Gå til innhold

Spiser du ofte makrell i tomat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

makrell i tomat inneholder mindre miljøgifter enn fersk oppredtsfisk?

Anonymkode: 7bd7b...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri spist det, men har smakt flere ganger. Spiser fisk 5-6 dager i uka, men fisk og tomat er en No-Go for min del. Bacalao er en rævva rett slik jeg ser det

Anonymkode: 9cc5a...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser det innimellom til lunsj. Kjøper de små boksene på 22 gram, de er fine til ei skive. Har agurk oppå. Spiser som regel to skiver til lunsj, makrellskiva er alltid den første av de to.

Det beste er egentlig rett fra boksen med majones og agurk til, men det blir veldig kaloririkt. 

Anonymkode: d4d55...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Jeg elsker makrell i tomat, men liker den på boks (original). Men den er så upraktisk at jeg aldri gidder, skjærer meg på lokket, søler utover og renner nedover armen, og må spises i løpet av en dag uten at det blir merkelig smak. 

Bruker den på tube til barnet mitt, og hun elsker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 30.8.2019 den 7.24, AnonymBruker skrev:

Rapsolje har altfor mye omega-6 i forhold til omega-3. Vi trenger begge og de aller, aller fleste får i seg nok av begge, men de aller, aller fleste får i seg alt for mye omega-6. Omega-3 er betennelsesdempende og omega-6 er betennelsesfremmende. 

Rapsolje er nesten alltid varmepresset, altså ødelagt. Kroppen bruker dette ødelagte fettet til å bygge celler i kroppen. Man bygger ikke hus med ødelagt murstein vel?

Et lite ekstranotat, de fleste steker med rapsolje. Da betyr det ikke noe om den er varmpresset eller kaldpresset, fordi du ødelegger oljen selv. Rapsolje (og de aller fleste andre planteoljer) egner seg IKKE til steking og omdannes til veldig usunne stoffer når de varmebehandles. Stek med meierismør, klarnet smør, smult, etc. 

Anonymkode: a6db1...834

Hva mener du om det jeg kaller smør uten Salt og Smak. Altså Innvalidesmør....

Sånn blå boks...

Høres ut som du har peil. ...

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Sliten&kjørt52 skrev:

Hva mener du om det jeg kaller smør uten Salt og Smak. Altså Innvalidesmør....

Sånn blå boks...

Høres ut som du har peil. ...

a.

Blå boks? Når jeg googler ser jeg en soft flora margarin som er blå i alle fall. Soft flora-produkter egner seg knapt til å smøre knirkete dører med. Margarin er ikke menneskemat. Det er ødelagt fett som ingen bør spise jevnlig. Erstatt med SMØR, så lenge du ikke er allergisk mot kasein. Det skal stå smør på boksen, og under ingredienser skal det stå fløte. Er du allergisk mot kasein, så kan du for eksempel erstatte med smult

Anonymkode: a6db1...834

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...