Gå til innhold

Fy søren, bruker lifesum, gått på en skikkelig kalorismell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt lifesum i noen måneder nå for å få oversikt over det jeg spiser. Jeg er 1,65 og vil gjerne ned på 50, ligger på 55 nå. Det har gått veldig greit, men jeg har den siste uka vært i skikkelig dårlig humør, mistenker at det er vektnedgangen som gjør det. I går var jeg i tillegg i bryllupsfest, og det er her det gikk galt. Klarte meg strålende til å starte med, men på et tidspunkt sa det pang, og jeg er faktisk nesten helt sikker på at jeg klarte å spise tre forskjellige kaker, HELE, til sammen i løpet av kvelden og natta. Det må jo være sånn 8000-10000 kalorier minst i en skikkelig bryllupskake? Jeg er ganske fortvilet (og oppblåst OG dritsulten), og lurer på om noen har noen gode råd å komme med? Klarte ikke styre meg ved frokost og lunsjbordet heller, det er som om alle sluser er åpne og klare for hva enn som serveres, jeg føler nesten at jeg har fått en slags blackout. Hvor mye kan noe som dette ødelegge for vektnedgangen? Nå har jeg jo bokstavelig talt spist for en hel uke bare i løpet av en kveld?! 

Anonymkode: 85601...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tre hele kaker? Imponerende! 😄 Skjønner at du er litt oppgitt nå, men spist er spist. Det er tross alt ikke ofte det er bryllupsfest.

Legg det bak deg og fortsett med gode hverdagsvaner.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint, det er ikke mulig å legge på seg særlig mye fett på en dag/kveld. Bare fortsett som før, så vil det gå helt fint. Dog vil jeg legge til at du har en sunn og fin vekt allerede, og du trenger absolutt ikke å gå ned i vekt.

Anonymkode: b1370...988

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller ikke kalorier ved spesielle anledninger. Har gått ned 13 kilo siden 20.juni. Har vært på en ukes ferie, i bryllup og i bursdag siden jeg startet der jeg ikke telte kaloriene. I bursdagen som var forrige helg drakk jeg en flaske malibu og to pakker med ananasjuice. Spiste selvfølgelig mat og kaker også. Har likevel gått ned 1,6 kg denne uken. Dette er da en av de ukene jeg har gått ned mest! Du skjønner sikkert at min vekt er litt høyere enn din, men skriver dette slik at du skal skjønne at det ikke er noen krise om man skeier ut en sjelden gang. 

Er forøvrig enig med hun over.

Anonymkode: 5c77c...d41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress ned! Det er resten av måneden som betyr noe. Ja, dette booster totalen av kcal inn, men spist er spist og du får heller lete etter lærdommen i det. Tenker det dreier seg om å bli kjent med seg selv og hvordan du kan unngå slike smeller ofte, men spist er spist. Ta deg heller en løpetur ekstra og gå videre 🙂

Anonymkode: 3a170...555

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du er 1,65 og vil veie 50 kg?! OG du veier 55 nå. Tror kanskje du har ått på en smell i forhold til vektkrav til deg selv. 

Og for å gi en liten advarsel. lite mat over lengre tid kan, eller faktisk ødelegger forbrenningen slik at en må spise veldig lite resten av livet fort.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes folk med faktiske problemer

Anonymkode: 7cf46...b71

Det er ikke det denne tråden handler om. 

 

Ellers, takk for svar til dere andre som har svart på problemstillingen min.

Dette er ikke noe som har skjedd én gang, det ligger i min natur å spise i hauger og lass om jeg får muligheten. Jeg veide 65 da jeg startet. Jeg har en god del fett på magen, som ikke har blitt spesielt mye mindre. Hadde dere sett kroppen min hadde dere antakeligvis gjettet 65 kg nå. 

Men da kjører jeg videre som normalt og glemmer disse brullupsdagene med kaker, buffetfrokoster, kakerester og det som er.

Anonymkode: 85601...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Men da kjører jeg videre som normalt og glemmer disse brullupsdagene med kaker, buffetfrokoster, kakerester og det som er.

Anonymkode: 85601...835

Ja, veldig bra tenkt.

Dagene, ukene går. Ikke vits i å tenke på å bekymre seg no mer over det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig imponert over at du fikk ned tre hele kaker! 

Anonymkode: 8e9b3...250

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig imponert over at du fikk ned tre hele kaker! 

Anonymkode: 8e9b3...250

Jeg også, imponert/skrekkslagen... vet ikke helt hva jeg skal tenke. Men det anbefales ikke, lenge siden jeg har følt meg så fyllesyk uten å ha drukket.

Anonymkode: 85601...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😲

Var det igjen noe kake til de andre gjestene da?

Anonymkode: 43835...d67

Of course! Dette var et gigantisk bryllup hvor alle helt sikkert kunne ha spist tre-fire hele kaker hver om de hadde ønsket det. Og enda var det hauger og lass igjen når jeg dro i dag tidlig. 

Anonymkode: 85601...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Of course! Dette var et gigantisk bryllup hvor alle helt sikkert kunne ha spist tre-fire hele kaker hver om de hadde ønsket det. Og enda var det hauger og lass igjen når jeg dro i dag tidlig. 

Anonymkode: 85601...835

Det må ha vært litt av et bryllup.....

Anonymkode: 43835...d67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig imponert over at du fikk ned tre hele kaker! 

Anonymkode: 8e9b3...250

Jeg blir dårlig bare jeg hiver innpå en sjokoladeplate jeg. 

synes det er rart TS blir dårlig i magen av 3 kaker. 😂:sprettoy:

Anonymkode: 79974...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir dårlig bare jeg hiver innpå en sjokoladeplate jeg. 

synes det er rart TS blir dårlig i magen av 3 kaker. 😂:sprettoy:

Anonymkode: 79974...31b

En sjokoladeplate tåler jeg uten problemer. Men føler meg fremdeles dårlig på grunn av kakefesten, så jeg har lært...😅

Anonymkode: 85601...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ta seg sammen igjen. 

Bare fordi du mister telefonen din på bakken, så trenger du ikke å hoppe på den. 

Anonymkode: ac310...7df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 165 og skal ned til 50 kg, det samme veide jeg når jeg var skikkelig syk og hadde gått ner 10 kg, vil aldri vege så lite igjen. Målet ditt kalles å være undervektig, og måten du beskriver situasjonen på, panikken du får for et engangstilfelle sier meg at du har et litt for anstrengt forhold til dette med vekt. Slapp av, spis sunt og variert fremover så er det ingen krise om du glipper litt innimellom, det skal være lov å kose seg og. 

Anonymkode: b51bb...0b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er 165 og skal ned til 50 kg, det samme veide jeg når jeg var skikkelig syk og hadde gått ner 10 kg, vil aldri vege så lite igjen. Målet ditt kalles å være undervektig, og måten du beskriver situasjonen på, panikken du får for et engangstilfelle sier meg at du har et litt for anstrengt forhold til dette med vekt. Slapp av, spis sunt og variert fremover så er det ingen krise om du glipper litt innimellom, det skal være lov å kose seg og. 

Anonymkode: b51bb...0b8

Jeg, en tidligere voldsomt overvektig person som led/lider av problemer med overspising, hadde ikke klart å trykke i meg 3 kaker når jeg var på det verste engang.. 

At ei lita snelle på 55 kg skal klare å klemme i seg 3 hele bryllupskaker høres litt utrolig ut... 

Anonymkode: 1d23e...443

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...