Gå til innhold

Innkjøring i barnehagen. Er dette innafor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Pinkpashion skrev:

Vi kan godt være uenig om akkurat det... 

På hvilken måte påvirker det barna negativt om jeg drikker brus uten at de ser det? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Sirah skrev:

Tenker det kommer helt ann på om hun helte en kilo sukker eller noen få korn. Sistnevnte var nok for at barnet skulle få utforske. Barnet var jo nysgjerrig. 

Ang brusdrikkingen syntes jeg ikke det har noe på avdelingen å gjøre.

Det var nok en spiseskje cirka 

Anonymkode: 1279d...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Thyra skrev:

På hvilken måte påvirker det barna negativt om jeg drikker brus uten at de ser det? 

Er det greit om barna kommer med ugjennomsiktige drikkeflasker fylt med saft, juice, cola, så lenge ingen andre ser innholdet? Nei, forhåpentligvis ikke, og det bør være samme kjøreregler for alle. 

Jeg er FOR at barna skal få oppleve at ikke alt er likt, at Per noen ganger har med seg pizzarester til frokost mens Kari spiser brødskive. Det er ok, det skal ikke være likt. Men at personalet smugdrikker brus? Nei.

 

Vi kan som sagt være uenige, og det er greit for min del. 

Endret av Pinkpashion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, det var sikkert bare for å leke/avlede/gi sanseopplevelse/whatever. Tviler på at ungene blir servert sukker på bordet til daglig. Haha, ser for meg en gjeng med ettåringer som slikker i seg sukker fra bordplaten til lunsj. 

Chill mamma, chill. 

Anonymkode: 8b521...2a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pinkpashion skrev:

Er det greit om barna kommer med ugjennomsiktige drikkeflasker fylt med saft, juice, cola, så lenge ingen andre ser innholdet? Nei, forhåpentligvis ikke, og det bør være samme kjøreregler for alle. 

Jeg er FOR at barna skal få oppleve at ikke alt er likt, at Per noen ganger har med seg pizzarester til frokost mens Kari spiser brødskive. Det er ok, det skal ikke være likt. Men at personalet smugdrikker brus? Nei.

 

Vi kan som sagt være uenige, og det er greit for min del. 

Du har glemt forskjellen på voksne og barn, enn videre voksne på jobb og barn. Det er ikke samme kjøreregler for voksne og barn, nei. Det gjelder både i barnehagen og i hjemmet. 

Like kjøreregler for voksne og barn, dummeste jeg har hørt. 

Anonymkode: 8b521...2a2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thyra skrev:

Varme drikker kan gjerne forbus pga skoldingsfare. Men hva man drikker fra en ugjennomsiktig kopp eller flaske burde ellers ingen ha noe med. 

Tja, er det virkelig greit å drikke brus i lunsjen foran barnehagebarn? Bør ikke ansatte i barnehagen fremstå som gode rollemodeller for barna? Og er det greit å drikke brus foran barn som bare blir tilbudt melk/vann? Snakk om maktmisbruk...

Anonymkode: c0ddb...d1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja, er det virkelig greit å drikke brus i lunsjen foran barnehagebarn? Bør ikke ansatte i barnehagen fremstå som gode rollemodeller for barna? Og er det greit å drikke brus foran barn som bare blir tilbudt melk/vann? Snakk om maktmisbruk...

Anonymkode: c0ddb...d1a

Det de ikke vet har de vel strengt tatt ikke vondt av? Det er ikke som om at jeg sitter og "ædda bædda, se hva jeg har".... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thyra skrev:

Det de ikke vet har de vel strengt tatt ikke vondt av? Det er ikke som om at jeg sitter og "ædda bædda, se hva jeg har".... 

Du gjør jo omtrent det om du drikker brus fra boksen. Barn kjenner jo igjen bruksmerker.

 

Anonymkode: c0ddb...d1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har glemt forskjellen på voksne og barn, enn videre voksne på jobb og barn. Det er ikke samme kjøreregler for voksne og barn, nei. Det gjelder både i barnehagen og i hjemmet. 

Like kjøreregler for voksne og barn, dummeste jeg har hørt. 

Anonymkode: 8b521...2a2

Er selv pedagogisk leder med flere år i barnehage bak meg og har til dags dato aldri opplevd en voksen som mener det er innafor og helt normalt å sitte å drikke brus mens man er sammen med barna. Gjør dette gjerne hjemme med dine egne barn - men på jobb foran andre sine barn? Nei. 

Noe av det dummeste jeg har hørt er voksne som smugdrikker Pepsi Max på jobb i en barnehage. Faktisk... 

Endret av Pinkpashion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør jo omtrent det om du drikker brus fra boksen. Barn kjenner jo igjen bruksmerker.

 

Anonymkode: c0ddb...d1a

Jeg drikker ikke fra boksen. Drikker fra kopp. Barna tror det er kaffe. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Thyra skrev:

Jeg drikker ikke fra boksen. Drikker fra kopp. Barna tror det er kaffe. 

TS fortalte om coladrikking rett fra boks. Det er det jeg reagerer på. Hva du har i koppen din får være opp til deg.

Anonymkode: c0ddb...d1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som barnehagelærer, og kunne ikke falt meg inn å sitte å drikke brus på jobb!! 

Kaffe drikker vi ved bordet når vi spiser. 

Anonymkode: 6091b...19d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun mente altså det var greit å gi ungen rent sukker..? 

Altså, jeg er ikke hysterisk, her hjemme spiser vi sjokolade i ukedagene også har vi noen ganger cola å drikke til middag, men i bhg gjør man ikke slik 😂 du burde ta det opp.. Makan 🤣

Anonymkode: 278e9...78d

Eeh..du mener at det er barnehagen som har oppdragerrollen ifht barna dine..?

Anonymkode: f4e08...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres jo litt spesielt ut, men det letteste og beste hadde jo vært om du sa der og da at du ikke syntes noe om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du gir sjokolade til en 1 åring? I ukedagene?

Anonymkode: ea2b2...040

Hvor skriver jeg noe om barnet mitt sin alder? Jeg er ikke ts. Og JA vi spiser noen ganger sjokolade på en mandag istedet for lørdag. 

Anonymkode: 278e9...78d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eeh..du mener at det er barnehagen som har oppdragerrollen ifht barna dine..?

Anonymkode: f4e08...1c1

Hæ? Jeg er ikke ts hvorfor svarer du meg? 

Anonymkode: 278e9...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At voksne drikker kaffe, iste eller saft fra kaffekopper er meg likegyldig. Varme drikker er uheldig, men barna må gjerne tro at det er varme drikker. 

At barna får saft eller juice til kos i blant i barnehagen gjør heller ingenting. At de får is på varme dager eller kaker ved spesielle anledninger er også helt greit. 

Barnehagen skal for meg være en forlengelse av hjemmet. Et trygt, normalt sted å være hvor de kan sove på dagen, lære seg å gå på do og vaske hender, utforske insekter og formgiving, lek og fysiske utfordringer. Så at voksne drikker fra kopper som barna ikke får smake på er helt greit. Jeg drikker også ting mine barn ikke får smake på. 

Så lenge barna er trygge (ikke skoldefare) og ikke opplever urettferdighet eller fristelse (vet hva som er i koppen) så er det greit at det er forskjell på barnas kopper og de voksnes kopper. For det er forskjell på voksne og barn, og det forstår ungene også. 

Anonymkode: db81a...e4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber som barnehagelærer, og kunne ikke falt meg inn å sitte å drikke brus på jobb!! 

Kaffe drikker vi ved bordet når vi spiser. 

Anonymkode: 6091b...19d

Kaffe ved bordet på avdeling? Er ikke det litt 2014 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var nok en spiseskje cirka 

Anonymkode: 1279d...e9f

Da var det nok for å la barnet utforske :) Men å la ungen utforske med en spiseskje sukker må jeg jo innrømme at jeg syntes at er litt spesielt.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, minister-mio skrev:

Kaffe ved bordet på avdeling? Er ikke det litt 2014 ;)

Ser ikke problemet med det?🤔

Anonymkode: 6091b...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...