Jump to content
AnonymBruker

💚Miljø og klimatråden🌱 Hva er du flinkest på?

Recommended Posts

AnonymBruker

Hvilke gode valg for kloden vår er du flinkest på å gjennomføre? :) 

Dette er ment som en inspirerende og anerkjennende tråd og det er ikke rom for å være nedsettende mot andre 💚 Flyskam og kjøttskam kan man diskutere andre steder enn her.

Jeg er kjøttfri, nøye på kildesortering og resirkulering og reiser kollektivt. Plukker alltid opp søppel som er slengt i skog og mark. Shopper aldri dilldall og har redusert innkjøp av klær. Og så donerer jeg månedlige bidrag til WWF 🐼

Anonymkode: d8498...318

Fortsetter under...

WhiteSwan

Jeg er veganer, flyr kun en gang i året, kjører ikke bil, plukker søppel som ligger i naturen, donerer penger til WWF også kjøper jeg brukt :) 

Ullvott

Jeg holder innetemperaturen på ca 20 grader, har ikke reist med fly på 5 år, kildesorterer og handler mye brukt. 

Jeg er ikke kjøttfri, men har minst én dag i uka uten kjøtt- eller fiskemiddager, og tenker at det i alle fall er et visst miljøbidrag i dette også (og også bra for helsa).  

Mye av det røde kjøttet vi spiser hjemme er egenjaktet vilt. Siden viltet lever i utmark og ikke lever av dyrket mat, er ikke produksjonen av viltkjøtt miljøbelastende på samme måte som storfe. 

SPOCA

Jeg kildesorterer og veldig nøye på dette. Og jeg er veldig opptatt av å pante alt som kan pantes. 

Vi har ikke bil og går/reiser kollektivt, det være seg til jobb eller andre aktiviteter.

Har kuttet eget forbruk med ca 80%. Jeg reiser fremdeles med fly, men svært lite sammenlignet med tidligere år. 

Vi storhandler ca annenhver uke, og vi kaster sjeldent mat fordi vi planlegger middager gjennom ukeplaner.

Handler gjerne brukt og gir vekk tøy/sko til Fretex.

Innetemperaturen er på rundt 20 grader.

AnonymBruker

Jeg er veldig flink til å tenke nøye gjennom hvorvidt det og det miljøofferet faktisk har noen positiv påvirkning på miljøet. Jeg kommer stort sett frem til at det ikke hjelper en dritt (bortsett fra forsøpling, som man skal være temmelig idiot for å holde på med).

Jeg mener oppriktig at dette er å være flink, ettersom kloden trenger systemendringer hos store utslippsverstinger og ikke følelsesbasert flinkhet på norsk individnivå. 

Det var nok ikke det svaret du ønsket, men det var i hvert fall et ærlig svar.

Anonymkode: 063f9...979

AnonymBruker

Jeg gjør mye av det som er nevnt her, men så har jeg 3 barn, så det ødelegger vel for hele innsatsen ellers. 

Anonymkode: 44d3a...678

Annonse

MortenMinstelønn

Jeg pleier å svømme fremfor å ta fly.

Blondine
1 minutt siden, MortenMinstelønn skrev:

Jeg pleier å svømme fremfor å ta fly.

Ikke overraskende svar fra deg😅

MortenMinstelønn
Akkurat nå, Blondine skrev:

Ikke overraskende svar fra deg😅

Hva mener du?

TotalAlkoholist

Kildesortering og panter flasker, kjører ikke bil (har ikke tatt lappen) og har i løpet av mitt 31 årige liv vært med i fly 6 ganger. Bruker lite strøm. 

Blondine
31 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Hva mener du?

Humoren din da😅

MortenMinstelønn
4 minutter siden, Blondine skrev:

Humoren din da😅

Ok. Takk. Husk jeg fikk et flygel i hodet som tenåring. Det har nok preget meg..