AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #81 Skrevet 7. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det ikke en myte. Hva du anser som passelig mengde mat er "for mye" for normalvektige mennesker. Anonymkode: 5b830...a26 Nei, leser du ikke hva jeg skriver? Jeg spiser for lite mat, men får meg ikke til å spise mer pga overvekten, jeg er redd jeg skal legge på meg enda mer. Leger sier jeg spiser for lite, Grete Roede- ledere har tidligere sagt jeg spiser for lite. Ingen av venner og familie spiser så lite som meg, og de fleste rundt meg er tynne og normalvektig. Anonymkode: 08b11...617
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #82 Skrevet 7. september 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også overvektig, 160 høy og 88 kg. Det er en myte at alle overvektige spiser for mye. Jegspiser mye mindre enn venner og familie; en skive til frokost, en til lunsj, og middag. Stort sett magert pålegg, og middag varierer fra veldig sunne måltider til mer kos i helgene, wok uten ris/nudler, omelett, kjøtt/fisk med grønnsaker, og i helger taco, gryter, pai, lasagne, pizza, take away.. kjøper jeg en rett på take away, har jeg middag i to dager, så mengden middag jeg spiser er ikke stor. Går turer noen ganger i uken. Går ikke ned i vekt.. Anonymkode: 08b11...617 Mengden takeaway har ikke noe å si, det er ekstremt kaloririk mat. Anonymkode: 59215...97b 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #83 Skrevet 7. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, leser du ikke hva jeg skriver? Jeg spiser for lite mat, men får meg ikke til å spise mer pga overvekten, jeg er redd jeg skal legge på meg enda mer. Leger sier jeg spiser for lite, Grete Roede- ledere har tidligere sagt jeg spiser for lite. Ingen av venner og familie spiser så lite som meg, og de fleste rundt meg er tynne og normalvektig. Anonymkode: 08b11...617 Hva sier legen din om at du mirakuløst har en BMI på 34 når du spiser "for lite". Du er jo et medisinsk mirakel som de sikkert har lyst å forske på. Lider du av en sykdom? Anonymkode: 5b830...a26 7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #84 Skrevet 7. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mengden takeaway har ikke noe å si, det er ekstremt kaloririk mat. Anonymkode: 59215...97b Er du den samme som kommenterte at det jeg mener er passelig mengde mat, er for mye for normalvektige? Noen mennesker skal bare kverulere. Hvis du leser hele teksten, så skriver jeg at jeg spiser veldig sunne måltider hele uken, og unner meg av og til take away og lignende i helger. Gjør ikke du det, kanskje? Det må være lov av og til, for både normalvektige og overvektige. Makan til bessewisser. Anonymkode: 08b11...617
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #85 Skrevet 7. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du den samme som kommenterte at det jeg mener er passelig mengde mat, er for mye for normalvektige? Noen mennesker skal bare kverulere. Hvis du leser hele teksten, så skriver jeg at jeg spiser veldig sunne måltider hele uken, og unner meg av og til take away og lignende i helger. Gjør ikke du det, kanskje? Det må være lov av og til, for både normalvektige og overvektige. Makan til bessewisser. Anonymkode: 08b11...617 Nei, det er jeg ikke. Du klarer vel å lese anonymkodene? At du mener jeg kverulerer når jeg kommer med fakta om kalorier er ditt problem. Anonymkode: 59215...97b 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #86 Skrevet 7. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva sier legen din om at du mirakuløst har en BMI på 34 når du spiser "for lite". Du er jo et medisinsk mirakel som de sikkert har lyst å forske på. Lider du av en sykdom? Anonymkode: 5b830...a26 Har du hørt om sparebluss? For noen er det faktisk veldig vanskelig å gå ned i vekt, fordi kroppen holder fast på kiloene uansett. Andre er tynne hele livet selv om de spiser altfor mye, og altfor mye usunn mat. Her kommer fordommene deres inn, der dere tror at alle overvektige er så usunne og spiser så mye. Tror dere også at alle tynne og normalvektige er sunne, da kanskje? Anonymkode: 08b11...617 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #87 Skrevet 7. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du den samme som kommenterte at det jeg mener er passelig mengde mat, er for mye for normalvektige? Noen mennesker skal bare kverulere. Hvis du leser hele teksten, så skriver jeg at jeg spiser veldig sunne måltider hele uken, og unner meg av og til take away og lignende i helger. Gjør ikke du det, kanskje? Det må være lov av og til, for både normalvektige og overvektige. Makan til bessewisser. Anonymkode: 08b11...617 Jeg har ikke kommentert før, men vi er nok mange som klør oss i hodet av informasjonen du oppgir. Du spiser mer enn du tror, og om du ønsker å gå ned i vekt så er det første steget å innrømme det for deg selv. Anonymkode: c9310...214 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #88 Skrevet 7. september 2019 - jeg ville bare komme med min egen erfaring til tråden, men merker jeg blir angrepet og at jeg ønsker å forsvare meg, derfor velger jeg å forlate tråden. Anonymkode: 08b11...617
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #89 Skrevet 7. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du hørt om sparebluss? For noen er det faktisk veldig vanskelig å gå ned i vekt, fordi kroppen holder fast på kiloene uansett. Andre er tynne hele livet selv om de spiser altfor mye, og altfor mye usunn mat. Her kommer fordommene deres inn, der dere tror at alle overvektige er så usunne og spiser så mye. Tror dere også at alle tynne og normalvektige er sunne, da kanskje? Anonymkode: 08b11...617 Sparebluss fungerer naturligvis ikke over lenger tid. Ellers hadde aldri anorektikere blitt undervektige. Anonymkode: 59215...97b 4
Supernova17 Skrevet 7. september 2019 #90 Skrevet 7. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sparebluss fungerer naturligvis ikke over lenger tid. Ellers hadde aldri anorektikere blitt undervektige. Anonymkode: 59215...97b Hvor kan man finne kilder for dette? Hadde gjerne lest meg litt opp. Kjenner du fagordet for "sparebluss"?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #91 Skrevet 7. september 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det føler jeg ikke. Jeg svarte på det jeg spiser nå, fordi det var spørsmålet jeg fikk. Jeg har gått ned 10 kg over lang tid. Jeg har holdt vekten på 135 over lang tid også. Så nei, jeg fornekter ingen ting. Jeg spiser heller ikke 3 prosjoner med kaloririk middag. Vanligvis forsyner jeg meg normalt 1-2 ganger. Kanskje det som er åpenbart er at fordommene viser seg i spørsmålet du stilte? Du antar at jeg er i fornektelse. Du har ikke tenkt på at jeg kanskje har gått ned i vekt og holdt vekten ganske lenge? TS. Anonymkode: 774e6...f70 👏👏👏 Veldig bra svar. Det er altfor få som skjønner dette. Mange bare utvikler fordommer ut i fra det de ser der og da, istedenfor å prøve å tenke litt. Slanke mennesker kan spise mer usunt enn overvektige over en periode uten at kroppen forandrer seg noe særlig. Den forandrer seg over tid selvfølgelig, men man går hverken opp eller ned i vekt med en gang. Anonymkode: a72ce...69f
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #92 Skrevet 7. september 2019 Tror mange ikke skjønner hvor lett det er å legge på seg i årenes løp, si man legger på seg en halv kilo i mnd over mange år. Vips så er man mange kilo overvektig hvis man ikke passer på, tenker på hva man putter i seg og stadig kjøper større klær. Lett å gå i fella. Anonymkode: dae3b...4b6
Arabella Skrevet 7. september 2019 #93 Skrevet 7. september 2019 (endret) 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns ikke alle var så store på det programmet. Han sjarmerende med den sarkastiske t-skjorta f.eks var ikke så stor? Anonymkode: 9c630...467 Slettet. Fant ut av det jeg spurte om. Endret 7. september 2019 av Arabella
Silva Pluvialis Skrevet 7. september 2019 #94 Skrevet 7. september 2019 Er vekten et sårt tema for deg?
Arabella Skrevet 7. september 2019 #95 Skrevet 7. september 2019 Akkurat nå, Hubbie skrev: Er vekten et sårt tema for deg? Er det meg du spør?
Silva Pluvialis Skrevet 7. september 2019 #96 Skrevet 7. september 2019 Akkurat nå, Arabella skrev: Er det meg du spør? Spør TS 😊
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #97 Skrevet 7. september 2019 Jeg har vært 50 kilo overvektig og til slutt betalte jeg selv for slankeoperasjon. Da gikk jeg ned 55 kilo og ble slank og fin. Problemet er at jeg oppdaget etterhvert som kiloene rant av at selvfølelsen ikke ble bedre. Jeg kunne kjøpe klær i small og enda så var de litt for store. Selvfølelsen var der i svært små perioder og det var vel da jeg betalte for klærne jeg kjøpte. Det var gøy å vite at jeg kjøpte small og ikke XL lenger. Nå har jeg dessverre begynt på medisin jeg må ta resten av livet pga sykdom og har lagt på meg igjen. Nå er jeg 20 kilo overvektig, men bryr meg ikke lenger. Jeg er kjent for å være en blid og hyggelig person som viser omtanke for andre. Både familie, kolleger og venner trives med meg og det holder for meg. Jeg har vært singel i 11 år og sånn blir det nok i de årene jeg har igjen også. Det er også helt greit for meg. Jeg har voksne barn som ikke brur seg om kiloene mine og etterhvert så bryr jeg meg ikke selv heller. Livet mitt er bra og om noen synes jeg er «tjukk, feit eller hva de vil kalle det» så bryr jeg meg ikke. Ingen tvinges til å ha noe med meg å gjøre. Vær deg selv og ikke bry deg om de nautene som kritiserer på nett eller i virkeligheten. Det er enklere å slanke seg enn å operere hue på kritikerne. Anonymkode: ffd09...c0d 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #98 Skrevet 7. september 2019 På 6.9.2019 den 21.16, AnonymBruker skrev: TS har jo nevnt at han trøstespiser og misbruker mat som rus. Så det han oppgir er her er vel det han spiser utenom overspisingsperiodene. Anonymkode: 5b830...a26 Trodde dette var en tråd man kunne spørre om ting man lurte på. Beklager på det sterkeste. 😕🤪 Anonymkode: f7959...b75
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #99 Skrevet 8. september 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Trodde dette var en tråd man kunne spørre om ting man lurte på. Beklager på det sterkeste. 😕🤪 Anonymkode: f7959...b75 Det er det. Det er bare å spørre i vei. TS. Anonymkode: 774e6...f70
AnonymBruker Skrevet 8. september 2019 #100 Skrevet 8. september 2019 Med alt magefettet.. Har penisen din blitt "mindre" med årene? Anonymkode: db884...5cd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå