg mest sannsynlig være i mange år fremover, til og med kanskje hele livet. Jeg satt på dass og grein av angst hver jævla dag jeg var hos dere. " er ett så jævlig stort nederlag for meg. Jeg ender opp med å kjøre meg selv enda dypere ned i mørket med den tankegangen min, for hvis jeg allikevel ikke kan være en normal person i 20-årene så kan jeg jo like gjerne først som sist egentlig bare drikke meg ihjel. Samfunnet har jo ikke bruk for meg uansett. faenfaenfaen. -Vimsa Anonymkode: e69cc...774 Jeg vet ikke hva jeg skal si, men jeg føler med deg. Har også den følelsen av at det er ikke bruk for meg. Hva har det å si liksom at jeg ruser meg? Men...Det har mye å si. For til syvende og sist blir livet mye verre av det, og det er ikke akkurat noe vi trenger. Jeg husker ikke om du har nevnt det, men går du til noen psykolog eller lignende? Klarer du i så fall være ærlig om dine utfordringer? - C Anonymkode: 1ead6...708 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #802 Del Skrevet 30. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva jeg skal si, men jeg føler med deg. Har også den følelsen av at det er ikke bruk for meg. Hva har det å si liksom at jeg ruser meg? Men...Det har mye å si. For til syvende og sist blir livet mye verre av det, og det er ikke akkurat noe vi trenger. Jeg husker ikke om du har nevnt det, men går du til noen psykolog eller lignende? Klarer du i så fall være ærlig om dine utfordringer? - C Anonymkode: 1ead6...708 Ja, jeg går i behandling fast 2 ganger i uken ( og har gjort det i over 1 år ) og er alltid 100% ærlig. Har vært i psykiatrien helt fra jeg var ett lite barn og er vel bare kommet inn i en ny periode hvor alt kjennes ekstra håpløst ut. Det ble nok litt forsterket etter besøket jeg hadde i helga, hvor jeg mer eller mindre bare ble sittende passivt og lytte fordi jeg verken jobber eller studerer eller opplever noe som helst, mens de andre kjører fullt løp. Det er litt ekstra sårt når man ser eller får besøk av tidligere klassekamerater eller familiemedlemmer som er yngre enn seg selv og som har kommet lengre i livet enn det man selv har gjort. Det er ikke det at jeg ikke unner dem det, for det gjør jeg, men det er så forferdelig vondt å være for syk til å kunne ta del i de tingene som de fleste ser på som en selvfølge. -Vimsa Anonymkode: e69cc...774 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #803 Del Skrevet 30. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg går i behandling fast 2 ganger i uken ( og har gjort det i over 1 år ) og er alltid 100% ærlig. Har vært i psykiatrien helt fra jeg var ett lite barn og er vel bare kommet inn i en ny periode hvor alt kjennes ekstra håpløst ut. Det ble nok litt forsterket etter besøket jeg hadde i helga, hvor jeg mer eller mindre bare ble sittende passivt og lytte fordi jeg verken jobber eller studerer eller opplever noe som helst, mens de andre kjører fullt løp. Det er litt ekstra sårt når man ser eller får besøk av tidligere klassekamerater eller familiemedlemmer som er yngre enn seg selv og som har kommet lengre i livet enn det man selv har gjort. Det er ikke det at jeg ikke unner dem det, for det gjør jeg, men det er så forferdelig vondt å være for syk til å kunne ta del i de tingene som de fleste ser på som en selvfølge. -Vimsa Anonymkode: e69cc...774 Ja, det skjønner jeg. Det blir liksom litt tomt av meg å komme med disse frasene om å finne de små tingene som gir mening og et avbrekk fra det vonde og alt det der. For jeg finner det jo ikke selv heller. Jeg tror jeg forstår deg i alle fall. - C Anonymkode: 1ead6...708 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #804 Del Skrevet 30. september 2019 (endret) Jeg både trener og spiser sunt. Likevel har jeg da et behov for rusen. Alle tiltak jeg gjør fjerner ikke dette behovet. Det blir avledninger, men sliter like mye likevel. Hadde sikkert sprukket oftere og hatt det verre hvis jeg IKKE gjorde noe av disse tingene, men noen løsning eller kur har det ikke vært for meg. Hadde det vært så enkelt så hadde ikke like mange utviklet et alvorlig avhengighetsproblem. Noe jeg vil si at 1-2 øl daglig ikke er. Det er vel mer et usunt forhold til alkohol enn reell misbruk og avhengighet. - C Anonymkode: 1ead6...708 Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. Endret 1. oktober 2019 av Perelandra 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #805 Del Skrevet 30. september 2019 18 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har ikke drukket på 6 dager. Men i morgen er det mandag, og jeg er redd for å sprekke..Trangen å oppleve rus er veldig stor.. -Linnea Anonymkode: f463b...fc8 Veldig godt gjort! Håper du klarer å holde deg litt lenger. Har du vurdert AA ? Det kan være til stor hjelp. Hva med å gi det en sjanse? Angreguri Anonymkode: 79ccb...c85 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #806 Del Skrevet 30. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Veldig godt gjort! Håper du klarer å holde deg litt lenger. Har du vurdert AA ? Det kan være til stor hjelp. Hva med å gi det en sjanse? Angreguri Anonymkode: 79ccb...c85 Jeg har tenkt på det, men det er så ubehagelig..Og jeg er redd for å møte dem i en annen sammenheng, spesielt med tanke på yrket mitt Anonymkode: f463b...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #807 Del Skrevet 30. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har tenkt på det, men det er så ubehagelig..Og jeg er redd for å møte dem i en annen sammenheng, spesielt med tanke på yrket mitt Anonymkode: f463b...fc8 Ja, det kan være ubehagelig. Men alle er i samme båt. Hvis du har muligheten, kunne du prøve å komme deg på møte i nabobyen. Det er virkelig stor hjelp og motivasjon å møte andre i samme situasjon. Angreguri Anonymkode: 79ccb...c85 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #808 Del Skrevet 30. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tenkt på det, men det er så ubehagelig..Og jeg er redd for å møte dem i en annen sammenheng, spesielt med tanke på yrket mitt Anonymkode: f463b...fc8 Men selv om du skulle møte på noen på feks et kjøpesenter så vil jo verken de eller du si noe som vil avsløre for andre hvor dere har møttes. Det står ikke skrevet i pabbeb på noen av dere og alle som går på disse møtene har en moralsk taushetsplikt som jeg ikke har opplevd at noen har brutt. Det settes høyt og leses opp på hvert møte at det du ser og hører på møtet blir på møtet. Så er det opp til deg hvor åpen du vil være om dette til resten av verden. Jeg skjønner frykten din, men det vil sannsynligvis ikke bli et problem. Derimot kan du oppleve å finne stor hjelp i å møte andre i samme situasjon. - C Anonymkode: 1ead6...708 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #809 Del Skrevet 30. september 2019 Jeg drakk 1 flaske vin, fordelt på 3 kvelder. Anonymkode: 9bf15...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #810 Del Skrevet 30. september 2019 Endelig hjemme etter heisatur. Etter hvit uke opplevde jeg å våkne fyllesyk på lørdag, DET var uvant, det! Jeg har ikke vært fyllesyk på mange, mange år, etter å ha holdt leveren i daglig trim, kan man si. Inntaket i helgen var forøvrig langt mer moderat enn den ville ha vært om jeg ikke hadde tatt meg selv i nakken nå. Det er jeg glad for. Kroppen sa på en måte «nei!», det var en god følelse. Jeg håper så inderlig jeg klarer å skru tilbake til edru modus. Jeg kan til og med sverge på at buksene var større enn vanlig etter bare en liten uke uten alkohol - og dét er nå i alle fall motiverende! Hilde. Anonymkode: a0cd4...b04 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #811 Del Skrevet 30. september 2019 ...og noen av oss er langt nede i rødvinsglasset etter en helvetes melding på jobb. Anonymkode: b612f...efe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #812 Del Skrevet 30. september 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: ...og noen av oss er langt nede i rødvinsglasset etter en helvetes melding på jobb. Anonymkode: b612f...efe Hva slags helvetes melding? Anonymkode: 20be1...7bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 1. oktober 2019 #813 Del Skrevet 1. oktober 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #814 Del Skrevet 1. oktober 2019 På 30.9.2019 den 22.08, AnonymBruker skrev: Hva slags helvetes melding? Anonymkode: 20be1...7bd Helvetes nok til at jeg drikker vin i kveld også. Anonymkode: b612f...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #815 Del Skrevet 2. oktober 2019 På 29.9.2019 den 10.17, AnonymBruker skrev: Syntes Andrea egentlig har noen av de mest skumle holdnignene av de som har skrevet under nick. Hun er her for støtte og sympati, ikke for å bli bedre. Ja, det er fint for støtte, men om man ikke har den ærligheten med seg selv, om man ikke tåler å høre hvilke holdninger man har som er skadelige, da vil man heller aldri klare endre de delene av seg som gjør at man sliter. Man må være brutalt ærlig med seg selv og gå til kjernen av hvorfor man drikker, for så å innse at man bruker det som unnskyldning. Man trenger ikke ta det i tråden, men man må ta det med seg selv. Men holdingene hennes skinner gjennom det hun skriver. Det er heller ikke greit at 1 eller 2 i tråden skal bestemme hva som er bra for alle alkoholikere å høre eller ikke. For meg hjalp det når noen konfronterte meg med mine unnskyldninger, det gjorde ikke skammen verre eller gjorde meg verre. Tvert imot innså jeg at det var riktig og at jeg måtte akseptere det og ta tak. Samme gjelder de som snakker om skam og sier de ikke vil være i tråden om de føler på skam. Det er nødvendig å jobbe gjennom den skammen og innrømme for seg selv at man sliter. Skammen kan hindre en i å jobbe seg fremover, og dersom man aldri klarer jobbe gjennom den heller, så er sjansen god for at man fortsetter gjemme seg i drikkingen. Ellers: Var våken til langt på natt fredag og våknet sent lørdag. Det gjorde at det var færre timer å holde ut før butikken stengtre og jeg er på dag 8 uten alkohol idag. Så lenge har jeg ikke gått uten alkohol på kanskje 8 år eller mer. Er overrasket, egentlig. Samtidig har jeg hele tiden fokusert på de andre aktivitetene jeg har gjort på, prøvd å føle skikkelig på dem. Jeg tror nok jeg vil sprekke etter hvert, men det er fint å vite at jeg har hatt en liten periode uten alkohol i det minste. Men jeg merker jo at jeg egentlig ønsker drikke regelmessig og bli full igjen. Selv om suget er fraværende akkurat nå, så er ønsket om å drikke der. Siden jeg er ufør og ikke har venner annet enn samboer, så er det begrenset hva jeg kan fylle dagene med, og livet mitt er ganske tomt. Men jeg vet også at det finnes mange som meg som ikke drikker for å fylle hverdagene, at det er mulig å leve uten alkohol, selv om man har et tomt liv. Idag blir det litt ekstra grundig husarbeid, vasking i kriker og kroker. Skal spille en del pc spill, det hjelper en del når jeg finner et spill som tar mye av tiden min. Det er litt ironisk hvordan jeg leser om mange som bruker alt for mye tid på spill og blir avhengige. Jeg skulle ønske jeg fant et spill jeg likte så godt at jeg kunne spille det 7 timer om dagen, for da hadde jeg hatt noe å gjøre på mesteparten av dagen og hatt mindre tid til å tenke på alkohol. Føler meg mer opplagt og føler litt mer driv og glede ved å gjøre ting annet enn drikke, så det er positivt. Jeg trodde ikke jeg lenger kunne like noe som ikke involverte drikking, men det viser seg jo at det også er en løgn alkoholikerstemmen forteller deg. Ja, det kan ta tid å bli normal igjen om man drikker veldig tungt (jeg har ikke drukket så tungt), men på sikt er det mulig å føle seg levende og til stedet i hverdagen uten alkohol. Det er oppmuntrende å vite. Anonymkode: 46855...3cb Hele poenget med tråden var lavterskel. Her kan alle komme som følte overskriften passet for dem. Noen har gått årevis og fått hjelp fir sin avhengighet, andre har for første gang innrømmet det for seg selv. Jeg tror ikke noen av delene er «farlig». Jeg er ikke her for støtte eller sympati, Ikke legg ord i munnen min. Jeg er her for å prate med likesinnede. Jeg hverken oppfordrer eller støtter andre i å fortsette å drikke, og det opplever jeg ikke at noen andre gjør heller, så hva som er farlig begriper jeg ikke. Å bli bedre vil jeg gjerne, men det tror jeg ikke en tråd på kg kan hjelpe meg med. Det ville jo selvsagt hvert fantastisk, men jeg tror ikke det er sånn man blir kvitt en avhengighet. Du ilegger meg holdninger jeg ikke har, så da blir det litt vanskelig. Jeg er fullstendig klar over unnskyldningene mine for å drikke. Jeg fornekter den ikke i det hele tatt. De er en del av avhengigheten. Fint at du følte det hjalp for deg, men ikke alle er lik deg. Det virker som om du tror at det er én løsning på alle sitt problem og du turer på som om DU har sett lyset og er programforpliktet til å spre det glade budskap. Selv om du selv ikke har sluttet å drikke. Det er det, men man jobber seg ikke igjennom den skammen ved å bli påført ytterligere skam av annonyme mennesker på Internett. Hva i all verden godt tenker du skal komme ut av å påføre folk ( som jeg skal love deg skammer seg nok fra før av) mer skam? Det å innrømme for seg selv at man sliter er jo nettopp det vi driver med i denne tråden. Nesten alle som skriver her begynner innleggene sine med at de sliter. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #816 Del Skrevet 2. oktober 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele poenget med tråden var lavterskel. Her kan alle komme som følte overskriften passet for dem. Noen har gått årevis og fått hjelp fir sin avhengighet, andre har for første gang innrømmet det for seg selv. Jeg tror ikke noen av delene er «farlig». Jeg er ikke her for støtte eller sympati, Ikke legg ord i munnen min. Jeg er her for å prate med likesinnede. Jeg hverken oppfordrer eller støtter andre i å fortsette å drikke, og det opplever jeg ikke at noen andre gjør heller, så hva som er farlig begriper jeg ikke. Å bli bedre vil jeg gjerne, men det tror jeg ikke en tråd på kg kan hjelpe meg med. Det ville jo selvsagt hvert fantastisk, men jeg tror ikke det er sånn man blir kvitt en avhengighet. Du ilegger meg holdninger jeg ikke har, så da blir det litt vanskelig. Jeg er fullstendig klar over unnskyldningene mine for å drikke. Jeg fornekter den ikke i det hele tatt. De er en del av avhengigheten. Fint at du følte det hjalp for deg, men ikke alle er lik deg. Det virker som om du tror at det er én løsning på alle sitt problem og du turer på som om DU har sett lyset og er programforpliktet til å spre det glade budskap. Selv om du selv ikke har sluttet å drikke. Det er det, men man jobber seg ikke igjennom den skammen ved å bli påført ytterligere skam av annonyme mennesker på Internett. Hva i all verden godt tenker du skal komme ut av å påføre folk ( som jeg skal love deg skammer seg nok fra før av) mer skam? Det å innrømme for seg selv at man sliter er jo nettopp det vi driver med i denne tråden. Nesten alle som skriver her begynner innleggene sine med at de sliter. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Ja, der sa du det. Det å vite at det er unnskyldninger hjelper jo ingenting. Det er å gjøre noe med det som er vanskelig. Jeg vet jo at når jeg unnskylder meg med at det er Champions leage i kveld så da kan jeg drikke øl, at det er en unnskyldning! Det å vite det hjelper i henting, det er fremdeles vanskelig å gjøre noe med! Og helt enig i at er det noe vi som strever med rus gjør så er det å skamme seg. Jeg skammer meg intenst, det gjør meg i alle fall ikke bedre. Anonymkode: b8a8e...bb8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #817 Del Skrevet 2. oktober 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Helvetes nok til at jeg drikker vin i kveld også. Anonymkode: b612f...efe Vel ingen melding er helvetes nok til at man må drikke noe som helst. Anonymkode: 20be1...7bd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #818 Del Skrevet 2. oktober 2019 I går fikk jeg det plutselig for meg at det hadde smakt veldig godt med et glass vin. Det kom helt ut av det blå. Har ikke rørt noe som helst på to uker, men akkurat i går så kom "behovet" som kastet over meg. Det var en helt vanlig kveld og ingen store hendelser som kunne utløst noe som helst. Det varte riktignok bare noen få minutter, men følelsen var helt underlig. Det var som et sug. Det forsvant jo nesten like fort som det kom, men jeg ble litt satt ut av det etterpå. Og bare for å understreke det, jeg drakk altså ikke noe altså Jeg skal klare disse hvite ukene. -Irene Anonymkode: 8a1ec...467 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #819 Del Skrevet 2. oktober 2019 Hvor ble det av innleggene om IBS, dumt de forsvant for syntes det var interessant at det var flere som sliter med cravings grunnet dårlig mage. Det påvirker sannsynligvis suget etter alkohol, for min del iallfall. 59 minutter siden, AnonymBruker said: Det virker som om du tror at det er én løsning på alle sitt problem og du turer på som om DU har sett lyset og er programforpliktet til å spre det glade budskap. Selv om du selv ikke har sluttet å drikke. Det er det, men man jobber seg ikke igjennom den skammen ved å bli påført ytterligere skam av annonyme mennesker på Internett. Hva i all verden godt tenker du skal komme ut av å påføre folk ( som jeg skal love deg skammer seg nok fra før av) mer skam? Det å innrømme for seg selv at man sliter er jo nettopp det vi driver med i denne tråden. Nesten alle som skriver her begynner innleggene sine med at de sliter. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Det er du som krever at alle skal oppføre seg etter diner regler, at din måte er den beste måten for tråden generelt. Jeg setter pris på at det er input fra andre i tråden. Om noen blir for usakelige så ignorerer jeg dem. Å bruke de som en unnskyldning til å stikke av når ting blir tøft betyr at man aldri vil klare jobbe gjenom det som er tøft. Om andre får deg til å skamme deg, så er det en mulighet til å lære håndtere den type følelser. Jeg har for øvrig aldri sagt at noen skal forsøke få andre til å føle skam. Ikke alle reagerer på fakta med å føle skam. Jeg føler 0 skam for at jeg sliter med alkohol. Om noen sier til meg at jeg oppførte meg dårlig mot dem, så tar jeg det til meg og tenker på om jeg er enig med de eller ikke. Om jeg er enig, endrer jeg meg, om jeg er uenig gjør jeg som jeg gjorde. Jeg føler ikke skam rundt at jeg gjorde feil. Uansett om det handler om alkohol eller andre ting. Å skamme seg for hver eneste feil man gjør, vel da blir det vanskelig å noensinne ta til seg konstruktivt kritik å bli bedre. Det er en dårlig forsvarsmekanisme og en følelse som hindrer fremgang. Anonymkode: 46855...3cb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2019 #820 Del Skrevet 2. oktober 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor ble det av innleggene om IBS, dumt de forsvant for syntes det var interessant at det var flere som sliter med cravings grunnet dårlig mage. Det påvirker sannsynligvis suget etter alkohol, for min del iallfall. Det er du som krever at alle skal oppføre seg etter diner regler, at din måte er den beste måten for tråden generelt. Jeg setter pris på at det er input fra andre i tråden. Om noen blir for usakelige så ignorerer jeg dem. Å bruke de som en unnskyldning til å stikke av når ting blir tøft betyr at man aldri vil klare jobbe gjenom det som er tøft. Om andre får deg til å skamme deg, så er det en mulighet til å lære håndtere den type følelser. Jeg har for øvrig aldri sagt at noen skal forsøke få andre til å føle skam. Ikke alle reagerer på fakta med å føle skam. Jeg føler 0 skam for at jeg sliter med alkohol. Om noen sier til meg at jeg oppførte meg dårlig mot dem, så tar jeg det til meg og tenker på om jeg er enig med de eller ikke. Om jeg er enig, endrer jeg meg, om jeg er uenig gjør jeg som jeg gjorde. Jeg føler ikke skam rundt at jeg gjorde feil. Uansett om det handler om alkohol eller andre ting. Å skamme seg for hver eneste feil man gjør, vel da blir det vanskelig å noensinne ta til seg konstruktivt kritik å bli bedre. Det er en dårlig forsvarsmekanisme og en følelse som hindrer fremgang. Anonymkode: 46855...3cb Det er jeg helt enig i og det hadde jo vært det beste å gjøre med deg. Men når du ved navn kaller meg farlig for tråden, så er det litt vanskelig at det skal få stå uimotsagt. Ellers skjønner ikke hva du snakker om, for det virker som du svarer på noe helt annet enn litt innlegg som du siterte. Så ja, usaklig blir vel nøkkelordet. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå