Gå til innhold

Libero bleier med bæsjemotiv. Hvorfor?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med det går opp i opp med tanke på alle maskinene med bleier som skal vaskes... er ikke så miljøvennlig å vaske 34 maskiner med klær i uka heller... 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 10124...c4f

Ja, nei det er sikker ikke miljøvennlig nei.. 😅 Vi vasket 2-3 maskiner med bleier i uka.. På det meste. 

Her hvor elektrisiteten kommer fra vannkraft og de fleste har vaskemaskiner med A energimerking, så skal det voldsomt mye til at vaskingen er værre enn et tonn plastbleier per barn. 

Merk at haugen til venstre er kun for et år med bleier. Så gang det med minimum 3.952f03b5c30e4cdd89c1425bf8625dd2.jpg.f99dbdd274d8df0d918dbb4190401d56.jpg

Anonymkode: 0224e...322

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nei det er sikker ikke miljøvennlig nei.. 😅 Vi vasket 2-3 maskiner med bleier i uka.. På det meste. 

Her hvor elektrisiteten kommer fra vannkraft og de fleste har vaskemaskiner med A energimerking, så skal det voldsomt mye til at vaskingen er værre enn et tonn plastbleier per barn. 

Merk at haugen til venstre er kun for et år med bleier. Så gang det med minimum 3.952f03b5c30e4cdd89c1425bf8625dd2.jpg.f99dbdd274d8df0d918dbb4190401d56.jpg

Anonymkode: 0224e...322

Her er ikke forbruk av vann, såpe og innlegg medregnet på tøybleiene. 

Anonymkode: e5c42...476

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toåringen her elsker motivet. Mange morsomme samtaler om den bæsjen på bleiene. 

Anonymkode: e5c42...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er da fakta? Jeg har fire barn, ingen av dem har bæsjet i bleia mer enn en håndfull ganger etter de passerte et år. 

Samfunnet er jo helt sykt som lærer opp barna til å bæsje på seg selv. Og så klager folk når ungen er 3 og har doskrekk. 👌

Vi brukte kun tøybleier, eller bruker, minste er 19 mnd og holder på å slutte helt nå. 

Anonymkode: 0224e...322

Så fantastisk flink du er da 👏🏻 🙄

 

Anonymkode: ba9d8...59f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, nei det er sikker ikke miljøvennlig nei.. 😅 Vi vasket 2-3 maskiner med bleier i uka.. På det meste. 

Her hvor elektrisiteten kommer fra vannkraft og de fleste har vaskemaskiner med A energimerking, så skal det voldsomt mye til at vaskingen er værre enn et tonn plastbleier per barn. 

Merk at haugen til venstre er kun for et år med bleier. Så gang det med minimum 3.952f03b5c30e4cdd89c1425bf8625dd2.jpg.f99dbdd274d8df0d918dbb4190401d56.jpg

Anonymkode: 0224e...322

I Norge er jo ikke engangsbleier dyrt iforhold til andre land. Faktisk er det en av de produktene som folk fra andre land kommer til oss for å hamstre inn og ta med hjem for videresalg. Så dette bilde med denne pris sammenligningen er ikke riktig i Norge. Vi brukte ca 40kr i mnd i bleier, så dvs ca 480kr i året, noe som faktisk er billigere enn med tøy bleier ;)

Anonymkode: 91f21...85e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, nei det er sikker ikke miljøvennlig nei.. 😅 Vi vasket 2-3 maskiner med bleier i uka.. På det meste. 

Her hvor elektrisiteten kommer fra vannkraft og de fleste har vaskemaskiner med A energimerking, så skal det voldsomt mye til at vaskingen er værre enn et tonn plastbleier per barn. 

Merk at haugen til venstre er kun for et år med bleier. Så gang det med minimum 3.952f03b5c30e4cdd89c1425bf8625dd2.jpg.f99dbdd274d8df0d918dbb4190401d56.jpg

Anonymkode: 0224e...322

Gange med 3? De bruker jo mye mer bleier de første månedene. Så nei, skal nok ikke ganges såpass.

Anonymkode: 90a8a...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gange med 3? De bruker jo mye mer bleier de første månedene. Så nei, skal nok ikke ganges såpass.

Anonymkode: 90a8a...24f

Unger bruker jo bleier til de er fire stadig vekk. 🤢

Anonymkode: 0224e...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med det går opp i opp med tanke på alle maskinene med bleier som skal vaskes... er ikke så miljøvennlig å vaske 34 maskiner med klær i uka heller... 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 10124...c4f

Enten må man vaske seg i hjel, eller så må bleiene ligge med bæsjrester og soake, dunste og koke. 

Og det er ikke snakk om en kjapp vask på 40 grader heller.. Kokvask. Flere ganger om dagen. 

Anonymkode: a8ab6...fdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten må man vaske seg i hjel, eller så må bleiene ligge med bæsjrester og soake, dunste og koke. 

Og det er ikke snakk om en kjapp vask på 40 grader heller.. Kokvask. Flere ganger om dagen. 

Anonymkode: a8ab6...fdd

Har du prøvd tøybleier noen gang? 😂😂 For da kan jeg si med sikkerhet at du gjorde det feil.. 😅 

Man tar av bleia, vipper evt bæsj i do (er det mormelkbæsj trenger man ikke bry seg), og putter den i en våtpose. (lukk glidelåsen, så lukter det ingenting.) Er det skikkelig klinebæsj kan du tørke av det verste med Dopapir. 

Når posen er full (etter 2-3 dager), vrenger man posen med bleiene inn i vadkemaskina, og stapper posen inn også. Kjører en kaldskylling, og så en 60-vask. 

Innlegg faller ut av seg selv 97% av tiden, heng opp bleier på snor mens du koser deg med de fine fargene og motivene, og vent til alt er tørt. 

Lommebleier må stappes, det er en koselig jobb som baby kan hjelpe til med, ved å gi deg én og én bleie/innlegg. Tar ca 15 min å stappe 20 Lommebleier og brette de fint. Ellers kan man velge Ai2, så trenger man ikke stappe engang, men de tørker litt saktere. 

Så pynter de opp badet mens de ikke er i bruk. 

Folk har tydeligvis behov for å uttale seg om ting de ikke har greie på her.. 😂

Anonymkode: 0224e...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BangersBeans&Mash
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd tøybleier noen gang? 😂😂 For da kan jeg si med sikkerhet at du gjorde det feil.. 😅 

Man tar av bleia, vipper evt bæsj i do (er det mormelkbæsj trenger man ikke bry seg), og putter den i en våtpose. (lukk glidelåsen, så lukter det ingenting.) Er det skikkelig klinebæsj kan du tørke av det verste med Dopapir. 

Når posen er full (etter 2-3 dager), vrenger man posen med bleiene inn i vadkemaskina, og stapper posen inn også. Kjører en kaldskylling, og så en 60-vask. 

Innlegg faller ut av seg selv 97% av tiden, heng opp bleier på snor mens du koser deg med de fine fargene og motivene, og vent til alt er tørt. 

Lommebleier må stappes, det er en koselig jobb som baby kan hjelpe til med, ved å gi deg én og én bleie/innlegg. Tar ca 15 min å stappe 20 Lommebleier og brette de fint. Ellers kan man velge Ai2, så trenger man ikke stappe engang, men de tørker litt saktere. 

Så pynter de opp badet mens de ikke er i bruk. 

Folk har tydeligvis behov for å uttale seg om ting de ikke har greie på her.. 😂

Anonymkode: 0224e...322

Hørtes slitsomt ut. Fint at det finnes begge deler syns jeg, så får en velge det som passer seg best :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd tøybleier noen gang? 😂😂 For da kan jeg si med sikkerhet at du gjorde det feil.. 😅 

Man tar av bleia, vipper evt bæsj i do (er det mormelkbæsj trenger man ikke bry seg), og putter den i en våtpose. (lukk glidelåsen, så lukter det ingenting.) Er det skikkelig klinebæsj kan du tørke av det verste med Dopapir. 

Når posen er full (etter 2-3 dager), vrenger man posen med bleiene inn i vadkemaskina, og stapper posen inn også. Kjører en kaldskylling, og så en 60-vask. 

Innlegg faller ut av seg selv 97% av tiden, heng opp bleier på snor mens du koser deg med de fine fargene og motivene, og vent til alt er tørt. 

Lommebleier må stappes, det er en koselig jobb som baby kan hjelpe til med, ved å gi deg én og én bleie/innlegg. Tar ca 15 min å stappe 20 Lommebleier og brette de fint. Ellers kan man velge Ai2, så trenger man ikke stappe engang, men de tørker litt saktere. 

Så pynter de opp badet mens de ikke er i bruk. 

Folk har tydeligvis behov for å uttale seg om ting de ikke har greie på her.. 😂

Anonymkode: 0224e...322

"så lukter det ingenting". HAHA! Feil.. Da har du veldig dårlig luktesans. Og ja, jeg har vært på besøk hos noen som mente at "det lukter ingenting", og kan stadfeste at JO, det gjorde det... 

15 min for å stappe 20 bleier er 15 minutter man kan bruke til noe man faktisk liker i stedet. Jeg liker ikke å henge opp klesvask ;) Ei heller liker jeg å ha et klesstativ som står og tar opp plass vi trenger til andre ting. Fint for deg at du har råd til et så stort hus at du kan tørke klær på badet, og det uten at det står i veien til og med, men det er det veldig mange av oss som IKKE har.

Det er ikke snakk om å "Ikke ha greie på"; det er snakk om å ha andre prioriteringer. DU liker å vaske klær, ok, fint for deg... 

Når det ikke engang er mer miljøvennlig i nevneverdig grad, ser jeg null poeng i å bruke tid på å styre med ENDA mer klesvask enn nødvendig. Hadde mer enn nok klesvask som det var, med gulpebabyen min. 

Anonymkode: 1c07e...e13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Unger bruker jo bleier til de er fire stadig vekk. 🤢

Anonymkode: 0224e...322

Ja, men antallet bleier synker. Min på 2 kan klare seg med 3 bleier nå, mens i begynnelsen var det kanskje 12 per dag

Anonymkode: 90a8a...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...