Gå til innhold

Lumos prøver på nummer to


lumos_nox

Anbefalte innlegg

På 23.11.2019 den 10.24, StripeteSitron skrev:

Åh, så spennende ☺️ Morsomt at det gikk SÅ fort 😮

Følger deg gjerne videre 

Så hyggelig ❤️ Ja, det gikk ekstremt fort her 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei 😊 Jeg vil gjerne følge med her! Jeg tror vi ligger ganske likt i løypen. Hvor langt er du på vei nå? Jeg er 16+4 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2019 den 21.40, Tussi2018 skrev:

Hei 😊 Jeg vil gjerne følge med her! Jeg tror vi ligger ganske likt i løypen. Hvor langt er du på vei nå? Jeg er 16+4 😊

Hei, så hyggelig 😄 Ja, ganske likt! Jeg er 15+3 i dag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll hos jordmor i dag. Fikk høre på hjertelyden med doppler! Det var veldig stas, har ikke hørt siden TUL i uke 10. Alt virker å være bra. 🥰 Formen er ganske ok (minus forkjølelse), men får litt vondt i bekkenet etter en lang dag på jobb. Utenom det er det bra altså :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

17+5.

Formen er fortsatt bra, samme som sist egentlig. Det nye nå er at jeg er 95% sikker på at jeg har begynt å kjenne liv! Trodde først det var luft i magen, men det er jeg ikke så sikker på nå lenger 😅 Første jeg la merke til var på søndag som var, og nå for noen minutter siden. Spennende! Kjennes ut som... en boble? Boble som sprekker? Vanskelig å beskrive...

Om en uke er det OUL - håper alt står bra til med den lille. Spent på om de kan se hva det blir 😍 Kjøpte litt nøytralt babytøy i stad, klarte ikke å dy meg... Så smått, helt uvirkelig at et lite menneske skal ha dette på seg ❤️

Ellers er juleforberedelsene er ferdig, og det er deilig. Jeg skal hjem til min familie, mens mannen skal til sin. Ingen av oss er helt klare for å feire jul på en annen måte enn vi alltid har gjort riktig enda... Det tar vi neste år. 😅 Ønsker alle en riktig god jul ❤️ Titter innom her igjen etter overstått OUL 🥰

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å begynne å kjenne liv 😍 Jeg har også kjent noe i en ukes tid nå. Veldig usikker de første gangene, men nå har det blitt mer og mer tydelig. Jeg syns det kjennes ut som en veldig kortvarig leamus 😅

Masse lykke til på OUL 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2019 den 20.13, Tussi2018 skrev:

Så spennende å begynne å kjenne liv 😍 Jeg har også kjent noe i en ukes tid nå. Veldig usikker de første gangene, men nå har det blitt mer og mer tydelig. Jeg syns det kjennes ut som en veldig kortvarig leamus 😅

Masse lykke til på OUL 🤞😊

Ja, det er veldig koselig! Har kjent det daglig de siste 4-5 dagene 🥰 Kortvarig leamus var faktisk en veldig god beskrivelse! 😅👏 

--

18+5 og OUL overstått. Termin er 27/5 😊 Alt er fint og flott med bebis, som mest sannsynlig er ei jente 😍💖 Hurra! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

21+1. All good med meg og mageboeren :)  Kjenner masse liv, stort sett hver dag ❤️ Har ingen spesielle plager, annet enn at det begynner å bli litt tungt å bøye meg 😂 Men jobb i bolig går fortsatt bra, heldigvis. Får hjelp hvis jeg trenger det, og de er positive til å tilrettelegge for meg hvis det trengs også. Så skal jeg skrive master denne våren også, har første møte med veileder denne uka her. Har gjort det så enkelt for meg selv som jeg kan, så satser på at jeg klarer å levere den 🤓 Innleveringsfristen er forøvrig 2 dager etter termin... 🤪

Ellers kjøpte vi barnevogn på januarsalg, en ABC Design Viper 4. Virker ålreit, så var den veldig rimelig også. Tror vi blir fornøyde! Utenom den har vi ikke så mye ting enda, men fikk litt klær og småtteri til jul. Vi har begynt å snakke om navn, og er sånn passe enig om et par stykker. 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 27.1.2020 den 11.44, Godis skrev:

Spennende med vognkjøp! Når får dere vogna hjem?😍

Vogna kom ganske fort etter det forrige innlegget jeg skrev, så den har stått her i noen uker allerede 😄 Har montert den trilla den litt rundt i leiligheten 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

27+0

Shit, tiden flyr. Masse liv og røre i magen. Litt bekkenplager hvis jeg er i for mye aktivitet, og søvnen er som så. Ellers er alt bra 😄 Glukosebelastning er også gjennomført, ingen tegn på svangerskapsdiabetes her! :) For en lettelse, var litt stressa da jeg har lagt på meg en god del.... (host 12 kg host) 😂

I morgen skal vi prøve å finne bilstol, og til uka skal vi på 3d-ultralyd! Så spent! ❤️ Er i nesting mode om dagen, og handler inn og ordner ting som bare det. Prøver så godt jeg kan å kjøpe mye brukt via Finn f.eks., så vil si at det er ganske 50-50 med nytt og brukt. Sier meg fornøyd med det :) 

Goood helg 🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

28+3

Blir helt sprø av rastløse bein... Har noen her inne noen gode tips? 😅 

Ellers er formen stort sett bra altså. 3d-ultralyden var utrolig gøy, det var så koselig å se jenta vår! 😄❤️ Det neste som skjer nå er fødselsforberedende samtale hos jordmor og journalføring (riktig?) på sykehuset i midten og slutten av april. Nærmer seg termin med stormskritt synes jeg. 27.mai :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

32+5

Nå blir det søknad om svangerskapspenger etter en episode med utagering på jobb. Alt bra med meg og baby altså, men kjenner at det begynner å bli nok nå. Etter den episoden er det som om stresset har satt seg i kroppen og jeg har hatt en del vondter, mye kynnere osv. Håper jeg får det innvilget :) Legen har skrevet en anbefaling og jobben har ikke foreslått ytterligere tilrettelegging, så da får vi se hva Nav sier. Spent!

Ellers har jeg det fint, men det begynner å bli tungt 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jenta vår kom 13/5, to uker før termin :) Hum er såklart verdens fineste 😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...
På 20.7.2020 den 19.39, Godis skrev:

Håper alt går fint i tilværelsen deres 🥰

Så koselig å høre fra deg! :) Vi har det veldig fint, lille K er straks 3 måneder gammel. Hun er blid som en sol (så lenge bleia er tørr og magen er full ;)) og bare ei herlig jente. Men skal innrømme at de første ukene var tøffe med alt som var nytt, søvnmangel og mye gråt. Og stress med at hun bare gikk ned i vekt. Det har heldigvis snudd nå! :) Trives godt som mammaen hennes 🥰

Ser at dere har begynt prøvingen nå, krysser fingrene for dere :) 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 17.09, lumos_nox skrev:

Så koselig å høre fra deg! :) Vi har det veldig fint, lille K er straks 3 måneder gammel. Hun er blid som en sol (så lenge bleia er tørr og magen er full ;)) og bare ei herlig jente. Men skal innrømme at de første ukene var tøffe med alt som var nytt, søvnmangel og mye gråt. Og stress med at hun bare gikk ned i vekt. Det har heldigvis snudd nå! :) Trives godt som mammaen hennes 🥰

Ser at dere har begynt prøvingen nå, krysser fingrene for dere :) 🤞

Så fint å høre 🥰  Og takk for kryssede fingre, det trenger vi 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Back in prøvebusiness 😎 Nå vil vi prøve å gi jenta vår på 15 mnd et søsken.

Så. Begynte på cerazette 6 uker etter fødsel, slutta på de i slutten av juni i år. Mensen kom ganske nøyaktig 4 uker senere etter pilleslutt, og Flo estimerte eggløsning mandag 9/8. Så var jeg hos gyn for å ta celleprøve den 12., og han estimerte eggløsning mandag 16. 😅 Hmm! Så det er spennende dager her, vet ikke helt når jeg "kan" teste om jeg er gravid eller ikke nå, men skulle hatt mensen onsdag i følge Flo 🤔 Men hvis det gyn sa stemmer skal jeg vel ha mensen de nærmeste dagene. Kjenner på "stikk" i livmorområdet, murringer av og til og blaff av kvalme, men det kan vel være hva som helst 😅Prøver å ikke være for ivrig her, men har allerede tatt 3 negative graviditestester de siste dagene 🤓

Spennende å se om det klaffer like fort denne gangen, eller om det tar litt tid. Ammer enda, det kan jo også ha noe å si :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...