Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Klarer ikke å la være å spise junk food

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg vet det ikke er bra for helsa, jeg blir tjukk og det er i tillegg dyrere enn sunn mat. Men jeg klarer ikke å la være. Det er så godt, og jeg gleder meg til måltidene.

De gangene jeg bestemmer meg for å spise sunt gruer jeg meg til måltidet. Jeg tvinger i meg fisken og brokkolien, mens jeg gleder meg til neste gang jeg skal på mcdonalds.

Jeg kan jo ikke leve sånn, men klarer heller ikke tanken på at måltidene resten av livet skal være noe jeg tvinger meg gjennom heller. Aner ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 7a5d5...4fb

Fortsetter under...

Tvist
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det ikke er bra for helsa, jeg blir tjukk og det er i tillegg dyrere enn sunn mat. Men jeg klarer ikke å la være. Det er så godt, og jeg gleder meg til måltidene.

De gangene jeg bestemmer meg for å spise sunt gruer jeg meg til måltidet. Jeg tvinger i meg fisken og brokkolien, mens jeg gleder meg til neste gang jeg skal på mcdonalds.

Jeg kan jo ikke leve sånn, men klarer heller ikke tanken på at måltidene resten av livet skal være noe jeg tvinger meg gjennom heller. Aner ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 7a5d5...4fb

Har du prøvd å lage fristende sunn mat? Taco, fiskeburger, laksewraps, soljanka osv? Torsk med brokkoli høres kjedelig ut, om du ikke har noe spennende tilbehør til. 

AnonymBruker

De aller fleste synes også junkfood er digg, og gjerne skulle spist det oftere, så du er ikke unik der. Men, uansett, jeg synes det høres ut som at ditt problem kan være at du er veldig enten eller. Enten er det maccern eller så er det torsk og brokkoli. Det vil ikke fungere.

Spiser selv burger hver eneste dag, men innenfor mitt kaloribudsjett. Har burgermiddag hjemme med to burgere - totalt ca 700kcsl. Det er fullt mulig om du er litt smart mtp ingredienser. Ikke lager jeg mine egne burgerbrød heller - kjøper sånne digge på butikken 😉

En annen ting er jo at «vanlig» mat vil smake utrolig mye kjipere når du hele tiden med jevne mellomrom spiser junk som er fullt av fett og salt (les. mye smak). Dette er en vanesak, og har du først spist sunt en periode vil det ikke føles sånn. 

En annen ting jeg ser er at du tenker at du ikke orker tanken på å aldri mer spise junk. Den tankegangen vil få deg til å sprekke for du vil bli desperat. Det er klart man kan spise junk innimellom. 

Anonymkode: 41d30...a79

AnonymBruker

Kanskje du kan lage sunnere junk food hjemme? Det er jo utrolig mye god, sunn mat man kan lage. Torsk og brokkoli uten saus høres ikke fristende ut. 

Anonymkode: fce73...977