Gå til innhold

Hvordan fortelle at jeg røyker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg fortelle mine foreldre og venninner at jeg røyker? Det er ingen som vet det, jeg har røyket i smug i snart et halvt år. Begynner å bli lei av å gjemme meg bort hver gang jeg skal ta en røyk:( hvordan fortalte dere det?

Ikke kom med den leksa hvorfor er du så dum at du røyker osv, da kan du la være.

Jente 21

Anonymkode: 85b8b...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt heller å røyke! Jo før, jo bedre.

Mine besteforeldre døde tidlig av kols og lungekreft. Mine foreldre har kols. Min pappa er verst rammet, men er fem år eldre enn min mor, så hun kommer nok til å være i samme tilstand om fem år. Pappa har nesten ikke pust igjen. Orker ikke å gå tur. Orker ikke støvsuge stuegulvet. Han ble pensjonist for ett år siden, hadde gledet seg i mange år til pensjonisttilværelsen. Han skulle bo hele sommeren på hytta og gjøre ferdig prosjekter der og reise til varmere strøk om vinteren med mamma. Dette er han jo langt ifra i stand til, han sitter i stolen sin i stua og hiver etter pusten. Ingen av de har vært i stand til å være besteforeldre for barnebarna sine på flere år. Fordi det er så viktig med den jævla røyken.

Anonymkode: 3f486...6c7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Slutt heller å røyke! Jo før, jo bedre.

Mine besteforeldre døde tidlig av kols og lungekreft. Mine foreldre har kols. Min pappa er verst rammet, men er fem år eldre enn min mor, så hun kommer nok til å være i samme tilstand om fem år. Pappa har nesten ikke pust igjen. Orker ikke å gå tur. Orker ikke støvsuge stuegulvet. Han ble pensjonist for ett år siden, hadde gledet seg i mange år til pensjonisttilværelsen. Han skulle bo hele sommeren på hytta og gjøre ferdig prosjekter der og reise til varmere strøk om vinteren med mamma. Dette er han jo langt ifra i stand til, han sitter i stolen sin i stua og hiver etter pusten. Ingen av de har vært i stand til å være besteforeldre for barnebarna sine på flere år. Fordi det er så viktig med den jævla røyken.

Anonymkode: 3f486...6c7

Tidlig i tredveårene fikk både mine besteforeldre og foreldre periodontitt pga røyking. (Google it). Tennene løsner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som er fy-fy til røyk og kommer med mange sykdommer man kan få av å røyke. Hvordan forklarer dere at en som aldri har tatt seg en røyk får Kols eller Periodontitt? Ja, for vi vet jo at også ikke røykere kan gå disse sykdommene. 

Nå sier jeg ikke at det er bra å røyke, men lurer 😉

Anonymkode: 324d0...7ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere som er fy-fy til røyk og kommer med mange sykdommer man kan få av å røyke. Hvordan forklarer dere at en som aldri har tatt seg en røyk får Kols eller Periodontitt? Ja, for vi vet jo at også ikke røykere kan gå disse sykdommene. 

Nå sier jeg ikke at det er bra å røyke, men lurer 😉

Anonymkode: 324d0...7ad

Sånn forklarer noen det:

"- Sykdommen skyldes først og fremst røyking, men er også forbundet med f.eks støv i arbeidsmiljøet, sier overlege Per Nafstad ved avdeling for ikke-smittsomme sykdommer, Folkehelseinstituttet. Nafstad er også tilknyttet Universitetet i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ikke røyker selv så lukter de det garantert av deg. Så da trenger du ikke si noe, de vet det 🙄

Anonymkode: 629f8...8f2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan jeg fortelle mine foreldre og venninner at jeg røyker? Det er ingen som vet det, jeg har røyket i smug i snart et halvt år. Begynner å bli lei av å gjemme meg bort hver gang jeg skal ta en røyk:( hvordan fortalte dere det?

Ikke kom med den leksa hvorfor er du så dum at du røyker osv, da kan du la være.

Jente 21

Fortell det rett ut vel, det må de bare godta. Du er voksen og bestemmer over ditt eget liv. Ikke la deg undertrykke av disse som tror de er så forbannet mye bedre en andre. Snakk om moralister, men de som skriver i denne tråden oser av det. Som om de ikke har noen laster som de sikkert ødelegger helsen sin med over tid. De skal jo leve evig tror de, de blir nok pene lik også :)  Alle vet at røyking ikke er sunt, men det var jo ikke dette TS spurte om. Hun vet det. Men kjøttskallene i denne tråden bare må moralisere og vise hvor gode de faktisk er som ikke røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan jeg fortelle mine foreldre og venninner at jeg røyker? Det er ingen som vet det, jeg har røyket i smug i snart et halvt år. Begynner å bli lei av å gjemme meg bort hver gang jeg skal ta en røyk:( hvordan fortalte dere det?

Ikke kom med den leksa hvorfor er du så dum at du røyker osv, da kan du la være.

Jente 21

Anonymkode: 85b8b...916

De har vel luktet det på deg eller sett det

Anonymkode: 983d7...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind

Jeg synes det er litt fascinerende at unge mennesker begynner å røyke nå til dags. Da jeg vokste opp så var det helt normalt å røyke. Inne, på restauranter, flyplasser osv. Men det det var jo annerledes og ikke minst var det ikke så mye opplysning om hvor skadelig røyking er.

Men i dag? Dere som vokser opp med det fokuset og der jeg føler røyking ikke på noen måte er «kult» eller noe opplyste mennesker begynner med...jeg fatter ikke hvorfor noen begynner å røyke i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, WhisperingWind skrev:

Jeg synes det er litt fascinerende at unge mennesker begynner å røyke nå til dags. Da jeg vokste opp så var det helt normalt å røyke. Inne, på restauranter, flyplasser osv. Men det det var jo annerledes og ikke minst var det ikke så mye opplysning om hvor skadelig røyking er.

Men i dag? Dere som vokser opp med det fokuset og der jeg føler røyking ikke på noen måte er «kult» eller noe opplyste mennesker begynner med...jeg fatter ikke hvorfor noen begynner å røyke i dag?

Hvorfor begynte DU å røyke? Hvis du svarer på det har du kanskje svaret! Trenger ikke røyke mer enn et par år!

Anonymkode: 85b8b...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan jeg fortelle mine foreldre og venninner at jeg røyker? Det er ingen som vet det, jeg har røyket i smug i snart et halvt år. Begynner å bli lei av å gjemme meg bort hver gang jeg skal ta en røyk:( hvordan fortalte dere det?

Ikke kom med den leksa hvorfor er du så dum at du røyker osv, da kan du la være.

Jente 21

Anonymkode: 85b8b...916

 

 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kutt ut tullet! Bare tragiske folk som røyker! 

Anonymkode: c0910...12c

 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er dum som røyker, du kan bare la være ;) 

Anonymkode: 14e37...6c5

 

14 timer siden, Ewe skrev:

Stump røyken før røyken stumper deg

 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutt heller å røyke! Jo før, jo bedre.

Mine besteforeldre døde tidlig av kols og lungekreft. Mine foreldre har kols. Min pappa er verst rammet, men er fem år eldre enn min mor, så hun kommer nok til å være i samme tilstand om fem år. Pappa har nesten ikke pust igjen. Orker ikke å gå tur. Orker ikke støvsuge stuegulvet. Han ble pensjonist for ett år siden, hadde gledet seg i mange år til pensjonisttilværelsen. Han skulle bo hele sommeren på hytta og gjøre ferdig prosjekter der og reise til varmere strøk om vinteren med mamma. Dette er han jo langt ifra i stand til, han sitter i stolen sin i stua og hiver etter pusten. Ingen av de har vært i stand til å være besteforeldre for barnebarna sine på flere år. Fordi det er så viktig med den jævla røyken.

Anonymkode: 3f486...6c7

 

14 timer siden, Kvins skrev:

Tidlig i tredveårene fikk både mine besteforeldre og foreldre periodontitt pga røyking. (Google it). Tennene løsner. 

🤣🤣

 

TS - bare si du tar deg en røyk i ny og ne. Du er over 18, så de har ikke så mye de skulle ha sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kommer til å røyke i mere enn bare et par år. Du kommer til å røyke helt til du må slutte fordi bivirkningene tvinger deg til å slutte. Jeg sluttet for snart ti år siden, og jeg savner det hver dag. 

Anonymkode: eab15...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som er fy-fy til røyk og kommer med mange sykdommer man kan få av å røyke. Hvordan forklarer dere at en som aldri har tatt seg en røyk får Kols eller Periodontitt? Ja, for vi vet jo at også ikke røykere kan gå disse sykdommene. 

Nå sier jeg ikke at det er bra å røyke, men lurer 😉

Anonymkode: 324d0...7ad

Forklaringen er ganske enkelt at det ikke er utelukkende røykere som får sykdommen. Men det er i det alt vesentlige røykere som får de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...