Gå til innhold

Hvor vanlig er det at menn får presentasjonsangst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle ha sex med daten, og det er første gang jeg opplever at en ikke kan fullføre. Virka som han var veldig flau og stressa over dette. Han slet med ereksjon. Og det hele ble bare kleint synes jeg. Sa til han at det gikk helt fint, for å ikke stresse han enda mer. Likevel, så kjenner jeg at jeg er skuffa, sex er en viktig del for meg i et forhold, og da ikke noe som blir så klumsete. 

Blir det bedre andre gangen? Tredje gangen? Hvordan blir sexlivet tenker jeg på? Følte litt som jeg skulle ha sex med en jomfru.. Hvor vanlig er dette her, og hvorfor skjer det? 

Anonymkode: cdc23...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt mange sexpartnere og aldri opplevd prestasjonsangst før jeg skulle ha sex med han jeg dater nå. Det var skikkelig skuffende, han fikk den ikke opp i det heletatt 😑 tenkte: har jeg funnet en infertil (eller hva det heter) mann nå... 

jeg ga det selvfølgelig flere sjanser da han sa at det var fordi han var nervøs, men aldri hadde opplevd det før da han som regel pleier å ligge med jenter han ikke liker på den måten. 

Andre gangen så fikk han den opp, men avsluttet fordi han ikke klarte å komme. Ungikk også å se på meg og tok ikke på meg.. var bare merkelig hele opplevelsen egentlig. Jeg tok det opp med han da vi var litt fulle, og sa at jeg faktisk føler at han ikke tenner på meg og at jeg ikke har opplevd det før, og at jeg nesten ikke klarer å tro på at en godt utpult fyr på 30 år kan ha SÅ prestasjonsangst. Har jo ligget med menn som har vært forelsket i meg før liksom uten disse problemene. 

Han tok det tydligvis til seg og mannet seg opp, så 3 gangen så kom han, og nå kommer han hver gang. OG både ser på meg og tar på meg og vi har normal sex. 😅

Anonymkode: 25b82...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Hvor gammel er han? Kanskje han har problemer med dette. Jeg hadde ikke gidda. 

25. Ja, jeg kjenner at det ikke akkurat fikk meg veldig mer gira.. 

Anonymkode: cdc23...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart en får prestasjonsangst når en leser slike kommentarer...🤣 

Anonymkode: 65d7e...0fa

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det vanlig at gutter får prestasjonsangst. Det er ikke slik at man har fantastisk sex med alle partnere første gang. Med de aller fleste må man lære hverandre å kjenne. Og ikke minst lære hva den andre liker og ikke liker. Dette er noe som veldig ofte skal til for at sexen skal bli bra for begge parter.

Og så over til spørsmålet ditt. Ja, det blir bedre. Han trenger å føle seg trygg på deg. Kanskje grunnen til at han fikk prestasjonsangst er at han liker deg godt og hadde veldig lyst til at det skulle bli bra. Du må bare la sexen forbedres naturlig, ikke stress. 

Og bare til informasjon; en jomfru trenger ikke være noe dårligere i senga enn andre. 

Anonymkode: 687b7...a2b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han ikke er helt trygg på deg og er nervøs etc, så gir det utslag.

Dere kan alltids ha mer foreplay før dere setter igang. Hvis dette skjer gang på gang, så er det nok mer enn prestasjonsangst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er midt i tjueårene og må spørre om det er normalt, er du kanskje ikke supererfaren selv? 🙂

Ja, det er normalt, ja det går over når han føler seg trygg, ja, menn må også føle seg trygge, vi er ikke vandrende ståpikker. I alle fall de av oss som er utstyrt med hjerne også. 

Anonymkode: f29c2...0b2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ha sex med daten, og det er første gang jeg opplever at en ikke kan fullføre. Virka som han var veldig flau og stressa over dette. Han slet med ereksjon. Og det hele ble bare kleint synes jeg. Sa til han at det gikk helt fint, for å ikke stresse han enda mer. Likevel, så kjenner jeg at jeg er skuffa, sex er en viktig del for meg i et forhold, og da ikke noe som blir så klumsete. 

Blir det bedre andre gangen? Tredje gangen? Hvordan blir sexlivet tenker jeg på? Følte litt som jeg skulle ha sex med en jomfru.. Hvor vanlig er dette her, og hvorfor skjer det? 

Anonymkode: cdc23...d92

Herregud du er jo så dømmende, dere dater bare og du begynner allerede å tenke på sex dere evt skal ha i fremtiden

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ærlig talt det er merkelig at folk får prestasjonsangst når det kommer til sex. Jeg er ganske klønete sosialt og kan være svært utilpass i mange situasjoner (deriblant dating), men når det først kommer til sex og nærhet har jeg null mentale sperrer. Tvert om kan jeg ikke tenke meg noen situasjon jeg opplever som så avslappende. Det føles bare naturlig. Det kan jo uansett bare gå en vei etter første gangen man har sammen.

Anonymkode: e1c3f...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ærlig talt det er merkelig at folk får prestasjonsangst når det kommer til sex. Jeg er ganske klønete sosialt og kan være svært utilpass i mange situasjoner (deriblant dating), men når det først kommer til sex og nærhet har jeg null mentale sperrer. Tvert om kan jeg ikke tenke meg noen situasjon jeg opplever som så avslappende. Det føles bare naturlig. Det kan jo uansett bare gå en vei etter første gangen man har sammen.

Anonymkode: e1c3f...9b3

Og mange kan nok synes at det er merkelig når folk er klønete sosialt. 

Vi har alle vårt å stri med, greit med litt respekt for at man er ulike og har ulike issues. 

Anonymkode: 80398...c9e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ha sex med daten, og det er første gang jeg opplever at en ikke kan fullføre. Virka som han var veldig flau og stressa over dette. Han slet med ereksjon. Og det hele ble bare kleint synes jeg. Sa til han at det gikk helt fint, for å ikke stresse han enda mer. Likevel, så kjenner jeg at jeg er skuffa, sex er en viktig del for meg i et forhold, og da ikke noe som blir så klumsete. 

Blir det bedre andre gangen? Tredje gangen? Hvordan blir sexlivet tenker jeg på? Følte litt som jeg skulle ha sex med en jomfru.. Hvor vanlig er dette her, og hvorfor skjer det? 

Anonymkode: cdc23...d92

Vær trygg, så kommer det seg nok. Jeg har hatt endel sexpartnere, og hadde ikke opplevd dette før min nåværende. Han slet fordi han likte meg SÅ godt, og gjerne ville imponere meg. Jeg skjønte fort greia, selv om han ikke sa det. Jeg er veldig selvsikker seksuelt, og tok det bare som en utfordring. Etter 2-3 ganger funka sexen sinnsykt bra. Og han forble hard hver gang, beste elskeren jeg har hatt uten tvil. Vi hadde et avbrudd en periode, og da lå han med andre som han ikke hadde følelser for, uten å ha så mye problemer med prestasjonsangst. Så for han handlet det om at han var betatt av meg, og ble stresset av det. 

Anonymkode: 80398...c9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje gitt han én sjanse til, for å være snill. Men vær tydelig på at han har brukt opp tabbekkvoten og han må levere neste gang, ellers er det på hue og ræva ut.

Anonymkode: 95ac3...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er midt i tjueårene og må spørre om det er normalt, er du kanskje ikke supererfaren selv? 🙂

Ja, det er normalt, ja det går over når han føler seg trygg, ja, menn må også føle seg trygge, vi er ikke vandrende ståpikker. I alle fall de av oss som er utstyrt med hjerne også. 

Anonymkode: f29c2...0b2

Har hatt 12 partnere (1 ons), og ikke opplevd det før. Så føler ikke jeg er uerfaren akkurat. 

Er mest nysgjerrig på hva dette kommer av. Han sa det her skjer hver gang første ganga. Og var tydeligvis flau over det. Jeg føler at det har med uerfarenhet fordi om man er vandt til å ha sex så er man mer sikker på det punktet og dette ikke oppstår? 🤔 Men jeg latet som ingenting og bare sa det gikk helt fint og følte ikke jeg kunne spørre han mer ut om dette for å gjøre han mer utilpass. 

Anonymkode: cdc23...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt 12 partnere (1 ons), og ikke opplevd det før. Så føler ikke jeg er uerfaren akkurat. 

Er mest nysgjerrig på hva dette kommer av. Han sa det her skjer hver gang første ganga. Og var tydeligvis flau over det. Jeg føler at det har med uerfarenhet fordi om man er vandt til å ha sex så er man mer sikker på det punktet og dette ikke oppstår? 🤔 Men jeg latet som ingenting og bare sa det gikk helt fint og følte ikke jeg kunne spørre han mer ut om dette for å gjøre han mer utilpass. 

Anonymkode: cdc23...d92

Hva du føler har da ingenting å si. Hvordan folk oppfører seg i forhold til sex, og hva slags forhold en har til sex, er helt individuelt. Det er virkelig på ingen måte rart at han fikk prestasjonsangst. Respekter det, og ikke heng det så mye opp i det. Da blir det hvertfall vanskelig for han.

Sex er noe man har sammen - et samarbeid hvor man gir og tar, og styrker hverandre. Fokuser heller på hva du kan gjøre for å gjøre han mer komfortabel, ikke på hans usikkerheter og svake sider. 

Anonymkode: 687b7...a2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Og mange kan nok synes at det er merkelig når folk er klønete sosialt. 

Vi har alle vårt å stri med, greit med litt respekt for at man er ulike og har ulike issues. 

Anonymkode: 80398...c9e

Full respekt for det. Jeg synes bare det var overraskende at det eneste jeg ikke sliter med når det kommer til samspill med andre mennesker faktisk ser ut til å være en relativt vanlig utfordring. Det er vel kanskje det at man har fått det for seg at man skal prestere, mens jeg har en helt annen innfallsvinkel. Uansett ser jeg for meg at det er et problem som går bort av seg selv etter noen runder.

Anonymkode: e1c3f...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Full respekt for det. Jeg synes bare det var overraskende at det eneste jeg ikke sliter med når det kommer til samspill med andre mennesker faktisk ser ut til å være en relativt vanlig utfordring. Det er vel kanskje det at man har fått det for seg at man skal prestere, mens jeg har en helt annen innfallsvinkel. Uansett ser jeg for meg at det er et problem som går bort av seg selv etter noen runder.

Anonymkode: e1c3f...9b3

Er du mann eller dame

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Sykkelkopp said:

Er du mann eller dame

Hehe tenkte jeg og... En dame trenger jo ikke prestere

Anonymkode: 2414d...1cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...