Gå til innhold

Hvor lenge varer minnesamvær etter begravelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor lenge dere har erfaring med at slike minnesamvær varer. Det skal være matservering, og kaffe etterpå.

Lurer på hvordan jeg skal holde ut å være der, men det hjelper meg å planlegge litt i hodet mitt. Strukturere. Derfor spør jeg.  Og ja, jeg må dra. 

Anonymkode: 78ddc...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer. Det er jo veldig forskjellig hvor mange som er tilstede og om det er taler og innslag under minnesamværet. 

I min familier har vi hatt et par små begravelser, med få personer tilstede. Det har ikke vært taler under samværet etterpå, og da varer det heller ikke så lenge.

Men har og vært i begravelse med fullsatt kirke og deretter samvær med 70 personer og mange taler. Da var vi samlet i mange timer.

Anonymkode: 431c4...c8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle begravelser og minnesamvær er forskjellige, men min erfaring er et par timer før det er "greit" å dra. 

Anonymkode: 162ff...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvor lenge vi var i minnesamvær etter bisettelsen til pappa. 3-4 timer kanskje. Eller litt lenger. Det var mye folk der. Lokalet måtte sette opp bord til dobbelt så mange som vanlig, en god del minnetaler og litt sang. 

Anonymkode: dcad0...cbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...