Gå til innhold

Pcos og metformin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har lest at flere med pcos har fått metformin og har hatt vektnedgang med dette. Har også lest om andre som det ikke har virket på. Hvilke erfaringer har du med bruk av metformin? Hva var eventuelt startvekt? Hadde du negative bivirkninger?

Anonymkode: 9f048...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på det, gikk ikke ned i vekt, men opp. Om det er medisinen eller andre grunner til vet jeg ikke. Har ikke merket noe annet til de,

Anonymkode: 98ccc...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke ned noenting (har 20-30kg for mye). Fikk derimot tilbake mensen som hadde forsvunnet👍

Bivirkninger: kraftig diaré og lavt blodsukker (skalv på hendene en time etter å ha spist) 

Anonymkode: 3dc59...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide rundt 80 kg, 160 cm. 

Jeg gikk ned vel 6 kg på 2 mnd etter innføring.så stoppet der.  Men jeg hadde mye vondt i magen, diaré  og kvalme den  første tiden 🙄

Anonymkode: 8dea2...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går på det, gikk ikke ned i vekt, men opp. Om det er medisinen eller andre grunner til vet jeg ikke. Har ikke merket noe annet til de,

Anonymkode: 98ccc...cdc

Hvordan var utgangspunktet ditt? Hadde du mange kilo for mye?

Anonymkode: 9f048...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk ikke ned noenting (har 20-30kg for mye). Fikk derimot tilbake mensen som hadde forsvunnet👍

Bivirkninger: kraftig diaré og lavt blodsukker (skalv på hendene en time etter å ha spist) 

Anonymkode: 3dc59...c89

Mens tilbake er jo vertfall positivt 😊👍🏻 Men bivirkningene høres grusomme ut 😱

Anonymkode: 9f048...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg veide rundt 80 kg, 160 cm. 

Jeg gikk ned vel 6 kg på 2 mnd etter innføring.så stoppet der.  Men jeg hadde mye vondt i magen, diaré  og kvalme den  første tiden 🙄

Anonymkode: 8dea2...032

Gjorde du andre endringer i livsstil som kunne ført til vektnedgang? 😊

høres ut som grusomme bivirkninger 😱

Anonymkode: 9f048...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned mye, over 20 kg. Men det er kanskje ikke så rart så mye som jeg kastet opp.. men ble gravid på naturlig måte etterpå. Før metformin hadde jeg ikke engang eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned noe, men det kun på grunn av bivirkningene. Kunne ikke spise uten at jeg fikk akutt vondt i magen og diaré. Kunne ikke spise ute eller hos venner for jeg kom meg ikke hjem i tide til å rekke doen. Klarte ikke være på de mere enn noen måneder. Kunne ikke spise med mindre jeg var hjemme hos meg selv uten planer resten av dagen. Sånt går man ned i vekt av. 

Anonymkode: 28afb...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Chroma skrev:

Jeg gikk ned mye, over 20 kg. Men det er kanskje ikke så rart så mye som jeg kastet opp.. men ble gravid på naturlig måte etterpå. Før metformin hadde jeg ikke engang eggløsning. 

Uff! Hvordan gikk det i forhold til jobb?

Anonymkode: 9f048...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk ned noe, men det kun på grunn av bivirkningene. Kunne ikke spise uten at jeg fikk akutt vondt i magen og diaré. Kunne ikke spise ute eller hos venner for jeg kom meg ikke hjem i tide til å rekke doen. Klarte ikke være på de mere enn noen måneder. Kunne ikke spise med mindre jeg var hjemme hos meg selv uten planer resten av dagen. Sånt går man ned i vekt av. 

Anonymkode: 28afb...695

Uff! Hvordan gikk det i forhold til jobb?

Anonymkode: 9f048...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som metformin ikke er noe å trakte etter 😳 kunne trengt det for å få tilbake mens og EL, men med disse bivirkningene så vet ikke jeg om det frister på mye 😳

sluttet dere på metformin når dere ble gravide?

Anonymkode: 9f048...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff! Hvordan gikk det i forhold til jobb?

Anonymkode: 9f048...f1e

Rimelig dårlig en periode. Det var absolutt verst de første ukene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som metformin ikke er noe å trakte etter 😳 kunne trengt det for å få tilbake mens og EL, men med disse bivirkningene så vet ikke jeg om det frister på mye 😳

sluttet dere på metformin når dere ble gravide?

Anonymkode: 9f048...f1e

Du kan jo prøve, men trappe opp veldig forsiktig? Og så trappe ned eller slutte dersom du blir dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gjorde du andre endringer i livsstil som kunne ført til vektnedgang? 😊

høres ut som grusomme bivirkninger 😱

Anonymkode: 9f048...f1e

Nei, jeg bare spiste mindre fordi jeg var mye kvalm. Jeg ble også fort kvalm av søte ting, så kostholdet endret seg noe. Samt at alt jeg spiste kom kjapt ut i andre enden 😅 bivirkningene ga seg etter 2 mnd.

Anonymkode: 8dea2...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bivirkninger 1-2 dager etter opptrapping. Fikk lett diaré når jeg startet, og lett diaré da jeg økte fra 500 mg til 1000 mg etter en uke. Nå har jeg økt fra 1000 mg til 1500 mg, men ikke hatt noen bivirkninger. 

Jeg har ikke gått ned så mye med det, kanskje 1-2 kg. Men jeg ble gravid på naturlig måte etter 2 mnd på metformin. 

Anonymkode: 32891...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veide 125 kg da jeg begynte på de for 1,5 år siden. Gått ned til 113 nå. Ikke veldig stor vektnedgang altså, og nå har det stagnert litt. Men jeg føler meg piggere, har ikke så mye søtsug og matlyst, ble gravid på naturlig måte to ganger (men mistet begge). 

Bivirkninger jeg fikk var kvalme, men det varte bare et par uker. Får også veldig lavt blodsukker hvis jeg ikke er flink til å spise regelmessig. 

Anonymkode: f4175...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bivirkninger 1-2 dager etter opptrapping. Fikk lett diaré når jeg startet, og lett diaré da jeg økte fra 500 mg til 1000 mg etter en uke. Nå har jeg økt fra 1000 mg til 1500 mg, men ikke hatt noen bivirkninger. 

Jeg har ikke gått ned så mye med det, kanskje 1-2 kg. Men jeg ble gravid på naturlig måte etter 2 mnd på metformin. 

Anonymkode: 32891...438

Så fantastisk at du ble gravid på naturlig måte etter bare 2 mnd! 😁👍🏻 Gikk du på noe annet enn metformin?

Anonymkode: 9f048...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fantastisk at du ble gravid på naturlig måte etter bare 2 mnd! 😁👍🏻 Gikk du på noe annet enn metformin?

Anonymkode: 9f048...f1e

Nei, ikke noe annet enn metformin, og at jeg testet etter el. 

Mistet riktignok i uke 6, men det gir troa på at det kan gå igjen. :)

Anonymkode: 32891...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veide 125 kg da jeg begynte på de for 1,5 år siden. Gått ned til 113 nå. Ikke veldig stor vektnedgang altså, og nå har det stagnert litt. Men jeg føler meg piggere, har ikke så mye søtsug og matlyst, ble gravid på naturlig måte to ganger (men mistet begge). 

Bivirkninger jeg fikk var kvalme, men det varte bare et par uker. Får også veldig lavt blodsukker hvis jeg ikke er flink til å spise regelmessig. 

Anonymkode: f4175...45e

Så bra at bivirkningene gikk over såpass fort. Så trist at du mister to ganger 😢 

tok du metformin sammen med mat?

Anonymkode: 9f048...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...