Gå til innhold

Fy søren, bruker lifesum, gått på en skikkelig kalorismell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg, en tidligere voldsomt overvektig person som led/lider av problemer med overspising, hadde ikke klart å trykke i meg 3 kaker når jeg var på det verste engang.. 

At ei lita snelle på 55 kg skal klare å klemme i seg 3 hele bryllupskaker høres litt utrolig ut... 

Anonymkode: 1d23e...443

Rekner med ts mener kakestykker og ikke hele kaker. Hvis det er snakk om hele kaker så er det i så fall helt sinnsykt, og for å være ærlig så tror jeg det er en overdrivelse. Da burde faktisk ikke hovedproblemet vært kaloerie men respekten hun ikke viste brudeparet. 

Anonymkode: b51bb...0b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Rekner med ts mener kakestykker og ikke hele kaker. Hvis det er snakk om hele kaker så er det i så fall helt sinnsykt, og for å være ærlig så tror jeg det er en overdrivelse. Da burde faktisk ikke hovedproblemet vært kaloerie men respekten hun ikke viste brudeparet. 

Anonymkode: b51bb...0b8

Les HI og ts sine svar i tråden, hun påpeker flere ganger at hun snakker om hele kaker... 

Anonymkode: 1d23e...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2019 den 16.13, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt lifesum i noen måneder nå for å få oversikt over det jeg spiser. Jeg er 1,65 og vil gjerne ned på 50, ligger på 55 nå. Det har gått veldig greit, men jeg har den siste uka vært i skikkelig dårlig humør, mistenker at det er vektnedgangen som gjør det. I går var jeg i tillegg i bryllupsfest, og det er her det gikk galt. Klarte meg strålende til å starte med, men på et tidspunkt sa det pang, og jeg er faktisk nesten helt sikker på at jeg klarte å spise tre forskjellige kaker, HELE, til sammen i løpet av kvelden og natta. Det må jo være sånn 8000-10000 kalorier minst i en skikkelig bryllupskake? Jeg er ganske fortvilet (og oppblåst OG dritsulten), og lurer på om noen har noen gode råd å komme med? Klarte ikke styre meg ved frokost og lunsjbordet heller, det er som om alle sluser er åpne og klare for hva enn som serveres, jeg føler nesten at jeg har fått en slags blackout. Hvor mye kan noe som dette ødelegge for vektnedgangen? Nå har jeg jo bokstavelig talt spist for en hel uke bare i løpet av en kveld?! 

Anonymkode: 85601...835

Nå vil du aldri kunne gå ned de fem kiloene, bare på grunn av kakene i helga. NEIDA! 😂Du begynner på nytt igjen etter en sprekk, en dags utskeiing betyr som regel ikke så mye, så lenge det ikke blir hver dag...Jeg klarer dog ikke å tro på at du spiste 3 hele kaker...overdriver du litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes din tilnærming til vekt/kropp høres usunn ut, men jeg håper jeg tar feil.

Anonymkode: 95475...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er 165 og skal ned til 50 kg, det samme veide jeg når jeg var skikkelig syk og hadde gått ner 10 kg, vil aldri vege så lite igjen. Målet ditt kalles å være undervektig, og måten du beskriver situasjonen på, panikken du får for et engangstilfelle sier meg at du har et litt for anstrengt forhold til dette med vekt. Slapp av, spis sunt og variert fremover så er det ingen krise om du glipper litt innimellom, det skal være lov å kose seg og. 

Anonymkode: b51bb...0b8

For noe tull! 165 og 50 kg gir bmi på 18.5. Altså innenfor normal. Det er ikke farlig, men innenfor normalen. For det om du var syk da du veide det, og ikke likte vekten, så er vi alle forskjellige. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det høres jo ut som du er alt for restriktiv i hverdagen? Kroppen er en merkelig sak, og jeg har lært utrolig mye om meg selv ved å telle kalorier av og på det siste året. Først og fremst: Spiser du lenge nok i kaloriunderskudd (og da ganske heftig kaloriunderskudd), ender man opp med overspising - som igjen kan føre til spiseforstyrrelser. Jeg var ganske langt på vei til å utvikle en såkalt "binge - eating" disorder, som innebærer at jeg spiser og spiser og spiser, så får jeg dritdårlig samvittighet, og så skjerper jeg meg for så å spise og spise og spise på nytt. Ond sirkel... 

Legg deg på høyere kaloriunderskudd enn du kanskje tror. Jeg lå på 1600 - 1700 kalorier en god stund, men måtte oppjustere til 1800 - 2000 kalorier for å se resultater på grunn av aktivitetsnivå. Først når jeg spiste mer mat gikk vekta ned. Du skjønner, når kroppen tror at den ikke får tilstrekkelig mat vil den gå i krisemodus og du ender opp med å overspise, og deretter få dårlig samvittghet. IKKE FÅ DÅRLIG SAMVITTIGHET! Spist er spist.

Spis og kos deg, det er hva du spiser i hverdagen som teller :) Kroppen din trenger å vite at den får nok næring, før den klarer å gi slipp på fettet (med mindre man har f.eks PCOS eller diabetes osv.)

Anonymkode: fb20f...e73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er tull. Så mange elementer i denne situasjonen som virker utenkelig. For det første så må det være fysisk umulig å trykke i seg tre hele bryllupskaker på en kveld. For det andre så skal du liksom ha gjort det foran gjester i et bryllup. Og det ble ikke bemerket? Det tar jo litt tid å fortære alt dette. Og du er slank og har sånne spiseorgier?

Skjønner ikke helt hva du vil med denne tråden.

Anonymkode: b2bfa...eed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...