Gå til innhold

Går ikke ned i vekt, spiser jeg for mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet ned de siste 4 dagene hva jeg spiser. Er en 34 år gammel kvinne som er normalt aktiv med skole (er lærer deltid), men sitter mye inne med skolearbeid og trener ikke. Jeg veide 80kg før jeg begynte og da var det mye junkfood og cola, helt til jeg trødde på vekta. Nå har jeg endret kostholdet mitt helt i over 1 mnd men ser ingen endring i vekt. 

Cola er byttet ut med vann og zeroh saft.  Shaken er måltidserstatter fra herbalife som jeg begynte med for en mnd siden. Bytta ut to brødskiver til frokost med en shake. 

Hva syns dere? 

2 sept:

1 shake

8 tomater

1 skyr

Lunsj - Kylling, salat og rotgrønnsaker med lettrømme

1 Proteinbar

2 klementiner

Druer (1 liten klase)

Middag - 2 tynnskåret koteletter med rotgrønnsaker, salat og kålrabistappe.

Kvelds-1 formula shake med melk.

 

3 sept:

1 shake og te

1 skyr

Lunsj- to speltlompe med kylling, rotgrønnsaker og kål med pesto og lettrømme. 

1 Proteinbar

Middag-Kylling i hoisinsaus og couscous og grønnsaker 

Litt chips, 3 safarikjeks og grønnsaker med dip (hos Synnøve) 

 

4 sept:

1 shake

1 klementin

Lunsj-Kylling i hoisinsaus, couscous og grønnsaker

1 Proteinbar 

2 klementiner

5 mandler

2 Fiskeburgere

En liten hånd moccasjokoladenøtter

 

5 sept:

1 shake 

Lunsj-kyllingsalat me pasta og dressing

Skyr

1 pizzastykke 

2.5 IKEA kanelboller

En porsjon fjordland risgrøt

 

 

 

Anonymkode: b60b9...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Druer (1 liten klase)

 

 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Litt chips, 3 safarikjeks og grønnsaker med dip (hos Synnøve) 

 

 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

En liten hånd moccasjokoladenøtter

 

 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

2.5 IKEA kanelboller

 

Alt dette burde du kutte ut. Godteri og snacks bør du begrense til en dag i uken.

Anonymkode: 888cb...b18

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp shakene! Spis knekkebrød med magert pålegg istedenfor.

Anonymkode: 449ea...620

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dropp shakene! Spis knekkebrød med magert pålegg istedenfor.

Anonymkode: 449ea...620

Jeg har spist magert knekkebrød med magert pålegg i to år, så nå ville jeg prøve å bytte det ut for å se om det gir endring. Jeg var skeptisk, men ble anbefalt å prøve så da prøver jeg. 

Anonymkode: b60b9...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig lurt å logge inn alt du spiser i appen Lifesum over noen uker. Da vil du se at kostholdet ditt inneholder for mange kalorier til å gå ned i vekt.

Anonymkode: 449ea...620

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

Alt dette burde du kutte ut. Godteri og snacks bør du begrense til en dag i uken.

Anonymkode: 888cb...b18

Ja idag var jeg fæl🙈 men da blir det ikke noe lørdagsgodt på meg og det sa jeg til meg selv mens jeg sto der i disken å hvilte øynene på disse bollene😅 

Anonymkode: b60b9...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut shaker med knekkebrød med sunt pålegg, dropp chips, boller, proteinbarer, kjeks og sjokoladenøtter. Kos deg med noe godt på lørdager. 

Så kan du jo se om du får tid til å gå en time et par kvelder i uken. Tror du kommer til å se resultater ganske raskt dersom du får opp forbrenningen med noen kveldsturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har skrevet ned de siste 4 dagene hva jeg spiser. Er en 34 år gammel kvinne som er normalt aktiv med skole (er lærer deltid), men sitter mye inne med skolearbeid og trener ikke. Jeg veide 80kg før jeg begynte og da var det mye junkfood og cola, helt til jeg trødde på vekta. Nå har jeg endret kostholdet mitt helt i over 1 mnd men ser ingen endring i vekt. 

Cola er byttet ut med vann og zeroh saft.  Shaken er måltidserstatter fra herbalife som jeg begynte med for en mnd siden. Bytta ut to brødskiver til frokost med en shake. 

Hva syns dere? 

2 sept:

1 shake

8 tomater

1 skyr

Lunsj - Kylling, salat og rotgrønnsaker med lettrømme

1 Proteinbar

2 klementiner

Druer (1 liten klase)

Middag - 2 tynnskåret koteletter med rotgrønnsaker, salat og kålrabistappe.

Kvelds-1 formula shake med melk.

 

3 sept:

1 shake og te

1 skyr

Lunsj- to speltlompe med kylling, rotgrønnsaker og kål med pesto og lettrømme. 

1 Proteinbar

Middag-Kylling i hoisinsaus og couscous og grønnsaker 

Litt chips, 3 safarikjeks og grønnsaker med dip (hos Synnøve) 

 

4 sept:

1 shake

1 klementin

Lunsj-Kylling i hoisinsaus, couscous og grønnsaker

1 Proteinbar 

2 klementiner

5 mandler

2 Fiskeburgere

En liten hånd moccasjokoladenøtter

 

5 sept:

1 shake 

Lunsj-kyllingsalat me pasta og dressing

Skyr

1 pizzastykke 

2.5 IKEA kanelboller

En porsjon fjordland risgrøt

 

 

 

Anonymkode: b60b9...22d

Om du sitter på ræva hele dagen og har kontor jobb så kanskje..

må vite mere om aktivitet nivået

Anonymkode: ddadc...fa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dropp proteinbarer

Anonymkode: 449ea...620d

Di skal droppes og er kun i avvenningsprioden der jeg prøver å ligge unna all sjokolade og søtt. Hvis jeg kutter det helt så blir det vanskelig å ikke gå på en smell for det har skjedd før. Men disse spiser jeg mye mindre av nå og kjenner mindre søtbehov takket være disse. Men skal  slutte. 

Anonymkode: b60b9...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bør slutte å spise så ofte å mange måltider? :) 

Anonymkode: 40770...0d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja idag var jeg fæl🙈 men da blir det ikke noe lørdagsgodt på meg og det sa jeg til meg selv mens jeg sto der i disken å hvilte øynene på disse bollene😅 

Anonymkode: b60b9...22d

Men hvordan i alle dager klarer du å spise 3 boller i tillegg til alt det andre du spiste? 3 boller tilsvarer jo en hel middag.

Ja, du spiser for mye til å gå ned i vekt. 

Anonymkode: 888cb...b18

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Di skal droppes og er kun i avvenningsprioden der jeg prøver å ligge unna all sjokolade og søtt. Hvis jeg kutter det helt så blir det vanskelig å ikke gå på en smell for det har skjedd før. Men disse spiser jeg mye mindre av nå og kjenner mindre søtbehov takket være disse. Men skal  slutte. 

Anonymkode: b60b9...22d

Du spiser proteinbarer i tillegg til boller og annet snacks.

Halve kostholdet ditt er jo sjokolade.

Anonymkode: 888cb...b18

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du spiser gjør at blodsukkeret skyter i været, spis sunt, spis grønnsaker og noe som gir lav blodsukkerstigning (fullkornprodukter, protein etc)

Anonymkode: 1d057...7a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ti10 skrev:

Bytt ut shaker med knekkebrød med sunt pålegg, dropp chips, boller, proteinbarer, kjeks og sjokoladenøtter. Kos deg med noe godt på lørdager. 

Så kan du jo se om du får tid til å gå en time et par kvelder i uken. Tror du kommer til å se resultater ganske raskt dersom du får opp forbrenningen med noen kveldsturer.

Hvordan kan man kvele søtsuget i hverdagene? Nå er det ikke lenger kveldskosen som ødelegger men et skikkelig søtsug. For å ikke gå bananas i nærbutikkens sjokolade hylle så har jeg tatt en Proteinbar når det er som værst. Og det har jo vært hver dag det🙄

Anonymkode: b60b9...22d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man kvele søtsuget i hverdagene? Nå er det ikke lenger kveldskosen som ødelegger men et skikkelig søtsug. For å ikke gå bananas i nærbutikkens sjokolade hylle så har jeg tatt en Proteinbar når det er som værst. Og det har jo vært hver dag det🙄

Anonymkode: b60b9...22d

Du handler kun en gang i uken (på mett mage og med handleliste), evt bruker kolonial.no. Også står du i søtsuget. Du dør ikke av det. Kjøp inn litt bringebær eller melon som kveldskos.

Anonymkode: 449ea...620

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke poenget i å spise proteinbarer i tillegg til andre måltider? Da kan man like så godt spise vanlig sjokolade som smaker bedre og inneholder like mye kalorier. Hele poenget med proteinbarer er jo at de metter og roer søtsuget.

Anonymkode: d90b9...085

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan kan man kvele søtsuget i hverdagene? Nå er det ikke lenger kveldskosen som ødelegger men et skikkelig søtsug. For å ikke gå bananas i nærbutikkens sjokolade hylle så har jeg tatt en Proteinbar når det er som værst. Og det har jo vært hver dag det🙄

Anonymkode: b60b9...22d

Du liker å spise godteri, så enkelt er det.

Man blir ikke sulten når man spiser 6 måltider i tillegg til sjokolade hver dag. Dette er psykisk.

Anonymkode: 888cb...b18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan man kvele søtsuget i hverdagene? Nå er det ikke lenger kveldskosen som ødelegger men et skikkelig søtsug. For å ikke gå bananas i nærbutikkens sjokolade hylle så har jeg tatt en Proteinbar når det er som værst. Og det har jo vært hver dag det🙄

Anonymkode: b60b9...22d

Du kan prøve sunnere varianter for å stille søtsug, mager vaniljekesam med bær/frukt, cottage cheese med fun light saft, havrelapper med vaniljekesam og bær. Du bør sørge for å drikke mye vann og spise jevne måltider med matvarer som ikke gir deg så mye blodsukkerstigning. 

Anonymkode: 5a7d5...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...