Gå til innhold

måtte bare ta tyren ved hornene


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest motorrypa

. huff i går kveld så tok jeg motet til meg å konfronterte eksen min om alle følelsene mine å hannes i alt som rører seg rundt denne graviditeten å forholdet mitt til han osv.

desverre så fikk jeg alle de svarene som jeg forventet å få. :cry:

han vil ikke ha noe med meg å ungen å gjøre etter at den blir født i januar å han har ingen intensjoner om å vise noe interesse for hverken meg eller ungen. det såret meg selvfølgelig veldig mye, men fant ut at det er bedre konfrontere han å få alt slengt i trynet enn å gå rundt å håpe på noe som ikke blir.

det ble litt vel mye snørr å tårer fra min side, men det er vel ganske naturlig. er rimelig hormonell for tiden.

kanskje ikke så rart at jeg er deppa da. mannen som jeg elsker over alt på jorda vil ikke ha noe med meg å ungen vår å gjøre.

jeg er så inderlig klar over hva han sa til meg i går, men allikevel så kjenner jeg at jeg går å håper at han skal skifte mening å om han ikke vil ha et forhold til meg så at han i det minste vil han kontakt med ungen vår.

huff en skikkelig røre jeg har havnet i her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

off, det hørtes rett og slett helt fælt ut. Håper du har noen nære venner som kan støtte deg opp. Venner er viktige! Gutter er merkelige. Men forstår ikke at noen kan ønske å være vekke fra barnet sitt. Det er en del av ham, og han burde ta ansvar4 enten det var planlagt eller ikke. Av og til kan gutter være skikkelig uansvarlige. Jeg syns det var sterkt gjort å ta tyren ved horna slik som du gjor. Forstår at du er veldig skuffa og lei deg nå! Jeg hadde antagelig følt meg likadan. :cry: Det eneste du kan gjøre er å stille opp for barnet ditt, og håpe at faren finner ut hvor idiot han er. Det finnes bedre menn der ute, som gjerne stepper inn i farsrollen.

Ønsker deg uansett lykke til.

Er stolt av deg!

Klem :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner eg å bli temmelig lei av kvinnfolk som skriker opp om ansvarsløse menn som ikke vil ta ansvar.

Motorrypa er forsåvidt ikke en av flokken, du håper fremdeles på at han endrer mening, men du vet hvor han står og ser ut til å akseptere dette.

Til dere andre:

Mannen har klart og tydelig meldt fra, at han ikke var klar for barn, heilt fra begynnelsen av. Når mora så bestemmer seg for å beholde barnet uanset, skal han så bare gi etter og være med på noe som han ikke er parat til??? Eller skal han late som om han er med for siden å stikke av etterpå, når han skjønner at han ikke takler dette allikevel???

Man kan ikke tvinge folk til å bli foreldre mot deres vilje, det er det simpelthen for stort et ansvar til.

Eg synes at han har tatt ansvar, han har sagt at dette vil han ikke være med på, Motorrypa må så selv finne ut om hun vil fortsette alene eller ei.

Heldigvis er eg jente og slipper å få trødd andre folk sine avgjørelser over hode mitt i sånne alvorlige saker. Snart skal eg ta min abort, noe som har skjedd i samråd med faren, men det endelige valget var mitt og eg gleder meg til at det er overstått.

Lykke til videre Motorrypa, men ikke forsøk å presse han til noe du vet han ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig i at man ikke skal presse noen til noe man ikke vil. spesielt ikke noe så stort noe som farsrollen.

men jeg kjenner jo ikke alle fakta i denne saken, og jeg synes det var tøft av deg og konfrontere faren. det er noe man burde gjøre, men kan skjønne at det kan være vanskelig. i innlegg før her, så var det en som nevnte at du fikk ta det på egen kappe, siden du ikke ville ta abort.

synes det er litt sterke ord. for alt vi vet, kunne det være for seint med abort når du fant det ut, kan hende han ikke kom med forslaget, kanskje han ikke ville hjelpe til med det heller, eller at du personlig er imot abort.

nå skal du jo uansett beholde barnet, og det synes jeg er flott. gled deg til morsrollen, du kommer til å klare det glimrende. og selv om ikke den biologiske faren vil ha noe med ungen og gjøre, vil du etterhvert møte noen som vil gjøre seg glimrende som pappa. alenemødre er nå da ganske vanlig i disse dager, og det finnes nok menn som godtar at kvinnen i deres liv har barn fra før av. og barn fortjener en farsfigur som vil være der. selv om faren (den biologiske) ikke vil være der, er det mye viktigere med en pappa! :P

det er pappaen som er der!

lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, dette er vel det eldste trikset som finnes blant oss kvinner her i verden!

Personlig har jeg aldri forstått denne tankegangen, lite gjennomtenkt og egoistisk som den er.

Sørge for å bli gravide, for på en misforstått måte å VINNE mannen. :oops:

Man oppnår jo bare det motsatte. Å miste mannen. Omgående, eller over tid. Også sutrer man og klager sin nød etterpå. På grunn av noe man skremmende nok har lagt opp til selv! Skjerp dere!!!!!!!!!!! :-?

Man skal være 2 parter om en så viktig avgjørelse. For det påvirker hele ens liv og fremtid. Og man trekker inn en 3 person også.

De aller fleste med et sex-liv i våre dager er vel fullt ut opplyst om fordelene med prevensjon............... Eller hva?

Det er bare ingen unnskyldning altså. Ta ansvar!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motorrypa

til alle dere som har svart på mitt innlegg.

takk skal dere ha. godt å få litt feedback uansett hva dere nå måtte mene.

men faktaene er det at jeg er ikke personlig mot abort eller noe i den duren, å det er heller ikke blitt brukt som en av dere komentere som det eldste trikset i historien.

ble faktisk ikke gravid med vilje for å holde på mannen min,

tvert i mot. jeg hadde det kjempefint i forholdet helt til vi fant ut at jeg var gravid. da ble alt snudd på hodet.

grunnen til at jeg valgte å ikke ta abort er så enkelt som det. jeg skulle ikke egentlig kunne få barn på grunn av en sykdom som jeg har. å da jeg fant ut at jeg var gravid allikevel så valgte jeg å ikke ta abort,enda jeg viste at jeg kunne komme til å miste han jeg er mest gla i .

vel det var jo akkurat det som skjedde da. klart jeg skal ta ansvaret alene. det var mitt valg til syvende å sist.

å det var ikke noe enkelt valg. det som er rett for den ene er ikke nødvendigvis rett for den andre.

jeg blir å være alene med mitt barn fra januar av . men ingen må komme å fortelle meg at jeg ikke har lov til å håpe at barnefaren tar til vettet å vil fortsette å være en del av både mitt å ungen sitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke at fra deg håpet!!

skjønner litt mer av situasjonen din også nå... ville tattt det samme valget selv hvis dette kanskje var min eneste sjanse til å faktisk få barn.

Lykke til som mor! Du kommer til å klare deg kjempebra.

og hvem vet? når faren ser den nydelig ungen, som er hans eget kjøtt og blod, mulighet for at han smelter da...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Kjæreste Motorrypa!

Føler m deg i din situasjon, desverre er d fint lite jeg kan gjøre for å hjelpe deg!Forhåpentligvis vil han miste sitt hjerte til barnet når han får se d, menn bruker som oftest d!!

Kattas innlegg var godt over streken synes jeg,da vi hver og en har ansvar for oss selv og vår egen seksualitet og vil vi ikke ha barn så er d vårt eget ansvar å sørge for at så ikke skjer. At kvinnen skal gå igjennom ett abortinngrep fordi at den mann som befruktet henne vil d er fra mitt ståsted forkastelig (Vil ikke han bli far får han bruke prevensjon....(D er ikke bare kvinnens ansvar))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorrypa er forsåvidt ikke en av flokken, du håper fremdeles på at han endrer mening, men du vet hvor han står og ser ut til å akseptere dette.

Eg synes at han har tatt ansvar, han har sagt at dette vil han ikke være med på, Motorrypa må så selv finne ut om hun vil fortsette alene eller ei.

SS: Eg har ikke nevnt et ord om at noen skal ta abort, utenom meg selv i dette tilfellet. Ser ikke helt at eg går over noen streker her nei.

Poenget mitt er at vi jenter må akseptere at det å bli foreldre er en så stor ting og at vi ikke kan forlange at noen andre skal bli det mot deres vilje. Med andre ord, vil han ikke, så må vi godta dette og klare det alene.

Er man ikke parat, så er man ikke parat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motorrypa

nei æ e veldig enig i det at vil man ikke ha barn så burde men ta ansvar for sitt eget. enten man er mann eller kvinne.

forde om ingen prevansjon er ett hundre prosent sikker så burde man gjøre et ærlig forsøk.

hadde jeg visst at jeg kunne få barn men ikke var klar for å få et, ville jeg ha brukt p piller.

brukte det faktisk ganske lenge, men da jeg ble syk så så jeg ikke poenget med å putte masse piller i seg for å forhindre et svangerskap som ikke kom til å bli aktuelt uansett.

men nå når jeg vet at jeg kan bli gravid å kan få barn. så kommer jeg til å bruke prevansjon etter at jeg er ferdig å amme å alt det der, såfremt jeg har fått meg ny type til den tid. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen Motorrypa :D

Håper ikke at du tror at eg kjeftet på deg, blev bare litt "fed up" av innlegg fra andre som kalte typen din for uansvarlig idiot etc...

Eg håper at du/dere har det bra og lykke til videre.

Klemmer fra Katta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå....

Har du et bra støtte apparat rundt deg, så går dette så bra....

Jeg har nå vært alene med jenta mi siden hun var 1/2 år, pga en far som ikke tok ansvar...-og med familie i nærheten. Og bøttevis med venner som stiller opp er livet ganske så greit å leve.. :kgsmil:

Nå er jenta mi 4 1/2 år, pappa'n er der. Men veeeeeldig til og fra....-men dog han er nå rundt henne av og til.....

Jeg angrer ikke på valget mitt med å få jenta mi, og det å bli alene.....

Lykke til......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vel Katta, enig med sexysaidie jeg.. Du gikk en smule over streken (kanskje for aa rettferdigjoere ditt eget valg?)

Saken er at et barn er paa veg, og et forsoek paa aa ta ansvar hadde vel ikke vaert for mye aa forlange av han som tross alt har vaert med paa aa lage barnet. Etter min mening saa tar han overhodet ikke ansvar. Jeg sier ikke at hen maa bli sammen med henne, men han burde kunne vise vilje til et FORSOEK paa aa vaere der for barnet sitt.

Til mottorryypa: du gjoer nok best i aa ikke gaa rundt aa hoepe paa at han skal ombestemme seg. Du boer planlegge alt i forhold til at du blir alene med ansvaret. Som noen andre skrev foer meg, det finnes faktisk menn som er modne og ansvarsfulle som ikke har noe imot at jenta har barn fra foer. Du fortjener aa finne en som du kan stole paa og som ikke lar deg sitte igjen alene med ansvar som dette...

Varm klem, og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...