AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #1 Del Skrevet 12. september 2019 Jeg har på MR fått påvist avrevet korsbånd. Har foreløpig bare vært hos egen lege som har henvist meg videre. Hun kunne ikke si så mye om det å kunne gjenoppta normalaktivitet etter en slik skade, men sa at det kunne ta opptil ett år før man ble som før enten man ble operert eller kun ved opptrening. Er det noen her som har erfaring med å trene seg opp igjen til normalfunksjon uten operasjon i forkant? Jeg var svært aktiv og trente fem dager i uken med både løp, dans og styrketrening. Nå er jeg jo tilnærmet låst i det ene benet. Jeg vil så veldig gjerne tilbake til slik jeg var. Anonymkode: 7a822...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest moreno Skrevet 14. september 2019 #2 Del Skrevet 14. september 2019 Det er veldig smart å trene så mye som mulig før operasjon. Du må ringe en fysioterapeut og få hjelp, ikke begynn på egenhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #3 Del Skrevet 16. september 2019 På 14.9.2019 den 7.17, moreno skrev: Det er veldig smart å trene så mye som mulig før operasjon. Du må ringe en fysioterapeut og få hjelp, ikke begynn på egenhånd. Men det jeg lurer på er om det er mulig å trene seg opp igjen til normalfunksjon uten operasjon. Skal til fysioterapeut denne uken. Anonymkode: 7a822...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #4 Del Skrevet 16. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det jeg lurer på er om det er mulig å trene seg opp igjen til normalfunksjon uten operasjon. Skal til fysioterapeut denne uken. Anonymkode: 7a822...583 Datteren min skal operere korsbånd nå i løpet av høsten, fikk beskjed av lege/fysio på sykehuset at kneet ikke blir 100% igjen uten operasjon. Anonymkode: bfbe6...835 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest moreno Skrevet 16. september 2019 #5 Del Skrevet 16. september 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det jeg lurer på er om det er mulig å trene seg opp igjen til normalfunksjon uten operasjon. Skal til fysioterapeut denne uken. Anonymkode: 7a822...583 Det kommer ann på veldig mye tror jeg. Umulig å si uten å vite hvor godt «rustet» du er fra før, hvilken normalfunksjon din livsstil krever, om du har eller har hatt andre skader i kneet eller andre steder i kroppen som kan påvirke +++. Du får nok et fornuftig svar av en som kan undersøke deg. Jeg kjenner de som ikke har operert, og har 100 % normalfunksjon. Men det er forskjell på en idrettsutøver og en kontoransatt, og en håndverker og en ungdom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #6 Del Skrevet 16. september 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Datteren min skal operere korsbånd nå i løpet av høsten, fikk beskjed av lege/fysio på sykehuset at kneet ikke blir 100% igjen uten operasjon. Anonymkode: bfbe6...835 Det er nemlig dette jeg leser stort sett over alt også, men fysioterapeuten som jeg har vært i kontakt med sier at man har gått bort fra å operere med mindre man er toppidrettsutøver. Anonymkode: 7a822...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #7 Del Skrevet 16. september 2019 8 minutter siden, moreno skrev: Det kommer ann på veldig mye tror jeg. Umulig å si uten å vite hvor godt «rustet» du er fra før, hvilken normalfunksjon din livsstil krever, om du har eller har hatt andre skader i kneet eller andre steder i kroppen som kan påvirke +++. Du får nok et fornuftig svar av en som kan undersøke deg. Jeg kjenner de som ikke har operert, og har 100 % normalfunksjon. Men det er forskjell på en idrettsutøver og en kontoransatt, og en håndverker og en ungdom.. Jeg er godt trent fra før med god kondisjon, styrke og utholdenhet. Jeg er ikke idrettsutøver, men trente inntil nå såpass mye og intenst at knærne måtte tåle en god del (noe som til slutt gikk galt da). Har ellers ingen skader i kroppen. Jeg skjønner at jeg kan oppnå 100% normalfunksjon til å rusle rundt og gjøre hverdagaktiviteter, men det er ikke på det nivået jeg skal være. Jeg vil være i stand til å hoppe og sprette rundt som jeg pleier. Med det så mener jeg Boot Camp, løping, krevende dans, aerobic osv. Jeg er ganske allsidig, men veldig aktiv normalt sett. Ungdom er jeg langt fra, men allikevel veldig aktiv. Ja, jeg skal til ortoped etter hvert, men skulle så gjerne vite om noen av dere her inne kjente til dette. Anonymkode: 7a822...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest moreno Skrevet 16. september 2019 #8 Del Skrevet 16. september 2019 Er du relativt ung kan det kanskje lønne seg med operasjon. Særlig hvis du vil opprettholde det du beskriver av hverdagsaktivitet etc. Håper du får noen svar av de fagpersonene som undersøker deg, slik at du kan stake ut kursen videre lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå