AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #41 Skrevet 2. september 2019 Jeg jobbet med fysisk jobb hvor jeg stod og gikk mye. Sleit som bare det. Nå har jeg en sittestillende jobb hvor jeg kan velge å stå når jeg vil. Jeg har flexitid, kan jobbe hjemme og trives mye bedre. Våkner jeg med smerter må jeg sove det av meg. Jobben jeg har i dag er mye mer stressende, men jeg takler det mye bedre. Jeg har også tilleggsdiagnoser. Anonymkode: a82b9...075
Kattejenta Skrevet 2. september 2019 #42 Skrevet 2. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet med fysisk jobb hvor jeg stod og gikk mye. Sleit som bare det. Nå har jeg en sittestillende jobb hvor jeg kan velge å stå når jeg vil. Jeg har flexitid, kan jobbe hjemme og trives mye bedre. Våkner jeg med smerter må jeg sove det av meg. Jobben jeg har i dag er mye mer stressende, men jeg takler det mye bedre. Jeg har også tilleggsdiagnoser. Anonymkode: a82b9...075 Hva jobber du med? og hvilke tileggdiagnoser har du
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #43 Skrevet 2. september 2019 1 minutt siden, Kattejenta skrev: Hva jobber du med? og hvilke tileggdiagnoser har du Jeg jobbet i butikk, nå på kontor. Har mye psykisk sykdom, sår i spiserøret og lavt stoffskifte. Anonymkode: a82b9...075
Maaaddepaaadde Skrevet 2. september 2019 #44 Skrevet 2. september 2019 Jeg har holdt på i 8år nå, der de 3 siste årene har vært et helvette. Jeg måtte kutte ut alt av praksis og skole. Jeg fungerer rett og slett ikke hverdagen lengre. Kjenner det presser bak nå også 🤦🏻♀️ Er vell 20/30 ganger idag bare jeg har sittet på do, skulle en tur innom butikken måtte selvfølgelig låne do. Må planlegge ruter vi kjører og går aldri lange turer. Så vet godt hvor vondt det kan være, noe jeg ser er en gjenganger her i svarene er at de bagatelliserer IBS, alle opplever det forskjellig. For min del blir det bare verre og verre med årene. Jeg var på sykehuset for noen mnd tilbake og begynte og gråte fordi de ikke så noe galt(litt rusa) men jeg vil bare ha medisiner eller utlagt tarm så jeg kan fungere. Men sånn blir det dessverre ikke, nå skal nav ha meg i tiltak, håper de ser at det IBS ikke bare er en liksom diagnose, for kommer nok til og tilbringe alt for mye tid på do der. Ikke utbrenn deg, heller sett det litt på vent, om det blir for mye. Evt snakk med legen din om det er noe erklæring han kan sende. Snakk med skole rådgiver, jeg vet du kan ta lærling tid over 5år også om du vil det. Hilsen j21
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #45 Skrevet 2. september 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et kosthold som skal hjelpe ibsen , så det r ikke noe problem. Det som trigger den er mye jobb og stress. Ja jeg vet at mange har det som er i fulljobb , men alle er forskjellige når det kommer til den sykdommen her Anonymkode: 5bfe1...cee Du sier at stress trigger din IBS. Det er nok heller måten du takler stress på som trigger din IBS, og ikke stress i seg selv. Så å lære seg å mestre stress kan faktisk minske tarmplagene dine Jeg har selv IBS og det å lære meg sammenhengen mellom tarm og psyke samt et kosthold som er tilpasset hva som trigger min IBS (for meg funker ikke low-fodmap, jeg har min egen greie) har gjort meg så og si helt frisk. Anonymkode: 816b5...918
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå