Gå til innhold

Kan vi ha en ærlig tråd om hvordan kristne ekteskap er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Giftet dere dere fort uten å kjenne hverandre ordentlig?  Hvordan er ekteskapet. Fungere sexlivet bra? Fortell. Alle virker så perfekte på utsiden .men her er du anonym så her kan du fortelle..

Anonymkode: d177b...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert ingen som vil innrømme noe her, for da inrømmer de jo at det er teit å gifte seg tidlig for å ha sex, slik de gjør

Anonymkode: 98991...c93

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange som gifter seg uten å kjenne hverandre nå nei. Det var nok mer vanlig før. Både blant troende og ikke troende.

Skal man se hvordan det kristne ekteskapet er, må vi nok åpne bibelen for å finne noen bedre svar. Det står ganske mye om det der nemlig. Men for å ikke si noe feil, siden jeg ikke husker helt ordrett, vil jeg ikke påstå for mye nå.

Det jeg vet, er at ekteskapet ses på som noe hellig. Noe mer enn det vi bare ser på som en kontrakt i dag. Det står heller ingenting om at mannen eier kona. Derimot står det faktisk at menn skal elske sine koner.

Det står også noe skrevet om at når de er gift, er de ikke lenger to, men ett. Når jeg leser dette da tenker jeg at da er det ikke noe som lenger heter mitt og ditt, men vårt, og at begge skal elske den andre parten like mye som seg selv.

Anonymkode: 1bfbc...184

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristine kan du få billig av meg. Mer hyklerske personer skal du se lenge etter. 

Anonymkode: 58283...c2d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid drømt om en kristen mann.. ser for meg at han er snill

Anonymkode: e6cf1...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva legger du i kristent ekteskap? Jeg anser mitt som et normalt et

Anonymkode: 51d5d...e9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troende gifter seg kanskje fort, men de har gjerne "kjent" hverandre i mange år gjennom menigheten. De kristne vennene mine som er gift virker veldig fornøyde, men klart, man vet ikke alltid hva som foregår innen husets fire vegger. Har foreløpig ingen grunn til å tvile på at vennene mine er lykkelige, de har vært gift i 5-10 år. 

Anonymkode: 95c8a...35b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kristine kan du få billig av meg. Mer hyklerske personer skal du se lenge etter. 

Anonymkode: 58283...c2d

Du har nok møtt noen av de som kaller seg kristne, men som ikke er det. Mange av dem i dag dessverre. De lever ikke etter det de selv hevder å tro på. Så hyklere sier du med rette.

Anonymkode: 1bfbc...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kristine kan du få billig av meg. Mer hyklerske personer skal du se lenge etter. 

Anonymkode: 58283...c2d

Kjenner flere som heter Kristine og de er greie alle sammen!

Anonymkode: 541e8...767

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til flere kristne par. De fleste kristne jeg kjenner er som alle andre normale folk, men så har du jo noen som skiller seg ut da.

Anonymkode: 8baad...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere slike par, som feks ikke flyttet inn sammen før de var gift.. Tror nok dette er vanligere i bibelbeltet enn i Oslogryta. Mange som bare er kjærester 1-2 år før de gifter seg. I et bryllup jeg var i fjor, vet jeg feks at bruden var jomfru. Men jeg aner ikke hvordan slike ekteskap er/oppleves. To bekjente som giftet seg veldig unge (uten å ha bodd sammen med mannen før ekteskapet), ble skilt. Begge er nå under 30 år og gift for 2. gang. Helt ærlig gjør det ikke meg noe.. Men jeg tenker jo at første ekteskap kanskje var litt forhastet pga. familienes forventninger og forestillinger.

Så har man andre kristne par som bor sammen og he sex før de gifter seg, disse parene er nok ikke så ulike ikke-kristne par. 

Anonymkode: 39f24...709

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner flere slike par, som feks ikke flyttet inn sammen før de var gift.. Tror nok dette er vanligere i bibelbeltet enn i Oslogryta. Mange som bare er kjærester 1-2 år før de gifter seg. I et bryllup jeg var i fjor, vet jeg feks at bruden var jomfru. Men jeg aner ikke hvordan slike ekteskap er/oppleves. To bekjente som giftet seg veldig unge (uten å ha bodd sammen med mannen før ekteskapet), ble skilt. Begge er nå under 30 år og gift for 2. gang. Helt ærlig gjør det ikke meg noe.. Men jeg tenker jo at første ekteskap kanskje var litt forhastet pga. familienes forventninger og forestillinger.

Så har man andre kristne par som bor sammen og he sex før de gifter seg, disse parene er nok ikke så ulike ikke-kristne par. 

Anonymkode: 39f24...709

Grunnen til at det er så mange variasjoner der, er at folk flest i dag ikke leser bibelen. Hadde de gjort det, og trodd det som stod der, hadde de levd annerledes.

Anonymkode: 1bfbc...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner flere som heter Kristine og de er greie alle sammen!

Anonymkode: 541e8...767

Haha. Her har nok autokorrekt slått inn 😂

Anonymkode: 1bfbc...184

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert ingen som vil innrømme noe her, for da inrømmer de jo at det er teit å gifte seg tidlig for å ha sex, slik de gjør

Anonymkode: 98991...c93

Skal være enig i at det er teit. Da er det bedre å vente med å gifte seg. Å ha sex burde ikke være motivasjonen, men å få dele livet med hverandre.

Anonymkode: 1bfbc...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg vet om dette  er en serie på TV som heter conting on. Familie som fikk 19 barn .  Deres barn gifter seg veldig tidlig og mange av de får barn 9 mnd etter bryllup. Og de gifter deg 18 19 år gamle.  Men disse er ekstreme.  Men vet at noen av dem type lever i Norge å. 

Anonymkode: d8841...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det eneste jeg vet om dette  er en serie på TV som heter conting on. Familie som fikk 19 barn .  Deres barn gifter seg veldig tidlig og mange av de får barn 9 mnd etter bryllup. Og de gifter deg 18 19 år gamle.  Men disse er ekstreme.  Men vet at noen av dem type lever i Norge å. 

Anonymkode: d8841...111

Høres ut som en sekt. 19 barn med samme mor høres veldig usannsynlig ut.

Anonymkode: 1bfbc...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet meg ung og vi er kristne, men det var ikke slik at noen av oss var jomfru. Så det var ikke "for å ha sex". Vi har det veldig fint sammen, seks år senere. 

Kan jo være så ærlig å si at vi nok hadde flyttet sammen en periode først hadde det ikke vært for underliggende forventning/kultur mtp familie rundt. Vi hadde nok endt opp med å gifte oss uansett, men det er dumt at slike forventninger spiller inn på så viktige valg! Tenk om vi hadde giftet oss og oppdaget at vi ikke ville "klare oss" i det lange løp. Så selv om alt ordnet seg for oss og vi er lykkelige, er jeg fortsatt skeptisk til en del kristnes tankegang om hvilken rekkefølge alt må gjøres i. 

Anonymkode: 9f427...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hundeeier
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en sekt. 19 barn med samme mor høres veldig usannsynlig ut.

Anonymkode: 1bfbc...184

Samme mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...