Gå til innhold

Kjøpe brukt el-småbil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, -jk- skrev:

Du er velkommen til å kjøre 80km/t på hytteveien vår. Husk å ringe Viking på forhånd så de kommer kjapt når du ligger i grøfta i første sving. 

60km/t er maks av hva jeg kjører der.

Ang. elbil så ville jeg gått for e-Up! om budsjettet tillater det og trilling (iMiEV/iON/Czero) om det ikke gjør det. Begge deler er uproblematiske biler med lite som kan gå galt. 

Ja, ikkesant. Jeg bor på det sentrale østland, men det er flust av veier her med fartsgrense 80 km/t hvor det rett og slett ikke er forsvarlig å ligge i fartsgrense. 

Jeg tror jeg har landet på e-up!, den virker greiest på alle måter. Har relativt romslig budsjett, opp til ca kr 150 000, så da har jeg litt å velge i. :) 

Nå skal jeg ut å kjøre, fortrinnsvis på veier hvor det er forsvarlig å følge fartsgrensen, så om jeg møter på en av kverulantene her vil de ikke ane at det et meg! ;)

Anonymkode: a9aed...7e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en liten Miev, med fjernkontroll for styring av varme og ac.

Betalte snaut 70tusen og hadde bare 38tusen km

Hadde jeg valgt på nytt nå tror jeg at jeg hadde valgt Fiat sin lille elbil, (hvis du ikke er avhengig av hurtiglading) fordi den har forhjulstrekk og er litt bredere så den er stødigere en miev.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=130274746

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ikkesant. Jeg bor på det sentrale østland, men det er flust av veier her med fartsgrense 80 km/t hvor det rett og slett ikke er forsvarlig å ligge i fartsgrense. 

Jeg tror jeg har landet på e-up!, den virker greiest på alle måter. Har relativt romslig budsjett, opp til ca kr 150 000, så da har jeg litt å velge i. :) 

Nå skal jeg ut å kjøre, fortrinnsvis på veier hvor det er forsvarlig å følge fartsgrensen, så om jeg møter på en av kverulantene her vil de ikke ane at det et meg! ;)

Anonymkode: a9aed...7e2

Godt valg!

Dog, ha i minnet at dem snart kommer med oppgradert batteripakke på nye e-UP, og den enda rimeligere fetteren Citigo e-iV. De skal ligge oppunder 180k i billigste utstyrsversjon. Om du ikke kjøper de nyeste modellene, kan det godt hende det blir solide prisavslag på de modellene som er ute nå, når de nye bilene treffer markedet.

https://www.nettavisen.no/livsstil/na-blir-det-priskrig-pa-elbil/3423843484.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja, det er veier her med fartsgrense 80 km/t, men hvor det etter vegtrafikkloven paragraf 3 ikke er forsvarlig å ligge i 80 km/t. 

Det vitner om lite innsikt i grunnleggende trafikksikkerhet når man ikke vet at man må kjøre etter forholdene. Dere virker ikke riktig smarte. 

Anonymkode: a9aed...7e2

 

20 timer siden, -jk- skrev:

Du er velkommen til å kjøre 80km/t på hytteveien vår. Husk å ringe Viking på forhånd så de kommer kjapt når du ligger i grøfta i første sving. 

60km/t er maks av hva jeg kjører der.

 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er velkommen til å kjøre den siste strekningen jeg kjørte i dag. Det skal godt gjøres å kjøre i 80 km/t hele veien. Selvsagt ligger jeg i fartsgrense om det er forsvarlig, men jeg vil anta at det er kun 1-1,5 km av mine siste 10 km hvor det faktisk er det. Å ligge i fartsgrense gjennom hele den strekka er trafikkfarlig, både for sjåfør og de man eventuelt møter. 

Anonymkode: a9aed...7e2

Å herre jesus. Når man snakker om 80-soner generelt er det åpenbart at samtalen dreier seg om ordinære 80-soner der det er helt uproblematisk å holde 80 km/t. Man snakker da selvfølgelig ikke om en og annen landevei som ingen har gidde å sette opp skilt på. Å dra inn forholdene er også helt irrelevant, da det ikke var det diskusjon gikk ut på. Dere er jo særdeles uredelige i hvordan dere diskuterer.

Det er jo tullinger i trillinger som holder 80 km/t i 110-sone på E6, og da er du trafikkfarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, NBA skrev:

 

 

Å herre jesus. Når man snakker om 80-soner generelt er det åpenbart at samtalen dreier seg om ordinære 80-soner der det er helt uproblematisk å holde 80 km/t. Man snakker da selvfølgelig ikke om en og annen landevei som ingen har gidde å sette opp skilt på. Å dra inn forholdene er også helt irrelevant, da det ikke var det diskusjon gikk ut på. Dere er jo særdeles uredelige i hvordan dere diskuterer.

Det er jo tullinger i trillinger som holder 80 km/t i 110-sone på E6, og da er du trafikkfarlig.

Men her var det ts som sa at i de 80-sonene hun kjørte, ville hun stort sett ligge under 65. Noen valgte å tyde det som at hun ligger i 65 på en bred vei med gul stripe for å sinke andre, jeg velger å tolke det slik at det er landevei uten fartsgrense som kun begrenser seg selv ut fra sikt og veibredde. Jeg synes i alle fall ikke det er åpenbart at det var snakk om førstnevnte.

Anonymkode: 68db3...47b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2019 den 10.44, Darkrobin27 skrev:

du kan mye om trafikksikkerhet, men påstår at du kjører i 65 kmt i 80 sonen? Du er ikke riktig smart

 

På 11.9.2019 den 8.58, NBA skrev:

Vær så vennlig og ikke ligg i 65 km/t på veier som har 80 km/t i fartsgrense. Det er både trafikkfarlig og særdeles irriterende.

Ingen som kjøper en trilling verdsetter trafikksikkerhet.

 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

JA men om veien er satt opp til 80 km/t så skal den være forsvarlig og kjøre i 80 km/t så lenge det ikke er vinter eller tåke eller glatt føre, om du bare kjører 60 fordi du ikke tør og kjøre 80, så er du faktisk trafikkfarlig

Anonymkode: af1b9...808

De fleste landeveier har ikke fartsgrense, altså kan man kjøre 80. De fleste veier som er for smale for veimerking som ikke ligger i boligfelt eller sentrumsområder har heller ikke fartsgrense, og man kan dermed kjøre 80. Likevel kjører de fleste jeg møter på sistnevnte vei under 80, og det er jeg glad for. Det er svært ubehagelig å møte en bil som kjører så raskt når jeg må ut i grøfta for å komme forbi. Spesielt om jeg møter tømmerbil, traktor, melkebil eller skolebuss. Vi er faktisk ganske mange som forholder oss til slike veier daglig.

Anonymkode: 68db3...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, NBA skrev:

 

 

Å herre jesus. Når man snakker om 80-soner generelt er det åpenbart at samtalen dreier seg om ordinære 80-soner der det er helt uproblematisk å holde 80 km/t. Man snakker da selvfølgelig ikke om en og annen landevei som ingen har gidde å sette opp skilt på. Å dra inn forholdene er også helt irrelevant, da det ikke var det diskusjon gikk ut på. Dere er jo særdeles uredelige i hvordan dere diskuterer.

Det er jo tullinger i trillinger som holder 80 km/t i 110-sone på E6, og da er du trafikkfarlig.

80 i 110-sone er trafikkfarlig? Så hver eneste lastebil på motorveien er trafikkfarlig? Det er vel heller de som mister besinnelsen over at andre holder 80 på 4-feltsvei som er trafikkfarlige...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere dom har zoey og e-UP, hvordan er de på vinterføre? Jeg skal på det lengste kjøre 12 mil på en tur, vil en brukt e-up gjøre nytten da? Har hørt at i3 er bedre på vinterføre, men er jo litt kjipt med så mye penger for bare 4 seter...

Anonymkode: af7e8...5e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere dom har zoey og e-UP, hvordan er de på vinterføre? Jeg skal på det lengste kjøre 12 mil på en tur, vil en brukt e-up gjøre nytten da? Har hørt at i3 er bedre på vinterføre, men er jo litt kjipt med så mye penger for bare 4 seter...

Anonymkode: af7e8...5e9

12 mil er for langt for e-Up! uten lading, spesielt på vinteren. i3 94Ah er nok et sikrere valg da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, -jk- skrev:

12 mil er for langt for e-Up! uten lading, spesielt på vinteren. i3 94Ah er nok et sikrere valg da.

Ai, nå doblet jeg en gang for mye. Mente 6  mil. Har du erfaring med de på vinterføre? 

Anonymkode: af7e8...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...