Gå til innhold

Alenemor «hatet»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor all denne negative holdningen til alenemødre som sliter av forskjellige grunner? 

Ikke skal skattepengene deres hjelpe barn som har mødre som gjør sitt beste, vi skal jobbe helt til man må løpe i barnehagen, unger sliter med stressende og «påtvunget» voksenliv og rutiner. Samtidig hetses dagens foreldre for manglende oppdragelse. Vel, gi meg bittelitt mer TID, så får vi alle mer oppdragne barn!

Anonymkode: bff12...018

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor all denne negative holdningen til alenemødre som sliter av forskjellige grunner? 

Ikke skal skattepengene deres hjelpe barn som har mødre som gjør sitt beste, vi skal jobbe helt til man må løpe i barnehagen, unger sliter med stressende og «påtvunget» voksenliv og rutiner. Samtidig hetses dagens foreldre for manglende oppdragelse. Vel, gi meg bittelitt mer TID, så får vi alle mer oppdragne barn!

Anonymkode: bff12...018

Personlig har jeg selvsagt ikke noe hat mot alenemødre. Utrolig hva mange av de klarer alene :klappe:

Meeeen :ler: jeg skal innrømme en viss oppgitthet/forundring overfor valget om å få barn/ ikke ta så nøye på om en blir gravid/har kjent partneren i mer enn 14 dager osv. HVIS MAN SELV ER  I en situasjon hvor man pratisk talt ikke klarer å ta vare på seg selv en gang. 0 på konto,har ikke noe nettverk, eier ingenting og har ikke fast jobb.

Ofte ser det ikke ut som det holder med et barn heller, men ops, et par år senere så kom det enda en unge med en ukjent/fraværende barnefar. Når hun da :sukk: kommer i avisa om at hun har det så trangt økonomisk så blir jeg en smule oppgitt.

Hvorfor fikk du barn da? Du nevner jo ting som er argumenter for at folk ikke ønsker barn - vekke, kle på og mate,  levere i barnehage, kjøre på jobb, jobbe 8 timer, hente i barnehage, mate barn, aktivisere barn, legge barn og REPEAT REPEAT.

Det er jo du som frivillig har valgt å påtvinge barnet ditt det "voksenlivet", så det syns jeg ikke samfunnet bør ta noe mer ansvar for enn det faktisk gjør.

• Liker 36
Skrevet

Dere har allerede et mislykket prosjekt, så hvorfor skal en mann komme som en nød løsning på finansiering uten at han skal oppleve seg elsket og verdsatt? Skal han ty til å lytte til en som allerede har et havarert prosjekt?

Anonymkode: 1128f...f52

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Personlig har jeg selvsagt ikke noe hat mot alenemødre. Utrolig hva mange av de klarer alene :klappe:

Meeeen :ler: jeg skal innrømme en viss oppgitthet/forundring overfor valget om å få barn/ ikke ta så nøye på om en blir gravid/har kjent partneren i mer enn 14 dager osv. HVIS MAN SELV ER  I en situasjon hvor man pratisk talt ikke klarer å ta vare på seg selv en gang. 0 på konto,har ikke noe nettverk, eier ingenting og har ikke fast jobb.

Ofte ser det ikke ut som det holder med et barn heller, men ops, et par år senere så kom det enda en unge med en ukjent/fraværende barnefar. Når hun da :sukk: kommer i avisa om at hun har det så trangt økonomisk så blir jeg en smule oppgitt.

Hvorfor fikk du barn da? Du nevner jo ting som er argumenter for at folk ikke ønsker barn - vekke, kle på og mate,  levere i barnehage, kjøre på jobb, jobbe 8 timer, hente i barnehage, mate barn, aktivisere barn, legge barn og REPEAT REPEAT.

Det er jo du som frivillig har valgt å påtvinge barnet ditt det "voksenlivet", så det syns jeg ikke samfunnet bør ta noe mer ansvar for enn det faktisk gjør.

Mange alenemødre er kvinner som har levd i forhold med barnefaren og så har blitt forlatt. Ofte har de blitt forlatt fordi han har funnet en annen kvinne og ikke har lyst til å ha med seg ansvar for barn inn i det nye forholdet. Det er rart å se hvordan ordet alenemor for mange er synonymt med kvinner som får barn med tilfeldige menn, og hvordan skylden for at barnet vokser opp uten far legges på moren når det ofte er han som smiter fra ansvaret.

Anonymkode: 3d22e...2f8

• Liker 44
Skrevet (endret)
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har allerede et mislykket prosjekt, så hvorfor skal en mann komme som en nød løsning på finansiering uten at han skal oppleve seg elsket og verdsatt? Skal han ty til å lytte til en som allerede har et havarert prosjekt?

Anonymkode: 1128f...f52

Hæ? Jeg ber ingen mann om noen penger. Og ikke vil jeg ha en heller for å si det sånn☑️ 

Endret av AlenemammaN
  • Liker 13
Skrevet

Ps; kanskje det var han som ikke ville bli verdsatt og elsket(uansett, TAKK Gud for det!)

Skrevet
30 minutter siden, AlenemammaN said:

Hæ? Jeg ber ingen mann om noen penger. Og ikke vil jeg ha en heller for å si det sånn☑️ 

Men du får vel penger fra samfunnet?

Anonymkode: 3056a...d75

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange alenemødre er kvinner som har levd i forhold med barnefaren og så har blitt forlatt. Ofte har de blitt forlatt fordi han har funnet en annen kvinne og ikke har lyst til å ha med seg ansvar for barn inn i det nye forholdet. Det er rart å se hvordan ordet alenemor for mange er synonymt med kvinner som får barn med tilfeldige menn, og hvordan skylden for at barnet vokser opp uten far legges på moren når det ofte er han som smiter fra ansvaret.

Anonymkode: 3d22e...2f8

Akkurat det⬆️⬆️ 

Vi var sammen i 4 år, og han likte fest mer en alt. Dette passa ikke helt inn der og da nei...

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja barnetrygda, dobbel til&med-2108kr i mnd. 

• Liker 12
Skrevet
1 time siden, Jr.Garcon skrev:

Det hender at partner dør også, var nære på å bli alenemor til tre for litt siden. Hva vet du om TS sin situasjon egentlig? 

Anonymkode: 4322a...e36

• Liker 20
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hvor er hatet?

De fleste jeg kjenner, spesielt de som har barn, beundrer alenemødre fordi de får alt til å gå rundt alene....

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Mens alenemora tar ansvar for barna fordi faren er død/uegnet/forlatt henne/voldelig / bor i et annet land etc, så hylles alenefedre om de har akkurat samme situasjonen der de tar 100% av ansvaret. En 100% alenemor er ikke synonymt med løs. 

Skrevet
2 timer siden, Jr.Garcon skrev:

Tror du virkelig at de fleste alenemødrene får barn med en partner de har hatt i kort tid? Og at få av de har noen form for utdannelse? 

Hvor hentet du fordommene dine fra?

Anonymkode: d2511...a78

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan snakke for min egen del; nei jeg får ikke en dritt fra «samfunnet» jeg har utdannelse, fulltidsjobb og betaler mine regninger selv.

• Liker 11
Skrevet
32 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Mens alenemora tar ansvar for barna fordi faren er død/uegnet/forlatt henne/voldelig / bor i et annet land etc, så hylles alenefedre om de har akkurat samme situasjonen der de tar 100% av ansvaret. En 100% alenemor er ikke synonymt med løs. 

Jeg har inntrykk av at de som har fordommer mot alenemødre (og tror vi er en homogen gruppe) som oftest er trangsynte mennesker som har null forståelse for at ei dame ikke nødvendigvis har vært en flyfille for å bli alenemor. Sånne mennesker trenger å bli mer opplyst, for de stereotypene de baserer idiotien sin på er helt latterlig.

• Liker 15
Gjest 007_008_007
Skrevet

Det florerer av dem på diverse nettsteder som Møteplassen, Sukker osv. Fellesnevneren? De tror at de fremdeles er Miss Universe og klarer ikke å føre en normal samtale. Hadde samtale med en på Møteplassen som allerede i første meldingen hadde en kravliste lengre enn et vondt år. Da er det bedre å leve alene altså! Skjønner virkelig ikke menn som tar på seg ansvaret med å finansiere en annen manns avkom. Alenemødre har det sannsynligvis bedre med alenefedre. Like barn leker best...

Skrevet
2 hours ago, Jr.Garcon said:

Alle kan gjøre feil 1 gang. Jeg er en av dem som ikke forstod konsekvensene av å få barn. Men jeg har tatt ansvaret 100% og jeg har lært av min feil, og det har styrket meg. Jeg er enig med deg at det er rart om noen ikke lærer av feilene sine.

Anonymkode: 1e4aa...283

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, 007_008_007 skrev:

Det florerer av dem på diverse nettsteder som Møteplassen, Sukker osv. Fellesnevneren? De tror at de fremdeles er Miss Universe og klarer ikke å føre en normal samtale. Hadde samtale med en på Møteplassen som allerede i første meldingen hadde en kravliste lengre enn et vondt år. Da er det bedre å leve alene altså! Skjønner virkelig ikke menn som tar på seg ansvaret med å finansiere en annen manns avkom. Alenemødre har det sannsynligvis bedre med alenefedre. Like barn leker best...

Ja det florerer like mange av de som vanlige folk uten barn.

Forøvrig er jeg skuffet over å lese et så fordomsfullt innlegg av nettopp deg da jeg har fått inntrykk av at du ikke sitter inne med slik type fordommer, men så feil kan man altså ta.

• Liker 7
Gjest 007_008_007
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det florerer like mange av de som vanlige folk uten barn.

Forøvrig er jeg skuffet over å lese et så fordomsfullt innlegg av nettopp deg da jeg har fått inntrykk av at du ikke sitter inne med slik type fordommer, men så feil kan man altså ta.

Ja, jeg kan skjønne at du blir skuffet over det jeg skriver fordi jeg egentlig ikke har slike fordommer. Men steike heller, har hatt så mange negative opplevelser med alenemødre på Møteplassen at det går en faen i meg. Jeg har selvsagt ikke møtt ALLE alenemødre, men synes at det går et visst mønster hos de fleste.

Hvor ble det av kvinner som setter pris på en utdannet mann som brenner for yrket sitt?
Hvor ble det av kvinner som setter pris på at mannen er stabil og har kontroll over økonomien?

Endret av 007_008_007
Skrevet

Synes det er utrolig mange flink alenemødre, det er utrolig hva de får til. Når du i tillegg ser hvor mislykka og lite foreldre som bor sammen klarer å få til, så må jeg bare ta av meg hatten for alenemødre/aleneforsørgere. 

Anonymkode: 2e0e6...b44

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...