Guidet Kvinne Skrevet 10. august 2020 #521 Del Skrevet 10. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skjedde en feil da de la ut. Skal være riktig nå. Anonymkode: a0e66...362 Hva er riktig da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 11. august 2020 #522 Del Skrevet 11. august 2020 Har nå hørt Mina og Mathias. Så langt så høres det ut som Mathias trenger å nøste opp i en hel del ting, men han kommer fort på gli og jeg synes Peder har vært litt flink til å faktisk spør dypere istedenfor å skrape i overflaten slik han har gjort tidligere. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #523 Del Skrevet 12. august 2020 Spennende med Mina og Mathias! Syns det er skikkelig frist at de tar tak så tidlig i relasjonen (og i livet, han er 23 år har vi fått vite). De virket jo veldig fine mot hverandre. Syns også det kom overraskende mye frem etter bare en episode. Blir spennende å følge med videre. Anonymkode: eb9e2...7b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #524 Del Skrevet 12. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Spennende med Mina og Mathias! Syns det er skikkelig frist at de tar tak så tidlig i relasjonen (og i livet, han er 23 år har vi fått vite). De virket jo veldig fine mot hverandre. Syns også det kom overraskende mye frem etter bare en episode. Blir spennende å følge med videre. Anonymkode: eb9e2...7b5 friskt skulle det stå! Gir de honnør for å ta tak. Anonymkode: eb9e2...7b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #525 Del Skrevet 12. august 2020 Ja, enig. Det er bra å utvikle kommunikasjonsskills som ung. Er bare litt skeptisk til at hun er så oppsatt på å "fikse" han. Håper det etterhvert blir fokus på samspillet dem imellom. De er kjempeunge, og har all verdens tid til å vokse, utvikle seg og se an om de engang passer bra sammen. Anonymkode: a9391...be5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #526 Del Skrevet 12. august 2020 22 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, enig. Det er bra å utvikle kommunikasjonsskills som ung. Er bare litt skeptisk til at hun er så oppsatt på å "fikse" han. Håper det etterhvert blir fokus på samspillet dem imellom. De er kjempeunge, og har all verdens tid til å vokse, utvikle seg og se an om de engang passer bra sammen. Anonymkode: a9391...be5 Ja, ser den, men syns det virket som at hun mente de negative sidene hans bunnet ned i at han ikke hadde hatt det så bra, ikke at det var noen galt i han. Dessuten hadde han veldig store problemer med å snakke om det, som ofte kan gjøre det verre over tid. Og sånn sett tror jeg de gjør det helt riktig, det er bedre å ta tak i det nå enn å vente, spesielt hvis kommunikasjonen er så utfordrende. Anonymkode: eb9e2...7b5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #527 Del Skrevet 19. august 2020 Hørte dagens episode, synes denne sesongen er veldig interessant! Synes Peder er tydelig og flink til å lede de fremover og påpeke de rette tingene - og liker åpenheten til både Mina og Mathias. Gleder meg til neste episode! Anonymkode: 9ba87...d3d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #528 Del Skrevet 28. august 2020 Jeg har nettopp hørt første episode av Mina og Mathias. Som flere sier, kudos for at de jobber for å bygge opp gode kommunikasjonsevner. Men jeg reagerte veldig på at det liksom var så utrolig feil at Mathias sa nei til å møtes før de skulle podde? Det må da være rom for å si nei til å møte kjæresten sin? Hvis han hadde behov for å være alene som forberedelse, synes jeg da det er innafor? Her synes jeg Mina tok feil som ble så innmari sur over det, og slik jeg tolket det så hørtes hun jo nærmest helt "sjokkert" ut av at han kunne finne på å si nei, "jeg trodde han tulla". Det kan jo være det var måten han sa det på, men må man ALLTID har en forklaring..? Anonymkode: b5522...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #529 Del Skrevet 30. august 2020 På 28.8.2020 den 13.04, AnonymBruker skrev: Jeg har nettopp hørt første episode av Mina og Mathias. Som flere sier, kudos for at de jobber for å bygge opp gode kommunikasjonsevner. Men jeg reagerte veldig på at det liksom var så utrolig feil at Mathias sa nei til å møtes før de skulle podde? Det må da være rom for å si nei til å møte kjæresten sin? Hvis han hadde behov for å være alene som forberedelse, synes jeg da det er innafor? Her synes jeg Mina tok feil som ble så innmari sur over det, og slik jeg tolket det så hørtes hun jo nærmest helt "sjokkert" ut av at han kunne finne på å si nei, "jeg trodde han tulla". Det kan jo være det var måten han sa det på, men må man ALLTID har en forklaring..? Anonymkode: b5522...ab2 Hvis jeg husker rett/forstod det rett reagerte hun på at han sa «nei!» og ikke «nei, jeg trenger å være litt alene for å me talt forberede meg». Altså at hansvarte hardt og kontant nei, uten utfylling. Anonymkode: 99dbd...66d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #530 Del Skrevet 30. august 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvis jeg husker rett/forstod det rett reagerte hun på at han sa «nei!» og ikke «nei, jeg trenger å være litt alene for å me talt forberede meg». Altså at hansvarte hardt og kontant nei, uten utfylling. Anonymkode: 99dbd...66d Enig, hun forstår ikke hvorfor han sier nei fordi han aldri forklarer det noe videre. Så dra forstår hun heller ikke behovene han har. Spent på neste episode! Anonymkode: eb9e2...7b5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 31. august 2020 #531 Del Skrevet 31. august 2020 Hørte dagens episode og synes de er positive og har fremgang. Men, jeg er litt usikker på om dette forholdet egentlig er noe for Mina. Det virker som at hun må endre tankegangen sin veldig mye, at hun må innse hun ikke trenger å snakke i telefon eller reise. Og nå er hun positiv til det, kjempepositiv faktisk! Men jeg sitter med en følelse at hun må "ofre" så mye mer enn Mathias for å tilpasse seg Mathias. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melis87 Skrevet 31. august 2020 #532 Del Skrevet 31. august 2020 (endret) Jeg får ikke helt grep om hva Mathias egentlig jobber med når det gjelder seg selv i forholdet. Etter dagens episode sitter jeg igjen med en følelse av at Mina overtilpasser seg Mathias, og at hun akkurat nå kjenner på en glede over at ting er mindre konfliktfylt og derfor ikke føler at denne tilpasningen er et så stort offer. For meg høres det ut som at hun rasjonaliserer veldig, f. eks. når det gjelder Paris-turen som ikke ble noe av eller når det gjelder Mathias manglende ønske om å snakke med henne i telefonen når de er atskilt. Dette er ting det virker som at hun egentlig ønsker seg, men så tilpasser hun seg til Mathias fordi hun så veldig gjerne vil at dette forholdet skal fungere. Mina sa i første episode at hun var veldig klar for å slå seg til ro, og siden det er Mathias hun er sammen med, er hun nok villig til å strekke seg langt for at forholdet skal fungere. Samtidig tror jeg at det blir slitsomt for henne, som tilsynelatende er en utadvendt og sprudlende person, som vil reise, prate, oppleve ting og liker at det skjer noe, må gi avkall på mye av dette fordi Mathias ikke er en sånn person. Jeg ser ikke helt hva Mathias gjør for å imøtekomme Mina eller hva han gjør for å tilpasse seg henne. Harmonien de har akkurat nå, virker som at den kommer av at hun ikke krever noe særlig av ham. Endret 31. august 2020 av Melis87 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #533 Del Skrevet 31. august 2020 Peder var jo forsåvidt inne på i dagens episode også, at han er opptatt av det ikke må bli sånn at Mina skal gi avkall på alt det som er viktig for henne. For det er jo fort det som kan skje når man så gjerne vil at det skal funke, og da overbeviser man seg fort om at det egne valg selv om man kanskje innerst inne vil noe annet. Samtidig så snakker jo hun om dette å ikke sammenligne seg med andre par - kanskje er hun ikke en sånn som drar til Paris? Og det kan jo være en sunn reise så lenge hun ikke mister seg selv opp i det, men faktisk klarer å kjenne etter og si høyt hva hun faktisk vil. Enig med at Mathias også må komme på banen og vise tydeligere hva han gjør aktivt for at dette forholdet skal fungere for dem begge. Synes denne sesongen er mye lettere å relatere seg til, kjenner meg veldig igjen i Mina på godt og vondt. Anonymkode: 9ba87...d3d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #534 Del Skrevet 31. august 2020 10 timer siden, OppNedPåAlt skrev: Hørte dagens episode og synes de er positive og har fremgang. Men, jeg er litt usikker på om dette forholdet egentlig er noe for Mina. Det virker som at hun må endre tankegangen sin veldig mye, at hun må innse hun ikke trenger å snakke i telefon eller reise. Og nå er hun positiv til det, kjempepositiv faktisk! Men jeg sitter med en følelse at hun må "ofre" så mye mer enn Mathias for å tilpasse seg Mathias. Jeg har tenkt på det også. Men samtidig er det jo slik at noen mennesker av natur er mye mer fleksible enn andre, og for noen koster det veldig lite å tilpasse seg. Jeg er en veldig fleksibel person som tilpasser meg veldig lett. Å havne i konflikt koster meg mye mer enn å gi avkall på en idé (f.eks en reise). Kanskje Mina også er sånn? Anonymkode: 9da5f...6d8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #535 Del Skrevet 1. september 2020 Tror jeg fant Mina på instagram, virker som sosial, aktiv og utadvendt jente, og ser ikke ut som hun har Mathias med på noe(eller at han ikke lengre er i bildet). Anonymkode: a2571...cee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #536 Del Skrevet 1. september 2020 Hva heter Mina på Instagram? Anonymkode: 1eb47...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #537 Del Skrevet 7. september 2020 Syns Peder er god i denne sesongen. Jeg er en av de som syns han har vært tafatt og konfliktsky i en del av de andre sesongene, men føler at han virkelig får vist hva han er god for her. Det er tydelig at han har masse erfaring med utfordringer dette paret sliter med, samt at han har god kjemi og kontakt med paret - kanskje det er det som har ødelagt litt de siste sesongene? Jeg kjenner det knyter seg i magen når jeg hører på dette paret, jeg kjenner meg så igjen i Mina, med hvordan jeg hadde det med eksen. At man trår varsomt og nærmest går på eggeskall fordi man er redd for at den andre parten skal bli irritert over noe så trivielt over at man tar opp fordelingen av husarbeid. Syns Peder er flink som tør å si rett ut at det er viktig at Mina ikke gjør eller oppfører seg slik at det går på bekostning av henne. Et fint par jeg får masse sympati med, men som jeg likevel ikke klarer helt å heie på, da det blir noe umodent ved det. Den ene parten drar og drar og den andre blir med når det passer. De snakker ganske forskjellig språk og jeg tror spesielt Mina vil få et veldig vanskelig liv med Mathias. Men de fleste av oss går vel gjennom slike parforhold før vi finner oss selv? Anonymkode: a691e...deb 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 8. september 2020 #538 Del Skrevet 8. september 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Men de fleste av oss går vel gjennom slike parforhold før vi finner oss selv? Jepp. Veldig enig med alt du sier. Ble nesten litt paff av å høre reaksjonen til Mathias på at hun tok opp noe "uforberedt". Synes det var kjempebra av Mina, hun fikk frem hans ekte reaksjon foran Peder. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #539 Del Skrevet 8. september 2020 7 timer siden, OppNedPåAlt skrev: Jepp. Veldig enig med alt du sier. Ble nesten litt paff av å høre reaksjonen til Mathias på at hun tok opp noe "uforberedt". Synes det var kjempebra av Mina, hun fikk frem hans ekte reaksjon foran Peder. Enig. Var noe veldig ubehagelig med måten han reagerte på. Ser for meg at han fort blir veldig defensiv ved kritikk og at dette bunner ut i hans egen usikkerhet. Anonymkode: a691e...deb 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #540 Del Skrevet 11. september 2020 På 8.9.2020 den 16.34, AnonymBruker skrev: Enig. Var noe veldig ubehagelig med måten han reagerte på. Ser for meg at han fort blir veldig defensiv ved kritikk og at dette bunner ut i hans egen usikkerhet. Anonymkode: a691e...deb Får dessverre et inntrykk av han trenger å jobbe med seg selv før han kan bli en god kjæreste for noen. Får en følelse av at han heller ikke er sammen med henne av de riktige grunnene, mulig han er redd for å være alene. Klarer ikke å få nære venner, men ingen problemer med å få seg kjærester. Mange røde flagg her og jeg tror Mina må ofre svært mye i dette forholdet, det vil til slutt koste mer enn det gir. Hverdagen er alt på full fart og det etter svært kort tid under samme tak. Anonymkode: 59c0d...37d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå