Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no

Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Finlay skrev (16 timer siden):

Kan trøste deg med at jeg (og sånn ca 20 000 andre) så å si har sluttet å lese bloggen.

Er kanskje innom et par ganger i måneden. Jeg gikk lei. Synes det er kjedelige greier. Vond rygg, vond fot, vondt her og vondt der. Smertestillende og elendighet. Tragedier og fjellturer. Omatt og omatt.

MEN. Facebooksiden hans er jeg innom rett som det er, for maken til kommentarfelt har jeg aldri sett. Det er underholdning det!😆

Jeg har ikke følt meg fristet til å besøke bloggen hans på leeenge, ikke etter at han ble litt vel oppesen av å få oppmerksomhet. I begynnelsen var han jo en artig skrue med noen gullkorn innimellom. Men, nå må jeg visst finne ham på FB. 😬

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Finlay
Pust skrev (16 minutter siden):

Jeg har ikke følt meg fristet til å besøke bloggen hans på leeenge, ikke etter at han ble litt vel oppesen av å få oppmerksomhet. I begynnelsen var han jo en artig skrue med noen gullkorn innimellom. Men, nå må jeg visst finne ham på FB. 😬

Ja, den siden er betydelig mer fascinerende enn bloggen selv!

Mange føler åpenbart at de fører en fortrolig samtale med kokken der inne. Til dels med hverandre også. En kommenterer at kaken han la ut ser tørr ut, men blir straks satt på plass av en annen som mener det er uhøflig å skrive sånt.

Andre forteller om egne vondter, at de har kreft, når og hvor de ble operert for sine prolapser, og om  livet etterpå.

De skriver at de blir glade når han er glad, legger ved bilder av mat de har laget etter hans oppskrift, de sender bilder av bærbusker og blomster i hagene sine. De viser en en rørende omsorg for både kokk, kokkekone og kokkebarn, samtidig som de blottlegger egne liv uten skrupler.

Så ja, det er både underholdende og litt skremmende😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (8 minutter siden):

Ja, den siden er betydelig mer fascinerende enn bloggen selv!

Mange føler åpenbart at de fører en fortrolig samtale med kokken der inne. Til dels med hverandre også. En kommenterer at kaken han la ut ser tørr ut, men blir straks satt på plass av en annen som mener det er uhøflig å skrive sånt.

Andre forteller om egne vondter, at de har kreft, når og hvor de ble operert for sine prolapser, og om  livet etterpå.

De skriver at de blir glade når han er glad, legger ved bilder av mat de har laget etter hans oppskrift, de sender bilder av bærbusker og blomster i hagene sine. De viser en en rørende omsorg for både kokk, kokkekone og kokkebarn, samtidig som de blottlegger egne liv uten skrupler.

Så ja, det er både underholdende og litt skremmende😅

Virker jo også som kokken syns det samme. Altså at disse menneskene er hans venner. Tror kanskje ikke han har så mange rundt seg, da hans væremåte virker avskrekkende på andre. Og blir slitsomt i lengden å forholde seg til. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther

Snakk om å være patetisk, snakk om å må bruke datter så folk skal handle på netthandelen.  Sitat fra han:

Hvis du vil bidra til at Datter gjør seg fortjent til lønna, så går du inn på kokkejævel og bestiller deg, eller noen du er glad i, noe godt.For noen er det sikkert litt stas at det er selveste Datter som har pakket forsendelsen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winther skrev (2 timer siden):

Snakk om å være patetisk, snakk om å må bruke datter så folk skal handle på netthandelen.  Sitat fra han:

Hvis du vil bidra til at Datter gjør seg fortjent til lønna, så går du inn på kokkejævel og bestiller deg, eller noen du er glad i, noe godt.For noen er det sikkert litt stas at det er selveste Datter som har pakket forsendelsen 🙂

Det er jo helt utrolig at noen faktisk kan få seg til å skrive slikt? Jeg er faktisk sjokkert. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther
Hallepalle2 skrev (6 minutter siden):

Det er jo helt utrolig at noen faktisk kan få seg til å skrive slikt? Jeg er faktisk sjokkert. 

Jeg også. Er han så avhengig å få salg på netthandelen, at han må bruke datter for å trekke til seg kunder. Trudde han gjorde det godt, så mye som han skryter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en grunn til å ikke kjøpe noe fra den mannen. Synd for jeg likte han i starten men måten han opptrer på nå er usmakelig.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winther skrev (37 minutter siden):

Jeg også. Er han så avhengig å få salg på netthandelen, at han må bruke datter for å trekke til seg kunder. Trudde han gjorde det godt, så mye som han skryter

Han vet at den gjengen i kommentarfeltet mest sannsynlig biter på når han bruker datteren sin som lokkemiddel, sånn har han jo holdt på ganske lenge og brukt Datter for klikk og likes. Hvem har vel lyst til å si nei til en så ung jente nå som hun skal tjene egne penger?

Endret av Beneviento
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skriver at Konemor tar alt det praktiske med sønnen, som jeg da vil tro er stell, bleieskift, bading, mating mm. Han er stortsett opptatt med jobb og fjellturer. I tillegg blir han lei etter noen minutter på golvet med sønnen, ja, det er det han skriver. Mens konemor er tålmodig og blir aldri lei og blir ikke en gang irritert om lillebror våkner 7 ganger på natta! 
I 2021 ville de aller fleste kvinner forventet betydelig mere deltakelse av faren. Både når det gjelder praktiske oppgaver rundt barnet, men også til tid og nærhet og bonding med barnet. Nære relasjoner kommer ikke av seg selv, de må skapes og jobbes med. Håper konemor krever dette av kokken, om ikke for sin egen skyld, så for guttens skyld.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winther skrev (På 12.7.2021 den 9.32):

Ja, og hvorfor skulle det være stas? Hun er ikke kjendis eller kongelig, bare en helt vanlig 12 åring som har sommerjobb hos faren. Selveste datter? Omg 🙄🙄🙄

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Olle-Bolle skrev (6 minutter siden):

Ja, og hvorfor skulle det være stas? Hun er ikke kjendis eller kongelig, bare en helt vanlig 12 åring som har sommerjobb hos faren. Selveste datter? Omg 🙄🙄🙄

Den gjengen der er troende til å faktisk synes det er ekstra stas at det er kokkedatterhender som har pakket varene deres, og kanskje kjøper de noe bare av den grunn. De jubler jo formelig over at han har bæsjet på fjellet, så…🤷‍♀️

“Vil tippe at enkelte vil hevde at jeg ALDRI har sunket lavere enn med dette blogginnlegget, men må man, ja så bare MÅ man…”

Ja, men man dele det med hele Norge? Hvordan er det mulig at dette passerer “skolegårdtesten”?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (24 minutter siden):

Den gjengen der er troende til å faktisk synes det er ekstra stas at det er kokkedatterhender som har pakket varene deres, og kanskje kjøper de noe bare av den grunn. De jubler jo formelig over at han har bæsjet på fjellet, så…🤷‍♀️

“Vil tippe at enkelte vil hevde at jeg ALDRI har sunket lavere enn med dette blogginnlegget, men må man, ja så bare MÅ man…”

Ja, men man dele det med hele Norge? Hvordan er det mulig at dette passerer “skolegårdtesten”?

«Skolegårdstesten» tror jeg ikke han vet hva er. Husker i diskusjonen rundt eksponering av datteren i forbindelse med at hun flyttet permanent til moren. Bildene. Snufsingen. Personlige beskjeder til datter via bloggen. *grøsser*. Han tok ingen kritikk. Datteren satt ved siden av han. Han kjente henne best. Hun godkjente alt han la ut om henne osv osv. I podcasten sa hun derimot at hun hadde opplevd flere ganger at han la ut bilder hun ikke likte, og at han flere ganger hadde mast og mast om å få legge ut et bilde, og blitt sur når hun sa nei. Lillebror har vært skjermet, den skal han ha. Eller… den skal Konemor ha. Mest sannsynlig. Men datter har vært eksponert og utlevert til de grader, uten at han selv innser det. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther
Finlay skrev (55 minutter siden):

Ja nu vet hele Alta at han har lagt fra seg avføring i det populære turområdet i Komsa 😂😂😂. Håper ingen hunder eller barn trør oppi dritten hans . Men han har vært å skrevet i boka etter sitt fornøden 🤢. Han har sikkert ikke fått vasket seg etter dobesøk i naturen

Endret av Winther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olle-Bolle skrev (8 timer siden):

Han skriver at Konemor tar alt det praktiske med sønnen, som jeg da vil tro er stell, bleieskift, bading, mating mm. Han er stortsett opptatt med jobb og fjellturer. I tillegg blir han lei etter noen minutter på golvet med sønnen, ja, det er det han skriver. Mens konemor er tålmodig og blir aldri lei og blir ikke en gang irritert om lillebror våkner 7 ganger på natta! 
I 2021 ville de aller fleste kvinner forventet betydelig mere deltakelse av faren. Både når det gjelder praktiske oppgaver rundt barnet, men også til tid og nærhet og bonding med barnet. Nære relasjoner kommer ikke av seg selv, de må skapes og jobbes med. Håper konemor krever dette av kokken, om ikke for sin egen skyld, så for guttens skyld.

Jeg mistenker dette ekteskapet er typisk sånn hvor aaalt (tilsynelatende) er perfekt og fint, helt til det en dag plutselig ikke er det lenger og de har flyttet fra hverandre. Uten noen form for forvarsel. Jeg tror han rosemaler veldig og får det til å høres ut som at hun finner seg i alt mulig og at det er fred og harmoni. Ingen i hans situasjon ønsker å nok en gang gå ut av et forhold, og spesielt ikke når det er barn inne i bildet. Jeg nekter å tro at kona synes det er tipptopp tommelopp å skrive på en blogg at hun tar alt det praktiske med barnet, etterfulgt av bilder hvor han ligger langflat på sofaen, eller smiler til kamera fra en fjelltopp. Skal tru hvor lenge hun holder ut det der. 

Endret av non_stop
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avansert tigging i siste innlegg. Hvis ikke nettbutikken selger mye til jul og boka ikke mer enn den forrige må en stakkars kokk kanskje logge seg inn på nav.no   Både hyttedrøm og husdrøm kan ryke. Jeg stoler på at fansen tar ansvar her og bestiller alt de makter.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoftepluss gikk med underskudd i 2020, Kokkejævel AS, som driver bloggvirksomhet, hadde nesten 2 mill i inntekt og et pent resultat. (Kilde Proff). Vet ikke hvilket selskap han selger krydder og annet under, men det kan se ut som at det var greit å selge Hoftepluss (selv om 2020 nok var et spesielt år. 2018 gikk heller ikke med overskudd.)

https://www.proff.no/selskap/hoftepluss-as/alta/butikkhandel/IF37M9T10MC/

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kollontaj skrev (13 minutter siden):

Hoftepluss gikk med underskudd i 2020, Kokkejævel AS, som driver bloggvirksomhet, hadde nesten 2 mill i inntekt og et pent resultat. (Kilde Proff). Vet ikke hvilket selskap han selger krydder og annet under, men det kan se ut som at det var greit å selge Hoftepluss (selv om 2020 nok var et spesielt år. 2018 gikk heller ikke med overskudd.)

https://www.proff.no/selskap/hoftepluss-as/alta/butikkhandel/IF37M9T10MC/

Alt med blogg, bok og nettbutikk m/bl.a krydder er det Kokkejævel AS som står for :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CMarie skrev (4 timer siden):

Avansert tigging i siste innlegg. Hvis ikke nettbutikken selger mye til jul og boka ikke mer enn den forrige må en stakkars kokk kanskje logge seg inn på nav.no   Både hyttedrøm og husdrøm kan ryke. Jeg stoler på at fansen tar ansvar her og bestiller alt de makter.

Dét gjør de! « det ordner seg for snille gutter!”   Den ene dagen er han på ‘felgen’, den neste skryter han av å ha hatt en romslig inntekt siden 2003, og er sånn sett godt vant. Da skjønner jeg enda mindre av hans tiggerferd der han fikk inn etparhundretusen!? Han er frekk, og han nyter det! 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther
Mollami skrev (6 timer siden):

Dét gjør de! « det ordner seg for snille gutter!”   Den ene dagen er han på ‘felgen’, den neste skryter han av å ha hatt en romslig inntekt siden 2003, og er sånn sett godt vant. Da skjønner jeg enda mindre av hans tiggerferd der han fikk inn etparhundretusen!? Han er frekk, og han nyter det! 

Trur det var nærmere 400 000,- frekk som f..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...