Gå til innhold

Har jeg fått falske billetter til a-ha konsert?

skravlus

Anbefalte innlegg

I min iver (og etter litt for dårlig research) kjøpte jeg billetter til A-ha-konsert i London kommende november. Jeg mottok billettene i posten etter kort tid, og de ser helt ekte ut (vannmerke, et lite felt av «gull», perforering på kantene etter å ha blitt revet av en rull, m.m.). Men i etterkant av kjøpet har jeg lest at mange er blitt svindlet av nettsiden jeg kjøpte billettene av; Viagogo.

Banken sier at jeg muligens kan få igjen pengene hvis jeg drar til konserten, og så blir nektet adgang. Men dette vet jeg jo ikke før jeg er der, og da har jeg betalt fly og hotell. 

Så hva gjør jeg? Er det noen måte jeg kan finne ut på forhånd om billettene er falske? Er det andre her som skal på den samme konserten, som VET at de har ekte billetter? På mine billetter står det ikke navnet mitt (og ikke noen andres navn heller). Jeg vet at noen arrangører aksepterer kun billetter med navn på (+ id-krav). 
Endret av skravlus
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mulig de er ekte, men noen artister boikotter tjenesten og nekter kjøpere fra viagogo adgang. Jeg ville sendt mail til plateselskapet og spurt.

Anonymkode: 5e432...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig de er ekte, men noen artister boikotter tjenesten og nekter kjøpere fra viagogo adgang. Jeg ville sendt mail til plateselskapet og spurt.

Anonymkode: 5e432...420

Takk for svar😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett av de største problemene med billetter derfra er at de ofte selger samme billett flere ganger. Om noen andre allerede har gått inn og scannet sin billett kan du risikere å bli møtt med at din billett allerede er brukt.

Anonymkode: 6be05...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ett av de største problemene med billetter derfra er at de ofte selger samme billett flere ganger. Om noen andre allerede har gått inn og scannet sin billett kan du risikere å bli møtt med at din billett allerede er brukt.

Anonymkode: 6be05...9ef

Ja, dét er også et scenario jeg ser for meg 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...