Gå til innhold

Aspirin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har brukt aspirin i forbindelse med forsøk?

Jeg skal snart gjennom mitt 6 insemineringsforsøk og vurderer å ta aspirin i dette forsøket.

Andre med erfaringer?

Anonymkode: 07df7...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med tanke på at det er over seks ganger sterkere enn Albyl så vet jeg ikke om det er så lurt. Økt blødningsrisiko. Har du fått det anbefalt av lege?

Anonymkode: f05dc...5e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at det er over seks ganger sterkere enn Albyl så vet jeg ikke om det er så lurt. Økt blødningsrisiko. Har du fått det anbefalt av lege?

Anonymkode: f05dc...5e6

Jeg tenker da å dele en opp i 4 biter og ta en tablett over 4 dager.

Nei, legen vil ikke gi meg albyl e,  dem vil egentlig ikke gjøre noen ting som kan forbedre sjansene til å bli gravid,  derfor vil jeg nå prøve ut aspirin.

Har vært gjennom både ivf og inseminering og ingenting funker.

Jeg er lei og desperat

Hi

Anonymkode: 07df7...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal det være godt for? Det har jeg aldri hørt om at noen tar i forbindelse med å prøve å bli gravid. Hvordan funker det? Og om det er sterkere en albyle, hvorfor er det da ikke på resept? 

Anonymkode: f61fa...7b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hormonene ikke er på gang så hjelper det ikke å kødde med sirkulasjonen. Ro ned.

Anonymkode: 31d15...157

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en grunn til at legen ikke har foreskrevet aspirin, dropp det.

Anonymkode: 300bf...146

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker da å dele en opp i 4 biter og ta en tablett over 4 dager.

Nei, legen vil ikke gi meg albyl e,  dem vil egentlig ikke gjøre noen ting som kan forbedre sjansene til å bli gravid,  derfor vil jeg nå prøve ut aspirin.

Har vært gjennom både ivf og inseminering og ingenting funker.

Jeg er lei og desperat

Hi

Anonymkode: 07df7...0fe

Du har det ikke lett nå, forstår jeg. Legene jobber for at du skal bli gravid når du går igjennom ivf og insemineringsforsøk. Det kan være mye hormoner og flere skuffelser etter hverandre  som gjør at du føler som du gjør. 

Legene vet som oftest best, så jeg anbefaler deg å snakke med legen din om hvordan du har det og hva du føler i denne situasjonen. Å eksprimentere med medisiner selv ville jeg ikke gjort.

Det er også noe som heter fritt sykehusvalg så du kan eventuelt vurdere om du vil bytte sykehus om du føler ikke legen gjør nok for deg.

lykke til

:klemmer:

Anonymkode: 691a5...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har det ikke lett nå, forstår jeg. Legene jobber for at du skal bli gravid når du går igjennom ivf og insemineringsforsøk. Det kan være mye hormoner og flere skuffelser etter hverandre  som gjør at du føler som du gjør. 

Legene vet som oftest best, så jeg anbefaler deg å snakke med legen din om hvordan du har det og hva du føler i denne situasjonen. Å eksprimentere med medisiner selv ville jeg ikke gjort.

Det er også noe som heter fritt sykehusvalg så du kan eventuelt vurdere om du vil bytte sykehus om du føler ikke legen gjør nok for deg.

lykke til

:klemmer:

Anonymkode: 691a5...1d1

Hos meg er ikke fritt sykehusvalg ett alternativ da vi må bruke donor og tilbudet finnes kun på riksen. 

 

Jeg føler ikke at legene hører på meg. Jeg har en sykdom som gjør at blodet lett koagulerer seg og jeg ville derfor tro at blodfortynnende ville gjort miljøet i limoren og slimhinnen bedre

Hi

Anonymkode: 07df7...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos meg er ikke fritt sykehusvalg ett alternativ da vi må bruke donor og tilbudet finnes kun på riksen. 

 

Jeg føler ikke at legene hører på meg. Jeg har en sykdom som gjør at blodet lett koagulerer seg og jeg ville derfor tro at blodfortynnende ville gjort miljøet i limoren og slimhinnen bedre

Hi

Anonymkode: 07df7...0fe

Hvorfor går dere ikke privat?

Anonymkode: 53f52...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gjort HSG på radiologisk avdeling? Mange blir gravide naturlig etter å ha spylt opp

Anonymkode: 91037...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går dere ikke privat?

Anonymkode: 53f52...d75

Fordi det er kjempedyrt. Og når man har flere forsøk man kan få dekket offentlig, så velger vi å gjøre det først. Og glad er jeg for det nå som jeg ser hvir mange forsøk vi har måttet brukt hittil. 

Anonymkode: 07df7...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du gjort HSG på radiologisk avdeling? Mange blir gravide naturlig etter å ha spylt opp

Anonymkode: 91037...030

Ja det har jeg :) jeg tror problemet ligger i at egget ikke vil feste seg i slimhinnen.

Anonymkode: 07df7...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er kjempedyrt. Og når man har flere forsøk man kan få dekket offentlig, så velger vi å gjøre det først. Og glad er jeg for det nå som jeg ser hvir mange forsøk vi har måttet brukt hittil. 

Anonymkode: 07df7...0fe

Skal bare se at det klaffer hvis dere går privat. De vil kanskje prøve ut andre medisiner som fungerer bedre. Og nei, det er ikke så dyrt. Det er dyrt å ha unge også.

Anonymkode: 53f52...d75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal bare se at det klaffer hvis dere går privat. De vil kanskje prøve ut andre medisiner som fungerer bedre. Og nei, det er ikke så dyrt. Det er dyrt å ha unge også.

Anonymkode: 53f52...d75

Hvis jeg må gjennom like mange forsøk som jeg har vært gjennom hittil og kanskje mer, så vil det fort bli 100 000 kroner. Ja jeg er fullt klar over at det koster å ha barn, men hvis vi kan få det rimeligere i prøveperioden så gjør vi det. 

 

Den normale hustanden har en samlet inntekt på ca 500 000 i året, og da blir det dyrt å bruke 1/5 på prøving som kanskje ikke funker. Alle har utgifter fra før av og man skal ha penger nok til å leve.

 

Ikke kommenter dette innlegget hvis det ikke har med bruk av aspirin. Her spurte jeg spørsmål angående dette, da synes jeg ikke det er greit å begynne å blande inn andre ting enn det temaet handler om.

Hi

Anonymkode: 07df7...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg må gjennom like mange forsøk som jeg har vært gjennom hittil og kanskje mer, så vil det fort bli 100 000 kroner. Ja jeg er fullt klar over at det koster å ha barn, men hvis vi kan få det rimeligere i prøveperioden så gjør vi det. 

 

Den normale hustanden har en samlet inntekt på ca 500 000 i året, og da blir det dyrt å bruke 1/5 på prøving som kanskje ikke funker. Alle har utgifter fra før av og man skal ha penger nok til å leve.

 

Ikke kommenter dette innlegget hvis det ikke har med bruk av aspirin. Her spurte jeg spørsmål angående dette, da synes jeg ikke det er greit å begynne å blande inn andre ting enn det temaet handler om.

Hi

Anonymkode: 07df7...0fe

Nå avsporer vi, men 500 000,- er virkelig ikke gjennomsnittet på en husstand med to voksne. Så du mener at en vanlig årslønn er 250 000,-? 

Og beklager, men jeg prøvde faktisk bare å komme med et tips til deg. Om du ikke er fornøyd med legene der du går nå, og du ikke er blitt gravid, så et det jo absolutt på tide å prøve å gå privat. Du kan ikke begynne å selvmedisinere deg selv, det kan være farlig! 

Anonymkode: 53f52...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå avsporer vi, men 500 000,- er virkelig ikke gjennomsnittet på en husstand med to voksne. Så du mener at en vanlig årslønn er 250 000,-? 

Og beklager, men jeg prøvde faktisk bare å komme med et tips til deg. Om du ikke er fornøyd med legene der du går nå, og du ikke er blitt gravid, så et det jo absolutt på tide å prøve å gå privat. Du kan ikke begynne å selvmedisinere deg selv, det kan være farlig! 

Anonymkode: 53f52...d75

Ja etter skatt er 500 000 det den normale husstand sitter igjen med. Jeg har selv en årslønn på 300 000 før skatt. 

Og det er mange par der ute hvor kun den ene i husstanden har jobb. Jeg kjenner flere. 

Så det å antyde at å gå gjennom assistert befruktning privat er billig? Det blir feil. 

 

Jeg vil mye heller bruke 100 000 på det barnet vi engang i livet skal ha, enn å bruke det på flere forsøk som går i vask. 

Jeg skulle mye heller ville fått en grundigere undersøkelse i forkant enn å gjøre det samme standard som alle sykehusene gjør. 

Jeg mener at noe ekstra må gjøres her hos oss da jeg har en sterk mistanke om at det er noe mer. 

Jeg har fått beskjed om at det er ingenting feil med meg at det skal funke. 

Men hvorfor funker det ikke etter så mangen forsøk? 

Jeg blir bare så utrolig oppgitt etter å ha prøvd i så mange år, uten å få en eneste positiv test. Levd sundt, fulgt allt av råd osv. Og til ingen nytte. Skuffelser på skuffelser

Anonymkode: 07df7...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir vesentlig økt abortrisiko. Og blødningsfare. 

Det er nettopp derfor leger ikke skriver ut/anberfaler blodfortynnende lengre. 

Om embryoet er levedyktig blir du gravid. Det er ingenting du selv får gjort fra eller til. 

Så virkelig - ikke reduser muligheten for å lykkes ved å gjøre dumme valg. 

Anonymkode: 8d882...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...