Gå til innhold

Hva er forskjellen på en hund og en gris?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden er kjæledyr, grisen er mat (ikke for meg da). For meg er den bare et avfallsdyr

Anonymkode: b9714...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betyr dyr sin opplevelse noe for deg? Spiller det en rollle om dyret er i stand til å lide?

Anonymkode: 96624...006

Jeg er veganer for dyrenes velferd og miljø. Jeg elsker dyr generelt, men gir totalt faen i hunder og om de lider. Kan godt spise hund, lurer på om det er godt. Kunne aldri spist gris.

Anonymkode: 6c242...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg sies det at planteetere smaker bedre enn kjøttetere.

Anonymkode: 67d90...7d4

Grisen kan spise kjøtt og den er et rovdyr slik som mennesker og hunder. Og faller du død om i grisehuset så spiser grisen deg. Så hvorfor skal ikke vi spise den? 

Anonymkode: c4712...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veganer for dyrenes velferd og miljø. Jeg elsker dyr generelt, men gir totalt faen i hunder og om de lider. Kan godt spise hund, lurer på om det er godt. Kunne aldri spist gris.

Anonymkode: 6c242...d43

Det var da selvmotsigende .. 

 

Anonymkode: c4712...f4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min 11 år gamle hund dør skal jeg ha meg en gris. Kloke dyr som vil passe meg bra. Og så slipper en båndtvang når en er på luftetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er vel tradisjon? Hadde ikke hatt noe i mot en stuegris som kjæledyr, men en vanlig gris hadde vært i det største laget. Ikke vet jeg om de kan stuetrenes eller gås tur med heller? Har hørt de er like intelligente som hunder, men ser liksom ikke appellen ved å ha en vanlig gris som kjæledyr over en hund.

Anonymkode: d66ad...a17

Disse skaffet seg produksjonsgrisen Esther ved en feiltagelse, de trodde det var en minigris. Ekstremt lite praktisk å ha i en leilighet, men ja, de kan selvsagt trenes til alt mulig akkurat som en hund. Esther var faktisk smartere enn hundene. 

 

Anonymkode: be676...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Griser har vist seg å være like eller mer intelligente enn hunder.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Hunder og griser er like intelligente. Om du bryr deg om hunder burde du bry deg om griser 

 

Skal vi bry oss om dyr basert på hvor smarte de er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...