Gå til innhold

Spiser du ofte makrell i tomat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jeg og. Bare sunt! Jeg jobber på eldrehjem, å der er beviset i seg selv at de som har spist mye makrell i tomat holder jula igang. 

Anonymkode: 67161...eff

Hva gjør de resten av året?

Anonymkode: 2296b...788

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Jeg koker ikke makrell i tomat..

🤣 ...

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser det noen ganger i måneden, men overdriver ikke. Prøver å ha i bakhodet at det er mye miljøgifter i fet fisk.

Anonymkode: b3e0b...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser det noen ganger i måneden, men overdriver ikke. Prøver å ha i bakhodet at det er mye miljøgifter i fet fisk.

Anonymkode: b3e0b...d4a

Selen eter fisken, -og ¨Bamsetassen¨ eter Sel... -Hadde bestillt Isbjørn-biff, -ble mett da de kom med ¨Egenerklæring¨ jeg skulle signere, før jeg fikk maten... MEN, SEFF. Værden trenger ikke fler av meg, -så kunne sikkert ha smakt...

LÅVER, -INGEN Sliten@kjørt Jr. ...

-Trur eg...

a.

Endret av Sliten&kjørt52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke spist makrell i tomat på flere år... Husker ikke hvordan det var når man åpner en boks... setter lukta seg i hele huset? er det bedre å spise den ute?

Anonymkode: 7bd7b...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegodt, men det må være ferskt. I åpnet boks taper smaken seg fort.

Anonymkode: 94088...90b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med raps? 

Anonymkode: 5f8d0...fd2

Rapsolje har altfor mye omega-6 i forhold til omega-3. Vi trenger begge og de aller, aller fleste får i seg nok av begge, men de aller, aller fleste får i seg alt for mye omega-6. Omega-3 er betennelsesdempende og omega-6 er betennelsesfremmende. 

Rapsolje er nesten alltid varmepresset, altså ødelagt. Kroppen bruker dette ødelagte fettet til å bygge celler i kroppen. Man bygger ikke hus med ødelagt murstein vel?

Et lite ekstranotat, de fleste steker med rapsolje. Da betyr det ikke noe om den er varmpresset eller kaldpresset, fordi du ødelegger oljen selv. Rapsolje (og de aller fleste andre planteoljer) egner seg IKKE til steking og omdannes til veldig usunne stoffer når de varmebehandles. Stek med meierismør, klarnet smør, smult, etc. 

Anonymkode: a6db1...834

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser nok makrell i tomat 3 ganger i uka. Kjøper de boksene på 110 g. Innimellom er de på tilbud til 10 kr boksen og da kjøper jeg 20 stk. Kjekt å ha i kjøleskapet 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste makrell i tomat i dag!

Men jeg lurer på, tror dere makrell i tomat er noe man måtte lære å like som barn? Jeg har flere venner som prøvde det først i voksen alder, og de liker det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser det nå og da. 

Er utrolig kaloririkt. Og gir ikke akkurat den beste ånden. Får i meg tilstrekkelig med sunt fett ellers, så det er heller ikke en faktor. 

Anonymkode: 795ab...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser det som regel 2-3 ganger i uken, jeg har alltid vært glad i makrell i tomat, luksus å spise noe sunt som faktisk smaker godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.8.2019 den 13.36, SardintrollReturns skrev:

Spiser det som regel 2-3 ganger i uken, jeg har alltid vært glad i makrell i tomat, luksus å spise noe sunt som faktisk smaker godt. :)

Hva smaker det egentlig? Husker liksom det ikke... er så lenge siden jeg spiste det sist.

Men det lukter jo ikke godt .: /

Anonymkode: 7bd7b...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for sjelden, pga lukta. Men hver gang jeg spiser det angrer jeg på at jeg ikke spiser det fotere. Er sabla godt

Anonymkode: 02973...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva smaker det egentlig? Husker liksom det ikke... er så lenge siden jeg spiste det sist.

Men det lukter jo ikke godt .: /

Anonymkode: 7bd7b...bb9

Smaker fisk med tomatsaus, rett og slett. 

Jeg ser den, makrell i tomat har en ting felles med hvitløk, når jeg ikke spiser det selv så er det ikke akkurat nydelig å kjenne lukten av andre som gjør det. :P Spesielt om det har "godgjort" seg i noens matpakke noen timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser det med ujevne mellomrom. Går vel et par bokser i mnd. tror jeg. Men, jeg må ha boksen rett fra kjøleskapet og spise opp hele boksen. Makrell i tomat som har stått i åpnet boks i kjøleskapet over natta er mer enn jeg klarer (og jeg er glad i fisk!).

Anonymkode: c895e...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten hver dag til lunsj. Det er godt og sunt. Men aller mest fordi det er enkelt. Slipper og smøre matpakke hjemme før jobb. 

Anonymkode: cd779...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg pleier å spise det av og til fordi det er sunt og godt, men jeg liker ikke all grisen som dukker opp med det for da blir det så mye å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser det veldig sjelden, rett og slett fordi det er godt, men ikke så godt at jeg gidder spise opp en hel boks på én dag. De små porsjonspakningene er jo bare tomatsaus med spor av fisk i, så det er null poeng i. 

Jeg spiser laks til middag og tar tran, så jeg trenger ikke spise makrell i tomat for å være sunn... 

Anonymkode: d4838...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2019 den 5.45, AnonymBruker skrev:

Har faktisk ikke spist makrell i tomat på flere år... Husker ikke hvordan det var når man åpner en boks... setter lukta seg i hele huset? er det bedre å spise den ute?

Anonymkode: 7bd7b...bb9

Det beste er å åpne og spise den under kjøkkenvifta. Eller i dusjen.

Anonymkode: 2296b...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2019 den 7.24, AnonymBruker skrev:

Rapsolje har altfor mye omega-6 i forhold til omega-3. Vi trenger begge og de aller, aller fleste får i seg nok av begge, men de aller, aller fleste får i seg alt for mye omega-6. Omega-3 er betennelsesdempende og omega-6 er betennelsesfremmende. 

Rapsolje er nesten alltid varmepresset, altså ødelagt. Kroppen bruker dette ødelagte fettet til å bygge celler i kroppen. Man bygger ikke hus med ødelagt murstein vel?

Et lite ekstranotat, de fleste steker med rapsolje. Da betyr det ikke noe om den er varmpresset eller kaldpresset, fordi du ødelegger oljen selv. Rapsolje (og de aller fleste andre planteoljer) egner seg IKKE til steking og omdannes til veldig usunne stoffer når de varmebehandles. Stek med meierismør, klarnet smør, smult, etc. 

Anonymkode: a6db1...834

Hvilken olje er bedra da? Olivenolje?

Anonymkode: 9ebc4...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...