Gå til innhold

Spør en overvektig.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ganske lei fordommer. Opplever ofte fordommer når overvektige omtales. Selv om jeg er overvektig så er jeg et menneske som alle andre. Tror mange kan ha godt av å se "ikke spør om det" fra NRK, eller kanskje spørre meg. Så får vi ryddet litt unna og gjort verden til et bedre sted. 

Jeg er 135 kilo. 

Du kan spørre meg om alt dersom du har helt vanlig folkeskikk. 

Anonymkode: 774e6...f70

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var du overvektig før du traff puberteten? 

Anonymkode: d650e...27c

Skrevet
2 minutter siden, Forumhei skrev:

Elsker du deg selv?

Nei vil ikke si det. Rent fornuftig burde jeg nok tenke det. Har ikke alltid vært så glad i meg selv, men ser nå som voksen at jeg har mange gode kvaliteter og er en fin og kul person. 

TS.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg var tynn som en strek. 

TS.

• Liker 3
Gjest #Rasshøl
Skrevet (endret)

Jeg har ingen spørsmål.

Så denne i går. Jeg syns alle burde se episodene, de har lagt ut. 

Ts. håper du ikke får masse hets/dritt i denne tråden. ❤️ 

Endret av #Rasshøl
Skrevet
1 minutt siden, #Rasshøl skrev:

Jeg har ingen spørsmål.

Så denne i går. Jeg syns alle burde se episodene, de har lagt ut. 

Ts. håper du ikke får masse hets/dritt i denne tråden. ❤️ 

Takk. Tenker det samme, alle burde se episodene. Og så tenker jeg at det er naturlig å ikke gi svar og oppmerksomhet til de som driver med trolling, hets osv. TS.

• Liker 1
Gjest #Rasshøl
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Tenker det samme, alle burde se episodene. Og så tenker jeg at det er naturlig å ikke gi svar og oppmerksomhet til de som driver med trolling, hets osv. TS.

Ja, det er jeg enig i. Men av og til tenker jeg at det er greit å sifra om at det ikke er greit/nødvendig å være spydig. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei vil ikke si det. Rent fornuftig burde jeg nok tenke det. Har ikke alltid vært så glad i meg selv, men ser nå som voksen at jeg har mange gode kvaliteter og er en fin og kul person. 

TS.

Er det pga fedmen du ikke elsker deg selv? 

Selv brukte jeg over 40 år på å elske meg selv, og jeg har aldri vært overvektig. Bare lurte på om det "bare" var overvekta, eller om det også sitter i hodet, sånn som det kan gjøre på andre mennesker som ikke nødvendigvis veier for mye. 

Skrevet
5 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Er det pga fedmen du ikke elsker deg selv? 

Selv brukte jeg over 40 år på å elske meg selv, og jeg har aldri vært overvektig. Bare lurte på om det "bare" var overvekta, eller om det også sitter i hodet, sånn som det kan gjøre på andre mennesker som ikke nødvendigvis veier for mye. 

Jeg tror det er lett å skylde på det vi ser som er "åpenbart" og lett å glemme det vi ikke ser. For min del vet jeg at selv om jeg blir normalvektig så vil problemen mine være de samme inni meg. Det sitter nok mest i hodet selv om jeg har kommet ganske langt i prossessen med å se at jeg er en bra person. Det er altså ikke bare overvekten. TS.

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På norsk heter det "kom i puberteten". "Traff puberteten" er en åpenbar anglisisme ("hit puberty").

Anonymkode: 620dd...af9

• Liker 8
Skrevet

Så bra initiativ TS 😊 

Er overvektig selv per dags dato, ca. 30 kg overvektig, har alltid vært litt av og på, men det er psyken og trøstespising som er greia mi. Har en vanskelig barndom bak meg og i dårlige perioder er det enkelt å ty til snopet for trøst dessverre. 

Anonymkode: f4f8a...01b

• Liker 1
Skrevet

Så får folk som spør og konkluderer huske på at når en overvektig svarer på spørsmål, så gjelder det for denne personen og ikke alle overvektige. Det er ikke en fasit for alle. 

Anonymkode: 32b5a...83f

• Liker 11
Skrevet

Spiser du mye godteri? Føler du selv at du spiser mye mat?

Anonymkode: 4f952...b33

Skrevet

Syns du selv det er kjipt at du aldri kan gå i de samme klærne som slanke venner har og hvor kjøper du klær?

Skrevet

Hvorfor er du overvektig?

Anonymkode: 1b8ae...83c

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er lett å skylde på det vi ser som er "åpenbart" og lett å glemme det vi ikke ser. For min del vet jeg at selv om jeg blir normalvektig så vil problemen mine være de samme inni meg. Det sitter nok mest i hodet selv om jeg har kommet ganske langt i prossessen med å se at jeg er en bra person. Det er altså ikke bare overvekten. TS.

Det meste sitter i hodet, merkelig at det skal være så vanskelig å være glad i seg selv, uansett hvordan man ser ut. 

Du er helt sikkert en bra person, men noen ganger tar det litt tid å finne ut av på egen hånd.

Skrevet

Hva er motivasjonen din til å gå ned i vekt? Eller ønsker du ikke å gå ned i vekt?

Anonymkode: 5b830...a26

Skrevet

Hvorfor lot du det gå så langt at du ble overvektig?

Anonymkode: 6e5f9...454

Skrevet

Når du er 135 kilo så er du ikke "overvektig", da er du feit. Forskjell på overvekt og allvorlig fedme vet du.

En overvektig person kan klare seg ganske bra, men når det bikker over i fedme så kommer helseproblemene på rekke og rad.

Anonymkode: 67573...fc8

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...