Gå til innhold

Cockapoo


Zimba

Anbefalte innlegg

Tråden har stort sett handlet om temaer jeg ikke ønsker å diskutere eller har etterspurt, avslutter den derfor nå. 

Endret av Zimba
Tråden har hatt en negativ tone og ikke svart på det jeg spurte om.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rase? Det er en blandingshund, blanding av cocker spaniel og puddel. Hvis noen prøver å fortelle deg at det er en rase, så lyver de, og har null peiling.

Les om puddel og les om cocker spaniel. Sjekk NKK.no. Da ser du hvilket gemytt de har, særtrekk ved de to rasene, og da vet du hva en blanding av de to kan ende opp med å arve. HVA slags trekk en sånn blanding arver, vet ingen. Du vet f.eks ikke om den arver puddelen evne til å ikke røyte, eller om den røyter som en cocker spaniel. Dette er typisk noe oppdrettere av -poo blandinger prøver å juge om, påstår at de ikke røyter. Det er løgn, for det er like sannsynlig at de vil røyte som de ikke vil gjøre det. Det er ikke noe som tilsier at de arver kun de gode egenskapene fra hver rase, selvfølgelig!

 

Endret av Million
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Zimba skrev:

Jeg er fullstendig klar over at det er en blandingshund, så det var vel en upresis formulering av meg. Ingen har prøvd å si noe til meg om at dette er en ren rase. Det er ingen vits i å hisse seg sånn opp fordi jeg dessverre brukte feil formulering..😳 Jeg var mest interessert i å høre om erfaringer om hunden. Og selvfølgelig skal jeg kjøpe via en seriøs oppdretter hvor jeg vet at jeg får den blandingen jeg skal ha. Håper på litt hyggeligere tone i de neste meldingene🥰

Finnes det seriøse oppdrettere på blandingshunder?? Hmm, trodde dem bare puttet inn litt doo og poo etter som det passer dem 😂😂

Anonymkode: 04233...689

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere er klar over at alle raser i dag en gang har vært en blandingshund 😅

Anonymkode: 413ba...2f4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tydeligvis noen som har gått inn for å provosere med disse nye droodle rasene, godt jobba og fyre opp :fnise:

Anonymkode: 0a501...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Zimba said:

Og selvfølgelig skal jeg kjøpe via en seriøs oppdretter

En seriøs oppdretter blander ikke....

Anonymkode: 7d38f...fee

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har maltipoo, to stk, veldig fornøyd!

Veterinær sa at hunder som er halvt puddel ofte er veldig "gode" og friske hunder.

Og ja det finnes seriøse oppdrettere av poo'er. Foreldre er renrasede og friske med stamtavler.

Men ja, som du vil få merke så er det mange som går fullstendig av skaftet når det snakkes raser 😂

Maltipoo er veldig populær i USA, og har bl.a. egen klasse i konkurranser 😉 

Lykke til ❤️

Anonymkode: 98c1b...f1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zimba skrev:

Jeg er fullstendig klar over at det er en blandingshund, så det var vel en upresis formulering av meg. Ingen har prøvd å si noe til meg om at dette er en ren rase. Det er ingen vits i å hisse seg sånn opp fordi jeg dessverre brukte feil formulering..😳 Jeg var mest interessert i å høre om erfaringer om hunden. Og selvfølgelig skal jeg kjøpe via en seriøs oppdretter hvor jeg vet at jeg får den blandingen jeg skal ha. Håper på litt hyggeligere tone i de neste meldingene🥰

Du spør jo etter rasetypiske egenskaper i startinnlegget og kaller det en rase, lett å tro da at du faktisk tror at dette er en rase😊.

Mener ikke å være uhøflig, men det er jo umulig å svare på spm angående gemytt osv på blandingshunder. Har ingenting i mot bastarder, synes bortimot alle hunder er fantastiske vesener, men skjønner ikke hvorfor du ikke velger en rase med de egenskaper du liker hvis du er ute etter forutsigbarhet. Forstår heller ikke hva du mener seriøst oppdrett har med disse blandingen å gjøre. Det er jo tross alt snakk om folk som IKKE gjør jobben en oppdretter skal gjøre, men som tar seg fullt betalt, hovedsakelig fordi mange tror på påstandene som florerer om disse blandingene- allergivennlige, barnekjære, røytefri osv.

Synes ikke du skal betale mye for en blanding, nettopp fordi du ikke kan vite hva du får. Ønsker det lykke til med valpen, de fleste hunder blir jo perfekte kjæledyr hvis du behandler de bra.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har maltipoo, to stk, veldig fornøyd!

Veterinær sa at hunder som er halvt puddel ofte er veldig "gode" og friske hunder.

Og ja det finnes seriøse oppdrettere av poo'er. Foreldre er renrasede og friske med stamtavler.

Men ja, som du vil få merke så er det mange som går fullstendig av skaftet når det snakkes raser 😂

Maltipoo er veldig populær i USA, og har bl.a. egen klasse i konkurranser 😉 

Lykke til ❤️

Anonymkode: 98c1b...f1c

Den veterinæren burde levere inn sin lisens, for det er ikke riktig. Puddel er ikke en magisk rase som gjør andre hunder friske. Pudler sliter med allergi, HD, patella, de må øyelyses... 

Anonymkode: a4f6f...a91

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Zimba skrev:

Fordi jeg synes cockapoo er superfin! Jeg synes det er en av de søteste hundene jeg vet om. Jeg vokste opp med en blandingshund og det var helt topp. Jeg er ikke opptatt av at hunden jeg evt skaffer meg må være en ren rase, så lenge jeg trives med hunden så er jeg fornøyd. Og jeg blir helt satt ut av hvor negative enkelte folk er over blandingshunder. Det gjør nesten så jeg får enda mer lyst på en, for sånne holdninger ønsker jeg ikke å være en del av. Jeg sier ikke at du har vært negativ altså, du stilte bare et helt greit spørsmål. Men andre her inne og andre steder blir jeg ganske matt av...

Hvorfor velge rase ut i fra utseende?? Finn ut hva du skal bruke hunden til og velg rase der etter.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2019 den 20.55, AnonymBruker skrev:

Vi har maltipoo, to stk, veldig fornøyd!

Veterinær sa at hunder som er halvt puddel ofte er veldig "gode" og friske hunder.

Og ja det finnes seriøse oppdrettere av poo'er. Foreldre er renrasede og friske med stamtavler.

Men ja, som du vil få merke så er det mange som går fullstendig av skaftet når det snakkes raser 😂

Maltipoo er veldig populær i USA, og har bl.a. egen klasse i konkurranser 😉 

Lykke til ❤️

Anonymkode: 98c1b...f1c

Tusen takk for svar😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 9.9.2019 den 17.59, Million skrev:

Rase? Det er en blandingshund, blanding av cocker spaniel og puddel. Hvis noen prøver å fortelle deg at det er en rase, så lyver de, og har null peiling.

Les om puddel og les om cocker spaniel. Sjekk NKK.no. Da ser du hvilket gemytt de har, særtrekk ved de to rasene, og da vet du hva en blanding av de to kan ende opp med å arve. HVA slags trekk en sånn blanding arver, vet ingen. Du vet f.eks ikke om den arver puddelen evne til å ikke røyte, eller om den røyter som en cocker spaniel. Dette er typisk noe oppdrettere av -poo blandinger prøver å juge om, påstår at de ikke røyter. Det er løgn, for det er like sannsynlig at de vil røyte som de ikke vil gjøre det. Det er ikke noe som tilsier at de arver kun de gode egenskapene fra hver rase, selvfølgelig!

 

Til info røyter ikke cocker spaniel, den må klippes.

Hilsen cocker eier i 20 år.

Anonymkode: 69058...5be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Zimba skrev:

Fordi jeg synes cockapoo er superfin! Jeg synes det er en av de søteste hundene jeg vet om. Jeg vokste opp med en blandingshund og det var helt topp. Jeg er ikke opptatt av at hunden jeg evt skaffer meg må være en ren rase, så lenge jeg trives med hunden så er jeg fornøyd. Og jeg blir helt satt ut av hvor negative enkelte folk er over blandingshunder. Det gjør nesten så jeg får enda mer lyst på en, for sånne holdninger ønsker jeg ikke å være en del av. Jeg sier ikke at du har vært negativ altså, du stilte bare et helt greit spørsmål. Men andre her inne og andre steder blir jeg ganske matt av...

Det går dessverre ikke an å spørre om blandingshunder eller raser som ikke er godkjent, verken her eller på andre forum.

Det blir litt som å banne i kirken. Enkelte hundefolk er skikkelig sære😏

Anonymkode: 3c346...348

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/9/2019 at 11:52 AM, AnonymBruker said:

En seriøs oppdretter blander ikke....

Anonymkode: 7d38f...fee

DET BURDE DE! Ettersom oppdretter og kunder knuser rase på rase med innalv og sykeligheter!  

Anonymkode: 4d214...714

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Zimba said:

Fordi jeg synes cockapoo er superfin! Jeg synes det er en av de søteste hundene jeg vet om. Jeg vokste opp med en blandingshund og det var helt topp. Jeg er ikke opptatt av at hunden jeg evt skaffer meg må være en ren rase, så lenge jeg trives med hunden så er jeg fornøyd. Og jeg blir helt satt ut av hvor negative enkelte folk er over blandingshunder. Det gjør nesten så jeg får enda mer lyst på en, for sånne holdninger ønsker jeg ikke å være en del av. Jeg sier ikke at du har vært negativ altså, du stilte bare et helt greit spørsmål. Men andre her inne og andre steder blir jeg ganske matt av...

Du har overhodet ingenting å skamme deg over! Komisk og patetisk hvor negativ altfor mange er mot blandingshunder!

For tusene gang: det er alment kjent blant veterinærer og eksperter at blandinger OFTERE er sunnere og lever lenger. Det betyr selvsagt ikke alle blandinger som eksisterer i hele verden- i tilfellet en tomsing later som om jeg sier det.

I landet jeg bor er der VELDIG vanlig med blandingshunder og har folk har masse erfaring med mixer,  så grunnlaget for å si at blandinger er bedre genetisk ruster er solid.

 

Anonymkode: 4d214...714

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...