Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no

Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Cessa74 skrev:

Mindreårig kan jo ikke hindre hvem andre som får vite/leser om farens aller innerste hemmligheter, tanker, meninger, kroppsfunksjoner, pillebruk, hetsing av andre, drittslenging, bloggekrangliner, spydige innlegg om andre, ekstrem selvskryt, at junior heldigvis har god str på utstyret sitt ifølge UL bilder og ikke minst " ikveld skal det endelig bli noe på meg i senga" og hva annet har han egentlig ikke delt. For en midreårig  kan dette i aller høyeste grad være så ubeskrivelig pinlig at vi voksne knapt kan fatte det.

Tenk å være 12-13 år, og venninner og kompiser vet alt dette om faren din. Det i den alderen bare det faktum at man har foreldre, er pinlig.

Vil barnet fortelle far om eventuelt ubehag ift.bloggen? Nesten så man tviler, da far åpenbart er på randen, og å bli konfrontert med slikt kan få ham til å bryte sammen i krampegråt. Igjen. Barn er lojale og beskyttende.

Vet ikke om noen bør/kan/vil ta tak i dette. Vet bare at hadde det vært min eks som hadde utlevert våre felles barn på denne måten, hadde det blitt bråk. Og da mener jeg BRÅK.

Sørgelig at denne type blogging fremdeles slår an. Trist å se at godt voksne mennesker ukritisk heier fram dette sirkuset.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han skriver i tillegg i pillerus, noe han selv har dokumentert. En mister noe dømmekraft når en er påvirket av slike sterke medikamenter. Får forståelsen av at penger og inntjening er viktigere enn helse, for denne karen. Forsvarer seg med at han er slik en uendelig god og omsorgsfull far, har full kontroll over barnets beste, er totalt avskrivende og kritisk til enhver negative kommentarer i sine kommentarfelt. Hvem i hele verden VET hva som kan være til skade for et barn. Hvem i all verden er ikke ydmyk for negative kommentarer på bekostning av noe så viktig som våre barn. Kan ikke et barn få ville og mene hva de vil, uten at det blir utlevert på nett? Synes det må være en menneskerett. I stedet er far så sikker på at hans form for selvutlevering er sååå bra og viktig å skrive på blogg. Fordi det er så verdifullt at så mange som vil kjenne seg igjen,  og utleveringen vil derfor være så bra og befriende....... på bekostning av hva...?

Endret av ClusterOfGrapes
Feil ord
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, CMarie skrev:

Antidepressiva, han skriver om det ofte. Pluss alle andre medisiner han tar. Viser stadig dosetten sin. Og blander gjerne med alkohol. Dokumentert på blogg.

https://kokkejaevel.blogg.no/er-jeg-for-apen-om-pillebruken-misbruket.html

De gule pillene er Nobligan/Tramadol. Ifølge det som står på pakkene hans, skal han ta to per dag. Altså åtte tabletter iløpet av fire dager. Han skriver at dosetten inneholder fire dagers forbruk. Oppi der er det 24 Nobligan. Pokker ikke rart kokken er virkelighetsfjern. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cesil skrev:

De gule pillene er Nobligan/Tramadol. Ifølge det som står på pakkene hans, skal han ta to per dag. Altså åtte tabletter iløpet av fire dager. Han skriver at dosetten inneholder fire dagers forbruk. Oppi der er det 24 Nobligan. Pokker ikke rart kokken er virkelighetsfjern. 

Han bruker sterkere medikamenter nå, i flg bloggen

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Det er sjeldent jeg tenker så mye på andre fremmedes barn, men denne ungen synes jeg oppriktig synd på. Stakkars stakkars liten tenåring. Håper moren er av annen ved. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Finlay skrev:

Tenk å være 12-13 år, og venninner og kompiser vet alt dette om faren din. Det i den alderen bare det faktum at man har foreldre, er pinlig.

Vil barnet fortelle far om eventuelt ubehag ift.bloggen? Nesten så man tviler, da far åpenbart er på randen, og å bli konfrontert med slikt kan få ham til å bryte sammen i krampegråt. Igjen. Barn er lojale og beskyttende.

Vet ikke om noen bør/kan/vil ta tak i dette. Vet bare at hadde det vært min eks som hadde utlevert våre felles barn på denne måten, hadde det blitt bråk. Og da mener jeg BRÅK.

Sørgelig at denne type blogging fremdeles slår an. Trist å se at godt voksne mennesker ukritisk heier fram dette sirkuset.

Eksen jobber sammen med kokken, så vidt jeg vet. Hun har muligens erfart at det er klokest å holde kjeft? Evt har hun tatt grep nå, mtp at datteren flytter til mor?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther
8 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Eksen jobber sammen med kokken, så vidt jeg vet. Hun har muligens erfart at det er klokest å holde kjeft? Evt har hun tatt grep nå, mtp at datteren flytter til mor?

Merkelig at sønn ikke vil besøke han heller? Han skrev at han er innom 2 gange i året. Etterpå sletta han det, etter at han fikk reaksjon på det han har skrev. Kan ikke heller skjønne at eksdama tillater at han å tjene peng på bekosting av dattera, dette er hårreisende. Han har tjent vanvittig mye peng de 3 siste dagene med å bruke ho i bloggen.

Endret av Sommer65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Sommer65 skrev:

Merkelig at sønn ikke vil besøke han heller? Han skrev at han er innom 2 gange i året. Etterpå sletta han det, etter at han fikk reaksjon på det han har skrev. Kan ikke heller skjønne at eksdama tillater at han å tjene peng på bekosting av dattera, dette er hårreisende. Han har tjent vanvittig mye peng de 3 siste dagene med å bruke ho i bloggen.

Han fikk jo effektivt utnyttet to av barna sine i de siste innleggene.

Datteren, og den “voksne sønnen som fremdeles bor hjemme hos mora”. Denne ser han bare et par ganger i året, til tross for at han senere nevner at han kun er  en 3min. biltur unna.

Det er jo klart at han med dette åpner for spekulasjoner rundt forholdet til denne sønnen. Det er dessverre slik det fungerer, og noe en stor blogger bør tenke grundig gjennom før han poster. Nå er vel delen om sønnen slettet eller redigert? Beklageligvis alt lest av titusener, som gjør seg sine tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror rett og slett ikke han skjønner hva kritikken går ut på. Slik jeg forstår hans tilsvar oppfatter han at det handler om barn som bor 50/50 og at denne brøken noen ganger endres ut fra familiens behov. Dette angår, som han selv skriver, mange. Og det er riktig.

Men, det kritikken går på er den prosessen som ligger i forkant av å endre denne avtalen. Altså hvorfor den nå skal endres. Det har "vi" faktisk ikke noe med, vi trenger ikke vite og vi trenger ikke informeres om hvordan den unge jenta har det i livet sitt når det gjelder relasjonen til mor eller far.  Ei heller hvordan han har det og tar det. Privatlivets fred for mindreårige - har du hørt om det Asbjørn?

Jeg har lært at det er forskjell på nice to know og need to know...

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt innlegg som heter "Takk for saklig kritikk". Rekk opp handa de som tror at innlegget inneholder et spor av takknemlighet! Ikke det, nei...

Dette innlegget inneholder heller ikke spor av selvinnsikt. Han går enda mer i forsvar, han har bare utlevert seg selv, han vet best og alle de involverte er enige med han. Han har informert barnet sitt om innholdet, så hun leste ingenting hun ikke allerede visste. Poenget er vel heller at hele verden leste det, men poenget gikk rett over hodet på han.

Jeg skrev en kommentar på gårsdagens forsvarsinnlegg, hvor jeg selvfølgelig kritiserte utleveringen. Jeg påpekte også utleveringen av eksen. I første innlegg "kjempet han med nebb og klør for å få datteren 50%, og endelig fikk han det" (samt kommentarer på at han er en flinkere forelder). I neste innlegg var det ikke sånn, altså, han og moren ble raskt enige. Alt var fryd og gammen, de var faktisk flinkere til å komme til enighet enn foreldre flest. Dette er typisk bloggerreaksjon, så fort de skjønner at de har gått over streken, omskriver de, glatter ut, nekter og vrir skylden over på andre. Helst kritikkerne. Han gjør det igjen i det siste innlegget også. Han ror så det fosser. Jeg håper det er et tegn på at kritikken tross treffer litt. Hvis man må bortforklare og pynte på, så har man kanskje et spor av dårlig samvittighet? Eller var det bare sjokket over at ikke alt var hjerter og ros? Han kommer ikke på førsteplass hvis han ikke stryker Gudrun, Ella, og Svanhild med hårene.

Jeg fikk forøvrig til svar at jeg måtte roe meg ned.

Edit: jeg ser @Jammf kom meg i forkjøpet. Han skjønner ikke hva kritikken går ut på.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare trist og kynisk det han leverer på bloggen. Siste innlegg: 😶 Skremmende lavt refleksjonsnivå, bevisst eller ubevisst. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kollontaj said:

Bare trist og kynisk det han leverer på bloggen. Siste innlegg: 😶 Skremmende lavt refleksjonsnivå, bevisst eller ubevisst. 

Det siste innlegget, som i det hvor han hallusinerer at den ufødte sønnen hans(?) forteller ham at han er en god pappa og at han ikke skal bry seg om dem som mener han er en dårlig pappa..?

Er selv ganske 😶 i forhold til alle de siste fire innleggene hans, egentlig.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Finlay skrev:

Han fikk jo effektivt utnyttet to av barna sine i de siste innleggene.

Datteren, og den “voksne sønnen som fremdeles bor hjemme hos mora”. Denne ser han bare et par ganger i året, til tross for at han senere nevner at han kun er  en 3min. biltur unna.

Det er jo klart at han med dette åpner for spekulasjoner rundt forholdet til denne sønnen. Det er dessverre slik det fungerer, og noe en stor blogger bør tenke grundig gjennom før han poster. Nå er vel delen om sønnen slettet eller redigert? Beklageligvis alt lest av titusener, som gjør seg sine tanker.

Hadde ikke han skrevet noe sånt som at han gledet seg til å bli far igjen og prøve på nytt, nå som han er eldre og har mer erfaring til å bli en bedre far? Tror det sier litt..

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg ble veldig glad for at mange gir ham saklig kritikk på innlegget i kommentarfeltet.

Måten han responderer på, derimot, viser en ikke spesielt reflektert mann. Det i seg selv er ikke «forbudt» eller kritikkverdig egentlig, men til gjengjeld særdeles skummelt når han har såpass mange lesere som er svært investert i ham. Da får han voldsom påvirkningskraft, og de blir totalt ukritiske. 

Når han i så stor grad utelukkende ser sitt eget behov borger det ikke for å reflektere over ansvaret som følger med å ha en plattform som når ut til mange. 

Det er dette som har vært hovedankepunktet mitt: han får leserne følelsesmessig engasjert. Jeg har kjent på det selv også, og dermed tenkt at det er synd på ham, og at han kanskje ikke bør kritiseres så mye. Ingen som liker å sparke noen som ligger nede, en rolle han har malt opp med store bokstaver ved nettopp å skrive og minne folk på alt det skrekkelige som skjer.

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På meg så virker det som han kan skrive hva som helst og tilhengerskaren jubler uansett. Jeg forstår det rett og slett ikke. Hadde det bare vært noen få, men det er veldig mange som er med i denne ukritiske hyllesten av han.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Oppland skrev:

På meg så virker det som han kan skrive hva som helst og tilhengerskaren jubler uansett. Jeg forstår det rett og slett ikke. Hadde det bare vært noen få, men det er veldig mange som er med i denne ukritiske hyllesten av han.

Jupp, lost case. Barns rettigheter, hva er det? Er bare misunnelse fra nettroll. Hvis man kan ha mindre i sekken enn livets skole, vet jeg ikke hvor lite det kan være, men dessverre ser det ut til at det er på det nivået fansen opererer. Skremmende. Ikke fortell meg at en som Trump ikke kunne ha lyktes i Norge. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste innlegget var altså så drøyt.. Hvem prøver han egentlig å overbevise? Det var nesten skremmende. At han hører døde babyer..............For han ER jo bare en kjempegod pappa selv om kommentarfeltet tar av og sønn og datter vil bo hos mor. (Eller noe sånt -vanskelig å tolke helt poenget med det innlegget..) Han går jo på ganske tunge medisiner også -noe han skriver om hyppig på bloggen. Bare en tanke..

Innholdet nå henger ikke lenger på greip. Han takler overhode ikke hverken saklig kritikk eller fornuftige spørsmål. Han minner meg om et lite barn som ikke får viljen sin og "alle andre er dumme". Han finnes ikke ydmyk for hverken å ta til seg, eller forstå hvorfor mange reagerer. Han har alltid rett uansett. Han bare skal gjøre det på sin måte fordi det er riktig for han. Han vrir på alt. I hans hode handlet det om at datter bestemmer og han er en kjærlig far som lar henne. At det er viktig med åpenhet rundt sånt. At dette ikke er utlevering. Det han overhode ikke reflekterer over er hva som faktisk ER utlevering. At alt får en ringvirkning. At all åpenheten ikke alltid er det riktige -selv om han personlig ikke synes det er feil med åpenhet. Alle svarene han gir i kommentarfeltet bærer et soleklart bevis på at han overhode ikke evner å se ting fra et annet perspektiv. Han har rett til å skrive om det han vil -fordi samfunnet trenger hans åpenhet. 

Det han må innse er at ALT han deler -har en direkte eller indirekte konsekvens på de rundt han. Særlig mindreårige. Å få sitt private familieliv utlevert på en åpen blogg av en kranglete, hissig og arrogant pappa må være ekstremt vanskelig. At skolekamerater, forledre, naboer og generelt hele bygda daglig leser om pappa's kroppsfunksjoner, svette ballesår, sexliv, innerste følelser etc er et ekstremt overtramp uten sidestykke. Alle som har ungdommer vet dette. ALT kan være både flaut og vanskelig. Også de tingene som ikke angår barnet direkte. (Ikke rart man søker tilflukt andre steder..)

Uansett har Kokkejævel lenge vært ganske usmakelig. Altfor selvopptatt, selvskrytende, navlebeskuende og utleverende. Det handler ikke hverken om jantelov eller at man ikke skal være åpen om livets opp- og nedturer. Men det er så utrolig tydelig at han overhode ikke har taklet "kjendistilværelsen". Ting har rett og slett gått fullstendig til hodet på han -og han er ufeilbarlig i sin ekstreme oppførsel. Om andre mener noe annet så driter vel han i det liksom. Og Gunn, Arnhild, Svanhild og Borgny klapper og heier på sin fantastiske kokkejævel -vi andre kan jo bare la være å lese bloggen da vel..

Ja -akkurat..

Jeg håper bare så inderlig at folk snart går lei den oppblåste fyren. La han gjerne velte seg i hjerter fra kjerringklubben -men at omgangskretsen til mindreårige /  nær familie slutter å lese. At de skal få fred. At de ikke skal skjemmes / være flaue og lure på om blikkene de får rundt i bygda er av medlidenhet eller skadefryd. For kokkejævel selv er så høy på oppmerksomhet og medisin at han neppe tenker en klar tanke utover den oppmerksomheten han får selv. (Og TV2 og lokale medie burde ta sitt ansvar her og IKKE gi den kødden mer oppmerksomhet -de heller jo bare bensin på bålet)

Endret av Cessa74
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...