Gå til innhold

Hvilket arbeidssted er det kjipeste du har hatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den offentlige tannhelsetjenesten. I en bestemt kommune. De har vært i media flere ganger. Mange som har masse de kan gå til media om men mange er redd for veien videre. Man vinner ikke. 

Fagforeninga sin tillitsutvalgt er kjøpt og betalt. På møter sitter denne personene og leder og HR ansvarlig å koseprater om private ting. 

Lederne ønsker kun å bli sett av lederne sine igjen, og sparker nedover. 

Vi begynte med å måtte stemple oss inn i datasystemet og ut, for de ville følge med på oss, mente vi kom og gikk som vi ville  Dette endte med at vi nå har sinnsykt mye overtid som nå endelig er dokumentert.

det resulterte i at dette opplegget nå skal avsluttes, men først er alle pliktige til å ta it to dager ferie/avspasering. For å fjerne såkalt plusstid.

de mener selvsagt at de her to fridagene er pga at de skal oppgradere noe i datasystemet. vi har alltid måtte ha jobba før uansett, med feks noe annet eller rydding når sånne store ting har skjedd før.

 

kan skrive uendelig mye men har vel allerede blitt gjenkjent tenker jeg. Har mange konkrete ting som feks miste stillinga mi helt pga sykemelding, uten å få beskjed om dette.

 

 

Anonymkode: db1c3...a4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jordbærpikene - dårlig lønn,  altid underbemannet. En sjef som stadig gjør feil,  men gir skriftlige advarsler for akkurat det samme til sine ansatte. Når vi varslet om kritikkverdige forhold på jobb så satte hun seg i en offerrolle og syns det var så urettferdig. Da hadde vi prøvd å si i fra i over to år om ting som ikke var greit. Sikkert ikke sånn på alle jordbærpiker, men den jeg jobber på mistrives alle i jobben sin pga dårlig ledelse. 

Anonymkode: 1e963...bcf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på en selskapsrestaurant i Bergen som servitør. Det var skikkelig strengt der. Bære flere, glovarme tallerkner om gangen dritfort. Brant meg flere ganger, men måtte bare fortsette. Jeg brukte jo en sånn bleie, som vi kalte det. En sånn hvit «klut» til å ha under tallerkenen når jeg bar. Men mange ganger rakk jeg ikke legge den ordentlig over armen før jeg fikk tallerknene, så jeg brant meg. 

Vi måtte bære så sykt mye når vi skulle rydde. Fikk kjeft om vi ikke rakk å rydde av absolutt alt på bordet innen umenneskelig tid. 

Husker en dag jeg var så sliten, og hadde pause fordi noen gjester skulle holde tale. Jeg sto bare og slappet av inne på kjøkkenet. Da kommer eieren av restauranten og kjefter på meg fordi jeg ikke smiler. Men jeg smilte jo alltid til gjestene når jeg var ute og serverte. Han forventa tydeligvis at vi skulle stå og glise i pausene også.

Da selskapene var over, fikk vi lov til å forsyne oss av maten som var igjen på serveringsfatene. Sønnen til kjøkkensjefen jobbet som servitør, og han trodde han eide hele restauranten. Jeg tok meg en liten matbit fra fatet han kom inn med, noe som alle pleide å gjøre. Da skrek han til meg: «Ikke ta!! Det her er MITT fat!!». Tydeligvis kunne han reservere egne fat til seg selv. Alle oss andre «dødelige» måtte pent dele med hverandre.

Var så jævlig glad da jeg sluttet.

Anonymkode: a013e...687

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på "klagekontoret" til en av Norges mest kjente, og utskjelte, bedrifter. Vi snakker Telenor, Equinor, Norwegian.. Sånne typer selskaper. Sånne med fem hundre tusen kunder og alle er misfornøyde med noe. De ringte og klaget til meg. Åtte timer om dagen. 

Det finnes mange tullinger der ute! Mange flere enn du skulle tro! 

Anonymkode: 3bc24...c65

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Equinor var et dårlig eksempel.. Haha.. Jeg tenkte Statoil som i bensinstasjon, men det heter vel Circle K det nå.. Samme det! 😂

Anonymkode: 3bc24...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb på Mix kiosk. Det var ikke kjipt hele tiden, men utrolig mange sure/ klagende og rare kunder innimellom. Husker en mann som klikka helt sykt fordi han måtte ha et ekstra stempel på kaffekortet sitt, noe han ikke hadde rett til (jeg burde vel gitt meg på det, men var ung og uerfaren). Kollegaen min tok over og ga ham stempel husker jeg. (Kunden har alltid rett lærte jeg etter den situasjonen). Skal sies at det var en sykehuskiosk, så det kom også kunder fra en psykiatrisk avdeling som hadde med seg følge derfra. 

Anonymkode: 0bbf7...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbet som tilkallingsvikar hos mester grønn i en periode, helt forferdelig. Fikk et totimerskurs i blomsteroppsetting, og da var det forventet at jeg skulle kunne sette opp en blomsterbukett med 50 blomster ila. 10 minutt. Og det var forventet at jeg ikke skulle ha noe liv utenfor jobben fordi jeg var tilkallingsvikar, så hvis jeg sa at det ikke passet å ta en vakt på 20 minutt forvarsel men at jeg kunne komme om halvannen time (fordi jeg hadde en forelesning) fikk jeg beskjed om at det var uakseptabelt.

Anonymkode: cdfff...c98

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehage. Det ødelegger kropp, psyke og økonomi. Elendig miljø med masse kaklehøns. 

Anonymkode: 66db7...9f4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matbutikk. Var vel 18-19 år og dermed en av de yngste på jobben, og et par av de eldre som hadde jobba der lenge var skikkelig kritiske, ikke noe hyggelig å jobbe der. Og selve jobben er utrolig kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt mange forskjellige jobber i Norge, blant annet oppvask på hotell, sykehjem, butikk og telefonsalg. Ingen av disse kan sammenlignes med strøjobber jeg har hatt i utlandet som backpacker. 

Nr 1: Eplepakker (sortere og legge epler i kasser) i Australia. Skulle tro det var et sivilisert land, men neida her lå hunder og sov i eplekassene og samtlige som jobbet der strenet rett forbi håndvasken utenfor toalettene. De ansatte pellet seg i nesen og nøys på eplene.( I dag vasker jeg epler med zalo hvis de ikke er fra hagen). Mus pilte forbi beina våre. Vi fikk daglig kjeft og det var normalt å skrike til oss for å jobbe kjappere. 

2. Kiwipakker i New Zealand. Her var ikke hygiene et problem, men det føltes som et enormt fengsel. I "luftegården" var de forskjellige nasjonalitetene samlet i egne gjenger. De lokale for seg, brasilianerene og asiaterne. Vi som var backapackere var visst det verste skummet som fantes. Da vi første dagen satte oss på feil bord fikk vi høre det så ørene flagret. 

Hver onsdag derimot, da var de lokale så hyggelige og blide, det var nemlig lønningsdag og da røyka de hasj i lunsjpausen. 

Vi fikk vel 70 kr timen eller noe og etterhvert snakket vi litt med noen av de lokale og det viste seg at det var normalt for noen av de og jobbe 16 timer i døgnet. Mange av de hadde 6-8 barn og de var veldig fattige. Vi priste oss lykkelige når vi kunne dra videre etter 4 uker, men tenker ofte på de stakkars menneskene som ikke har andre muligheter enn å stå ved et samlebånd 16 t om dagen og legge kiwien i pappesker.  

Morsomme erfaringer, men glad jeg bor i Norge og jobber under mere ordnede forhold! 😀

Anonymkode: c61f7...e5c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2019 den 23.54, AnonymBruker skrev:

Får man ikke sex på vanlig måte, er det en fin løsning. Alle menn har det behovet, og markedet finnes for dem. Det fæle er å skulle nekte mennesker sex, faktisk.

Men over til trådens tema, jeg har stort sett gode erfaringer fra alle arbeidsplasser. Alle steder har sine "råtne egg" av kolleger, men i all hovedsak har arbeidsmiljøet vært bra!

Anonymkode: 83afd...3c6

Utløsning kan man runke seg til, nærhet kan man få ved familie/venner. Ingen menneskerett eller behov å ha sex, - det er et privelegium om man er oppegående nok til å være elskbar etc. Jeg sidestiller folk som kjøper sex med voldtektsmenn og pedofile, i min mening er det bunnslam. Er kun kompis med oppegående fyrer, så aldri trengt å forholde meg noe særlig til den slags "mennesker" heldigvis...

 

Min værste jobb var som servitør på Egon (ikke tariff, ikke tips, lav løvv, lange vakter, aldri pause, elendig ledelse. Var man syk ble man straffet med færre vakter. Og selvom jeg var tilkalling ble man satt opp på helligdager, og det var ikke snakk om å få fri (på fridagene sine), om de var på helligdager.

deretter som assistent på sykehjem. Likte jobben, men en del av de eldre damene var åpenbart litt for vår-yre på oss yngre karene, ble litt ekkelt, selv om de aldri var direkte påtrengene.

Anonymkode: 65bf8...fa2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2019 den 18.32, AnonymBruker skrev:

Vel, min erfaring er det motsatte. Min verste arbeidsplass var da jeg (kvinne) var ung student og hadde sommerjobb som sekretær på et kontor med bare mannlige ansatte, og fikk seksuelle tilnærmelser i mer eller mindre subtil form nesten hver eneste arbeidsdag. Den ene jobbfesten jeg var på, ble jeg bokstavelig talt spydd på av en full overordnet som prøvde å sjekke meg opp. Jeg har også hatt helgejobb på sykehjem med hovedsakelig kvinnelige ansatte, og det var himmelen i forhold. 

Anonymkode: 6acc4...074

Min erfaring av mannsdominert yrke også, uten å gå i detalj på hvilke bransje. Men det kræsjet psyken min helt.

Anonymkode: e08c9...04f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen min overvåket oss ulovlig. 24-timers tilgang på overvåking av oss. Utrolig creepy. 

I tillegg dårlig lønn og ingen tillegg og meget sprikende retningslinjer 

Anonymkode: fad4d...a4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.8.2019 den 23.49, AnonymBruker skrev:

Servitør. De plassene jeg jobber, gikk tips rett til restauranten. Hvis man betaler med kort, så skal du slå inn beløpet selv eller runde opp(tips). Ingen av oss som jobber der så noe til tipsene....

Tull med arbeidskontrakt; fikk 30%, men jobbet ofte fra 16.00 til 02.00...

Kassaoppgjøret stemte ALDRI, å fikk kun beskjed om å skrive "rett" beløp, sjefen skulle fikse resten....

Etter 4 måneder, var jeg lei. Sov dårlig, var kvalm av å ikke få lov til å spise, sitte eller gå på do i løpet av 10 timer. Kokkene var så arrogant; dette klarte de uten problemer, så da må jo en ung servitrise klare det! Bærte jeg brettet feil, fnyste og lo de av meg, for de er opplært til å gjøre det; servitører er nederst på rangstigen...merkelige mennesker.rangstige faktisk!

Og fulle folk er forferdelig...spesielt når sjefen er lei etter en lang arbeidsdag og får servitrisen i 20-årene til å stenge en hel restaurant alene midt på natten, for folk vil ikke gå hjem etter stengetid, for det ikke er en bar i nærheten..."man må jo tjene penger, pøs på med drikke, gjerne ta en tier ekstra når klokka passere midnatt, ingen merker dette"....

.....

🤮

Anonymkode: d5cd1...8fd

Jepp jævlig bransje 

Anonymkode: fad4d...a4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnehage. Det ødelegger kropp, psyke og økonomi. Elendig miljø med masse kaklehøns. 

Anonymkode: 66db7...9f4

Tips.

Filtrere ut kaklene høns, bli barnehagelærer eller andre ting som er mer enn bare et fagbrev, tren i hverdagen ellers så fungerer kroppen.

Anonymkode: e08c9...04f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2019 den 7.29, AnonymBruker skrev:

Sector Alarm. De fargekoder alle ansatte. Rød, gul eller grønn. Er man rød, så skal man bli gul i løpet av et par måneder. Gjør man ikke det så får man sparken. Grønn er bra, og det de vil ha. Da er du sikret å beholde jobben. Fargen settes på bakgrunn av holdninger, fravær og resultater. De måler de ansatte i hue og ræva, på alt de foretar seg, og når man ikke målene så er man rød. 

Er man sykemeldt så blir den ansatte innkalt til samtale, hvor man må redegjøre for fraværet, og signere på et dokument på at de lover å bedre seg. Selv om sykdommen de hadde var kreft. Når en ung ansatt døde plutselig og uventet så ble kolleger informert, så ble de sendt ut på plass for å fortsette å jobbe, 5 minutter etter at de fikk sjokkbeskjeden.

På julebordet for et par år siden var det ikke tillatt å drikke alkohol. Kun alkoholfrie drikker. De bruker også seksualiserte kvinner som underholdning. De truer deg til stillhet, og til å godta hva enn de kaster etter deg. Blir man degradert og satt ned i lønn, uten grunnlag, så må man bare akseptere det. Gjør man ikke det blir man sparket. Man får ikke benytte seg av advokat, eller andre hjelpepersoner, i samtaler med bedriften.

Høgskolen i Agder, på sine forelesninger i arbeidsrett, navngir faktisk Sector Alarm som eksempel på hvordan man ikke skal drive forretning, eller behandle ansatte. Ansatte går ukentlig hjem fra jobb gråtende på grunn av arbeidspress og arbeidsmetoder, men bedriften bryr seg bare ikke. Når de får bekymringsmeldinger så blir den ansatte latterliggjort. Generelt så blir ansatte mistenkeliggjort, trakassert og mobbet, av ledelsen. Arbeidsmiljøet blant ansatte er stort sett helt topp. Dessverre så evner de ikke å avsette udyktige ledere, for å erstatte de med skikkelige, oppegående mennesker.

HR-avdelingen hos de er komplett ubrukelige, da de naturligvis tar bedriftens side i enhver sak. Tilbakemeldingen jeg som mann fikk fra den kvinnelige HR-ansvarlige en gang jeg ble dårlig behandlet var; "Slutt å syt, er ikke du mann da!?".

Anonymkode: 80827...572

Dette har jeg hørt fra en venninne som jobbet der også. Hun jobbet for dem i Spania og forklarte veldig mye av det samme som du skriver og at hun sa folk ble sparket på grunnlag av trynefaktor. Man trengte strengt talt ikke gjøre noe galt. 

Anonymkode: 35daa...162

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Telemarketing.......for en av Norges største aviser.....gudbedre det var utrolig kjipt. Men billig kantine da, og bra julebonus.

Anonymkode: d195f...ec4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 7.42, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet på en selskapsrestaurant i Bergen som servitør. Det var skikkelig strengt der. Bære flere, glovarme tallerkner om gangen dritfort. Brant meg flere ganger, men måtte bare fortsette. Jeg brukte jo en sånn bleie, som vi kalte det. En sånn hvit «klut» til å ha under tallerkenen når jeg bar. Men mange ganger rakk jeg ikke legge den ordentlig over armen før jeg fikk tallerknene, så jeg brant meg. 

Vi måtte bære så sykt mye når vi skulle rydde. Fikk kjeft om vi ikke rakk å rydde av absolutt alt på bordet innen umenneskelig tid. 

Husker en dag jeg var så sliten, og hadde pause fordi noen gjester skulle holde tale. Jeg sto bare og slappet av inne på kjøkkenet. Da kommer eieren av restauranten og kjefter på meg fordi jeg ikke smiler. Men jeg smilte jo alltid til gjestene når jeg var ute og serverte. Han forventa tydeligvis at vi skulle stå og glise i pausene også.

Da selskapene var over, fikk vi lov til å forsyne oss av maten som var igjen på serveringsfatene. Sønnen til kjøkkensjefen jobbet som servitør, og han trodde han eide hele restauranten. Jeg tok meg en liten matbit fra fatet han kom inn med, noe som alle pleide å gjøre. Da skrek han til meg: «Ikke ta!! Det her er MITT fat!!». Tydeligvis kunne han reservere egne fat til seg selv. Alle oss andre «dødelige» måtte pent dele med hverandre.

Var så jævlig glad da jeg sluttet.

Anonymkode: a013e...687

Haha jeg kjenner meg igjen! 🤡 Han drev 3 respektive selskapssteder den gang da..? Ikke mye HMS, glad jeg fremdeles har rygg og skuldre (og fingre) i behold. 🙏🏻

Anonymkode: 5bfcf...644

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISS som renholder.

De ende opp med å måtte etterbetale lønn de først nektet å betale fordi de mente jeg ikke kunne bevise at jeg hadde vært på jobb - det til tross for mange vitner og bruk av adgangskort som ga elektroniske spor. 

De ga seg ikke før eg kontaktet advokat og fikk mine 50 000 kr. 

Anonymkode: a6028...4a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utløsning kan man runke seg til, nærhet kan man få ved familie/venner. Ingen menneskerett eller behov å ha sex, - det er et privelegium om man er oppegående nok til å være elskbar etc. Jeg sidestiller folk som kjøper sex med voldtektsmenn og pedofile, i min mening er det bunnslam. Er kun kompis med oppegående fyrer, så aldri trengt å forholde meg noe særlig til den slags "mennesker" heldigvis...

 

Min værste jobb var som servitør på Egon (ikke tariff, ikke tips, lav løvv, lange vakter, aldri pause, elendig ledelse. Var man syk ble man straffet med færre vakter. Og selvom jeg var tilkalling ble man satt opp på helligdager, og det var ikke snakk om å få fri (på fridagene sine), om de var på helligdager.

deretter som assistent på sykehjem. Likte jobben, men en del av de eldre damene var åpenbart litt for vår-yre på oss yngre karene, ble litt ekkelt, selv om de aldri var direkte påtrengene.

Anonymkode: 65bf8...fa2

Nå er det vel forskjell på nærheten man har med en seksuell partner og nærheten man har med venner/familie … 

Dessuten, de som kjøper sex, er voldtektsmenn og pedofile pleier sjelden å ha det stemplet i panna, så det er godt mulig du har noen sånne i omgangskretsen din.

Anonymkode: 7ce73...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...