Gå til innhold

Det bygges et nytt bolig blokk ved hvor jeg bor vil det påvirke salget?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en leilighet som jeg vurderer å selge nå i de kommende månedene men nå har de starter med å grave i området der bolig blokken skal være. Jeg er usikker på hvor lenge skal det holdes på, men sist jeg var i leiligheten min så holdt de på til klokken 19 (helt vanvittig!) Spørsmålet mitt er om det kan påvirke i negativ retning salgsprisen når den som skal kjøpe få vite at det er en del bråk til utover kvelden....? 

 

Tenker på om visningen bør være helst på en lørdag eller søndag 🤔

 

 

Anonymkode: a7bef...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som regel tar det minst 1 år ved bygging av blokk, er det kun 1? Folk kan jo bli usikre hvor mye støy det blir. At det blir hele dagen og utpå kvelden må jo påregnes. Har dere ikke fått info?

Anonymkode: 87dc4...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jobber sikkert til kl 19 mandag til torsdag for å ha fredagen fri. Lørdag og søndag er fine visningsdager.

Anonymkode: 3519d...4f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei sist jeg var hjemme begynte de å jobbe ganske tidlig på fredag men usikker på hvor lenge de holdt på 

Har nok vært noe info men har ikke vært så opptatt av det visst. 

Anonymkode: a7bef...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan det påvirke salget negativt? At den som kjøper ikke har lyst å bo i et området det skal være bråk hver dag frem til kl 19. 

 

Jeg er ganske følsom på det, jeg hadde ikke klart om det var mitt tilfelle...og jeg dom skulle være kjøperen 😅

Anonymkode: a7bef...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holder de på å ikke bygge,men restaurere en blokk. Det jobbes fra 07-19 mandag til lørdag... hadde ikke kjøpt leil.i nærheten! Får aldri sove ut. 

Anonymkode: c3c23...611

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Her holder de på å ikke bygge,men restaurere en blokk. Det jobbes fra 07-19 mandag til lørdag... hadde ikke kjøpt leil.i nærheten! Får aldri sove ut. 

Anonymkode: c3c23...611

Det skjønner jeg veldig godt! 

Anonymkode: a7bef...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor, jobbes det på et nybygg mandag - lørdag, og det har faktisk hendt at de har holdt på på søndager og. Men da med mer "stille" arbeid. 

Som andre sier, å bygge en boligblokk tar gjerne 1 - 2 år, så selve støyen med byggingen er jo tidsbegrenset. Det som ikke er tidsbegrenset, er hvilken effekt blokken har på din leilighet, f eks solforhold, utsikt, økt biltrafikk osv. Det er mer sannsynlig at slike momenter trekker prisen ned, enn tidsbegrenset støy. Uansett, så må alle reguleringsplaner, påbegynte eller planlagte, frem i salgsoppgaven. Så da hjelper det ikke om du har visning på en mandag eller en søndag, potensielle kjøpere har krav på info om hva som skjer i området.

Anonymkode: cc398...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du til å se blokka fra boligen din? Altså at utsikten blir redusert? Byggestøy er jo heller ikke bra, så det kan absolutt påvirke salget, ja. 

Selv droppet vi å by på en bolig vi var på visning i fordi det var en blokk på andre siden av hagen. Å sitte ute føltes ut som å sitte i en boks (og da var det også sjøutsikt på andre siden av boligen, men ikke der uteplassen var) 

Anonymkode: eb731...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...