Gå til innhold

Hvilket arbeidssted er det kjipeste du har hatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får man ikke sex på vanlig måte, er det en fin løsning. Alle menn har det behovet, og markedet finnes for dem. Det fæle er å skulle nekte mennesker sex, faktisk.

Men over til trådens tema, jeg har stort sett gode erfaringer fra alle arbeidsplasser. Alle steder har sine "råtne egg" av kolleger, men i all hovedsak har arbeidsmiljøet vært bra!

Anonymkode: 83afd...3c6

Det er ingen menneskerett å ha sex

Anonymkode: c3572...f08

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kristiansund eller?🙈

Anonymkode: c3572...f08

Nei Bergen, men er ikke overrasket om dette er et problem jevnt over. 

Anonymkode: f9ffb...867

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med butikker osv. er at "ledere" får null utdanning på lederskap, og gjerne blir opplært av deres egne ledere. Videre så stiger disse opp til lederstillinger pga. salg eller ansiennitet, og ikke pga. lederegenskaper. 

Hadde selv en leder som var totalt uegnet for stillingen, men som hadde fått denne rett og slett fordi hun aldri hadde sluttet eller fått sparken, mens absolutt alle andre i butikken på et tidspunkt hadde gått til nye stillinger. Dette var en typisk udugelig leder som mobbet ansatte, hadde null kontroll på økonomi og lager, kunne finne på å ta fri når det passet henne (på bekostning av andre, som måtte dekke vaktene), og som generelt ingen stolte på. Når det var rolige perioder i butikken, så skapte hun drama for å lage liv.

Anonymkode: c7efd...b00

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema 1000 

jobbet litt der på sommeren mens jeg studerte 

Anonymkode: 4b397...d63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si navn, men det var en større offentlig etat der halvparten av øverste ledelse var psykopater.

Anonymkode: ea261...766

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generell basis: små firmaer drevet av familie. Der sjefen din ansetter både kona og ungene sine. Og det er egne regler og mange ekstra goder for dem som ingen andre får.....og ingen å klage til? :(

Anonymkode: 0f5f2...dca

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnehage.

Mye sykdom, underbemannet, dårlig samvittighet

Anonymkode: c48c0...9f5

Signerer denne. Og jobbet i flere barnehager og ståa er det samme i alle. 

Anonymkode: 0a13e...e2e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sector Alarm. De fargekoder alle ansatte. Rød, gul eller grønn. Er man rød, så skal man bli gul i løpet av et par måneder. Gjør man ikke det så får man sparken. Grønn er bra, og det de vil ha. Da er du sikret å beholde jobben. Fargen settes på bakgrunn av holdninger, fravær og resultater. De måler de ansatte i hue og ræva, på alt de foretar seg, og når man ikke målene så er man rød. 

Er man sykemeldt så blir den ansatte innkalt til samtale, hvor man må redegjøre for fraværet, og signere på et dokument på at de lover å bedre seg. Selv om sykdommen de hadde var kreft. Når en ung ansatt døde plutselig og uventet så ble kolleger informert, så ble de sendt ut på plass for å fortsette å jobbe, 5 minutter etter at de fikk sjokkbeskjeden.

På julebordet for et par år siden var det ikke tillatt å drikke alkohol. Kun alkoholfrie drikker. De bruker også seksualiserte kvinner som underholdning. De truer deg til stillhet, og til å godta hva enn de kaster etter deg. Blir man degradert og satt ned i lønn, uten grunnlag, så må man bare akseptere det. Gjør man ikke det blir man sparket. Man får ikke benytte seg av advokat, eller andre hjelpepersoner, i samtaler med bedriften.

Høgskolen i Agder, på sine forelesninger i arbeidsrett, navngir faktisk Sector Alarm som eksempel på hvordan man ikke skal drive forretning, eller behandle ansatte. Ansatte går ukentlig hjem fra jobb gråtende på grunn av arbeidspress og arbeidsmetoder, men bedriften bryr seg bare ikke. Når de får bekymringsmeldinger så blir den ansatte latterliggjort. Generelt så blir ansatte mistenkeliggjort, trakassert og mobbet, av ledelsen. Arbeidsmiljøet blant ansatte er stort sett helt topp. Dessverre så evner de ikke å avsette udyktige ledere, for å erstatte de med skikkelige, oppegående mennesker.

HR-avdelingen hos de er komplett ubrukelige, da de naturligvis tar bedriftens side i enhver sak. Tilbakemeldingen jeg som mann fikk fra den kvinnelige HR-ansvarlige en gang jeg ble dårlig behandlet var; "Slutt å syt, er ikke du mann da!?".

Anonymkode: 80827...572

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zitrus lekeland. Både sjefer og kunder er til å spy av

Anonymkode: 24d28...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian, base SVG:

Kabinsjef som gav motstridende beskjeder for å få deg til å gjøre feil. Deretter gi deg sure blikk, silent treatment, og fryse deg ut av crewet, for resten av flighten. Så bli smørblid og overdrevent vennlig ved arbeidsdagens slutt. Bisarr adferd.

I tillegg virka det allment akseptert der at ene kapteinen pleide å klå på vertinnene. Kvalmt.

Anonymkode: 1c3d5...ae9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sector Alarm. De fargekoder alle ansatte. Rød, gul eller grønn. Er man rød, så skal man bli gul i løpet av et par måneder. Gjør man ikke det så får man sparken. Grønn er bra, og det de vil ha. Da er du sikret å beholde jobben. Fargen settes på bakgrunn av holdninger, fravær og resultater. De måler de ansatte i hue og ræva, på alt de foretar seg, og når man ikke målene så er man rød. 

Er man sykemeldt så blir den ansatte innkalt til samtale, hvor man må redegjøre for fraværet, og signere på et dokument på at de lover å bedre seg. Selv om sykdommen de hadde var kreft. Når en ung ansatt døde plutselig og uventet så ble kolleger informert, så ble de sendt ut på plass for å fortsette å jobbe, 5 minutter etter at de fikk sjokkbeskjeden.

På julebordet for et par år siden var det ikke tillatt å drikke alkohol. Kun alkoholfrie drikker. De bruker også seksualiserte kvinner som underholdning. De truer deg til stillhet, og til å godta hva enn de kaster etter deg. Blir man degradert og satt ned i lønn, uten grunnlag, så må man bare akseptere det. Gjør man ikke det blir man sparket. Man får ikke benytte seg av advokat, eller andre hjelpepersoner, i samtaler med bedriften.

Høgskolen i Agder, på sine forelesninger i arbeidsrett, navngir faktisk Sector Alarm som eksempel på hvordan man ikke skal drive forretning, eller behandle ansatte. Ansatte går ukentlig hjem fra jobb gråtende på grunn av arbeidspress og arbeidsmetoder, men bedriften bryr seg bare ikke. Når de får bekymringsmeldinger så blir den ansatte latterliggjort. Generelt så blir ansatte mistenkeliggjort, trakassert og mobbet, av ledelsen. Arbeidsmiljøet blant ansatte er stort sett helt topp. Dessverre så evner de ikke å avsette udyktige ledere, for å erstatte de med skikkelige, oppegående mennesker.

HR-avdelingen hos de er komplett ubrukelige, da de naturligvis tar bedriftens side i enhver sak. Tilbakemeldingen jeg som mann fikk fra den kvinnelige HR-ansvarlige en gang jeg ble dårlig behandlet var; "Slutt å syt, er ikke du mann da!?".

Anonymkode: 80827...572

Herregud! De burde vært meldt til Arbeidstilsynet om dette stemmer.

Anonymkode: 88b9a...371

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonselger! Sure kunder i 8 timer er ikke å anbefale! Kollegaene var veldig greie riktig nok da :)

Anonymkode: 29d49...2a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeide i en barnehage!

Gikk nesten ikke en eneste dag uten at minst en ansatt var "syk" på grunn av temmelig diffuse årsaker. For eksempel "litt vondt i hodet" eller lignende.

I tillegg var det ikke all verdens lønn, for å håndtere bortskjemte drittunger og foreldrene som klager over alt mellom himmel og jord.

Anonymkode: c88c0...5f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sector Alarm. De fargekoder alle ansatte. Rød, gul eller grønn. Er man rød, så skal man bli gul i løpet av et par måneder. Gjør man ikke det så får man sparken. Grønn er bra, og det de vil ha. Da er du sikret å beholde jobben. Fargen settes på bakgrunn av holdninger, fravær og resultater. De måler de ansatte i hue og ræva, på alt de foretar seg, og når man ikke målene så er man rød. 

Er man sykemeldt så blir den ansatte innkalt til samtale, hvor man må redegjøre for fraværet, og signere på et dokument på at de lover å bedre seg. Selv om sykdommen de hadde var kreft. Når en ung ansatt døde plutselig og uventet så ble kolleger informert, så ble de sendt ut på plass for å fortsette å jobbe, 5 minutter etter at de fikk sjokkbeskjeden.

På julebordet for et par år siden var det ikke tillatt å drikke alkohol. Kun alkoholfrie drikker. De bruker også seksualiserte kvinner som underholdning. De truer deg til stillhet, og til å godta hva enn de kaster etter deg. Blir man degradert og satt ned i lønn, uten grunnlag, så må man bare akseptere det. Gjør man ikke det blir man sparket. Man får ikke benytte seg av advokat, eller andre hjelpepersoner, i samtaler med bedriften.

Høgskolen i Agder, på sine forelesninger i arbeidsrett, navngir faktisk Sector Alarm som eksempel på hvordan man ikke skal drive forretning, eller behandle ansatte. Ansatte går ukentlig hjem fra jobb gråtende på grunn av arbeidspress og arbeidsmetoder, men bedriften bryr seg bare ikke. Når de får bekymringsmeldinger så blir den ansatte latterliggjort. Generelt så blir ansatte mistenkeliggjort, trakassert og mobbet, av ledelsen. Arbeidsmiljøet blant ansatte er stort sett helt topp. Dessverre så evner de ikke å avsette udyktige ledere, for å erstatte de med skikkelige, oppegående mennesker.

HR-avdelingen hos de er komplett ubrukelige, da de naturligvis tar bedriftens side i enhver sak. Tilbakemeldingen jeg som mann fikk fra den kvinnelige HR-ansvarlige en gang jeg ble dårlig behandlet var; "Slutt å syt, er ikke du mann da!?".

Anonymkode: 80827...572

Problemet er at folk ikke forsvarer seg. Selvsagt kan du benytte advokat, det er bare å kalle inn til møte med avokaten du har med deg det, hvis du mener at AML e.l. er brutt. Advokaten driter jo i hva arbeidsgiver mener om det, for h*n representerer jo deg. Og møter ikke arbeidsgiver eller nekter, så dokumenteres dette til en eventuell rettslig prosess. At arbeidsgiver ikke samarbeider styrker arbeidstakers sak vesentlig i rettsvesenet. 

Anonymkode: 5c684...6b7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Sector Alarm. De fargekoder alle ansatte. Rød, gul eller grønn. Er man rød, så skal man bli gul i løpet av et par måneder. Gjør man ikke det så får man sparken. Grønn er bra, og det de vil ha. Da er du sikret å beholde jobben. Fargen settes på bakgrunn av holdninger, fravær og resultater. De måler de ansatte i hue og ræva, på alt de foretar seg, og når man ikke målene så er man rød. 

Er man sykemeldt så blir den ansatte innkalt til samtale, hvor man må redegjøre for fraværet, og signere på et dokument på at de lover å bedre seg. Selv om sykdommen de hadde var kreft. Når en ung ansatt døde plutselig og uventet så ble kolleger informert, så ble de sendt ut på plass for å fortsette å jobbe, 5 minutter etter at de fikk sjokkbeskjeden.

På julebordet for et par år siden var det ikke tillatt å drikke alkohol. Kun alkoholfrie drikker. De bruker også seksualiserte kvinner som underholdning. De truer deg til stillhet, og til å godta hva enn de kaster etter deg. Blir man degradert og satt ned i lønn, uten grunnlag, så må man bare akseptere det. Gjør man ikke det blir man sparket. Man får ikke benytte seg av advokat, eller andre hjelpepersoner, i samtaler med bedriften.

Høgskolen i Agder, på sine forelesninger i arbeidsrett, navngir faktisk Sector Alarm som eksempel på hvordan man ikke skal drive forretning, eller behandle ansatte. Ansatte går ukentlig hjem fra jobb gråtende på grunn av arbeidspress og arbeidsmetoder, men bedriften bryr seg bare ikke. Når de får bekymringsmeldinger så blir den ansatte latterliggjort. Generelt så blir ansatte mistenkeliggjort, trakassert og mobbet, av ledelsen. Arbeidsmiljøet blant ansatte er stort sett helt topp. Dessverre så evner de ikke å avsette udyktige ledere, for å erstatte de med skikkelige, oppegående mennesker.

HR-avdelingen hos de er komplett ubrukelige, da de naturligvis tar bedriftens side i enhver sak. Tilbakemeldingen jeg som mann fikk fra den kvinnelige HR-ansvarlige en gang jeg ble dårlig behandlet var; "Slutt å syt, er ikke du mann da!?".

Anonymkode: 80827...572

Er det ikke i SA at man jobber 100% kommisjon? Husker jeg i alle fall snakket med en selger der, som mente at om du skulle ha sjanse å overleve, så måtte du bare lyve som det rant av deg. 

Anonymkode: c7efd...b00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nokas Aviation Gardermoen. Elendig ledelse som ikke brur seg om de ansatte. Skyhøyt sykefravær og ofte dekkes det ikke opp med vikarer. Mye tester som må bestås. Disse testene kan vi vite om når skal skje, mange andre vet vi ikke om før testen er over. Ledelsen bryr seg ikke om folk blir syke og til sist sier opp. Kronisk mye negativ omtale av jobben og ledelsen.

Vi kolleger imellom har det greit sammen, men alle jeg snakker med vil slutte så fort som mulig. Ledelsen spør ikke e gang hvorfor noen velger å si opp.

Vrldig mange liker selve jobben og miljøet med kolleger og pulsen på arbeidsplassen, men orker ikke mer av tidligvakter  og turnus. Samt dårlig betalt og vanskelig å få fri og ferie når det ønskes. Nokas bryt seg ikke om skole og bhg er stengt midt på sommeren og du er alene med barn. 

Jeg søker etter annen jobb.

Anonymkode: 44b5e...8f5

Der kommer det aldri til å forandre seg, om de ikke kaster ut hele ledelsen. Men neida, samme hva som står på skjorta, det er det samme dritten. Det var det samme under G4S. Faktisk så var det bedre da det var Adecco security.

Gud jeg er glad jeg ikke er der lengre! Men hører litt derfra fra tidligere kollegaer som er der fortsatt.

Anonymkode: d195f...ec4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Arbeidslivet er et skittent sted å være, vanskelig å finne et sted som er bra å jobbe. Som tar vare på sine ansatte, i dag handler alt om penger og effektivitet. Alt måles i dette, vi roboter. Ikke mennesker lenger.

Jeg har jobber i ca 20år, nå i dag gjør jeg det kun pga pengene. Reduserte stillingen min ned til 50%, aldri livet om jeg skal delta i dette skittne spillet på fulltid lenger.

Det er tragisk å se andre bruke fritiden sin på jobb som julebord etc, i firmaer de hater å jobbe for. Eller i heletatt.

Vær steinhard! Ikke godta en dritt, bruk alt av lover mot din arbeidsgiver når du blir dårlig behandlet. Jeg har kommet meg gjennom 2 saker med dette der jeg fikk oppreisning, beholdt jobben. Ga aldri etter for feige, pysete, idiotiske kollegaer som rævsleika sjefen. Aldri la en kollega knekke deg, til slutt så må de gi opp. Jeg slo til en kollega skikkelig hardt på tomannshånd så tårene spruta, han kom 1 gjenklistra blått øyne på jobb dagen etterpå. Etter det har han aldri snakket itl meg igjen, vold hjelper dessverre. Men gjør det på tomannshånd, face to face uten vitner.

Slik går det med folk som ikke kan oppføre seg.

Anonymkode: c49c2...771

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bik bok. Ansetter bare folk etter utseendet. SuperoverflAdisk og hjernedødt arbeid. Superbitchy sjef som bare var bitter og sjalu oss ansatte som veide 100 kilo mindre enn hun som var overvektig. Fikk migrene av den jævlige justin Bieber musikken som spilte av hele dagen.

Anonymkode: 814ea...546

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2019 den 7.10, AnonymBruker skrev:

På generell basis: små firmaer drevet av familie. Der sjefen din ansetter både kona og ungene sine. Og det er egne regler og mange ekstra goder for dem som ingen andre får.....og ingen å klage til? :(

Anonymkode: 0f5f2...dca

SÅ enig! Dette er noe av det værste med å jobbe i privateide bedrifter. Og de kan ture på som de vil, for det er jo desperate nok folk som må ta jobben de får der. Jobber i en sånn bedrift selv og kjenner jeg har fått så nok🤢 trist at den eneste måten å si ifra på er å si opp. Synd det må gå så langt, men jeg gidder ikke å jobbe for lav lønn i flere år for at de skal få ta ut høy lønn til seg selv.

Men så kommer problemet; hvor skal man jobbe? Tenkte på Rema 1000, men så leser man dette:

På 29.8.2019 den 7.04, AnonymBruker skrev:

Rema 1000 

jobbet litt der på sommeren mens jeg studerte 

Anonymkode: 4b397...d63

Hva var ille med å jobbe der?😅

Anonymkode: b8ec5...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...