Djungelvrål Skrevet 14. april 2020 #41 Del Skrevet 14. april 2020 (endret) På 29.2.2020 den 20.26, Darkannie skrev: Jeg så en hypotese om at den hjemmelagede ovnen tok fyr og alle måtte raskt ut av teltet. Derfor skar de seg ut og hadde lite klær på seg. Noen av klærne var brannskadet og noen av dem hadde brannskader på kroppen. De trakk seg ned til skogen hvor det ble startet bål. Flere bestemte seg for å gå tilbake til teltet etter klær og utstyr, men de ble tatt av skred og ble funnet 3-4 meter under snøen til våren. Resten frøs ihjel. Manglende øyne og tunge er på grunn av fugler eller små dyr. Noen hadde fått hvitt hår og noen hadde eldet usannsynlig mye på kort tid. I tillegg fant de radioaktivitet på mange av kroppene. Endret 14. april 2020 av Apocalypte 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
draug 75 Skrevet 7. mai 2020 #42 Del Skrevet 7. mai 2020 På skitur gjennom Ural og Sibir i månedsskiftet januar-februar? Det var kaldt, de holdt på å fryse ihjel, prøvde å holde varmen og fyre i teltet, ble vanvittige av CO- forgiftning og hypotermi. Det er et kjent fenomen at folk som fryser ihjel kler av seg. At CO- forgiftning gjør folk desorienterte og gir de vrangforestillinger er også en kjent sak. Ikke langt å trekke tanken på at de slo hverandre ihjel da, skar sund teltet og sprang ut i kulda uten klær. Mye mer nærliggende enn avskyelige snømenn, i alle fall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #43 Del Skrevet 12. oktober 2020 Dette er en av de rareste trådene på vitenskapsforumet. Anonymkode: 04f7b...0e5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 5. november 2020 #44 Del Skrevet 5. november 2020 (endret) Min teori er: *Noe* har ført til at de har våknet, og har derfor skåret opp teltet innenifra og deretter gått på en rett linje ned fjellsiden. Der har de delt seg i 2 grupper. Gruppe 1 tenkte opp ett bål, samtidig som en av folka klatret opp i ett tre for og skaffe seg overblikk, han karen som klatret opp i treet, hadde i likhet med de andre tatt seg en dram, eller 10 mistet taket, og traff bakken. Gruppe 2 vandret litt lenger, men på grunn av at de i likhet med de andre hadde litt innabords, tok de ikke høyde for at de var i ett skredutsatt område, ble tatt av ett snøskred, og funnet våren etter. Grunnen til at det ble funnet spor av radioaktivitet er at 2 av de jobbet/hadde jobbet på ett anlegg. Han som ble dårlig snudde og overlevde. Endret 29. januar 2021 av Elaine Marley 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #45 Del Skrevet 22. november 2020 Skjønner ikke halvparten av hva som står her, det sklei fort ut 😅 men interessant sak! Holder en knapp på psykose. De rømmer, blir tatt av skred og dyr forsyner seg. Anonymkode: e09be...7cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #46 Del Skrevet 22. november 2020 På 29.2.2020 den 20.26, Darkannie skrev: Jeg så en hypotese om at den hjemmelagede ovnen tok fyr og alle måtte raskt ut av teltet. Derfor skar de seg ut og hadde lite klær på seg. Noen av klærne var brannskadet og noen av dem hadde brannskader på kroppen. De trakk seg ned til skogen hvor det ble startet bål. Flere bestemte seg for å gå tilbake til teltet etter klær og utstyr, men de ble tatt av skred og ble funnet 3-4 meter under snøen til våren. Resten frøs ihjel. Manglende øyne og tunge er på grunn av fugler eller små dyr. Om psykose ikke skulle være relevant høres også denne hypotesen veldig sannsynlig ut. Anonymkode: e09be...7cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #47 Del Skrevet 17. desember 2020 Tipper radioaktivt avfall eller utprøving av et eller annen annet radioaktivt/strålingsvåpen som gikk galt. Anonymkode: 4f7a5...874 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 17. desember 2020 #48 Del Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tipper radioaktivt avfall eller utprøving av et eller annen annet radioaktivt/strålingsvåpen som gikk galt. Anonymkode: 4f7a5...874 To av de jobbet på et sted med radioaktivitet, derav spor på klær. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2020 #49 Del Skrevet 22. desember 2020 Snøskred som skremte dem og fikk dem til å flykte ut i natten. Hypotermi får folk til å gjøre rare ting. Som feks å kle av seg, gjøre opp bål på unaturlige steder osv. Angående hun som mangler øyne og tunge, hun lå med ansiktet ned i sildrende vann når hun ble funnet. Øynene og tunga er det første som forsvinner når kroppen ligger i vann . Har ikke lest hele tråden så beklager om dette allerede har blitt nevnt Anonymkode: 32a6d...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 29. januar 2021 #50 Del Skrevet 29. januar 2021 Mysteriet muligens løst, ved hjelp av Elsa: Spolier, det var ikke en Yeti. https://api.nationalgeographic.com/distribution/public/amp/science/2021/01/has-science-solved-history-greatest-adventure-mystery-dyatlov Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 29. januar 2021 #51 Del Skrevet 29. januar 2021 dytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 29. januar 2021 #52 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) On 3/24/2020 at 6:11 PM, T-Rex said: Jeg gjetter på at en av ekspedisjonsdeltakerne ble psykotisk og angrep de andre. De flyktet ut av teltet, og frøs ihjel. jeg aner ikke hvordan man skal finne kilder på dette:, men leste dypt nede i Reddit at en av de originale etterforskerne hadde sagt at den ene av de døde hadde PTSD og at det var mulig han hadde angrepet de andre inne i teltet, som forklarer hvorfor de skjærte opp teltet og flyket. Tror liket bar preg av slossing eller noe. MEN for min del støtter jeg snøskred teorien. Endret 29. januar 2021 av Tanuki et ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 29. januar 2021 #53 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) Tanuki skrev (9 minutter siden): jeg aner ikke hvordan man skal finne kilder på dette:, men leste dypt nede i Reddit at en av de originale etterforskerne hadde sagt at den ene av de døde hadde PTSD og at det var mulig han hadde angrepet de andre inne i teltet, som forklarer hvorfor de skjærte opp teltet og flyket. Tror liket bar preg av slossing eller noe. MEN for min del støtter jeg snøskred teorien. Orker ikke lese alle sju sidene her, men hvorfor tror noen at det var snøskred? Ingen av dem ble tatt av snøskred. Mener du at de kan ha hørt inne fra teltet buldring fra et snøskred som gikk i nærheten, og trodde det ville ramme dem? Jeg så en dokumentar om dette en gang på tv. Med bilder fra stedet og alt. En eller to av gruppen hadde løpt ganske langt før de falt om i bare undertøyet. Barføtt i isnende kulde. Det virker ikke som snøskred for meg. Vi vet jo heller ikke hvilken tid på døgnet de ble så skremte. Om det var på dagtid, ville en lynsnar kikk ut av teltåpningen avsløre om det virkelig var noe snøskred. Det ville ikke tatt lenger tid å åpne glidlåsen og se ut eller løpe ut, enn det ville ta og finne frem en kniv og så skjære seg en åpning og stikke ut den veien. For meg virker det mer som om de rømte fra noe mer menneskelig....kanskje fra noe inne i teltet? Eller sto det noe(n) utenfor teltdøren som de så skyggene og konturene av, så de skar seg ut på siden av teltet og løp ut den veien? Endret 29. januar 2021 av Million 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 29. januar 2021 #54 Del Skrevet 29. januar 2021 Next: Hamar-Daban Tragedien, et mysterium som kan minne om Dyatlovpasset, men ikke veldig kjent. Interessant for meg siden jeg for 3 år siden reiste i regionen, Buryatia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 29. januar 2021 #55 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) 9 minutter siden, Million said: Orker ikke lese alle sju sidene her, men hvorfor tror noen at det var snøskred? Ingen av dem ble tatt av snøskred. Mener du at de kan ha hørt inne fra teltet buldring fra et snøskred som gikk i nærheten, og trodde det ville ramme dem? Jeg så en dokumentar om dette en gang på tv. Med bilder fra stedet og alt. En eller to av gruppen hadde løpt ganske langt før de falt om i bare undertøyet. Barføtt i isnende kulde. Det virker ikke som snøskred for meg. Vi vet jo heller ikke hvilken tid på døgnet de ble så skremte. Om det var på dagtid, ville en lynsnar kikk ut av teltåpningen avsløre om det virkelig var noe snøskred. Det ville ikke tatt lenger tid å åpne glidlåsen og se ut eller løpe ut, enn det ville ta og finne frem en kniv og så skjære seg en åpning og stikke ut den veien. For meg virker det mer som om de rømte fra noe mer menneskelig.... Les linken fra Nat Geo jeg postet, et par innlegg over. Ny forsking som forteller hvordan og hvorfor et snøskred er den mest sannsynlige årsaken. De gravde seg ned med telt i brattere terreng enn de trodde, kraftig vind gjorde at et parti snø raste ned, i følge forskningen i artikkelen skal de ikke så store mengeder med snø til for å gjøre stor skade. Oppdagerne hadde lagt skiene under seg når de sov, som liggeunderlag. Det gjorde det hardt nok til at flere av dem fikk fysiske skader, som knekte ribben og blødninger. De tok seg ut av teltet og omkom i kulda, ute i villmarken. artikkelen forklarer det mye bedre, men det var en liten oppsummering. Endret 29. januar 2021 av Tanuki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 29. januar 2021 #56 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) Melkebarten skrev (På 5.11.2020 den 2.22): Hvis du begynner med og kildehenvise er det straks litt lettere og ta deg litt mer seriøst en nå. Alt det du legger ut er jo bare klipp og lim. Min teori er: *Noe* har ført til at de har våknet, og har derfor skåret opp teltet innenifra og deretter gått på en rett linje ned fjellsiden. Der har de delt seg i 2 grupper. Gruppe 1 tenkte opp ett bål, samtidig som en av folka klatret opp i ett tre for og skaffe seg overblikk, han karen som klatret opp i treet, hadde i likhet med de andre tatt seg en dram, eller 10 mistet taket, og traff bakken. Gruppe 2 vandret litt lenger, men på grunn av at de i likhet med de andre hadde litt innabords, tok de ikke høyde for at de var i ett skredutsatt område, ble tatt av ett snøskred, og funnet våren etter. Grunnen til at det ble funnet spor av radioaktivitet er at 2 av de jobbet/hadde jobbet på ett anlegg. Han som ble dårlig snudde og overlevde. Nå er det ganske lenge siden jeg så den dokumentaren på tv, men de som laget programmet hadde besøkt Russland og viste arkivfotoer i svarthvitt fra stedet. Der lå ofrene oppå snøen. De var ikke begravet i noe snøskred, og de lå på snø. Altså var ikke snøen smeltet, så det må ha vært veldig tidlig vår da de ble funnet. Dette er det jeg husker fra dokumentaren på tv. Jeg så ingenting som kunne tyde på snøskred. Ikke tonnevis av snø i hauger, turistene lå på snøen, synlige. Endret 29. januar 2021 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 29. januar 2021 #57 Del Skrevet 29. januar 2021 13 minutter siden, Million said: Nå er det ganske lenge siden jeg så den dokumentaren på tv, men de som laget programmet hadde besøkt Russland og viste arkivfotoer i svarthvitt fra stedet. Der lå ofrene oppå snøen. De var ikke begravet i noe snøskred, og de lå på snø. Altså var ikke snøen smeltet, så det må ha vært veldig tidlig vår da de ble funnet. Dette er det jeg husker fra dokumentaren på tv. Jeg så ingenting som kunne tyde på snøskred. Ikke tonnevis av snø i hauger, turistene lå på snøen, synlige. Countering the counterarguments The shallow slope argument against an avalanche was tackled early on: It turned out not to be all that shallow after all. The undulating topography on Kholat Saykhl, covered by snowfall, made the slope appear mild, but it was actually closer to 30 degrees, the rule-of-thumb minimum requirement for many avalanches. Reports dating back to the site’s initial investigation also describe an underlying snow layer on the mountain that didn’t clump together, providing a weak, slippery base that a lot of overlying snow could easily slide over. https://api.nationalgeographic.com/distribution/public/amp/science/2021/01/has-science-solved-history-greatest-adventure-mystery-dyatlov Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 29. januar 2021 #58 Del Skrevet 29. januar 2021 Tanuki skrev (8 minutter siden): Countering the counterarguments The shallow slope argument against an avalanche was tackled early on: It turned out not to be all that shallow after all. The undulating topography on Kholat Saykhl, covered by snowfall, made the slope appear mild, but it was actually closer to 30 degrees, the rule-of-thumb minimum requirement for many avalanches. Reports dating back to the site’s initial investigation also describe an underlying snow layer on the mountain that didn’t clump together, providing a weak, slippery base that a lot of overlying snow could easily slide over. https://api.nationalgeographic.com/distribution/public/amp/science/2021/01/has-science-solved-history-greatest-adventure-mystery-dyatlov Så det sitatet ditt sier er at det ikke var for flatt terreng til et snøskred kunne skje der, men at det faktisk var 30 grader helling i terrenget. Men det sier jo ikke noe om beviser på at det faktisk VAR et snøskred? Bare at det var bratt nok til at det KUNNE vært snøskred i området? Eller er det jeg som misforstår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 29. januar 2021 #59 Del Skrevet 29. januar 2021 4 minutter siden, Million said: Så det sitatet ditt sier er at det ikke var for flatt terreng til et snøskred kunne skje der, men at det faktisk var 30 grader helling i terrenget. Men det sier jo ikke noe om beviser på at det faktisk VAR et snøskred? Bare at det var bratt nok til at det KUNNE vært snøskred i området? Eller er det jeg som misforstår? Det er mye bedre forklart i artikkelen, så bedre at du leser den. For all del, forskerne presenterer en teori, det er jo klin umulig å finne ut med 100% sikkerhet akkurat hva som skjedde der. For å svare på det du spør, det konkluderes med snøskred basert på terrenget, været, skadene, og hvordan dem ble funnet. Igjen, les artikkelen. https://api.nationalgeographic.com/distribution/public/amp/science/2021/01/has-science-solved-history-greatest-adventure-mystery-dyatlov Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 29. januar 2021 #60 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) Tråden er ryddet for innlegg skrevet på annet språk, innhold med opphavsrett, spam og svar til dette. Elaine Marley, mod. Endret 29. januar 2021 av Elaine Marley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå