Gå til innhold

Tips til hvordan kle seg bra når man har kjerringfigur og er over 50?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av en annen tråd her (tittel: Kjerringklær). 

Jeg er temmelig sikker på at jeg ikke er alene om dette problemet. Jeg har alltid vært normal slank, og brukte samme størrelse i mange tiår. Så nærmest over natta, kom overgangsalderen og kroppen forandret seg radikalt på veldig kort tid. Magen er diger og puppene dobbelt så store og hengete. Altså den klassiske kjerring-fasongen (se på bilder av noen av de kvinnelige topp-politikerne hvis dere ikke skjønner hva jeg mener). 

Jeg ha altså stor mage og digre pupper. Resten av kroppen er ganske slank. Bena er helt ok. Og rumpa fremdeles "spretten" og fin, i flg. min kjære mann. 

Jeg har prøvd massevis av dietter og vil nok fortsette med det. I håp om å få en kropp jeg trives greit med (er ikke så dum at jeg tror at jeg får tilbake 25-åring kroppen, men i hvert fall en kropp som ser noenlunde sunn ut) 

Men i mellomtiden: Hvordan kle seg for å ikke se helt kjerring ut? Det er så lett å ty til vide overdeler kombinert med enten vide bukser eller trange (tights eller skinny). Og vips: Jeg har kjerringstil. Dessuten er mange av de vide overdelene i feil farge og med feil mønster. 

Vet dere om noen (kanskje bloggere?) som kler seg bra selv om de har kjerringfigur? Tips tas i mot med stor takk. Jeg liker både farger og sort/hvitt, men en utpreget klassisk stil er ikke noe for meg.  

 

Anonymkode: daf5c...78d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se hva nevnte politikere gjør.

Farger, smykker, fine pynteskjerf. Ting som tar oppmerksomhet 

Anonymkode: ca453...c95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo se på klesstilen på de samme kvinnelige toppolitikerne som du henviser til. De kler seg pent, i hvert fall to av dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overdeler med v-hals i som matcher farge på underdel, langt halskjede og halvlange jakker/cardigans, sko som ikke har for rund tå.

Anonymkode: 93ee1...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hulderen skrev:

Du kan jo se på klesstilen på de samme kvinnelige toppolitikerne som du henviser til. De kler seg pent, i hvert fall to av dem. 

Hvem? Eksempler? 

ts

Anonymkode: daf5c...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær med nok strech, ettersom både for vide og for trange klær har en tendens til å gjøre kroppen både større og mer uformelig. Klærne må kjennes behagelig og du bør kamuflere der hvor du evnt. ønsker å kamuflere. Ei stor veske kan ta fokus bort fra et noe frodig brystparti og mage. Synes uansett du ikke må kutte ut skinny-jeans. Min "uniform" for tiden er tubeskjørt og vide overdeler. Føler meg litt slank nederst og vet at jeg har fått skjult det meste av bukler under en raus og ofte ensfarvet overdel. 

Anonymkode: 969e6...866

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Klær med nok strech, ettersom både for vide og for trange klær har en tendens til å gjøre kroppen både større og mer uformelig. Klærne må kjennes behagelig og du bør kamuflere der hvor du evnt. ønsker å kamuflere. Ei stor veske kan ta fokus bort fra et noe frodig brystparti og mage. Synes uansett du ikke må kutte ut skinny-jeans. Min "uniform" for tiden er tubeskjørt og vide overdeler. Føler meg litt slank nederst og vet at jeg har fått skjult det meste av bukler under en raus og ofte ensfarvet overdel. 

Anonymkode: 969e6...866

Dette er også min "favoritt-uniform". 

Jeg blir nok stuck med de vide overdelene. Så cluet er å finne noen som ikke har for mye mønster, bling og annet som trekker oppmerksomheten mot overkroppen. 

ts

Anonymkode: daf5c...78d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er populært å si at alder er bare et tall, så da skal det ikke ha noe å si hvordan du kler deg. 

Anonymkode: 4c751...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som at du gjør alt 'riktig'. Kjøp bukser, skjørt, sko, vesker, skjerf, smykker og sånt i sterke farger og mønster. Det fungerer overraskende godt å kle overkroppen i en nøytral overdel og så distrahere med sterke farger på andre deler av kroppen som du er mer fornøyd med. Men husk å kle deg i farger som er kledelige mot hudfargen din, svært få kler svart eller blendahvitt. Ville brukt litt tid på å finne hvilke farger du kler aller best, og så over tid bytte ut klærne i garderoben din og bli kvitt uflatterende farger.

Husk også at en del klær enkelt kan endres med noen få systing. Man kan sy legg, sy rysjer, sy på ermer, heve skjørtefalden, sy i skulderputer m.m. Selv enkle endringer kan gjøre et uformelig og ukledelig plagg, til et pent og brukandes plagg. Plagg kan også farges om, men dette kan bli dyrt dersom du har mye billigtøy, men om du har en del dyrere plagg kan det være verdt det. 

Anonymkode: 5623d...66e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er viktig at du ikke kler deg i for store klær. Ser mange tror de gjemmer kroppen i store klær og gjør det egentlig bare værre. 

Gent inspirasjon på nett fra noen med ca, samme størrelse 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Inspirert av en annen tråd her (tittel: Kjerringklær). 

Jeg er temmelig sikker på at jeg ikke er alene om dette problemet. Jeg har alltid vært normal slank, og brukte samme størrelse i mange tiår. Så nærmest over natta, kom overgangsalderen og kroppen forandret seg radikalt på veldig kort tid. Magen er diger og puppene dobbelt så store og hengete. Altså den klassiske kjerring-fasongen (se på bilder av noen av de kvinnelige topp-politikerne hvis dere ikke skjønner hva jeg mener). 

Jeg ha altså stor mage og digre pupper. Resten av kroppen er ganske slank. Bena er helt ok. Og rumpa fremdeles "spretten" og fin, i flg. min kjære mann. 

Jeg har prøvd massevis av dietter og vil nok fortsette med det. I håp om å få en kropp jeg trives greit med (er ikke så dum at jeg tror at jeg får tilbake 25-åring kroppen, men i hvert fall en kropp som ser noenlunde sunn ut) 

Men i mellomtiden: Hvordan kle seg for å ikke se helt kjerring ut? Det er så lett å ty til vide overdeler kombinert med enten vide bukser eller trange (tights eller skinny). Og vips: Jeg har kjerringstil. Dessuten er mange av de vide overdelene i feil farge og med feil mønster. 

Vet dere om noen (kanskje bloggere?) som kler seg bra selv om de har kjerringfigur? Tips tas i mot med stor takk. Jeg liker både farger og sort/hvitt, men en utpreget klassisk stil er ikke noe for meg.  

 

Anonymkode: daf5c...78d

Best tiltak er å jobbe med kroppen istedefor å investere i klær. Dietter er bortkast tid. Første får deg en treningsprogram og spise sunt uten å tenke diett. Du må ha noen fett og sukker, med gjerne mer grønnsaker helst rå, helkorn og bønner. Masse vann. Lite brus og jus.

Da får du forandret kropp og deretter er det verdt å bruke penge på klær. Men ikke enda.

Anonymkode: 18d14...c48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Liker denne bloggen for ispirasjon

https://the-middlepage.com/ 

Anonymkode: e4a48...9eb

Herregud, hun der har så langt fra kjerring-kropp som det er mulig å komme! 

Anonymkode: 5623d...66e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, hun der har så langt fra kjerring-kropp som det er mulig å komme! 

Anonymkode: 5623d...66e

Jepp, finere enn de fleste 20 åringer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksempel på typisk kjerring figur? 

Anonymkode: df6a8...ef0

Ofte så er de midjeløse og har flat rumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Liker denne bloggen for ispirasjon

https://the-middlepage.com/ 

Anonymkode: e4a48...9eb

Jeg hadde ikke en sånn midje da jeg var i 20-årene en gang. Blir litt lite relaterbart når man er heldig med genene. 

Anonymkode: 934e1...205

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Herregud, hun der har så langt fra kjerring-kropp som det er mulig å komme! 

Anonymkode: 5623d...66e

Så hvis man ikke er sylslank så må man kle seg som Skei Grande når man har passert 50?

 

Anonymkode: e4a48...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: Kjøp gode BHer som passer! Dårlig undertøy med dårlig støtte er feil nummer én hos voksne kvinner med mye pupp og mye overkropp. En god BH (som passer! Få hjelp i en god undertøysbutikk, og vær forberedt på å bruke litt penger) gjør underverker. 

Endret av kisskissbangbang
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bravissimo. Du må riktignok kjøpe på nett. Men det er verdt det.

Anonymkode: 20d13...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...