AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #1 Skrevet 30. august 2019 Hva er de verste type foreldrene dere har hatt med å gjøre? Har nok kommet på kant med styreren i sønnen vår sin bhg... Må være flere enn meg som sier ifra om mindre bra ting, vel? Også, hvordan burde vi si ifra om ting vi reagerer på i bhg? Anonymkode: eb24f...866 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #2 Skrevet 30. august 2019 Nå vet jeg ikke hvilken sak dere har tatt opp, men hos oss er vi veldig takknemlig for alle tilbakemeldinger foreldre gir, selv om «dårlige» tilbakemeldinger kan være vanskelig å svelge der og da. Men vi er opptatt av å ta i mot på en god måte, reflektere og ha en god dialog med foreldrene om den aktuelle saken. Om vi har gjort en feil legger vi oss flat, og om vi ikke er enig med synspunktene som blir lagt frem prøver vi å finne en felles løsning/konklusjon. Man sier i fra om ting på en måte man ellers ville gjort, med normal folkeskikk. Det gjelder selvfølgelig begge veier 😊 Anonymkode: f945d...2ab 11
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #3 Skrevet 30. august 2019 Det var ein foresatt som skjelte meg ordentlig ut fordi barnet ikkje fekk lov til å bare spise pølse når vi serverte grønnsaksuppe med pølse. Fordi barnet ikkje liker grønnsaker...og hjemme får hen bare spise pølse... Barnet hadde fått spise ganske masse pølse faktisk, og vart tilbodt skive og knekkebrød. Spiste også rikelig med brød og frukt rett før henting... Anonymkode: f4773...ab1 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #4 Skrevet 30. august 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er de verste type foreldrene dere har hatt med å gjøre? Har nok kommet på kant med styreren i sønnen vår sin bhg... Må være flere enn meg som sier ifra om mindre bra ting, vel? Også, hvordan burde vi si ifra om ting vi reagerer på i bhg? Anonymkode: eb24f...866 Foreldre som blir sint fordi vi tar av ullen barna blir levert i i AUGUST! Barnet har da løpt rundt i sola med ull på, helt klam og rød i ansiktet. Foreldrene sa ved levering at barnet måtte ha ull fordi det var så «kald av seg»🙈 Foreldre som ALDRI klarer å ha rett klær på plassen til barnet. Er lurt å ha støvler og ullklær når det er sol og 30 grader, og kjole uten armer og ingenting annet (nei.. ikke sko en gang..) i regn i 5 grader... Barnet må jo få bestemme...🙉 Foreldre som har vært på cos-kurs og fullstendig misforstått hele opplegget. Foreldre som ikke skjønner hvorfor frilek i barnehagen er viktig og klikker fordi barna fikk leke en hel dag (Da hadde noen barn som ikke lekte før plutselig begynt å leke, selvfølgelig avlyser vi alt annet da!! Samlingsstund kan vi ha hvilken som helst annen dag, og dette prøvde vi å forklare). Foreldre som blir sint når de henter og ungen er ute i regn... Foreldre som krever alt mulig og ikke gidder å prøve å sette seg inn i hvordan hverdagen i barnehagen er. Lista er lang, men kan ikke komme med hver minste ting, da er helga over før jeg er ferdig😂 Heldigvis er de fleste foreldre greie folk (og barna er helt nydelige!!) og jeg elsker jobben min. Er jo alltids noe å klage på😅 Dette er eksempler tatt gjennom mange år;) Vil du fortelle om hva du klagde på? Anonymkode: 71a93...f20 21
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #5 Skrevet 31. august 2019 15 hours ago, AnonymBruker said: Foreldre som blir sint fordi vi tar av ullen barna blir levert i i AUGUST! Barnet har da løpt rundt i sola med ull på, helt klam og rød i ansiktet. Foreldrene sa ved levering at barnet måtte ha ull fordi det var så «kald av seg»🙈 Foreldre som ALDRI klarer å ha rett klær på plassen til barnet. Er lurt å ha støvler og ullklær når det er sol og 30 grader, og kjole uten armer og ingenting annet (nei.. ikke sko en gang..) i regn i 5 grader... Barnet må jo få bestemme...🙉 Foreldre som har vært på cos-kurs og fullstendig misforstått hele opplegget. Foreldre som ikke skjønner hvorfor frilek i barnehagen er viktig og klikker fordi barna fikk leke en hel dag (Da hadde noen barn som ikke lekte før plutselig begynt å leke, selvfølgelig avlyser vi alt annet da!! Samlingsstund kan vi ha hvilken som helst annen dag, og dette prøvde vi å forklare). Foreldre som blir sint når de henter og ungen er ute i regn... Foreldre som krever alt mulig og ikke gidder å prøve å sette seg inn i hvordan hverdagen i barnehagen er. Lista er lang, men kan ikke komme med hver minste ting, da er helga over før jeg er ferdig😂 Heldigvis er de fleste foreldre greie folk (og barna er helt nydelige!!) og jeg elsker jobben min. Er jo alltids noe å klage på😅 Dette er eksempler tatt gjennom mange år;) Vil du fortelle om hva du klagde på? Anonymkode: 71a93...f20 Jeg har reagert på at de har møtt ungen på en veldig negativ måte fordi han er svært aktiv og utforskende. Jeg sa også ifra at de må hjelpe han å åpne matboksen på turdager (kjøpte liksågodt ny matboks fordi de ikke gadd/hadde tid/mulighet til å hjelpe han). Akkurat det at han er veldig aktiv og robust syns jeg virker som at de tar som noe negativt og at de er opptatt av å ivareta de litt mer forsiktige barna. Men sønnen min er jo fortsatt liten, og trenger også ivaretagelse, selvom det er en annen type ivaretagelse enn engstelige og forsiktige barn. Anonymkode: eb24f...866 6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #6 Skrevet 31. august 2019 15 hours ago, AnonymBruker said: Foreldre som blir sint fordi vi tar av ullen barna blir levert i i AUGUST! Barnet har da løpt rundt i sola med ull på, helt klam og rød i ansiktet. Foreldrene sa ved levering at barnet måtte ha ull fordi det var så «kald av seg»🙈 Foreldre som ALDRI klarer å ha rett klær på plassen til barnet. Er lurt å ha støvler og ullklær når det er sol og 30 grader, og kjole uten armer og ingenting annet (nei.. ikke sko en gang..) i regn i 5 grader... Barnet må jo få bestemme...🙉 Foreldre som har vært på cos-kurs og fullstendig misforstått hele opplegget. Foreldre som ikke skjønner hvorfor frilek i barnehagen er viktig og klikker fordi barna fikk leke en hel dag (Da hadde noen barn som ikke lekte før plutselig begynt å leke, selvfølgelig avlyser vi alt annet da!! Samlingsstund kan vi ha hvilken som helst annen dag, og dette prøvde vi å forklare). Foreldre som blir sint når de henter og ungen er ute i regn... Foreldre som krever alt mulig og ikke gidder å prøve å sette seg inn i hvordan hverdagen i barnehagen er. Lista er lang, men kan ikke komme med hver minste ting, da er helga over før jeg er ferdig😂 Heldigvis er de fleste foreldre greie folk (og barna er helt nydelige!!) og jeg elsker jobben min. Er jo alltids noe å klage på😅 Dette er eksempler tatt gjennom mange år;) Vil du fortelle om hva du klagde på? Anonymkode: 71a93...f20 Ojda, veldig mye av det du nevner ville jeg aldri reagert på. Det her med hva som er riktig klær til riktig vær tenker jeg ofte bhg vet mer om enn meg, jeg bare passer på at ungen har det meste i bhg, så de ansatte kan ta på det de syns. Jeg har reagert på (men ikke sagt noe) at de ikke har bytta klær i løpet av dagen, typ man leverer når det er surt og kaldt i gode ullklær, men så blir det sol i løpet av dagen og de bytter ikke på ungen... Jeg ville heller aldri bedt om noen form for spesialbehandling eller lagt meg opp i organisering av dagen. Er det ikke flaut å sees igjen etter foreldrene blir sinte pga teite ting? Anonymkode: eb24f...866 4
Prøver18 Skrevet 31. august 2019 #7 Skrevet 31. august 2019 Hadde ett foreldrepar som ble sure for at vi ringte så ofte for å si at sønnen var syk. jeg sa BEKLAGER MEN NÅR SØNNEN DIN HAR FEBER, ER SLAPP OG VERKEN SPISER ELLER LEKER, SÅ RINGER JEG SELVFØLGELIG. HAN HAR DET IKKE BRA I BHG DA OG JEG HAR HELLER IKKE LOV TIL Å HA BARN MED FEBER HER. Det samme paret hadde sjeldent å si hei, og henvende seg kun til sønnen, omtrent uansett hva vi sa 😜 kunne til nød høre hvordan han har hatt det eller hva han har gjort 😂 6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #8 Skrevet 31. august 2019 15 hours ago, AnonymBruker said: Det var ein foresatt som skjelte meg ordentlig ut fordi barnet ikkje fekk lov til å bare spise pølse når vi serverte grønnsaksuppe med pølse. Fordi barnet ikkje liker grønnsaker...og hjemme får hen bare spise pølse... Barnet hadde fått spise ganske masse pølse faktisk, og vart tilbodt skive og knekkebrød. Spiste også rikelig med brød og frukt rett før henting... Anonymkode: f4773...ab1 Oj, jeg (TS) ville aldri reagert på sånt. Jeg vil at barnet skal ha sunne matvaner. Anonymkode: eb24f...866
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #9 Skrevet 31. august 2019 Akkurat nå, Prøver18 skrev: Hadde ett foreldrepar som ble sure for at vi ringte så ofte for å si at sønnen var syk. jeg sa BEKLAGER MEN NÅR SØNNEN DIN HAR FEBER, ER SLAPP OG VERKEN SPISER ELLER LEKER, SÅ RINGER JEG SELVFØLGELIG. HAN HAR DET IKKE BRA I BHG DA OG JEG HAR HELLER IKKE LOV TIL Å HA BARN MED FEBER HER. Det samme paret hadde sjeldent å si hei, og henvende seg kun til sønnen, omtrent uansett hva vi sa 😜 kunne til nød høre hvordan han har hatt det eller hva han har gjort 😂 Syns det bra dere ringer hver gang jeg! I sønnen min sin barnehage så var det tre ganger at jeg kommer å henter han å ser med en gang at han er syk. Når vi måler hjemme så hadde han 40 i feber alle disse gangene,å barnehagen har ikke merket det en gang! Da har de muligens for mange unger altså! Kan skjønne at noe sånt kan skje en gang,men tre ganger?? Da følger de ikke særlig med på barna! Anonymkode: aa323...b9e 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #10 Skrevet 31. august 2019 2 minutter siden, Prøver18 said: Hadde ett foreldrepar som ble sure for at vi ringte så ofte for å si at sønnen var syk. jeg sa BEKLAGER MEN NÅR SØNNEN DIN HAR FEBER, ER SLAPP OG VERKEN SPISER ELLER LEKER, SÅ RINGER JEG SELVFØLGELIG. HAN HAR DET IKKE BRA I BHG DA OG JEG HAR HELLER IKKE LOV TIL Å HA BARN MED FEBER HER. Det samme paret hadde sjeldent å si hei, og henvende seg kun til sønnen, omtrent uansett hva vi sa 😜 kunne til nød høre hvordan han har hatt det eller hva han har gjort 😂 Men, forventes det at vi skal bli stående hver gang for å prate? Som forelder har jeg som regel dårlig tid ved henting og levering. Foretrekker planlagte oppdateringssamtaler... Mitt inntrykk er at de er litt mer omfattende også. Så får man ordentlig inntrykk av hvordan ståa virkelig er også? Anonymkode: eb24f...866 1
Kvepp Skrevet 31. august 2019 #11 Skrevet 31. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men, forventes det at vi skal bli stående hver gang for å prate? Som forelder har jeg som regel dårlig tid ved henting og levering. Foretrekker planlagte oppdateringssamtaler... Mitt inntrykk er at de er litt mer omfattende også. Så får man ordentlig inntrykk av hvordan ståa virkelig er også? Anonymkode: eb24f...866 Ikke med levering nei for da regner vi med at foreldrene gjerne ikke har så god tid. Men når du henter så virker det rart om du ikke er intressert i 2 minutters sammendrag av barnet ditt sin dag. Men vi reagerer litt på foreldre som ikke virker intressert i å høre om hvordan barnet sin dag har vært. 16
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #12 Skrevet 31. august 2019 Høres ut som en ok forelder jeg altså etter å ha lest her 😂 så mye folk blir sinte for. Flott med grønnsaker, flott å være ute i regnet, flott med fleksibilitet, flott at bhg ansatte sier ifra mtp bekledning❤️ Som ts nevnte hennes problemstilling, er jeg derimot enig med ts. De må da kunne hjelpe til å åpne matboksen, så barnet får spist, og møte barnet på en negativ måte er ikke veldig greit heller:) Anonymkode: f45b5...1cc 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #13 Skrevet 31. august 2019 5 minutter siden, Kvepp said: Ikke med levering nei for da regner vi med at foreldrene gjerne ikke har så god tid. Men når du henter så virker det rart om du ikke er intressert i 2 minutters sammendrag av barnet ditt sin dag. Men vi reagerer litt på foreldre som ikke virker intressert i å høre om hvordan barnet sin dag har vært. Ok, ser den, men jeg har ofte dårlig tid både ved henting og levering, da. Syns vi får så mange oppdateringer via bhg-appen uansett. Anonymkode: eb24f...866
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #14 Skrevet 31. august 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ojda, veldig mye av det du nevner ville jeg aldri reagert på. Det her med hva som er riktig klær til riktig vær tenker jeg ofte bhg vet mer om enn meg, jeg bare passer på at ungen har det meste i bhg, så de ansatte kan ta på det de syns. Jeg har reagert på (men ikke sagt noe) at de ikke har bytta klær i løpet av dagen, typ man leverer når det er surt og kaldt i gode ullklær, men så blir det sol i løpet av dagen og de bytter ikke på ungen... Jeg ville heller aldri bedt om noen form for spesialbehandling eller lagt meg opp i organisering av dagen. Er det ikke flaut å sees igjen etter foreldrene blir sinte pga teite ting? Anonymkode: eb24f...866 Her tenker jeg at du som foreldre må følge litt med selv i forhold til hvordan været skal bli den aktuelle dagen. Skjønner godt at de ansatte ikke bytter klær som barna blir levert i, de kan jo ha opp til 24 barn per avdeling. Og hvis barnet ditt ikke er stort nok til å klare å skifte selv, da må du ta ansvaret for at du leverer barnet ditt ansvarlig kledd (selv om det er kaldt om morgen). Anonymkode: f0198...683 7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #15 Skrevet 31. august 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har reagert på at de har møtt ungen på en veldig negativ måte fordi han er svært aktiv og utforskende. Jeg sa også ifra at de må hjelpe han å åpne matboksen på turdager (kjøpte liksågodt ny matboks fordi de ikke gadd/hadde tid/mulighet til å hjelpe han). Akkurat det at han er veldig aktiv og robust syns jeg virker som at de tar som noe negativt og at de er opptatt av å ivareta de litt mer forsiktige barna. Men sønnen min er jo fortsatt liten, og trenger også ivaretagelse, selvom det er en annen type ivaretagelse enn engstelige og forsiktige barn. Anonymkode: eb24f...866 Er det en litt eldre generasjon barnehageansatte i bhg din?😬🙈 Selvfølgelig trenger gutten din ivaretakelse! Og at han er aktiv og utforskende er jo kjempepositivt. Ser for meg de ansatte syns det er slitsomt å følge hans tempo og ikke gidder å leke med de barna som ikke sitter og perler hele dagen og derfor skal legge problemet over på barnet når det er de ansatte det er noe problem med. Å ikke gidde å hjelpe med matboksen er jo bare pinlig... Hva i alle dager, skal barnet sulte?🤦♀️ Her har du ikke gjort noe galt, og til tross for den lange lista mi hadde jeg ikke blitt irritert på deg (men det hadde blitt en veiledningssamtale med de jeg jobber med hvis dette var min bhg). Anonymkode: 71a93...f20 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #16 Skrevet 31. august 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Her tenker jeg at du som foreldre må følge litt med selv i forhold til hvordan været skal bli den aktuelle dagen. Skjønner godt at de ansatte ikke bytter klær som barna blir levert i, de kan jo ha opp til 24 barn per avdeling. Og hvis barnet ditt ikke er stort nok til å klare å skifte selv, da må du ta ansvaret for at du leverer barnet ditt ansvarlig kledd (selv om det er kaldt om morgen). Anonymkode: f0198...683 Så rart svar. Selvfølgelig kler jeg ungen godt om det er kaldt og surt om morgenen, selvom det er meldt fint vær utpå dagen? Har du fått med deg siste uka hvor det er 5 grader om morgenen og 20 grader med sol på dagen, egentlig. Anonymkode: eb24f...866 9
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #17 Skrevet 31. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så rart svar. Selvfølgelig kler jeg ungen godt om det er kaldt og surt om morgenen, selvom det er meldt fint vær utpå dagen? Har du fått med deg siste uka hvor det er 5 grader om morgenen og 20 grader med sol på dagen, egentlig. Anonymkode: eb24f...866 Ja, men barnet har vel overtrekksbukse eller tynn dress? Ull kan du spare til senhøsten! Anonymkode: f0198...683 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #18 Skrevet 31. august 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns det bra dere ringer hver gang jeg! I sønnen min sin barnehage så var det tre ganger at jeg kommer å henter han å ser med en gang at han er syk. Når vi måler hjemme så hadde han 40 i feber alle disse gangene,å barnehagen har ikke merket det en gang! Da har de muligens for mange unger altså! Kan skjønne at noe sånt kan skje en gang,men tre ganger?? Da følger de ikke særlig med på barna! Anonymkode: aa323...b9e Uff!! Det hadde jeg tatt opp med styrer! Man ser på et barn om det er «noe», og da undersøker man jo. At de ikke har oppdaget et barn med 40 i feber tre ganger er skremmende... Anonymkode: 71a93...f20 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #19 Skrevet 31. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, men barnet har vel overtrekksbukse eller tynn dress? Ull kan du spare til senhøsten! Anonymkode: f0198...683 Næsj, har brukt ull i bhg lenge jeg. Hater å fryse!! (På meg selv altså, er bhglærer) Anonymkode: 71a93...f20 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #20 Skrevet 31. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Næsj, har brukt ull i bhg lenge jeg. Hater å fryse!! (På meg selv altså, er bhglærer) Anonymkode: 71a93...f20 Du er voksen og ikke like aktiv som barn. Ull er ikke gull året rundt Anonymkode: f0198...683 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå