Gå til innhold

Dubbing! En uting! Løvenes konge, for eksempel, hvordan få sett den med originale stemmer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På Viaplay osv er så å si alt dubbet til norsk! Går jo glipp av halve opplevelsen med f.eks Løvenes konge (1994). Hvorfor gjør de sånt tull  Er det ikke mulig å få original lyd, noen som vet?

Anonymkode: c16f3...dd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du går da bare inn på videoen å forandrer språk og undertekster. Oppe i Høyre hjørne er det en "snakkeboble" firkantet bilde du trykker på. 

Anonymkode: e9081...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På Viaplay osv er så å si alt dubbet til norsk! Går jo glipp av halve opplevelsen med f.eks Løvenes konge (1994). Hvorfor gjør de sånt tull  Er det ikke mulig å få original lyd, noen som vet?

Anonymkode: c16f3...dd9

Er mye bedre på norsk!

Anonymkode: 2386c...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke absolutt alt er mulig å få på orginalspråk dessverre, men tror jeg har sett løvenes konge med det. Bare endre språk :) på apple tv «drar» jeg nedover, skyver meg bort til audio, og velger engelsk.

Men eks filmen «Ballerina» var kun tilgjengelig med norsk/skandinavisk tale. Kjøpte den på itunes, samme greia 😭 endte opp med å importere den fra england for å få sett den med orginal tale 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere velger å se filmer rettet mot små barn som ikke kan lese enda er det vel ikke så rart det dubbes 😉

Anonymkode: 403a0...d29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett løvenes konge med engelsk tale på viaplay, bare trykk der det står "tekst/tale" eller noe, og velg

Anonymkode: 3acc4...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...