Gå til innhold

Reiste langt for å kjøpe bil, var noe galt med den


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, tok fly i dag for å hente en bil jeg skulle kjøpe. Da jeg kom ringte de å sa at dynamoen mest sannsynlig hadde gått og de skulle få den på verksted så fort som mulig i morgen tidlig. Bor 6 timer unna med bil... det resulterte i at jeg mister en arbeidsdag, og kanskje må dra hjem tomhendt, og må bestille ny flybillett. 

Er dette noe jeg bør kompenseres for, eller går det på egen risiko? Hverken selger eller jeg kunne forutsett dette. 

Anonymkode: c45ed...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettopp dét er problemet med å reise langt for bruktbilkjøp. Kjedelig! Hvorfor kunne ikke de varsle deg før du kom? Har du utlegg for overnatting også?

Anonymkode: e8065...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2019 den 22.50, AnonymBruker skrev:

Er dette noe jeg bør kompenseres for, eller går det på egen risiko? Hverken selger eller jeg kunne forutsett dette. 

 

Behøver du virkelig spørre på nett for å forstå svaret på dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2019 den 22.50, AnonymBruker skrev:

Hei, tok fly i dag for å hente en bil jeg skulle kjøpe. Da jeg kom ringte de å sa at dynamoen mest sannsynlig hadde gått og de skulle få den på verksted så fort som mulig i morgen tidlig. Bor 6 timer unna med bil... det resulterte i at jeg mister en arbeidsdag, og kanskje må dra hjem tomhendt, og må bestille ny flybillett. 

Er dette noe jeg bør kompenseres for, eller går det på egen risiko? Hverken selger eller jeg kunne forutsett dette. 

Anonymkode: c45ed...95b

Man reiser rett og slett ikke langt for en bil som selges privat eller av "annet bilutsalg". Det er så mye tull blant disse at jeg ikke vet hvor jeg skal starte. Jeg hadde samme type bomtur for en tid tilbake. 4.000 kr tapt på ingenting. Har lært meg at man reiser bare for biler hos merkeforhandlere, som ellers har tilstandsrapport og ordentlig garanti / resterende nybilgaranti i tillegg til komplett servicehefte.

Anonymkode: a1d5b...433

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor bilen er? Du kan jo kreve en tusenlapp eller to i avslag på kjøpspris? Samtidig gjør selger nå en reparasjon som du kanskje måtte tatt den første måneden du eide den og det er jo også en grei utgift å slippe.

Anonymkode: c3076...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...