Gå til innhold

Lumos prøver på nummer to


lumos_nox

Anbefalte innlegg

Prøvedagbok! Litt om meg... Harry Potter-fan, derav nicket mitt 😛 28 år, jobber innen helse og omsorg ved siden av utdanning. Mannen er litt eldre enn meg. Vi har vært sammen i 6 år og har nettopp kjøpt en leilighet hvor det er plass til en til 😄 Sluttet på p-piller vår 2017 etter ca 10 år. Vært helt prevensjonsfri i en måneds tid nå. Vi bestemte oss for å begynne å prøve i juni-ish, men utsatte fram til nå. La inn aksjer mandag-lørdag, så innsats kan ingen ta oss på 😂 4 dpo i følge Flo-appen. De siste dagene har jeg følt meg så kvalm, trøtt, svimmel og murringer i magen nesten døgnet rundt. Har fått 2 negative graviditetstester, så det er helt sikkert bare psykisk, men jeg pleier aldri å ha det sånn, bortsett fra samme dag som mensen kommer. Og det er fortsatt 11 dager til... Tror jeg har blitt helt sprø av baby-kjøret i hodet mitt 😛 Skal prøve å ikke teste mer denne uka her 😂

Her ønsker jeg å få ut alle tankene mine og hvordan det går med "baby-prosjektet". Mannen blir gæren av at jeg stresser og styrer, så da kan jeg "plage" medlemmene her i steden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig at dere er i gang med prøving! Kjenner igjen det du sier om at mannen blir gæærn 😂 Vil jo ikke slite han ut før en graviditet, så jeg sparer han nå, og deler også mine tanker i dagbok.

Krysser fingrene for dere, og håper jeg prøverdagboka deres blir værende aktiv så veldig lenge 😘

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 4.9.2019 den 19.28, Godis skrev:

Så hyggelig at dere er i gang med prøving! Kjenner igjen det du sier om at mannen blir gæærn 😂 Vil jo ikke slite han ut før en graviditet, så jeg sparer han nå, og deler også mine tanker i dagbok.

Krysser fingrene for dere, og håper jeg prøverdagboka deres blir værende aktiv så veldig lenge 😘

Ja, det er spennende 😄 Blir så utålmodig, jeg skulle jo helst hatt en unge i armene i forrige uke 😂 Men får smøre meg med tålmodighet. Tusen takk, har vært innom dagboka di og dere må ha hatt et tøft år! Krysser fingrene for at det går veien for dere også ❤️ 

Ellers er det ikm i dag. Ikkenoe enda, krysser det jeg har for at mensen holder seg langt unna 😎 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, lumos_nox skrev:

Ja, det er spennende 😄 Blir så utålmodig, jeg skulle jo helst hatt en unge i armene i forrige uke 😂 Men får smøre meg med tålmodighet. Tusen takk, har vært innom dagboka di og dere må ha hatt et tøft år! Krysser fingrene for at det går veien for dere også ❤️ 

Ellers er det ikm i dag. Ikkenoe enda, krysser det jeg har for at mensen holder seg langt unna 😎 

Mente såklart at jeg håper prøverdagboka IKKE blir værende lenge, altså at det klaffer nå snart 😌 

Så det er ikm i dag? Så spennende! Har du sett noe til mensen? 🤞

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Godis skrev:

Mente såklart at jeg håper prøverdagboka IKKE blir værende lenge, altså at det klaffer nå snart 😌 

Så det er ikm i dag? Så spennende! Har du sett noe til mensen? 🤞

Haha, skjønner 😂 Ja, ikm igår! Ingenting enda. Så, siden jeg er testegal om dagen tok jeg en da jeg sto opp i stad. Er det bare meg som VELDIG gjerne vil at det skal være noe der, eller er det faktisk noe der? Synes jeg ser en antydning til skygge der... Eller?🧐 Dette er de billigtestene fra Normal. :) 

20190914_063400.thumb.jpg.2f812d719840011d1c5cc85f03d59e72.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lumos_nox skrev:

Haha, skjønner 😂 Ja, ikm igår! Ingenting enda. Så, siden jeg er testegal om dagen tok jeg en da jeg sto opp i stad. Er det bare meg som VELDIG gjerne vil at det skal være noe der, eller er det faktisk noe der? Synes jeg ser en antydning til skygge der... Eller?🧐 Dette er de billigtestene fra Normal. :) 

20190914_063400.thumb.jpg.2f812d719840011d1c5cc85f03d59e72.jpg

 

 

Oii, skjønner godt at du måtte teste! Jeg ser også en svak strek! Går ikke an fra bildet å se om den er grå eller har farge, men jeg har aldri opplevd skyggestreker på Normal sine tester, så det lover jo godt! Hadde det vært meg hadde jeg definitivt holdt på et håp, og testet igjen i morgen/om to dager 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Godis skrev:

Oii, skjønner godt at du måtte teste! Jeg ser også en svak strek! Går ikke an fra bildet å se om den er grå eller har farge, men jeg har aldri opplevd skyggestreker på Normal sine tester, så det lover jo godt! Hadde det vært meg hadde jeg definitivt holdt på et håp, og testet igjen i morgen/om to dager 🤞🤞

Mensen glimrer fortsatt med sitt fravær her, så jeg måtte teste i dag også.... Klarte ikke vente til mandag 😂 En anelse mer tydelig i dag? 🧐

20190915_065854.thumb.jpg.22c87ba168947ca2447db8e2977b2c8c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lumos_nox skrev:

Mensen glimrer fortsatt med sitt fravær her, så jeg måtte teste i dag også.... Klarte ikke vente til mandag 😂 En anelse mer tydelig i dag? 🧐

20190915_065854.thumb.jpg.22c87ba168947ca2447db8e2977b2c8c.jpg

Ser pittelitt sterkere ut i dag ja! Tenker at disse to testene burde bety at det er verdt det å kjøpe digital test, for å få et klart svar 👌👌👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig tok jeg den siste strimmeltesten jeg hadde først...

20190916_1106272.thumb.jpg.beb2c175244ab4a238e5ab9593f22b86.jpg

Så brukte jeg CB digital. 

20190916_1119101.thumb.jpg.2413d5f5bf9be3cdacc22c075e4e9b15.jpg

Må si at jeg ikke var forberedt på at det skulle gå så fort! Håper dette går bra ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, lumos_nox skrev:

I dag tidlig tok jeg den siste strimmeltesten jeg hadde først...

20190916_1106272.thumb.jpg.beb2c175244ab4a238e5ab9593f22b86.jpg

Så brukte jeg CB digital. 

20190916_1119101.thumb.jpg.2413d5f5bf9be3cdacc22c075e4e9b15.jpg

Må si at jeg ikke var forberedt på at det skulle gå så fort! Håper dette går bra ❤️ 

Åh, så artig kjære Lumos_nox 😍 Gratulerer! Jeg har troa på at dette går bra 👏👏 Da slapp du nok å ha prøverdagbok så lenge 😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Godis skrev:

Åh, så artig kjære Lumos_nox 😍 Gratulerer! Jeg har troa på at dette går bra 👏👏 Da slapp du nok å ha prøverdagbok så lenge 😆

Takk! ❤️ Krysser fingrene! 😄 Ja, haha... Men tør ikke å lage en gravidtråd før om en stund tror jeg 😂 Ellers har jeg fått legetime i midten av november. Jeg syns det er aaaltfor lenge til, men det er kanskje vanlig? Skal ordne meg TUL om 5-6 uker-ish også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+5 (Flo) eller 5+2 (Preglife) i dag 😂

Formen er grei om dagen. Tidvis veldig trøtt, kvalm og "støl" i nedre del av magen med stikk innimellom. Korsryggen krangler i blant. Ellers greit - og ingen blødninger! Så jeg våger jo nesten å tro at dette går bra enn så lenge. Samboer fikk nyhetene på mandag, og ble veldig glad :) Jeg er glad og spent, men får innimellom blaff av dårlig samvittighet over at det gikk så fort med oss, og så mange sliter over lengre tid 😕 Vet jo at det ikke er rasjonelt, men likevel. Noen andre som har hatt det sånn?

Ringte legen min og fikk time til første kontroll i midten av november. Synes dette var leeeenge å vente så jeg bestemte meg for å ringe jordmortjenesten for å høre, og der fikk jeg time tre uker før legen :) Men beholder legetimen pga blodprøver som jordmor ikke tar. Og TUL uka etter jordmor! 😄 Spennende tider fremover ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, artig å fortelle samboer vil jeg tro 💕 Dette er nok en tid med læring, kjærlighet og samhold for dere to! 

Jeg synes ikke du skal bruke din tid og energi på dårlig samvittighet for at det gikk raskt for dere! For å være ærlig blir jeg missunnelig på de det går fort for, men jeg unner dere det av hele mitt hjerte. Skulle ikke ha ønsket at noen andre måtte bruke lang tid! Så nyt graviditeten med god samvittighet 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2019 den 21.28, Godis skrev:

Så spennende, artig å fortelle samboer vil jeg tro 💕 Dette er nok en tid med læring, kjærlighet og samhold for dere to! 

Jeg synes ikke du skal bruke din tid og energi på dårlig samvittighet for at det gikk raskt for dere! For å være ærlig blir jeg missunnelig på de det går fort for, men jeg unner dere det av hele mitt hjerte. Skulle ikke ha ønsket at noen andre måtte bruke lang tid! Så nyt graviditeten med god samvittighet 😊

Ja, det var kos! Han ble litt satt ut, men veldig glad ❤️ Nei, jeg prøver så godt jeg kan å ikke la samvittigheten min slite meg ut. Huff 😅 Får ikke gjort så mye annet enn å håpe at det klaffer for de som bruker lang tid :)❤️ 

6+6 (Flo) / 6+3 (Preglife)

Ikke så mye nytt å fortelle, formen er ganske lik. Kanskje litt trøttere og kvalmere. Tok en ny CB digital på mandag som viste 3+. Da går det vel riktig vei 😄 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 4 uker senere...

10+3. Har hatt min første time hos jordmor og det var hyggelig! Artig dame 😂 Hun vil følge meg opp ekstra nøye da jeg har et par kilo ekstra på kroppen mtp risiko for svangerskapsdiabetes. Satser på at jeg slipper unna det. Prøver å spise så sunt som mulig, men faller for fristelser en gang i blant. 😕 

For et par dager siden var vi på TUL. For en opplevelse det var, å se den lille klumpen ligge og fekte med armer og bein 😅 Klarer ikke helt å skjønne at dette skjer inni meg, haha. Alt ser fint og normalt ut :)❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå turte jeg å gå over til graviditetsdagbok! Var redd for at det skulle jinxe alt 🤪 

13+4 i følge Helseoversikt 😊 Formen er stort sett bra. Hadde en uke her hvor alle symptomer var som blåst bort og jeg hadde det veldig bra. Så kom alt tilbake med fornyet kraft og jeg har ligget rett ut nesten hele denne uka. Begynner å komme ovenpå igjen nå 😂 Har fått litt ubehag i korsryggen og lysken som stråler nedover lårene. Kjennes ut som jeg er fryktelig stiv og støl, litt vondt å stå opp nå om dagen 😳

Til uka skal jeg ta influensavaksine og få resultatene på blodprøvene fra første kontroll hos legen. Håper alt er som det skal 😊🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...