Gå til innhold

Fjordlands og lignende produsenter av ferdigmat.


Jerry Lee

Anbefalte innlegg

Av Fjordland liker jeg raspeballer og svenske kjøttboller. Og risengrynsgrøten, bruker den når jeg skal lage riskrem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Alice123 skrev:

Av Fjordland liker jeg raspeballer og svenske kjøttboller. Og risengrynsgrøten, bruker den når jeg skal lage riskrem

De ville jeg ikke gjort, den egner seg ikke spesielt bra til riskrem etter min mening. Har fått servert riskrem flere ganger som folk har laget på denne og det blir aldri særlig bra. Skal man lage god riskrem er det kun langtidskokt risgrøt (Geisha 55 min.) som duger synes jeg. Grøten må være ganske kompakt (ikke løs og rennende) når den er avkjølt, og man bør bruke mye grøt i forhold til krem (som må piskes stiv nok). Da blir det luftig og smakfull risgrøt :)

Saus til riskrem lages best av bringebær som kjøres i blender, presses gjennom sil for å ta vekk stenene, vannes ut noe og jevnes med potetmel under oppkok. Må selvsagt iblandes en ganske stor mengde sukker, smak til selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, -jk- skrev:

De ville jeg ikke gjort, den egner seg ikke spesielt bra til riskrem etter min mening. Har fått servert riskrem flere ganger som folk har laget på denne og det blir aldri særlig bra. Skal man lage god riskrem er det kun langtidskokt risgrøt (Geisha 55 min.) som duger synes jeg. Grøten må være ganske kompakt (ikke løs og rennende) når den er avkjølt, og man bør bruke mye grøt i forhold til krem (som må piskes stiv nok). Da blir det luftig og smakfull risgrøt :)

Saus til riskrem lages best av bringebær som kjøres i blender, presses gjennom sil for å ta vekk stenene, vannes ut noe og jevnes med potetmel under oppkok. Må selvsagt iblandes en ganske stor mengde sukker, smak til selv.

Jeg har bare gode erfaringer med å lage riskrem på denne måten, får veldig luftig riskrem. De som har servert deg det har nok bare laget det feil :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Alice123 skrev:

Jeg har bare gode erfaringer med å lage riskrem på denne måten, får veldig luftig riskrem. De som har servert deg det har nok bare laget det feil :)

Har til og med laget riskrem med first price risgrøt, puttet litt sukker og litt vanlijesukker i kremen og brukte sikkert en putt krem til to poser grøt.  Ble kjempegod. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, -jk- skrev:

De ville jeg ikke gjort, den egner seg ikke spesielt bra til riskrem etter min mening. Har fått servert riskrem flere ganger som folk har laget på denne og det blir aldri særlig bra. Skal man lage god riskrem er det kun langtidskokt risgrøt (Geisha 55 min.) som duger synes jeg. Grøten må være ganske kompakt (ikke løs og rennende) når den er avkjølt, og man bør bruke mye grøt i forhold til krem (som må piskes stiv nok). Da blir det luftig og smakfull risgrøt :)

Saus til riskrem lages best av bringebær som kjøres i blender, presses gjennom sil for å ta vekk stenene, vannes ut noe og jevnes med potetmel under oppkok. Må selvsagt iblandes en ganske stor mengde sukker, smak til selv.

Det er ingenting som slår piano sin ferdigsaus, gjerne med ekstra tilsatt bærcoulis. Har smakt enormt mange hjemmelagde sauser, kan ikke måle seg.

Anonymkode: 5dc67...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingenting som slår piano sin ferdigsaus, gjerne med ekstra tilsatt bærcoulis. Har smakt enormt mange hjemmelagde sauser, kan ikke måle seg.

Anonymkode: 5dc67...1ff

Piano bringebærsaus smaker jo nesten ingenting. Tipper du bare har smakt slike kjedelige sauser laget på husholdningssaft? Det er ikke brukendes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, -jk- skrev:

Piano bringebærsaus smaker jo nesten ingenting. Tipper du bare har smakt slike kjedelige sauser laget på husholdningssaft? Det er ikke brukendes.

Enog, smaker tynn og tam saft med fortykning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er risgrøt jeg spiser som oftest hvis jeg kjøper type Fjordland. Liker også Bali kyllinggryte, men de beste kylling-grytene er de som er i sånn kinamat-pappboks i frysedisken. Ene er kylling tica masala og kylling-wok. Er ordentlig kyllingfilet og ikke noe farsekylling. 

Spiser svært sjeldent kjøtt da, så blir ikke så ofte. 

Endret av Purple_Pixiedust
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingenting som slår piano sin ferdigsaus, gjerne med ekstra tilsatt bærcoulis. Har smakt enormt mange hjemmelagde sauser, kan ikke måle seg.

Anonymkode: 5dc67...1ff

Prøv kirsebærkompott, det er min favorittsaus (finnes ferdig i dessert-hylle) :) 

Anonymkode: b73ae...907

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv kirsebærkompott, det er min favorittsaus (finnes ferdig i dessert-hylle) :) 

Anonymkode: b73ae...907

Den er nydelig, spesielt med fløte på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2019 den 12.00, HalldirV2 skrev:

Saritas, er den god? 

Ja, jeg synes det. Langt bedre smak på ferdigretter enn Tikka Masala sausen på glass fra samme produsent. 

Anonymkode: 19f8e...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hollie skrev:

Fersk og Ferdig sin grønnsakslasange er min absolutte favoritt. Den er så god!! 


Grønnsakslasagne
 

Åh. Den så god ut. Hvor kjøper du denne? Tror ikke jeg har sett den. Liker best å lage selv og fryse ned, men av og til er det veldig digg med mikromat når det er tomt i fryseren og jeg ikke gidder å lage mat i en time altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Inochan skrev:

Synes kjøttsuppe fra fjordland er den beste 😍💕

 

Takk for tips   😊.  Ikke smakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, September 15, 2019 den 18.15, AnonymBruker skrev:

Prøv kirsebærkompott, det er min favorittsaus (finnes ferdig i dessert-hylle) :) 

Anonymkode: b73ae...907

Kompott er vel ikke saus?!

Tidligere fikk man såkalt Rødgrøt i samme slags forpakning som surkål i dag. Den var god med sukker og fløte.

Mine bestemødre lagde Rødgrøt av restesaft og -bær etter safting og sylting.   Ofte et blandingsprodukt.

Det var kompott.    ☺

 

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De gode gamle husmødrene skal ha evig ros for sine matlagingskunster, ofte tryllet frem av nesten ingen råvarer,
men de fikk til skjønn mat. :klappe: *digresjon, ja jeg vet*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2019 den 17.44, Jerry Lee skrev:

 Men er den maten hans bra?

Jeg likte den ja. :jepp: Selv om en fikk med seg en keramikkskål til kattemat etterpå, så var det små porsjoner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte de ganske ofte når jeg bodde i Norge, og da var det som oftest kjøttkaker, svinestek eller oksestek. Har sikkert kommet mange andre spennede modeller siden jeg flyttet, men spiser egentlig ikke ferdigmat lenger nå. Syntes de var litt kjedelige egentlig, men med litt krydder så ble det ganske så ok.

Anonymkode: ba5f3...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...