Gå til innhold

Hvilket arbeidssted er det kjipeste du har hatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stor entreprenør innenfor bygg og anlegg. Uproffe på personalpolitikk og et gubbevelde uten like. Lojalitet trumfer det aller meste av graverende forhold. Diskriminering av kvinner og prøver å sno seg unna lover og regler. 

Anonymkode: 88b9a...371

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bufetat, er som barne og ungdomsskolen hvor det er den sterkeste rett som gjelder. Sjefer og fagforening som klør hverandre på ryggen, mobbing og annen dritt. Men god lønn. 

Anonymkode: 62db0...9c4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radisson blu plaza hotell. Høres sikkert stas ut, men skinnet bedro. Ble ansatt, og glemt. Fikk ingen opplæring og ingen oppfølging,  bortsett fra en lærling som viste meg 10% av det jeg skulle gjøre. Ble umiddelbart fryst ut. Fikk høre historier om folk som hadde sluttet pga mobbing og mistrivsel og at alle var two-faced. Ble mistenkeliggjort og stadig kjeftet på, og kollegaer sente lærlinger etter meg for og overvåke meg. Sa ifra til de som ansatte meg, de skulle ta det videre men jeg vet ikke om noe egentlig skjedde. Kom hjem med migrene, og utviklet angst. Til slutt orket jeg fysisk ikke stå opp av senga og sykmeldte meg. Fikk høre at folk sluttet som fluer, inkl de som ansatte meg. Siste dagen min ble jeg omtrent jagd derifra, ble kjeftet på, og med hjertet i halsen løp jeg ned en trapp, falt og forstuet ankelen. Ble ikke frisk før over 8 uker senere. Det verste er at jeg forlot en drøm av en jobb, kun fordi jeg trengte mer lønn. Nå sitter jeg her uten noen og angrer hver eneste dag. Har lært og alltd være takknemlig for det jeg har, og kommer aldri aldri til og forlate en god jobb for et "bedre" tilbud. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunkost. Hadde en ustabil leder som forventet at jeg var tilgjengelig til enhver tid samtidig som vedkommende tok seg frihet til å endre vaktplanen på noen timers varsel. Arbeidsmiljøet var konfliktpreget. Videre fikk jeg aldri lønn til riktig tid da det alltid oppsto feil i forbindelse med lønnskjøringene. 

Anonymkode: b7845...a31

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privat bedrift, psykopatiske trekk hos mellomleder. Vedkommende hadde makt over ledelsen og sparket hardt nedover.

Anonymkode: 1c5a1...cb4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gullsmedforretning i Oslo. Useriøs eier, surr med lønn, måtte gjøre eiers private ærend i arbeidstiden og eier snakket nedsettende om kundene. Ubehagelig! 

Anonymkode: 72f44...a1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisør.

Masse stress hver dag om presse inn flest mulig kunder på lista for å kunne ta inn mest mulig penger. Kunder med skyhøye og ofte urealistiske forventinger, prestasjonspress , kundene forventer at man er tankeleser og skal skjønne akkurat hva de ser for seg når de ikke klarer å svare på et eneste spørsmål om hvordan de vil ha det. Og av og til når de får AKKURAT det de har bedt om er ikke det bra nok heller. Måtte yte 100% service og kvalitet i mange timer i strekk uansett om man kanskje var småsyk/hodepine en dag eller gravid. Presse inn mersalg eller si ja til alt kunden ville selv om jeg egentlig ikke hadde tid, og neste kunde kommer om 10 minutt.

kunder som ikke møtte opp til lange timeavtaler sånn at det gikk utover lønna mi.

Fikk lusne 152,- i timelønn som faglært med fagbrev. (2 år siden, ikke 80-tallet)

Skyhøye provisjonsgrenser som er nesten umulige å nå uansett. kveldsjobbing og jobbing annenhver lørdag uten noe tillegg.

drittyrke. Hadde halsbrann på jobb hver eneste dag pga stress. 

Glad jeg omskolerte meg, ikke angret et skund!👏🏻👏🏻

 

Anonymkode: c3572...f08

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privateid barnehage. Sjefene ansatte datteren for å holde oss ansatte «under kontroll» og styreren krevde at vi gjorde 100 ting samtidig. Arbeidsmiljøet var helt jævlig!

Anonymkode: 707eb...27b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cubus, uten tvil. Elendig ledelse

Anonymkode: f9ffb...867

Kristiansund eller?🙈

Anonymkode: c3572...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om jeg tørr si yrke, men når jeg sitter å høre ansatte kjøper sex fra prostituerte da er jeg virkelig i feil bedrift. Jeg har siden den gang hatet lærlinger tida. 

Anonymkode: 1de5b...6b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paviljongen frisør, miljøhuset bruktbutikk. Glad jeg ikke egebtlig har en jobb nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vet ikke om jeg tørr si yrke, men når jeg sitter å høre ansatte kjøper sex fra prostituerte da er jeg virkelig i feil bedrift. Jeg har siden den gang hatet lærlinger tida. 

Anonymkode: 1de5b...6b3

Det er så sykt lavmål å kjøpe sex🙀 sier litt om et menneske synes jeg

Anonymkode: c3572...f08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nokas Aviation Gardermoen. Elendig ledelse som ikke brur seg om de ansatte. Skyhøyt sykefravær og ofte dekkes det ikke opp med vikarer. Mye tester som må bestås. Disse testene kan vi vite om når skal skje, mange andre vet vi ikke om før testen er over. Ledelsen bryr seg ikke om folk blir syke og til sist sier opp. Kronisk mye negativ omtale av jobben og ledelsen.

Vi kolleger imellom har det greit sammen, men alle jeg snakker med vil slutte så fort som mulig. Ledelsen spør ikke e gang hvorfor noen velger å si opp.

Vrldig mange liker selve jobben og miljøet med kolleger og pulsen på arbeidsplassen, men orker ikke mer av tidligvakter  og turnus. Samt dårlig betalt og vanskelig å få fri og ferie når det ønskes. Nokas bryt seg ikke om skole og bhg er stengt midt på sommeren og du er alene med barn. 

Jeg søker etter annen jobb.

Anonymkode: 44b5e...8f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Telefonsalg av lodd på vegne av diverse firma som LHL, Redningsselskapet og Norges astma- og allergiforbund. Ble kvalm av å høre på andre lure folk trill rundt, spesielt eldre mennesker. Ble ikke der lenge. Snart 20 år siden nå. 

Anonymkode: b751c...589

Telefonselger var også mitt kjipeste stilling som jeg har hatt.

Anonymkode: 9c86b...fc0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servitør. De plassene jeg jobber, gikk tips rett til restauranten. Hvis man betaler med kort, så skal du slå inn beløpet selv eller runde opp(tips). Ingen av oss som jobber der så noe til tipsene....

Tull med arbeidskontrakt; fikk 30%, men jobbet ofte fra 16.00 til 02.00...

Kassaoppgjøret stemte ALDRI, å fikk kun beskjed om å skrive "rett" beløp, sjefen skulle fikse resten....

Etter 4 måneder, var jeg lei. Sov dårlig, var kvalm av å ikke få lov til å spise, sitte eller gå på do i løpet av 10 timer. Kokkene var så arrogant; dette klarte de uten problemer, så da må jo en ung servitrise klare det! Bærte jeg brettet feil, fnyste og lo de av meg, for de er opplært til å gjøre det; servitører er nederst på rangstigen...merkelige mennesker.rangstige faktisk!

Og fulle folk er forferdelig...spesielt når sjefen er lei etter en lang arbeidsdag og får servitrisen i 20-årene til å stenge en hel restaurant alene midt på natten, for folk vil ikke gå hjem etter stengetid, for det ikke er en bar i nærheten..."man må jo tjene penger, pøs på med drikke, gjerne ta en tier ekstra når klokka passere midnatt, ingen merker dette"....

.....

🤮

Anonymkode: d5cd1...8fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så sykt lavmål å kjøpe sex🙀 sier litt om et menneske synes jeg

Anonymkode: c3572...f08

Får man ikke sex på vanlig måte, er det en fin løsning. Alle menn har det behovet, og markedet finnes for dem. Det fæle er å skulle nekte mennesker sex, faktisk.

Men over til trådens tema, jeg har stort sett gode erfaringer fra alle arbeidsplasser. Alle steder har sine "råtne egg" av kolleger, men i all hovedsak har arbeidsmiljøet vært bra!

Anonymkode: 83afd...3c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plaza hotell i Oslo. Har ikke oversikt over hvor mange ganger sjefen min fikk meg og mange andre til å gråte på jobb. Mye rævslikking, og hierarki - sjefen har alltid rett selv når han driver med trakassering o.l.

Anonymkode: 707eb...27b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I administrasjonen til en utkantskommune. Alle rakker ned på "kommunen", selv politikerene. En fikk aldri fred fra jobben, alltid noen som skulle fiske etter slarv eller mene noe, om det var på butikken eller i sosiale lag. Det var så inngrodd, ufint og gjennomsyret av korrupte vennetjenester at det føltes som kryptonitt. 

Anonymkode: 5172d...43f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Butternut skrev:

Radisson blu plaza hotell. Høres sikkert stas ut, men skinnet bedro. Ble ansatt, og glemt. Fikk ingen opplæring og ingen oppfølging,  bortsett fra en lærling som viste meg 10% av det jeg skulle gjøre. Ble umiddelbart fryst ut. Fikk høre historier om folk som hadde sluttet pga mobbing og mistrivsel og at alle var two-faced. Ble mistenkeliggjort og stadig kjeftet på, og kollegaer sente lærlinger etter meg for og overvåke meg. Sa ifra til de som ansatte meg, de skulle ta det videre men jeg vet ikke om noe egentlig skjedde. Kom hjem med migrene, og utviklet angst. Til slutt orket jeg fysisk ikke stå opp av senga og sykmeldte meg. Fikk høre at folk sluttet som fluer, inkl de som ansatte meg. Siste dagen min ble jeg omtrent jagd derifra, ble kjeftet på, og med hjertet i halsen løp jeg ned en trapp, falt og forstuet ankelen. Ble ikke frisk før over 8 uker senere. Det verste er at jeg forlot en drøm av en jobb, kun fordi jeg trengte mer lønn. Nå sitter jeg her uten noen og angrer hver eneste dag. Har lært og alltd være takknemlig for det jeg har, og kommer aldri aldri til og forlate en god jobb for et "bedre" tilbud. 

Har du fått skaden din registrert som en yrkesskade? 

Anonymkode: 62db0...9c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...