Gå til innhold

Vita og Wanda

WhiteSwan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vært mye på restaurantbesøk i verden, og bodd i Oslo i flere år. Det er ikke ofte jeg får tilsnakk, men om jeg gjør det så respekterer jeg jo restauranten uten å lage drama. Å legge ut ting på SoMe for å få oppmerksomhet når man er over 30 er så barnslig. Jeg har sett Sophie Elise også har klagd offentlig om firma hun er misfornøyd med, for å få motparten til å endre seg og gi disse influensere spesialbehandling. Det blir for dumt. Mange kvinner (og menn) i dag har blitt så bortskjemte. Jeg vet ikke hvorfor.

Jeg skulle likt og sett disse to på Berlins største utested - Berghain. Disse to hadde ikke kommet inn en gang.

Jeg følger ikke disse egentlig, da det lille jeg har sett av de er at de barnslige og litt ufordragelige. Jeg har lagt merke til at mange influensere er veldig barnslige og ikke vokser opp. De stopper opp å utvikle seg på en måte. CBE er et godt eksempel på det f.eks. 

• Liker 37
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (2 minutter siden):

Elsker at en av gjestene står fram, og med navn og hele pakka! Og «jeg hadde aldri hørt om dem» 😂

Haha jeg vet! Nå liker jeg både staben OG klientellet der🤓

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (29 minutter siden):

Haha jeg vet! Nå liker jeg både staben OG klientellet der🤓

Og «var uhøflige», hilsen mann 60+ 😂Helt nydelig. Og særlig siden han sier han ikke ble brydd av lyset, da er det mye verre for V&W å angripe ham også🙈

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (46 minutter siden):

Jeg har vært mye på restaurantbesøk i verden, og bodd i Oslo i flere år. Det er ikke ofte jeg får tilsnakk, men om jeg gjør det så respekterer jeg jo restauranten uten å lage drama. Å legge ut ting på SoMe for å få oppmerksomhet når man er over 30 er så barnslig. Jeg har sett Sophie Elise også har klagd offentlig om firma hun er misfornøyd med, for å få motparten til å endre seg og gi disse influensere spesialbehandling. Det blir for dumt. Mange kvinner (og menn) i dag har blitt så bortskjemte. Jeg vet ikke hvorfor.

Jeg skulle likt og sett disse to på Berlins største utested - Berghain. Disse to hadde ikke kommet inn en gang.

Jeg følger ikke disse egentlig, da det lille jeg har sett av de er at de barnslige og litt ufordragelige. Jeg har lagt merke til at mange influensere er veldig barnslige og ikke vokser opp. De stopper opp å utvikle seg på en måte. CBE er et godt eksempel på det f.eks. 

Der har jeg vært 😎😎

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vg har en video-artikkel jeg ikke klarer å lenke til som tar for seg lysbretet de brukte. Det kan være temmelig skarpt lys! Skjønner ikke hvorfor de mer det ikke er som en lommelykt å regne. 

Endret av pop up bruker
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (58 minutter siden):

Elsker at en av gjestene står fram, og med navn og hele pakka! Og «jeg hadde aldri hørt om dem» 😂

For å si det på influencer-språk: « En 60-år gammel «hater».» 🤣

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (2 minutter siden):

Du glemte rasist😮

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sitatet sier mye om hvor selvopptatte de framstår:

"Åpenbart gjør de dette for å drite oss ut foran alle. Du vet selv hvor liten restauranten er. Alle sitter oppå hverandre, alle snur seg, sier hun i videoen."

Ser også at Vita legger ut mye dumt på story på instagram nå. Samtidig er det jo dessverre noen som benyttter situasjonen til å skrive hetsende og rasistiske kommentarer. Slik er det også lettere for Vita og Wanda å bli i offerrollen i denne saken.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de er usmakelig på Instagram no… Men men, de ler jo hele veien til banken så 🤓

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (32 minutter siden):

Spot on😂

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (1 time siden):

Vg har en video-artikkel jeg ikke klarer å lenke til som tar for seg lysbretet de brukte. Det kan være temmelig skarpt lys! Skjønner ikke hvorfor de mer det ikke er som en lommelykt å regne. 

De er ikke all verdens på rettskriving, så mulig noe dysleksi der, slik at de trodde Grotto var Grotta, derav lommelykt..? 🤭

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er artikkelen i VG oppdatert med enda en gjests bemerkninger.

https://www.vg.no/rampelys/i/dRp3qw/ble-vitne-til-blitskrangel-oppfattet-dem-som-uhoeflige

Uansett om de mener seg urettferdig behandlet eller ikke ville jeg lagt meg flat på dette tidspunktet. 
De tjener vel sikkert penger på mer klikk, men er det verdt omdømmet for bedriftene de driver?

Endret av BuffaloDuck
  • Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BuffaloDuck skrev (11 timer siden):

Nå er artikkelen i VG oppdatert med enda en gjests bemerkninger.

https://www.vg.no/rampelys/i/dRp3qw/ble-vitne-til-blitskrangel-oppfattet-dem-som-uhoeflige

Uansett om de mener seg urettferdig behandlet eller ikke ville jeg lagt meg flat på dette tidspunktet. 
De tjener vel sikkert penger på mer klikk, men er det verdt omdømmet for bedriftene de driver?

Influensere av denne typen er på vei ut tror jeg,  de er blitt for høye på seg selv. Det ser ut til at flere og flere av dem nå må søke klikk ved å "sjokkere" eller  legge ut noe folk kaller for "ragebait".  Der  jakten på beundring erstattes med sjokk/avsky og forakt. Men oppmerksomhet er oppmerksomhet. . Skal jeg gjette kommer det noe snart som er ment å vekke sympati for dem. Noe historier om angst eller gamle traumer. Eller de hopper på noe veldedighet. Det er mønsteret jeg ser hos denne typen influensere i media. Eller kanskje noe reality igjen. Jeg bare håper folk er lei snart.

Ser nå at de er på saken, og vektlegger "trusler" som visstnok er kommet. Så deres vinkling er nå at Grotto er den store stygge ulven, og at de selv utsettes for trusler om vold og rasisme.. De er så forutsigbare disse influenserne. 

Endret av Doris Becker
  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, denne restauranten får 10 av 10 på service i min bok! Har ikke vært der ennå, men skal booke bord der omgående! Hadde jeg sittet ved siden av to ufordragelige folk som holdt på sånn som de der, så hadde jeg blitt overlykkelig over at de ble satt på plass! Sånne folk har godt av voksenkjeft ass! Det har for øvrig alle influensere. De er en vorte på samfunnets nese! 

• Liker 31
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vendetta skrev (15 minutter siden):

Altså, denne restauranten får 10 av 10 på service i min bok! Har ikke vært der ennå, men skal booke bord der omgående! Hadde jeg sittet ved siden av to ufordragelige folk som holdt på sånn som de der, så hadde jeg blitt overlykkelig over at de ble satt på plass! Sånne folk har godt av voksenkjeft ass! Det har for øvrig alle influensere. De er en vorte på samfunnets nese! 

Jeg bestiller nok også bord der :)  Har selv sagt fra til folk som sitter og filmer og scroller, både på restaurat, men også teater og lignende. Mange klarer ikke sitte en time på teater uten å scrolle gjennom sosiale medier eller "nyheter"! Så har du de som sitter foran deg på konserter, og  filmer med skjermen i været. Har opplevd meget aggressive tilbakemeldinger, så jeg setter stor pris på at arrangørene, eller restaurantene tar den jobben... Det kan ikke være sånn at folk med skjerm, som bare er opptatt av å leve på nett, der det skal dokumenteres minutt for minutt hvor de er og hva de gjør, skal ødelegge opplevelsen for alle andre. 

Endret av Doris Becker
  • Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (1 time siden):

Jeg bestiller nok også bord der :)  Har selv sagt fra til folk som sitter og filmer og scroller, både på restaurat, men også teater og lignende. Mange klarer ikke sitte en time på teater uten å scrolle gjennom sosiale medier eller "nyheter"! Så har du de som sitter foran deg på konserter, og  filmer med skjermen i været. Har opplevd meget aggressive tilbakemeldinger, så jeg setter stor pris på at arrangørene, eller restaurantene tar den jobben... Det kan ikke være sånn at folk med skjerm, som bare er opptatt av å leve på nett, der det skal dokumenteres minutt for minutt hvor de er og hva de gjør, skal ødelegge opplevelsen for alle andre. 

Helt enig! 

Tvillingene reagerer fordi de føler seg latterliggjort, og begrunner oppførselen med at det er deres jobb, og restauranten bør nærmest være takknemlig for at DE fremsnakker den gode maten. Jeg tror ikke Grotto har behov for tvillingenes positive omtale, og de greier nok å høste inn positive anmeldelser. 

MEN, de ble svært krenket, og hadde enormt behov for å rante på snap om hvor forferdelig denne opplevelsen var. Jeg mener at god service også handler om å ivareta gjestene ved å nettopp ta opp det man mener ikke hører hjemme i en restaurant. 

De kaller bartenderne for «looser», og påstår at vedkommende har mindreverdighetskomplekser. Her tror jeg at de har blitt dypt krenket, og bør ta seg en bolle inntil videre. Null sympati fra min side. 

• Liker 33
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er folk som dere som holder disse søstrene gående. Tenk om dere bare kunne slutte å følge slike mennesker i sosiale medier.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendetta skrev (2 timer siden):

Hvordan restauranen har håndtert dette har gjort at jeg også kommer til å booke bord der. Jeg fikk lyst til å komme dit rett og slett. I dag da "alle" er til salgs for å få omtale og anbefaling hos influencere, så er det direkte befriende at noen ikke er det. Hos denne restauranten gjelder tydeligvis fortsatt folkeskikk og å lage en hyggelig spiseopplevelse for gjestene, ALLE gjestene. 

En del influencere må komme seg ned på jorda, de begynner å bli ufordragelige og svært selvhøytidelige. Jeg er helt sikker på at tvillingene hadde klart å ta bilder av maten litt mer diskret enn med dette lyset. 

• Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...