Pipaluk Skrevet 12. oktober 2019 #21 Del Skrevet 12. oktober 2019 Hm Jeg kildesorterer. Jeg har ikke bil så kjører kollektivt. Jeg kjøper ikke så mye nytt. flyreisene klarer jeg ikke å kutte. Reiselysten er for stor. Har allerede vært på to store utenlandsopphold i år. Jeg forsvarer det med at jeg bidro med frivillig arbeid begge steder. På ett av stedene var jeg med å ryddet strender for plast. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 12. oktober 2019 #22 Del Skrevet 12. oktober 2019 Veganer Plukker ofte søppel eg ser langs veien Bruker aldri bæreposer og prøver å begrense plastbruken Flyr lite og tar lite båt. sorter søppel Selger/gir bort istedenfor å kaste Shopper lite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2019 #23 Del Skrevet 12. oktober 2019 Kildesorterer, panter, bruker bærenett på butikken istedenfor plastposer, kaster ikke mat, kjører elbil, flyr sjelden, selger og kjøper på Finn. Anonymkode: de290...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 12. oktober 2019 #24 Del Skrevet 12. oktober 2019 Kjøper så lite nytt som mulig - klær, elektronikk osv. Klær forsøker jeg kjøpe brukt dersom jeg skulle trenge noe (Undertøy og sko er unntaket...), men klesskapet er så fullt at jeg nesten skjemmes litt. Så ikke noe nytt skal kjøpes på lang tid Har alltid med sekk eller handlenett på butikken Går eller sykler til så og si alt innenfor 10 km unna Varmepumpe fremfor elektrisk ovn Dusjer kjapt, sjelden mer enn 3-4 minutter Skrur alltid av lys i rom som ikke brukes Tar ut stikkontaktene på alt som ikke er i bruk Flys sjeldent, Max en gang i året. Men dette skyldes nok også litt økonomi så kan ikke helt ta på meg heltekappen her Forsøker å kjøpe lokal produsert mat Følger med på dato-tilbudsvarer på butikken og tilpasser ofte valg av middag etter hva som ligger der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2019 #25 Del Skrevet 15. oktober 2019 Flyr aldri, og reiser nesten aldri generelt. Leverer til gjenbruk ofte Spiser kun kjøtt til ett måltid (middag), men vi har ofte fisk, så spiser ikke nødvendigvis kjøtt hver dag Lys er alltid av i rom jeg ikke oppholder meg i Bruker handlenett på butikken når jeg husker det Jeg har aldri gått aktivt inn for å leve miljøvennlig, noen ting har bare blitt sånn. Jeg har store områder jeg kan forbedre meg på, f.eks: Ikke la vannet renne når jeg pusser tennene. Dette er overraskende vanskelig å huske på når man har hatt den vanen hele livet. Ta kortere dusjer (jeg elsker å stå i en varm dusj, dessverre..) Kjøpe færre ting. Her har jeg bedret meg veldig i 2019, da Må bli bedre til å spise opp mat. Jeg kaster altfor mye, siden jeg er livredd for at mat skal ha blitt dårlig osv. Da kaster jeg alltid istedenfor å ta sjansen.. Anonymkode: ee3bf...189 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #26 Del Skrevet 20. oktober 2019 På 3.10.2019 den 20.08, AnonymBruker skrev: Ingenting. Jeg lever som jeg alltid har gjort. Kjører bil med god samvittighet, flyr med god samvittighet, spiser kjøtt med god samvittighet, handler med god samvittighet, handler en mengde klær og vesker og kaster når jeg ikke har bruk for det mer. Anonymkode: b822b...562 Jeg og! Anonymkode: 15ddf...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #27 Del Skrevet 20. oktober 2019 Har ikke bil så bruker kollektiv transport eller går/sykler kjøper mye brukt reiser èn gang per 2-3 år tøybleier til barna 1-2 kjøttfrie middager i uken kjøper svært sjeldent nye klær til meg selv og andre ting generelt. Anonymkode: ef157...ee3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feebee Skrevet 20. oktober 2019 #28 Del Skrevet 20. oktober 2019 Pluss: kildesorterer, kjører kollektivt, plukker søppel i lokalområdet en gang i uka, kaster ikke mat. Minus: flyr en del. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #29 Del Skrevet 21. oktober 2019 Jeg elsker fanatiske klimeforkjempere. Som blir totalt overfokusert i livet sitt på det, slutter å tenke på at de skal leve. Igjen, det er INGEN klimakrise! Dette er satt i gang av systemet for å lure oss til å trill rundt. Som det meste annet. Anonymkode: 78ac2...837 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 22. oktober 2019 #30 Del Skrevet 22. oktober 2019 Jeg har ikke bil, og flyr svært sjelden (begynner å bli endel år siden nå) og bruker isteden tog for å dra på ferie. Generelt forsøker jeg å kjøpe bare det jeg trenger og gjenvinner mest mulig. Jeg har veldig respekt for de som er vegetarianere og håper å bli det en gang jeg og, men jeg må nok ta det gradvis og langsomt. Ellers har jeg sentralvarme og bare LED-lamper der jeg bor, så strømregningen min er nesten ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirkelen Skrevet 22. oktober 2019 #31 Del Skrevet 22. oktober 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg elsker fanatiske klimeforkjempere. Som blir totalt overfokusert i livet sitt på det, slutter å tenke på at de skal leve. Igjen, det er INGEN klimakrise! Dette er satt i gang av systemet for å lure oss til å trill rundt. Som det meste annet. Anonymkode: 78ac2...837 Men tenker du noen gang på om du tar feil? Om titusener av forskere faktisk sier hva deres studier viser? Da går vi mot virkelig alvorlige globale problemer. Klimafornektelse er en umoralsk russisk rulett med verdens befolkning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå